Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Amandelen operatie

+7
marjoleinnn
Siem
May
_Cyn_
M@niek
Sarah1985
Jordana
11 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 3 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  SnowWhite di 20 maa 2012 - 23:31

Ik ben destijds ook twee weken thuis gebleven. Mijn werk belde in de eerste week al of ik kwam werken want na een paar dagen moest het toch wel weer goed gaan? Ik kon nog niet normaal eten en praten ging ook lastig (en dat terwijl ik op een buitenschoolse opvang werkte, dan kom je met fluisteren niet ver Wink). Ook was ik zo slap als een vaatdoek doordat ik bijna niets kon eten.
Na 12 dagen was de keelpijn weg en kon ik vast voedsel eten. Dus ik heb twee weken thuis gezeten en ben toen weer aan de slag gegaan.

Het is inderdaad voor iedereen anders en daarom moet je ook aan de slag gaan als jij je goed genoeg voelt.
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Jordana wo 21 maa 2012 - 1:08

En ik dacht dat ik me goed genoeg zou voelen om weer aan de slag te gaan.

Maar mijn lijf straft me af. Omg wat is dit een hel. Ik heb niets van zuivel op ofzo maar ik heb speeksel als een gek.
En mijn oren beginnen ook steeds meer pijn en pijn te doen.
En koud drinken of ijsjes helpen voor mij gevoel niet meer. Dus maar een extra paracetamol.

Maar ik zei gister tegen mijn vriend. Mocht later mijn zoon/dochter zoveel last van zijn amandelen krijgen gaan ze er op kleine leefdtijd uit. Want dit echt never nooit niet meer.

En ik voel me zo een zeur Sad
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Zininzon wo 21 maa 2012 - 1:17

Jordana, je geen zeur voelen!
Ik lig al 4 dagen op de bank met mijn ontstoken amandelen!
Ik neem 3 x daags Brufen 600 en tussendoor nog 1 of 2 paracetamol.

Op zich voel ik me wel redelijk (niet meer zo koortsig en moe), maar ik ben maatschappelijk werker, dus moet de hele dag praten... en laat dat nou niet echt gaan!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  SnowWhite wo 21 maa 2012 - 1:28

Jordana schreef:En ik dacht dat ik me goed genoeg zou voelen om weer aan de slag te gaan.

Maar mijn lijf straft me af. Omg wat is dit een hel. Ik heb niets van zuivel op ofzo maar ik heb speeksel als een gek.
En koud drinken of ijsjes helpen voor mij gevoel niet meer. Dus maar een extra paracetamol.

Maar ik zei gister tegen mijn vriend. Mocht later mijn zoon/dochter zoveel last van zijn amandelen krijgen gaan ze er op kleine leefdtijd uit. Want dit echt never nooit niet meer.

Als je amandelen worden geknipt op jonge leeftijd is het ook niet zo'n hel als nu. Dan worden ze echt 'geknipt. Bij volwassenen worden ze 'gepeld' omdat ze al helemaal ingekapseld zitten en daardoor heb je ook veel meer last.
Balen voor ons dat wij als kind zijnde niet zijn geholpen Wink

Grote kans dat binnen een paar dagen vele malen minder pijn hebt. Niet om te vergelijken, maar dat was bij een vriendin en bij mij wel zo. Ene dag ontzettende last en de volgende dag bij wakker worden was het voor 90% afgenomen.
Ook al helpen de ijsjes en ijswater niet meer voor jouw gevoel, wel blijven drinken hoor.

En je bent echt geen zeur!! hug
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Bericht  May wo 21 maa 2012 - 1:28

Wat mij nog enige verlichting gaf was mijn keel van buitenaf koelen. Mijn moeder had maandverbandjes nat gemaakt die in een halve cirkel in de vriezer gelegd. Deze deed ik er dan tegenaan en dat voelde altijd wel prettig.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Zininzon wo 21 maa 2012 - 1:30

Hahaha @ moeder van May... Je moet er maar op komen!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Sarah1985 wo 21 maa 2012 - 1:31

Bloempie schreef:Volgens mijn arts zou ik na een week weer normaal kunnen functioneren. En voor mij was dat ook zo, heb wel haast niet gepraat zoals ook werd aangeraden. Daarnaast vooral vloeibaar gegeten zodat ik de wond niet onnodig zou belasten.

Toen werkte ik fulltime in een winkel en dat ging ook prima, je moet natuurlijk niet gaan schreeuwen. Maar ik heb de week erna gewoon 6 dagen gewerkt. Natuurlijk zoals ik ook al eerder aangaf is het voor iedereen anders, maar 2/3 weken ziek melden omdat je amandelen zijn verwijderd lijkt me nogal overdreven..

Ik kon echt niet na een week weer werken, Ik kon pas naar 1,5 weer iets eten, en dat iets was een halve pannenkoek. Ik had echt wel 3 weken nodig. Eigenlijk was het 2,5 week want was op een woensdag geopereerd en op een maandag ging ik weer werken. Ik had trouwens wel een nabloeding, misschien dat het herstel daardoor iets langer was. Ik was echt wel wat gewend met mijn keel had van maart tot de operatie in september keelontsteking

Jordana wat jij zegt over kinderen zeg ik ook vaak. Echt jij zal blij zijn als je straks hersteld bent en geen last meer hebt.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jordana wo 21 maa 2012 - 1:37

SnowWhite schreef:
Jordana schreef:En ik dacht dat ik me goed genoeg zou voelen om weer aan de slag te gaan.

Als je amandelen worden geknipt op jonge leeftijd is het ook niet zo'n hel als nu. Dan worden ze echt 'geknipt. Bij volwassenen worden ze 'gepeld' omdat ze al helemaal ingekapseld zitten en daardoor heb je ook veel meer last.
Balen voor ons dat wij als kind zijnde niet zijn geholpen Wink

Grote kans dat binnen een paar dagen vele malen minder pijn hebt. Niet om te vergelijken, maar dat was bij een vriendin en bij mij wel zo. Ene dag ontzettende last en de volgende dag bij wakker worden was het voor 90% afgenomen.
Ook al helpen de ijsjes en ijswater niet meer voor jouw gevoel, wel blijven drinken hoor.

En je bent echt geen zeur!! Amandelen operatie - Pagina 3 699888

Ik blijf ook echt drinken, als eten niet gaat ja dan drinken he smile Heb ook nu een kopje boullion op (alweer Wink ) maar ik sla me er heus wel doorheen maar o wat zal ik blij zijn als het echt voorbij is en ik gewoon weer normaal kan eten en drinken.

Maar nog een vraag: Vlogen bij jullie de kilos er ook zo vanaf?
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Bericht  Siem wo 21 maa 2012 - 1:52

Ja, wat dat betreft was het een topdieet Very Happy

Maar je moet je inderdaad geen zeur voelen, bij de een gaat het sneller als bij de ander. Daarnaast heef elk ziekenhuis (hoe raar dat in mijn ogen ook is) een ander protocol, waarbij ze aangeven wat wel en wat niet te doen en hoe snel je geneest.

Gewoon blijven drinken dat is het belangrijkste eten komt wel weer.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Jordana wo 21 maa 2012 - 1:53

Ja ik weet het. Ik ben denk ik onderhand 10 kilo kwijt..

Ikblijf goed drinken. En ik weet het het is normaal maar soms elke dag hetzelfde zeggen van hoe gaat het? Ja ik heb pijn meer als gister dan word ik wel moe van mijzelf..
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Bericht  SnowWhite wo 21 maa 2012 - 2:04

Haha, het zijn steeds weer dezelfde dingen die je kunt 'eten'. Zo at ik knakworsten, lekker zacht. Die kwamen op een gegeven moment echt mijn neus uit. Als ik nu weer knakworsten zie of iemand eet dat, associeer ik dat gelijk weer met mijn amandelen.

Uiteindelijk was ik 4 kilo afgevallen. Niet echt heel gezond natuurlijk, dmv niet eten Wink
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Bericht  May wo 21 maa 2012 - 2:52

Ik ben in totaal 8 kg afgevallen toen, maar het zat er ook wel weer snel aan toen ik eenmaal begon te eten.
Ik at op een gegeven moment steeds de binnenkant van een danerroll croissantje, nou tot op de dag van vandaag heb ik dat niet meer gegeten en het is inmiddels al 1,5 jaar terug.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  marjoleinnn wo 21 maa 2012 - 6:20

Jordana schreef:Ja ik weet het. Ik ben denk ik onderhand 10 kilo kwijt..

Ikblijf goed drinken. En ik weet het het is normaal maar soms elke dag hetzelfde zeggen van hoe gaat het? Ja ik heb pijn meer als gister dan word ik wel moe van mijzelf..
Maar je kan toch wel brinta bijvoorbeeld eten? Dan krijg je in ieder geval vezels etc. binnen en val je niet zo snel af. De brinta kan je dan steeds dikker maken als de pijn wat minder wordt. Dingen net als van die baby fruit potjes at ik ook haha, dan heb je toch steeds wel iets binnen.

En over de discussie of 3 weken lang of kort is. Ik denk dat het ook verschillend is wat dokters zeggen, mijne zei inderdaad net als die van bloempje dat je er rekening mee moet houden dat je een week thuis bent. Ook ligt het natuurlijk aan de snelheid van het herstel, want de twee anderen die ik ken werken beide fulltime in de horeca en die zijn ook maar een week thuis geweest. En in de horeca moet je natuurlijk ook de hele dag praten en lopen enz.
Maar het zal per persoon wel gewoon verschillend zijn.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jordana do 22 maa 2012 - 1:34

Die babyfruitpotjes at ik ook maar ik kreeg ze opeens niet meer weg.

Maar vandaag gaat het beter, Heb al tomaten kunnen eten. En in de loop van de middag proberen wat komkomer maar ik merk dat ik vandaag weer een goede dag heb.

En ik hoop echt dat het beter gaat, Want ik ben gister echt even in huilen uitgebarsten omdat het zo zeer deed en zo moe was.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Bericht  SnowWhite do 22 maa 2012 - 5:16

Herkenbaar hoor, dat je in huilen bent uitgebarsten. Dat moment heb ik ook gehad!
Ik hoop dat je je dit weekend al vele malen beter gaat voelen.
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jordana vr 23 maa 2012 - 0:13

Ik hoop het ook.

Mhh aan de ene kant twijfel ik. Ik wil maandag gaan proberen te gaan werken voor een paar uurtjes. Maar heb nu ook een brief van de arbodienst in de bus liggen.

Aan de ene kant wil ik weer aan het werk maar aan de andere kant wil ik ook weten wat de arbodienst gaat zeggen.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Bericht  Siem vr 23 maa 2012 - 0:35

Maar het ging gister toch al beter? Weet niet of het vandaag ook al beter gaat, maar als dat zo is dan is het nog 2,5 dag tot maandag. Dan kun je toch best een paar uurtjes gaan werken en maakt het toch niet uit wat de arbo-arts er van vindt? Als jij denkt dat je het een paar uurtjes kan gaan proberen zie ik de toegevoegde waarde van de mening van de arbo-arts niet zo goed..

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Jordana vr 23 maa 2012 - 0:54

Het gaat ook al iets beter, Alleen eten wil nog steeds niet echt vlotten. Ik heb ook echt geestelijk zwaar werk.

Maar de oplossing heeft zich al aangediend.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Bericht  Jordana di 27 maa 2012 - 1:17

Maar ik ga donderdag en vrijdag een paar uurtjes werken smile Even in komen en dan maandag weer volop smile

Maar het gaat stil aan beter en beter.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud