Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Amandelen weg laten halen

+6
marjoleinnn
Twellie
PapillonRose
Antibes
SuperGrover
Sea of Trees
10 plaatsers

Ga naar beneden

Amandelen weg laten halen  Empty Amandelen weg laten halen

Bericht  Sea of Trees di 21 mei 2013 - 10:08

Ik heb al heel lang last van mijn amandelen, ze zijn permanent opgezet en ik heb om de haverklap keelontsteking. Ook heb ik continu van die gekke brokjes in mijn amandelen zitten die stinken. Ik word er behoorlijk onzeker van.

Kortom: mijn amandelen veroorzaken alleen maar ellende en ik wil deze krengen eruit hebben. Hoe gaat dat in zijn werk?
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen weg laten halen  Empty Re: Amandelen weg laten halen

Bericht  SuperGrover di 21 mei 2013 - 10:20

Ze pellen je amandelen, als een soort ui, laagje voor laagje. Bij volwassenen kunnen ze niet geknipt worden. Dat maakt het een stuk pijnlijker helaas, al verschilt het sterk per persoon hoe erg ze er last van hebben. Misschien kun je de zoekfunctie eens proberen? Er zijn inmiddels denk ik zo'n 10 topics hierover geweest, en je zult ongetwijfeld dezelfde reacties krijgen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen weg laten halen  Empty Re: Amandelen weg laten halen

Bericht  Antibes di 21 mei 2013 - 10:36

Haha, dilemmaaaaaa! Ik heb ook belachelijk continu opgezette amandelen (wat dan bij klinische lessen wel weer leuk is, mag iedereen even bij mij kijken hoe het er niet uit hoort te zien laughcry ) en vaak keelpijn. Ook blijft er met hard eten (rijst, popcorn, chips) vaak iets in hangen wat ik dan niet makkelijk doorgeslikt krijg. En soms ook brokjes, maar niet heel vaak en dat kan ook best uit mijn keel komen, is in bepaalde mate normaal natuurlijk..

Maaaaaaaar: wil ik tijdens mijn zomervakantie misschien wel 2/3 weken met dikke keelpijn thuis zitten? Tijdens mijn studie kan ik me dat sowieso niet veroorloven. En wie zégt dat ik daarna minder last van mijn keel heb, garanties heb je nooit. Het is niet dat ze maandelijks rood met witte stippen zijn ofzo.. scratch
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen weg laten halen  Empty Re: Amandelen weg laten halen

Bericht  PapillonRose di 21 mei 2013 - 10:43

Hier hetzelfde als bij Antibes. En heb besloten het nog even aan te kijken en bij te houden hoe vaak ik het komende jaar keelontsteking heb. En als dat vaak blijkt te zijn, dan denk ik dat ik ze eruit laat halen. Maar als het even kan niet, ik durf niet goed Embarassed Al zie ik dus wel in dat het kan helpen om ze eruit te laten halen, maar ik stel de beslissing nog even uit..

Mijn huisarts heeft verteld dat ze ze dan inderdaad pellen, en dat het voor volwassenen nog best een nare ingreep is. En dat je zeker wel een week of twee zoet bent met herstellen. Verder heb ik niet geïnformeerd wat je dan precies hebt die twee weken (ja, last van je keel natuurlijk, maar wanneer je bijvoorbeeld normaal kunt eten, geen idee). Op zich is twee weken wel vervelend, maar valt het ook wel weer mee als je daarna van je amandelen geen last meer hebt! Mijn huisarts stelde zelf al voor om ze te laten verwijderen, maar ik heb dus nog even bedankt. Via je huisarts kun je er dus wel een verwijzing voor krijgen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen weg laten halen  Empty Re: Amandelen weg laten halen

Bericht  Twellie di 21 mei 2013 - 11:19

Inderdaad pellen. Ik heb het gedaan vanwege terugkerende keelontstekingen en de pijn na die tijd is echt even niet te pruimen. De vierde dag is het minste prettige want dan gaan de korstjes krimpen. Daarna was het al stukken beter. Geen pretje maar ik heb al in geen jaren meer keelontsteking gehad en dat is toch wel heel erg fijn!

En dit is alleen mijn persoonlijke ervaring, ik heb ook wel eens gehoord van iemand die een dag later alweer aan de chips zat. Het kan dus enorm meevallen!

Na die tijd was het één nachtje in het ziekenhuis en dan al weer naar huis. En dan gewoon veel koelen, dat helpt het beste (beter dan pijnstillers).
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen weg laten halen  Empty Re: Amandelen weg laten halen

Bericht  Gast di 21 mei 2013 - 21:02

Ik heb het in oktober laten doen, na jaren twijfelen en keelontstekingen. Ik had het jaren eerder moeten doen. Het is me zo meegevallen...

Ik las alleen maar spookverhalen, en ik ben evengoed wel 2 weken goed uit de running geweest en ik kon 3 weken niet werken, maar ik kon meteen na de operatie praten, slikken, zat de dag na de operatie aan de lauwe erwtensoep bijvoorbeeld, ik heb niet overdreven veel pijn gehad (keelontsteking is veel erger) met goede pijnstillers. En ik heb sindsdien veel minder last van mijn keel, minder verkouden, ik slaap beter, praat makkelijker, echt heel veel voordelen dus.

De operatie zelf viel me mee, ik vond het doodeng, maar ik kreeg achteraf morfine en heb er weinig last van gehad. Een uurtje na het wakker worden zat ik aan een raketje en voelde ik me wel weer ok. Het is gewoon belangrijk dat je snel drinkt (ik had mijn ogen open en kreeg ijswater) en ijs eet. En een beetje mazzel hebben. En het effect is zo prettig achteraf dat ik er ook 3 weken ellende voor over gehad had.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen weg laten halen  Empty Re: Amandelen weg laten halen

Bericht  marjoleinnn di 21 mei 2013 - 21:41

Ik heb mijne een paar jaar geleden laten verwijderen, mij is het achteraf echt wel meegevallen.
Toen ik thuis kwam na de operatie had ik wel veel pijn, maar als je gewoon je mond houdt en niet teveel slikt vond ik het allemaal echt wel te doen. Verder at ik veel brinta, eerst vrij dunne, daarna steeds dikker.
Mij heeft het wel echt geholpen. Eerder had ik ook echt elke dag keelpijn, nu niet meer.
Ik zou het zo, mocht het nodig zijn, in ieder geval weer laten doen.
Ik mocht trouwens na de operatie meteen naar huis, hoefde geen nacht te blijven.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen weg laten halen  Empty Re: Amandelen weg laten halen

Bericht  Sarah1985 di 21 mei 2013 - 22:42

ik heb het 3 jaar geleden gedaan, en is me echt tegen gevallen had veel pijn na de tijd ook heel erg last van mijn oren. Ik kon pas na 10 dagen weer eten en ook niet alles. En lang was mijn smaak anders. Toch zou ik het iedereen aanraden ik heb daarna bijna geen last meer. Alleen toen ik afgelopen januari de griep had toen had ik wel last maar niet zoals toen.

Veel mensen om me heen hadden het ook laten doen en vertelden allemaal dat het een makkie was maar nadat ik geopereerd was zeiden ze dat het wel zwaar was. Ze dachten dat ik anders niet meer durfde. Toch had ik liever gehad dat ik die nare verhalen ook wist. Want ik dacht nu oh makkie. Nu had ik ook na de tijd een erge nabloeding en dat is ook echt niet fijn

Ik dacht veel ijsjes eten maar heb maar 2 gehad.

Ik kan het je echt aanraden
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen weg laten halen  Empty Re: Amandelen weg laten halen

Bericht  LDJ di 21 mei 2013 - 23:40

Ik heb een paar jaar geleden mijn amandelen laten verwijderen en wat ben ik blij dat ik dat heb laten doen.
Had ook om de haverklap keelontsteking, veel keelpijn, veel verkouden en enorm last van hooikoorts.
Verkouden ben ik haast nooit meer, van hooikoorts heb ik geen last meer en keelontsteking heb ik ook niet meer gehad.

Ik zag best op tegen de operatie, maar het is me enorm meegevallen.
Tuurlijk, pijn doet het wel. Heb er 3 weken flink last van gehad, maar het is me absoluut meer dan waard geweest.

Succes!
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen weg laten halen  Empty Re: Amandelen weg laten halen

Bericht  Gast wo 22 mei 2013 - 2:20

Tja, door die nare verhalen heb ik jaren niet gedurfd. En ik heb helemaal niet zoveel last gehad, eten ging eigenlijk meteen weer goed, wel zachte dingen en niet te warm (mag ook niet, eigenlijk mag je de eerste 2 dagen ofzo alleen koud eten, daar heb ik me niet helemaal aan gehouden) maar ik zat op dag 2 aan de erwtensoep en dag 3 aan de pasta met pesto, ging prima.
Ik had het meest last van het heel moe zijn, achteraf kwam dat deels door de pijnstillers, toen ik daarmee stopte was het zo weer beter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen weg laten halen  Empty Re: Amandelen weg laten halen

Bericht  Starla wo 22 mei 2013 - 4:33

Ik had dezelfde klachten als jou SOT, en ben zo blij dat die dingen weg zijn. Ik heb echt nergens meer last.
Ik werd om 7.30 geholpen en aan het eind van de middag mocht ik naar huis.
Ik zat op dag 2 aan het stokbrood, en avond 1 aan de patat met mayo (want dat gleed wel lekker weg Razz Maar het was niet zoveel hoor, eten ging wel langzaam). Ik had wel pijn maar niet zo erg dat ik er niet van eten kon/ wilde. Alleen fruit en chocola lukte niet. laughcry
Bij mij was de pijn het ergst wanneer ik wakker werd, omdat je mijn keel dan droog was en ik mijn medicatie nog niet genomen had. (Diclofenac en paracetamol.) Bij mij was de pijn van keelontsteking ook veel erger als de pijn na het amandelen pellen. Ik vond het dus erg meevallen.
Het meest last had ik van de narcose en medicatie, ik was nog 3 weken steeds duizelig en moe.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen weg laten halen  Empty Re: Amandelen weg laten halen

Bericht  Siem wo 22 mei 2013 - 4:40

Ik zou het zo weer doen en heb er spijt van dat ik het niet eerder heb gedaan. Ik heb ook weinig last gehad kon ook vanaf dag 2 gewoon rustig wat brood ed eten. Heb een weekje rustig aan gedaan en daarna had ik er weinig tot geen last van.
De operatie is me ook 100% meegevallen na alle horrorverhalen die ik had gehoord, maar je moet het maar zo zien. Mensen hebben voornamelijk de behoefte om horrorverhalen te delen en over de 'goede' verhalen hoor je vaak weinig.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen weg laten halen  Empty Re: Amandelen weg laten halen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum