Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoekentopic

+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers

Pagina 37 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 37 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  xxjojootjexx wo 31 okt 2012 - 1:17

Als eerste doek raad ik altijd een girasol aan. Zijn gewoon super fijne doeken, voor elk jaargetijde;)
Hoppediz heb ik ook gehad, maar die vind ik nieuw nogal stug, die hebben wel wat werk nodig, dat heeft girasol veeeeel minder.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 3:42

Als ik T draag terwijl ze niet moe is, dan probeert ze ook haar armpjes uit de doek te wurmen. Sinds kort knoop ik die momenten de FCC ipv FWCC, daarbij zitten haar armen al buiten de doek. Of ik pak de r&r. Rugdragen met de doek krijg ik niet goed onder de knie, daarvoor is T op het moment veel te wiebelig, dus ook dat doe ik met de r&r.

Als eerste doek had ik een Girasol, hele fijne doeken! Een andere favoriet is de Ellevil Jade, die vind ik ook erg fijn knopen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 4:34

Darius schreef:
Charlie schreef:Ik heb er nog een manduca bijgekocht....iemand hier die hem heeft/had en hoe beviel die?

Ik, maar pas gekocht toen P een jaar oud was. Ik heb E er al wel eens ongehad, maar vond het niet zo'n succes, zo'n kleintje.

Ik heb m gehad en ook weer verkocht. Hij pastte niet goed en h. Verdween er behoorlijk in. Ik vind m ook niet zo heel geschikt voor kleintjes.

Gast
Gast

Bericht  Coccinelle wo 31 okt 2012 - 6:13

Darius schreef:
Charlie schreef:Ik heb er nog een manduca bijgekocht....iemand hier die hem heeft/had en hoe beviel die?

Ik, maar pas gekocht toen P een jaar oud was. Ik heb E er al wel eens ongehad, maar vond het niet zo'n succes, zo'n kleintje.

Ik heb hem ook gekocht toen mijn dochter wat ouder was en de bondolino te klein werd, het zitgedeelte van de manduca is breder en het rugpand kan hoger. Voor kleintjes vind ik de bondolino ideaal.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sanne wo 31 okt 2012 - 9:38

Tiramisu, heb jij ook een link van de fcc? Ik kan hem op YouTube niet vinden.
Ik draag H. juist vaak als ze goed wakker is, gaan we een rondje lopen met de hond, of een boswandeling maken. Dan is het wel belangrijk dat ze goed zit en niet scheef gaat hangen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 3:06

Sanne, sorry, ik dacht dat het de fcc was, maar hij heet kreuztrage, hier een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=mKUnbfMd7nQ&list=UUK-umJ2aQz1syAPsgFl19ag&index=19&feature=plcp
Heb jij trouwens de draagjas al binnen? Ik kreeg bericht dat het nog wel even ging duren voor die van mij geleverd kan worden.

@all; T is een beetje hangerig vandaag. Wilde alleen maar bij mij zijn, maar op mijn buik in de doek wilde ze dan weer niet, daarbij ging ze overstrekken. Op mijn rug in de r&r hou ik op zich wel een tijdje vol, maar ik heb nogal wat rugklachten (whiplash) waar ik op het moment wat meer last van heb en dan is rugdragen met draagzak niet zo fijn. Daarom tóch maar weer een poging gedaan om T op mijn rug te krijgen, zomaar in een impuls eigenlijk, zonder filmpjes of wat dan ook (dus of het een officiele knoop is? Geen idee Laughing), en daar zat ze dan opeens! We hebben samen de keuken gepoetst en daar is ze in slaap gevallen. Knoop zat heel erg fijn, totaal geen extra belasting voor mijn rug, dus misschien kan ik nu dan tóch eindelijk gaan rugdragen met doek! Cool

Laatst aangepast door Tiramisu op ma 3 dec 2012 - 9:25; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Fiwen vr 2 nov 2012 - 4:25

@Teramisu; ziet er comfortabel uit. Hoe heb je het geknoopt? Weet je dat nog? Het ziet er een beetje uit als een BWCC.

Wij (J en ik) zijn vandaag voor het eerst in 4 dagen weer even gaan wandelen. J heeft nog steeds wat verhoging en een oorontsteking dus een dikke wollen trui aan, muts op en daarna heerlijk warm in de doek. Ik had gehoopt dat ze tijdens het wandelen in slaap zou vallen maar dat is helaas niet gelukt. Ach, we hebben wel lekker een frisse neus kunnen halen en ze vond het fijn zei ze (ze wilde ook niet naar huis) :cheering:
Draagdoekentopic - Pagina 37 21112h

Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  red rose za 3 nov 2012 - 2:28

Heeft er iemand hier een Mam coat? Ik wil deze jas graag kopen maar twijfel over de maat, ik ben 1,80 lang en weeg na mijn zwangerschap hopelijk weer 68/70kg, in een jas heb ik meestal m of soms l. Welke maat kan ik het beste bestellen?
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 3:24

Ik vind je doek écht heel erg mooi Fiwen smile Fijn dat jullie wat hebben gewandeld, voelt ze zich vandaag weer wat beter?
Volgens mij is het inderdaad iets wat lijkt op een bwcc. Ik weet nog hoe ik hem geknoopt heb, heb het vandaag nog eens gedaan en het ging weer zo snel en goed Draagdoekentopic - Pagina 37 281626781

Gast
Gast

Bericht  mickey ma 3 dec 2012 - 9:21

Ik ga dit topic ff uppen (wel ver moeten zoeken trouwens...)
Ik draag mijn zoon de laatste tijd vaak op mijn rug, vooral tijdens het koken wordt hij best hangerig en wilt hij alleen maar bij mij zijn. Ik draag hem dan in de draagdoek, in een Double Hammock (tenminste... dat is de bedoeling Wink ) Maar na een kwartier ofzo ziet het er zo uit:

*weg*

Hij zakt enorm, terwijl ik de doek wel strak aantrek. Ik heb overigens een BB Slen, 5,5 meter ofzo, dus een lange doek. Iemand tips?

Laatst aangepast door mickey op ma 3 dec 2012 - 11:06; in totaal 1 keer bewerkt
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Sanne ma 3 dec 2012 - 9:27

Jeej, het draagdoekentopic is terug. Ik was laatst al op zoek, maar kon hem niet vinden. En in de zoekoptie komt hij nooit tevoorschijn bij mij.

Ik mag van mijn vriend een Wompat uitzoeken voor Sinterklaas/Kerst. Hij vroeg wat voor cadeautje ik wilde, dus ik kan lekker op zoek nu. Ik wacht nog wel even, want ik wil graag een Wompat voor kindjes vanaf een jaar of 1. Tot die tijd gebruik ik de Bondolino en de doek wel.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  mickey ma 3 dec 2012 - 9:30

Sanne schreef:Jeej, het draagdoekentopic is terug. Ik was laatst al op zoek, maar kon hem niet vinden. En in de zoekoptie komt hij nooit tevoorschijn bij mij.

Ik heb ook flink moeten terug bladeren, zoekfunctie werkte bij mij ook niet.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 9:53

Mickey, daar kan ik maar één ding op zeggen: véél strakker knopen;)

Hij moet met zijn buik strak tegen jouw rug zitten, nu hangt hij echt van je af. Als je goed strak knoopt zal het ook een stuk lichter dragen.

Gast
Gast

Bericht  mickey ma 3 dec 2012 - 9:58

Ik was er al bang voor dat het toch niet strak genoeg is inderdaad... Helaas een manneke hier die zich af en toe flink af zet, probeert mijn oorbellen of bril te pikken, aan mn haar gaat trekken.. Dan ben ik al blij als hij er überhaupt in zit :P
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Teddyaapje ma 3 dec 2012 - 10:27

Mickey probeer eens de drs2s, die vond ik makkelijker dan de dh. toen dat allemaal goed ging ben ik de dh gaan doen. En let op dat de doek in de knieholtes zit en niet over de enkels zoals op de foto.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  mickey ma 3 dec 2012 - 10:36

@Teddyaapje: moeilijk vind ik de DH niet, als F mee werkt tenminste Wink
Ik heb ff een filmpje gekeken van die knoop die je noemde, die gaan we morgen proberen Very Happy
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  maiadebij ma 3 dec 2012 - 10:51

Sanne schreef:Jeej, het draagdoekentopic is terug. Ik was laatst al op zoek, maar kon hem niet vinden. En in de zoekoptie komt hij nooit tevoorschijn bij mij.

Ik mag van mijn vriend een Wompat uitzoeken voor Sinterklaas/Kerst. Hij vroeg wat voor cadeautje ik wilde, dus ik kan lekker op zoek nu. Ik wacht nog wel even, want ik wil graag een Wompat voor kindjes vanaf een jaar of 1. Tot die tijd gebruik ik de Bondolino en de doek wel.

Wow mooi kado krijg jij!! Ik draag J in een wompat maat toddler, ze ging hier al in toen ze zo'n 1,5 jaar was dus ook eerder als aangegeven wordt. En in heb geen grote kinderen. Dus wie weet kan jij de dreumesmaat ook al eerder gebruiken!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  PapillonRose ma 3 dec 2012 - 11:40

Jaaa, daar is het draagtopic weer :cheering: Kon 'm laatst ook al niet vinden.

Ik ben benieuwd naar ervaringen met peuterdragers, als die er zijn hier. Op zich gaat het nu nog prima met wat ik heb, maar ik merk wel dat de Boba aan de kleine kant begint te worden. En de Ocah (Mei Tai) is nog groot genoeg, maar door de lange banden vind ik het met name onhandig als ik niet thuis ben en moet knopen (vooral als het vies weer is buiten). Dus ben wel benieuwd of er hier mama's zijn met een peuterdrager en hoe deze bevalt.

Vind zelf de R&R Preschool erg mooi, maar of die ook fijn is, geen idee..
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 11:44

Of de r&r peuterdrager fijn is weet ik niet, maar ik heb de babydrager en die bevalt erg goed!

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose ma 3 dec 2012 - 11:46

Tiramisu schreef:Of de r&r peuterdrager fijn is weet ik niet, maar ik heb de babydrager en die bevalt erg goed!
Goed om te horen! Ik denk dat ze op zich aardig hetzelfde zijn, op de maten na dan. In elk geval fijn vast een positieve ervaring te lezen smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Liadan ma 3 dec 2012 - 19:06

Sanne, een wompat draagt zo fijn, dat is een mooi cadeau! Ga je 'm op maat laten maken? Dan moet je wel rekening houden met een lange levertijd (dus niet te laat bestellen).
Mijn zoon past nu nog makkelijk in de Medium, maar over een tijdje ga ik een Toddler op maat laten maken en dan met S-banden in plaats van de standaard M (want ik ben wat afgevallen en nu zouden de banden eigenlijk nog iets strakker moeten kunnen).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Fiwen ma 3 dec 2012 - 19:17

PapillonRose schreef:Jaaa, daar is het draagtopic weer :cheering: Kon 'm laatst ook al niet vinden.

Ik ben benieuwd naar ervaringen met peuterdragers, als die er zijn hier. Op zich gaat het nu nog prima met wat ik heb, maar ik merk wel dat de Boba aan de kleine kant begint te worden. En de Ocah (Mei Tai) is nog groot genoeg, maar door de lange banden vind ik het met name onhandig als ik niet thuis ben en moet knopen (vooral als het vies weer is buiten). Dus ben wel benieuwd of er hier mama's zijn met een peuterdrager en hoe deze bevalt.

Vind zelf de R&R Preschool erg mooi, maar of die ook fijn is, geen idee..

Ik heb een R&R peuterversie en hij draagt erg fijn. Je mag best een keer komen proberen als je wilt. En dan mag je hem ook wel even lenen zodat je wat langer kunt testen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Teddyaapje ma 3 dec 2012 - 20:55

mickey schreef:@Teddyaapje: moeilijk vind ik de DH niet, als F mee werkt tenminste Wink
Ik heb ff een filmpje gekeken van die knoop die je noemde, die gaan we morgen proberen Very Happy

dh is opzich ook niet moeilijk, maar t spannen wel. als je eerst de drs2s onder de knie krijgt is je kindje ook wat meer gewend aan rugdragen en blijft ie hopelijk beter zitten. succes
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Sanne di 4 dec 2012 - 0:16

Liadan schreef:Sanne, een wompat draagt zo fijn, dat is een mooi cadeau! Ga je 'm op maat laten maken? Dan moet je wel rekening houden met een lange levertijd (dus niet te laat bestellen).
Mijn zoon past nu nog makkelijk in de Medium, maar over een tijdje ga ik een Toddler op maat laten maken en dan met S-banden in plaats van de standaard M (want ik ben wat afgevallen en nu zouden de banden eigenlijk nog iets strakker moeten kunnen).

Dat had ik hier al vaker gelezen, vandaar dat mijn keus op een Wompat is gevallen. Ik draag graag en dochter vindt het tot nu toe ook fijn. Ik wil hem inderdaad op maat laten maken, maar heb me daar nog niet echt in verdiept. Mijn dochter weegt nu ongeveer 9,5 kilo en ik schat haar zo'n 75 centimeter. De Toddler is de laatste variant, voor peuters toch? Draagt de Wompat goed op de rug? Ik merk namelijk bij de Bondolino dat ik dat toch niet heel prettig vind. Het voelt niet stevig en H. hangt er al gauw in.

En wat de banden betreft, ik ben 1.80 lang en weeg 63 kilo, zou S dan goed zijn?

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 0:20

Voor de banden zou ik evt even met wearababy mailen, heb ik ook gedaan (twijfelde tussen S en M banden), ze adviseerde mij M en dat is ook inderdaad de goede maat. Voor rugdragen vind ik de Wompat geweldig! Voor buikdragen pak ik nog liever de r&r of de doek.

(hier een wompat gekregen van mn man voor sinterklaas Very Happy )

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 37 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: