Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vloeien na keizersnee

3 plaatsers

Ga naar beneden

Vloeien na keizersnee Empty Vloeien na keizersnee

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 6:36

Ik ben nu 11 dagen geleden bevallen dmv een keizersnee, en sinds de 9e dag weer op. Nu weet ik dat je als je weer meer in beweging bent nog weer kunt gaan vloeien, net als na een gewone bevalling dus. Ik vloeide al een paar dagen niks meer, had weer gewone afscheiding, maar woensdagavond vloeide ik ineens weer. Dit was ook zo weer over, net of er even een stolsel uit moest.
Nu net begon het weer, het is niet heel extreem, maar toch zit er aardig wat in het verband, en ik heb nu ook weer wat buikpijn.
Ik ben nu natuurlijk ook veel meer weer in beweging, dus het zal vast normaal zijn, maar toch ben ik benieuwd wat jullie ervaringen hier mee zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vloeien na keizersnee Empty Re: Vloeien na keizersnee

Bericht  Mamsie vr 15 apr 2011 - 6:39

Ja hier ook (ookal heb ik geen ks gehad ) hoe meer ik deed hoe meer ik vloeide.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vloeien na keizersnee Empty Re: Vloeien na keizersnee

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 6:45

Mamsie schreef:Ja hier ook (ookal heb ik geen ks gehad ) hoe meer ik deed hoe meer ik vloeide.

Ik heb het de vorige keren ook wel wat gehad, maar het zijn nu soms nog wat stolsels zeg maar. Stiekem maak ik me er toch een beetje druk om, ben dan al snel bang dat ik teveel heb gedaan en de wond van binnen stuk is ofzo, wat eigenlijk nergens op slaat, maar goed.

Wat had jij trouwens ook al weer voor een tip bij borstontsteking, iets met kwark ofzo toch? Ik ben er weer eens niet onderuit gekomen. Ik heb al een kuur, maar ik krijg die harde plek niet weggemasseerd, koelen doe ik ook al, en onder de douche masseer ik het ook goed. Tijdens het voeden ook, maar het blijft een harde, rode, warme schijf. Gelukkig wordt de pijn al veel minder, maar ben even benieuwd wat jouw tip was. Heb het hier ooit gelezen dacht ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vloeien na keizersnee Empty Re: Vloeien na keizersnee

Bericht  Mamsie vr 15 apr 2011 - 6:49

Ja die tip had ik van Sandra, dus moet je haar even vragen voor hoe het precies was.
Wat vervelend dat je een borstontsteking hebt, is zo pijnlijk! Hoe gaat het verder met je?

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vloeien na keizersnee Empty Re: Vloeien na keizersnee

Bericht  Mamsie vr 15 apr 2011 - 6:50

Dit staat er online,

Verkoelend en pijnstillend en een ontstekingsremmende werking bij acute borstontsteking, dat is een kwarkkompres of kwarkwikkel. Je mag dit niet ge-bruiken als je allergisch bent voor kwark (eventueel bij melk allergie, kwark van geitenmelk).

Hoe pas je dit dan toe?
Eén tot drie keer per dag na het voeden of tussen deze periodes in. Gebruik, magere vetarme biologische kwark (zonder bindmiddel). Let op, dat de kwark voor gebruik op kamertemperatuur is, minimaal 15 graden. Je doet 1 à 3 eetlepels kwark op een katoenen doek (3 cm groter dan de te behandelen plek). Wil je de kwark niet direct op de huid aanleggen dan kun de katoenen doek dichtvouwen en deze vastplakken met afplakband (plakband dat schilders gebruiken). Zorg dat alles lekker warm blijft, en ga als even kan liggen, lekker onder de wol eventueel een kruik er tegenaan, van zo’n maximaal 60 graden. Na zo’n 20 tot 30 minuten is de kwark droog en korrelig geworden en is het klaar. Het is niet erg als het langer blijft zitten. Was tenslotte met lauwwarm water de huid weer schoon en dek je borst(en) weer warm toe. Let op: als je jeuk krijgt onder de kwarkwikkel of je krijgt het benauwd dan kan het zijn dat je allergisch bent voor kwark, je kunt eventueel geiten- of schapenkwark gebruiken. In de meeste gevallen worden deze kompressen als prettig ervaren maar mocht het om een of andere reden toch niet prettig zijn dan dit kompres direct stoppen.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vloeien na keizersnee Empty Re: Vloeien na keizersnee

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 6:51

Witte kool help toch ook tegen borstontsteking? Of is dat alleen voor stuwing?

Ik heb ook een ks gehad en ik vloeide eingelijk de eerste week heftig en daarna werd het steeds minder

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vloeien na keizersnee Empty Re: Vloeien na keizersnee

Bericht  Mamsie vr 15 apr 2011 - 6:52

Zelf zou ik het gewoon in een hydrofiel washanje doen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vloeien na keizersnee Empty Re: Vloeien na keizersnee

Bericht  Annemie vr 15 apr 2011 - 8:21

_MamaRosa_ schreef:Ik ben nu 11 dagen geleden bevallen dmv een keizersnee, en sinds de 9e dag weer op. Nu weet ik dat je als je weer meer in beweging bent nog weer kunt gaan vloeien, net als na een gewone bevalling dus. Ik vloeide al een paar dagen niks meer, had weer gewone afscheiding, maar woensdagavond vloeide ik ineens weer. Dit was ook zo weer over, net of er even een stolsel uit moest.
Nu net begon het weer, het is niet heel extreem, maar toch zit er aardig wat in het verband, en ik heb nu ook weer wat buikpijn.
Ik ben nu natuurlijk ook veel meer weer in beweging, dus het zal vast normaal zijn, maar toch ben ik benieuwd wat jullie ervaringen hier mee zijn?

ik heb ook een keizersnede gehad, maar toen zeiden ze wel tegen mij als er ineens weer stolsels kwamen of het bloeden ineens weer meer werd, je toch even de verloskundige/gynacoloog moest bellen. Heb het zelf niet gehad, maar ik zou als ik jou was toch even voor de zekerheid even bellen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vloeien na keizersnee Empty Re: Vloeien na keizersnee

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 8:26

Ik heb 2 keer een ks gehad en beide keren heb ik 1 week gevloeid, toen weer even niet en toen ik meer ging doen ging ik weer opnieuw vloeien, soms ook wat stolsels, hetzelfde als jou dus volgens mij is dat heel normaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vloeien na keizersnee Empty Re: Vloeien na keizersnee

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 8:32

Ai, een borstontsteking is zo pijnlijk. Bij mij ging de harde schijf er na een aantal dagen vanzelf uit, zonder verdere maatregelen. De pijn was al wel gelijk weg na starten met ant-biotica, anders had ik dat niet uitgehouden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vloeien na keizersnee Empty Re: Vloeien na keizersnee

Bericht  Meeko vr 15 apr 2011 - 8:58

Ik vloeide een paar dagen niet, en gister ineens weer best veel en nu weer een stuk minder, idd alsof er nog even een stolsel uit moet. Heb dan alleen geen keizersnee gehad.

Ik heb vorige week een borstontsteking gehad, was er heel erg ziek van. Bij mij hielp t juist om die harde plekken voor een voeding warm te maken. Heb zo'n kersenpitten kruik. En daarna wat masseren en aanleggen. Ging daardoor niet weg maar werd wel steeds een beetje minder. Raadde de lactatiekundige ook aan om t zo te doen. Kraamhulp deed er ook wel een natgemaakte luier op, maar dat vond ik zelf niet fijn zo'n nat ding.

Welke antibiotica heb jij? en hebben je kindjes er last van?
Elin is sinds ik het gebruik best onrustig. Volgens de wijkverpleegkundige was t ook wel normaal dat ze krampjes kon krijgen, maar zit inmiddels op m'n laatste dag en ze is nog steeds nog zo onrustig. Begin eerder te denken dat t iets anders is.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vloeien na keizersnee Empty Re: Vloeien na keizersnee

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 10:12

Ik heb echt heel weinig gevloeid, sowieso geen bloederige momenten. Ik heb alleen de 2,5 dag in het ziekenhuis op bed gelegen, thuis was ik direct de hele tijd in de weer, maar dat had weinig invloed. Alleen de (volgens mij) 7de dag ben ik 4 uurtjes wezen winkelen/wandelen en toen heb ik 's avonds wel wat bloed verloren.

Wel heb ik na een week of 5-6 een dag aardig wat bloed verloren en verloor ik die nacht pas mijn slijmprop. Daarna stopte het bloeden vrijwel direct. Had toen ook wat buikpijn trouwens. Misschien heb je daar wel "last" van, mocht je die niet eerder verloren hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vloeien na keizersnee Empty Re: Vloeien na keizersnee

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 19:30

@ Meeko: Ik heb Amoxicilline, en tot nu toe hebben ze er geen last van, wat idd wel vaak voorkomt, darmpkrampjes. Vorige keren bij de anderen had ik deze kuur ook, en zij hadden er ook geen last van. Sowieso hebben ze hier eigenlijk nooit krampjes gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vloeien na keizersnee Empty Re: Vloeien na keizersnee

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 21:11

Mama_van2 schreef:Ik heb 2 keer een ks gehad en beide keren heb ik 1 week gevloeid, toen weer even niet en toen ik meer ging doen ging ik weer opnieuw vloeien, soms ook wat stolsels, hetzelfde als jou dus volgens mij is dat heel normaal.

Bij mij ging het ook precies zo, ik denk ook dat het normaal is. Als je het echt niet vertrouwt kun je altijd de verloskundige/gynaecoloog bellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vloeien na keizersnee Empty Re: Vloeien na keizersnee

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 21:13

Mama_van2 schreef:Ik heb 2 keer een ks gehad en beide keren heb ik 1 week gevloeid, toen weer even niet en toen ik meer ging doen ging ik weer opnieuw vloeien, soms ook wat stolsels, hetzelfde als jou dus volgens mij is dat heel normaal.
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vloeien na keizersnee Empty Re: Vloeien na keizersnee

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 21:49

Het is nu weer bijna over, dus het zal idd wel normaal zijn.

Stond net op de weegschaal, ben ik gewoon 21 kilo kwijt! Dat is 9 kilo meer dan voor de zwangerschap! Bij de beide andere kinderen viel ik na die tijd ook gemiddeld 6 kilo extra af, maar dat kwam ik al snel weer aan helaas. Nu dus maar goed opletten en hopen dat het er af blijft. Zit bijna weer op mn gewicht van 4,5 jaar geleden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vloeien na keizersnee Empty Re: Vloeien na keizersnee

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum