Draagdoekentopic
+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers
Pagina 36 van 40
Pagina 36 van 40 • 1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40
Re: Draagdoekentopic
Ik heb zelf ook een mamcoat en gebruikte heb altijd met doek en 9 vd 10 x met een ruck.
Wat voor maat heb jij? Die van mij mag gaan, ik draag nog maar kleine stukjes.
Tis een bruine;)
Ging hartstikke goed. Het is alleen even oefenen met het aandoen van de las en het daarna aanspannen van de koortjes zodat kindje er lekker warm in zit en er geen gat is. Maar dat is bij elke draagjas.
Wat voor maat heb jij? Die van mij mag gaan, ik draag nog maar kleine stukjes.
Tis een bruine;)
Ging hartstikke goed. Het is alleen even oefenen met het aandoen van de las en het daarna aanspannen van de koortjes zodat kindje er lekker warm in zit en er geen gat is. Maar dat is bij elke draagjas.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Misschien staat het wel ergens maar geen zin om terug te zoeken..... Vanaf hoe oud mogen kleintjes in een mei tai?! Mijn zus wilde mijne lenen namelijk maar twijfelde of dat al wel mocht. Hij is nog maar een paar daagjes oud
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Mei Tai is voor kinderen vanaf 6 maanden ongeveer.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Volgens mij heb ik e daarin al met 3maanden gedragen.... Stom zeg!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Heb je niet van die baby inserts voor de mei tai?
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ja klopt Pompoen.
Je kunt ook zelf een jas vermaken tot draagjas. Ik heb er 1 van iemand overgenomen die dat heeft gedaan. Ziet er ook wel wat hipper uit dan die echte draagjassen haha
Je kunt ook zelf een jas vermaken tot draagjas. Ik heb er 1 van iemand overgenomen die dat heeft gedaan. Ziet er ook wel wat hipper uit dan die echte draagjassen haha
Gast- Gast
Luce schreef:Ja klopt Pompoen.
ja, heb gisteravond besloten dat ik er toch zelf maar eentje ga maken; veel oncharmanter dan de bestaande (geschikte) draagjassen kan het vast niet worden
Jojootje, toch bedankt voor je aanbod!
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Zon draagjas maken is echt heel makkelijk!
Mei tai mag je gebruiken vanaf t moment dat de beentjes goed passen. Het rugpand moet precies van knieholte tot knieholte zitten. Als t te breed is spreiden de beentjes te ver.Er zit verschil in de breedte van mei tai's en in de grootte van baby's, de een kan er dus sneller in dan de ander. Ik droeg T. met een maand of 3 in de mei tai. Toen hij ouder werd heb ik een grotere gemaakt. Het kan en mag dus eerder dan 6mnd, maar een paar dagen oud zou ik niet doen, tenzij t een speciale baby mei tai is.
Mei tai mag je gebruiken vanaf t moment dat de beentjes goed passen. Het rugpand moet precies van knieholte tot knieholte zitten. Als t te breed is spreiden de beentjes te ver.Er zit verschil in de breedte van mei tai's en in de grootte van baby's, de een kan er dus sneller in dan de ander. Ik droeg T. met een maand of 3 in de mei tai. Toen hij ouder werd heb ik een grotere gemaakt. Het kan en mag dus eerder dan 6mnd, maar een paar dagen oud zou ik niet doen, tenzij t een speciale baby mei tai is.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Heeft er iemand een Storchenwiege drager? Ik ben aan het kijken naar een drager die je vanaf de geboorte kan gebruiken en dit is misschien wel wat, maar ik wil graag nog even van iemand anders horen wat je er van vind?
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
red rose schreef:Heeft er iemand een Storchenwiege drager? Ik ben aan het kijken naar een drager die je vanaf de geboorte kan gebruiken en dit is misschien wel wat, maar ik wil graag nog even van iemand anders horen wat je er van vind?
Ja, ik!! Hij is echt super. Het is hier momenteel de meest gebruikte drager! Perfect af te stellen voor mini baby's.
Gast- Gast
Rejoy, als jij er positief over bent, dan moet het echt goed zijn, je draagt veel. Gebruik je hem zelf ook, of pak jij de doek?
Ik heb zelf ook een doek en heb I er het eerste half jaar in gedragen, daarna niet echt meer gebruikt, rugknopen is niet echt mijn ding, we gebruiken daar nu een mei tai voor van bymama.
Ik denk alleen dat mijn man de doek lastig zal vinden, hij vind het ook erg handig als ik hem help met de mei tai(gister nog gedaan). Ik ben nu dus aan het kijken voor een makkelijke drager, we willen geen duo wagen kopen, maar het leeftijdsverschil zal ong 2jaar en 2 maanden zijn, dus I kan niet alles zelf lopen, dan kan zij in de wagen en dragen we de baby.
Ik heb zelf ook een doek en heb I er het eerste half jaar in gedragen, daarna niet echt meer gebruikt, rugknopen is niet echt mijn ding, we gebruiken daar nu een mei tai voor van bymama.
Ik denk alleen dat mijn man de doek lastig zal vinden, hij vind het ook erg handig als ik hem help met de mei tai(gister nog gedaan). Ik ben nu dus aan het kijken voor een makkelijke drager, we willen geen duo wagen kopen, maar het leeftijdsverschil zal ong 2jaar en 2 maanden zijn, dus I kan niet alles zelf lopen, dan kan zij in de wagen en dragen we de baby.
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
Welke draagdoek kunnen jullie adviseren aan deze draagleek? Ik heb dochter altijd in een ergonomische drager gedragen, maar ik wil zoon nu wel in een doek. Mijn voorkeur gaat uit naar een geweven. Maar welke? Of maakt dat niks uit?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben ook meer van de ergonomische dragers want knopen zit niet in mijn vingers. Maar in principe kan je elke geweven doek kiezen, er zit vooral verschil in de dikte. Dunne doeken vereisen secuurder knopen, dikkere doeken minder maar die vind ik persoonlijk weer zo massaal.
Ik heb een indio Burund gehad en vond die wel echt super fijn. Niet dun niet dik en lekker zacht. En met een maat 6 kun je praktisch alle knopen maken.
Ik heb een indio Burund gehad en vond die wel echt super fijn. Niet dun niet dik en lekker zacht. En met een maat 6 kun je praktisch alle knopen maken.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Thanx, ik zal eens gaan Googlen!
Een super dikke is denk ik niet nodig. Ik ben begin april uitgerekend.
Een super dikke is denk ik niet nodig. Ik ben begin april uitgerekend.
Linda- Ratel
De storchenwige carrier is een mix tussen een mei tai en ssc vind ik. De heupband klik je vast, de schouderbanden knoop je. Ik gebruik m zelf ook veel. Zeker als je haast hebt is ie ideaal.
Linda, dan is een girasol denk ik wel wat voor je. Die zijn van katoen, worden wel heel zacht, maar zijn absoluut niet glad bij het knopen.
Linda, dan is een girasol denk ik wel wat voor je. Die zijn van katoen, worden wel heel zacht, maar zijn absoluut niet glad bij het knopen.
Gast- Gast
Wat een verschil in prijzen!
Die girasol is een stuk goedkoper dan een didymos. Maar een hoppediz is weer nog goedkoper.
Deze vind ik mooi!
http://www.dragenenzo.nl/a-27121247/didymos-draagdoek/draagdoek-didymos-ellipsen-schwarz-ecru/
Die girasol is een stuk goedkoper dan een didymos. Maar een hoppediz is weer nog goedkoper.
Deze vind ik mooi!
http://www.dragenenzo.nl/a-27121247/didymos-draagdoek/draagdoek-didymos-ellipsen-schwarz-ecru/
Linda- Ratel
Teddyaapje schreef:Zon draagjas maken is echt heel makkelijk!
Het was inderdaad supermakkelijk! Had een fijne instructie waar ik op sommige punten wat geïmproviseerd heb, en was in een middagje klaar. Ben er zóoó blij mee! Snap niet hoe ik ooit zonder heb gekund haha. Mijn man wil er nu ook eentje
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Fijn dat t gelukt is dille!
Ik vond t vorig jaar geweldig om mee te lopen...mensen dachten vaak dat ik gek was omdat ze T. niet zagen zitten...ze dachten dan dat ik tegen mezelf aant praten was, als ze T. dan zagen begonnen ze eerst te lachen omdat ze dan eindelijk doorhadden waar ik tegen aant praten was, en vervolgens kwamen ze kijken hoe dat nu allemaal zat, sommige dachten dat T. in de jas hing (jas en draagzak ineen)!
Zondag heb ik de jas weer gebruikt maar nu is T. wat groter en zie je hem vanaf de voorkant zitten.
Ik vond t vorig jaar geweldig om mee te lopen...mensen dachten vaak dat ik gek was omdat ze T. niet zagen zitten...ze dachten dan dat ik tegen mezelf aant praten was, als ze T. dan zagen begonnen ze eerst te lachen omdat ze dan eindelijk doorhadden waar ik tegen aant praten was, en vervolgens kwamen ze kijken hoe dat nu allemaal zat, sommige dachten dat T. in de jas hing (jas en draagzak ineen)!
Zondag heb ik de jas weer gebruikt maar nu is T. wat groter en zie je hem vanaf de voorkant zitten.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Linda: Ik had een Hoppediz en vond dat een fijne doek. Ik had trouwens een gewone, je hebt ook een dunnere variant (das Leichte). Qua prijs gunstig, en ik vond het als beginner goed te doen om te knopen. En ik had mazzel dat de doek die ik het mooist vond van alles wat ik bekeken heb, een Hoppediz was (want je ziet soms ook prachtige doeken die meer dan 150 euro kosten). Al gok ik dat jij niet voor de roze Hoppediz Miami gaat nu je een zoontje verwacht
Heb hem op een gegeven moment wel verkocht, want ik was echt geen rugknoper. Inmiddels toch mijn favoriete doekje weer een beetje terug, ik heb van iemand op D&V een Ocah (Mei-Tai) gekocht die gemaakt is van deze doek
Heb hem op een gegeven moment wel verkocht, want ik was echt geen rugknoper. Inmiddels toch mijn favoriete doekje weer een beetje terug, ik heb van iemand op D&V een Ocah (Mei-Tai) gekocht die gemaakt is van deze doek
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ook hier even mijn nieuwe aanwinst showen...
Mijn wollen Diva Milano, geleverd met een hoge dosis sleepydust
Mijn wollen Diva Milano, geleverd met een hoge dosis sleepydust
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik heb er nog een manduca bijgekocht....iemand hier die hem heeft/had en hoe beviel die?
Gast- Gast
Wauw, Fiwen, prachtige doek. Jij draagt J. nog steeds op je buik?
H. is nu de 9 kilo gepasseerd, maar rugdragen heb ik nog niet onder controle. Tot nu toe lukt het op de buik nog makkelijk, maar ben wel benieuwd hoe anderen dat doen.
Nog een andere vraag. H. probeert haar armen steeds buiten de doek te wurmen en zet zich dan heel erg af. Hoe strak ik ook knoop, als ze dat doet, komt ze helemaal scheef te hangen. En dat draagt niet fijn, ik heb niet het idee dat H. er zelf ook last van heeft, want door scheef te hangen, kan zij met haar mond bij mijn jas komen en op de knopen sabbelen. Maar goed, voor mij is het niet fijn. Iemand tips?
H. is nu de 9 kilo gepasseerd, maar rugdragen heb ik nog niet onder controle. Tot nu toe lukt het op de buik nog makkelijk, maar ben wel benieuwd hoe anderen dat doen.
Nog een andere vraag. H. probeert haar armen steeds buiten de doek te wurmen en zet zich dan heel erg af. Hoe strak ik ook knoop, als ze dat doet, komt ze helemaal scheef te hangen. En dat draagt niet fijn, ik heb niet het idee dat H. er zelf ook last van heeft, want door scheef te hangen, kan zij met haar mond bij mijn jas komen en op de knopen sabbelen. Maar goed, voor mij is het niet fijn. Iemand tips?
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Charlie schreef:Ik heb er nog een manduca bijgekocht....iemand hier die hem heeft/had en hoe beviel die?
Ik, maar pas gekocht toen P een jaar oud was. Ik heb E er al wel eens ongehad, maar vond het niet zo'n succes, zo'n kleintje.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
@sanna, ik draag J zowel op mijn buik als op mijn rug. Ze wil zelf het liefste op mijn buik en dan slaapt ze meestal ook binnen no-time. Met haar 11 kg is dat nog makkelijk te doen maar rug is gewoon handiger dus dat ben ik haar wel aan het aanwennen.
Scheef hangen en afzetten doet J niet echt dus geen tips. Hier juist een kindje dat perse met haar armen in de doek wil en dan vaak niet eens het geduld heeft om te wachten tot ik klaar ben met knopen en haar armpjes overal tussen probeert te wurmen. Handjes onder de schouderbanden is favoriet :-S
Scheef hangen en afzetten doet J niet echt dus geen tips. Hier juist een kindje dat perse met haar armen in de doek wil en dan vaak niet eens het geduld heeft om te wachten tot ik klaar ben met knopen en haar armpjes overal tussen probeert te wurmen. Handjes onder de schouderbanden is favoriet :-S
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
@sanne, ik draag M ook nog wel eens op mijn buik, met 10 kilo gaat dat nog wel.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Pagina 36 van 40 • 1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40
Pagina 36 van 40
Permissies van dit forum: