Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Keizersnee... maar wat bij een volgende..?

+5
missmarm
LMCurious
Jelin
Woezies
SparklingEyes
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Keizersnee... maar wat bij een volgende..? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnee... maar wat bij een volgende..?

Bericht  LMCurious di 11 jan 2011 - 8:15

Koeboe82 schreef:Ik heb ook een spoedkeizersnede gehad omdat ik acute HELLP had,
Nu willen we graag een geplande keizersnede maar de gunocoloog wil dit tot nu toe niet doen,als het kan moet ik gewoon bevallen Sad
Wij zijn hier zelf niet zo blij mee

Als jij persee een ks wilt zou ik daarvoor gaan. Ik zou een gesprek aangaan met een andere gyn desnoods in een ander ziekenhuis. Er zit gewoon verschil in hoe de artsen erover denken. De ene is veel meer voor natuurlijke bevallingen terwijl de ander juist makkelijker is met ks. Dat meot je net treffen, ik zou dan dus verder gaan zoeken anar een andere gyn als je er zelf zo'n probleem mee hebt.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee... maar wat bij een volgende..? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnee... maar wat bij een volgende..?

Bericht  Koeboe82 di 11 jan 2011 - 8:46

LMCurious schreef:
Koeboe82 schreef:Ik heb ook een spoedkeizersnede gehad omdat ik acute HELLP had,
Nu willen we graag een geplande keizersnede maar de gunocoloog wil dit tot nu toe niet doen,als het kan moet ik gewoon bevallen Sad
Wij zijn hier zelf niet zo blij mee

Als jij persee een ks wilt zou ik daarvoor gaan. Ik zou een gesprek aangaan met een andere gyn desnoods in een ander ziekenhuis. Er zit gewoon verschil in hoe de artsen erover denken. De ene is veel meer voor natuurlijke bevallingen terwijl de ander juist makkelijker is met ks. Dat meot je net treffen, ik zou dan dus verder gaan zoeken anar een andere gyn als je er zelf zo'n probleem mee hebt.

ik heb nu best wel lichamelijke klachten die ik ook met onze zoon had, steken in rug bij schouderblad, als ik zit op de bank een druk net onder mijn borsten, vorige week al ziek geweest en na ziekenhuis gegaan ze wouden me al houden omdat ze weer zelfde dachten.
Ik durf s avonds niet meer te slapen omdat ik bang bent dat het weer gebeurd..
We hebben al 3gesprekken er over gehad zelf met de maatschappelijk werkster van het ziekenhuis.maar ze blijft zelfde zeggen, ik denk zelf dat ik stuk rustiger voel als ik een datum weet. stel loop overtijd moet je als nog een keizersnede, nou waarom niet in week 29?
Koeboe82
Koeboe82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 183
Registratiedatum : 25-11-10
Woonplaats : almelo

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee... maar wat bij een volgende..? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnee... maar wat bij een volgende..?

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 11:31

Bij een volgende bevalling zou ik ook graag een keizersnede willen. Mijn bevalling was zo pijnlijk en duurde zo vreselijk lang, ik durf dat niet nog een keer aan. De ontsluiting ging veel te langzaam en mijn dochter had het benauwd (haar hartslag was zelfs niet meer waarneembaar) en ik heb dus een spoedkeizersnede gehad na 17 uur zware weeën. Na de bevalling ben ik ingestort en kreeg ik een postnatale depressie. Dat wil ik niet nog eens meemaken. Ik wil weten waar ik aan toe ben en bij een geplande keizersnede kan ik rustig naar de bevalling toeleven en heb ik niet de stress van een eventuele tweede horrorbevalling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee... maar wat bij een volgende..? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnee... maar wat bij een volgende..?

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 21:32

Ik snap wel dat ze niet zomaar een keizersnede inplannen. Een gewone bevalling is toch het minst zwaar en ingrijpend voor moeder en kind. Ik snap wel dat het geestelijk anders werkt voor een moeder die een nare bevalling achter de rug heeft hoor. Maar als het om ziekte gaat zoals Helpp dan wil dat niet automatisch zeggen dat je dat bij een 2e weer krijgt. Daarnaast neem ik aan dat ze je extra scherp in de gaten houden mbt helpp. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vanuit het ziekenhuis wel begrijp eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee... maar wat bij een volgende..? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnee... maar wat bij een volgende..?

Bericht  LMCurious di 11 jan 2011 - 21:40

Lieskuh schreef:Ik snap wel dat ze niet zomaar een keizersnede inplannen. Een gewone bevalling is toch het minst zwaar en ingrijpend voor moeder en kind. Ik snap wel dat het geestelijk anders werkt voor een moeder die een nare bevalling achter de rug heeft hoor. Maar als het om ziekte gaat zoals Helpp dan wil dat niet automatisch zeggen dat je dat bij een 2e weer krijgt. Daarnaast neem ik aan dat ze je extra scherp in de gaten houden mbt helpp. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vanuit het ziekenhuis wel begrijp eigenlijk.

Vanuit het ziekenhuis snap ik ook zeker wel dat ze een ander advies geven. Maar zoals mijn gyn gelukkig goed begreep, kan het wel zo zijn dat een ks medisch niet noodzakelijk is, maar als een vrouw om wat voor reden dan ook een nare bevalling heeft gehad brengt dat in sommige gevallen gewoon veel stress met zich mee. En dat is uiteindelijk ook niet goed tijdens een zwangerschap. Dat is uiteindelijk ook de reden waarom hij mij heeft toegezegd dat ik een ks kan krijgen als ik dat wil, maar dat we het er nog wel een keer over hebben. Ik denk dat met die wetenschap een vrouw in veel gevallen de rust krijgt psychisch om alles tegen elkaar af te wegen, wat uiteindelijk denk ik voor veel vrouwen toch tot een natuurlijke bevalling zal leiden. Als ik naar mezelf kijk heb ik toch wel een flink aantal weken de optie natuurlijke bevalling echt open gehouden. Maar uiteindelijk gaat voor mij de keus toch naar een ks. maar kan me indenken dat het voor veel vrouwen toch het proberen waard is. En dan hebben die vrouwen wel veel meer rust en minder stress gehad tijdens de zwangerschap.

Dus dat ze het niet direct inplannen vind ik tot daaraan toe, maar ik vind wel dat je uiteindelijk zelf de baas bent over je lichaam. En dat ze de mogelijkheid tot een ks in elk geval niet meteen moeten afwimpelen. Zeker omdat de artsen er onderling ook niet hetzelfde over denken. Je bent afhankelijk van de mening van de gyn die dan tegenover je zit.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee... maar wat bij een volgende..? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnee... maar wat bij een volgende..?

Bericht  missmarm di 11 jan 2011 - 23:23

Je mag altijd uitwijken naar een ander ziekenhuis. Ik mag tot op een bepaalde hoogte zelf kiezen is het een licht kindje zal het advies zijn gewoon bevallen. Is het een gemiddeld kinjde van 7 pond mag ik kiezen al zullen ze een ks adviseren ivm grote risico dat ik anders alsnog een ks moet krijgen en je dan dubbelmoe bent.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee... maar wat bij een volgende..? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnee... maar wat bij een volgende..?

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 1:20

[quote="LMCurious"]Dus dat ze het niet direct inplannen vind ik tot daaraan toe, maar ik vind wel dat je uiteindelijk zelf de baas bent over je lichaam. [quote]

Ik ben het absoluut niet met je eens als je zegt dat je de beslissing zelf moet kunnen maken. Een keizersnede is een zware buikoperatie en die zou je niet 'zomaar' moeten kunnen krijgen omdat je stress hebt. Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik had net zo goed stress over de ks dan over een natuurlijke bevalling. En stress is zeker niet goed voor je, maar stress wil niet automatisch zeggen dat het meteen heel erg slecht is voor het kindje. Kun je nagaan hoeveen vrouwen er anders in de problemen zouden komen tijdens de zwangerschap. Iedere vrouw heeft wel een zekere mate van stress. Maar goed, we verschillen daar kennelijk in van mening das ook niet erg. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee... maar wat bij een volgende..? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnee... maar wat bij een volgende..?

Bericht  bella wo 12 jan 2011 - 10:32

[quote="Lieskuh"][quote="LMCurious"]Dus dat ze het niet direct inplannen vind ik tot daaraan toe, maar ik vind wel dat je uiteindelijk zelf de baas bent over je lichaam.


Ik ben het absoluut niet met je eens als je zegt dat je de beslissing zelf moet kunnen maken. Een keizersnede is een zware buikoperatie en die zou je niet 'zomaar' moeten kunnen krijgen omdat je stress hebt. Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik had net zo goed stress over de ks dan over een natuurlijke bevalling. En stress is zeker niet goed voor je, maar stress wil niet automatisch zeggen dat het meteen heel erg slecht is voor het kindje. Kun je nagaan hoeveen vrouwen er anders in de problemen zouden komen tijdens de zwangerschap. Iedere vrouw heeft wel een zekere mate van stress. Maar goed, we verschillen daar kennelijk in van mening das ook niet erg. Wink

Absoluut met Lieskuh eens, ik heb beide gehad, en zou niet weer een ks willen! Wat was ik met de tweede blij met een gewone bevalling! Na een dag weer op de been, je kind lekker bij je, zelfde dag naar huis, en GEEN zware buikoperatie, heerlijk!
En als je baas bent over eigen lichaam, vind ik het wel bijzonder eigenlijk dat je dan voor zo'n operatie kiest! Die is namelijk niet zonder risico's. en komt een lang herstel achter vandaan, hoewel ik snel 'opgeknapt' was, zou ik het niet weer willen.
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee... maar wat bij een volgende..? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnee... maar wat bij een volgende..?

Bericht  eirref wo 12 jan 2011 - 18:07

[quote="bella"][quote="Lieskuh"]
LMCurious schreef:Dus dat ze het niet direct inplannen vind ik tot daaraan toe, maar ik vind wel dat je uiteindelijk zelf de baas bent over je lichaam.


Ik ben het absoluut niet met je eens als je zegt dat je de beslissing zelf moet kunnen maken. Een keizersnede is een zware buikoperatie en die zou je niet 'zomaar' moeten kunnen krijgen omdat je stress hebt. Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik had net zo goed stress over de ks dan over een natuurlijke bevalling. En stress is zeker niet goed voor je, maar stress wil niet automatisch zeggen dat het meteen heel erg slecht is voor het kindje. Kun je nagaan hoeveen vrouwen er anders in de problemen zouden komen tijdens de zwangerschap. Iedere vrouw heeft wel een zekere mate van stress. Maar goed, we verschillen daar kennelijk in van mening das ook niet erg. Wink

Absoluut met Lieskuh eens, ik heb beide gehad, en zou niet weer een ks willen! Wat was ik met de tweede blij met een gewone bevalling! Na een dag weer op de been, je kind lekker bij je, zelfde dag naar huis, en GEEN zware buikoperatie, heerlijk!
En als je baas bent over eigen lichaam, vind ik het wel bijzonder eigenlijk dat je dan voor zo'n operatie kiest! Die is namelijk niet zonder risico's. en komt een lang herstel achter vandaan, hoewel ik snel 'opgeknapt' was, zou ik het niet weer willen.

+1
eirref
eirref
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 17
Registratiedatum : 10-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee... maar wat bij een volgende..? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnee... maar wat bij een volgende..?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum