Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoekentopic

+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Draagdoekentopic Empty Draagdoekentopic

Bericht  Liadan do 1 maa 2012 - 2:01

Ik zocht naar een algemeen draagdoekentopic, maar kon het niet vinden dus ik open er maar even 1.
Misschien handig om alle draagdoekvragen voortaan in 1 topic te stellen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Liadan do 1 maa 2012 - 2:02

Dan begin ik even met een paar vragen:

- ik heb vandaag mijn zoon voor het eerst in een double hammock op mijn rug geknoopt. Nou zat het nog niet echt heel strak geknoopt maar ik durfde er toch de deur mee uit (lang leve de draagjas die erover heen ging zodat 'foutjes' onzichtbaar waren Wink ). Maar ik merkte onderweg al snel dat de banden over mijn schouders afzakten. Iemand een tip hoe ik dat de volgende keer kan voorkomen? Of komt dat omdat ik strakker moet knopen?

- Hoe doen jullie je draagjas aan (bij rugdragen). Ik zwaai 'm nu van vooraf over mijn hoofd naar achter, maar heb er een spiegel bij nodig om te zien of ie goed zit. En ik heb vaak ook mijn dochter nodig die 'm soms nog even goed moet doen aan de achterkant, haha.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 2:05

Liadan:

vraag 1: strakker knopen inderdaad, zorgen dat alle banen goed en gelijkmatig aangespannen zijn en je zou kunnen proberen om de band die over je schouder loopt te draaien, dan zakt ie ook niet meer af. Zelf vind ik dat minder fijn zitten, omdat de druk minder goed verdeeld wordt, maar sommige mensen zweren hierbij.

vraag 2: ik zwaai mijn draagjas ook over m'n hoofd naar achter. Het gat valt altijd precies goed om Y. hoofd. Scheelt wel dat het een redelijk groot gat is en het elastiek in de boord niet zo heel strak zit.

Laatst aangepast door Rejoy. op do 1 maa 2012 - 2:07; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 2:06

Waar zie jij Darius Laughing

Gast
Gast

Bericht  Happydobby do 1 maa 2012 - 2:06

Leuk een draagtopic, ik heb gisteren mijn bykay verkocht en ben nu op zoek naar een gewevendoek.
Ik wil namelijk ook gaan rugdragen.

@Liadan, ik heb geen verstand van knopen haha.
Ik had wat youtube filmpjes bekeken en die ga ik proberen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 2:07

dan wil ik ook even een vraag stellen, maar dan niet over draagdoeken, maar over een SSC.

Wij willen voor de buikbeeb een SSC aanschaffen, man wil niet met een doek lopen, maar wel met een SSC. Een beco leek me ideaal, maar nu ik 'm te leen heb gehad viel ie me tegen, de heupband kon niet strak genoeg, waardoor ik 'm niet pastte en alle riempjes en dingetjes waren veel te veel gedoe om alles steeds te verstellen vanwege het verschillende postuur tussen m'm man en mij.
Wij zoeken dus een SSC die vanaf de geboorte te gebruiken is (al dan niet met babyinsert), makkelijk te verstellen is en geschikt voor een heel slank iemand.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 2:07

Parel schreef:Waar zie jij Darius Laughing

zei ik darius ja? lol!

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 1 maa 2012 - 2:18

Rejoy, oke, strakker knopen dus, dat wordt elke dag oefenen smile . De band over de schouders draaien vind ik niet fijn dragen (heb ik bij rucksack wel eens geprobeerd).
Bij mij valt het gat van mijn jas ook wel steeds goed, maar er zitten nog touwtjes aan zodat ik 'm aan kan spannen bij de nek van Kian en daar heb ik Yara voor nodig, want die krijg ik zelf niet te pakken, haha.
En hoe doe je dat als je ergens bent en je jas weer aan moet trekken? Ik zie mezelf nog niet op het CB die jas weer over mijn hoofd zwaaien... (straks raak ik daar iemand laughcry ). Het moet maar snel weer mooi weer worden, kan ik weer zonder jas dragen.

Is een bondolino niks voor jullie? Daar droegen mijn vriend, mijn moeder en ik soms mee in het begin. Maar wij zijn alledrie niet heel slank, maar gewoon (ik maat 38). Ik weet eigenlijk niet hoe die zit als je slanker bent.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Aimee do 1 maa 2012 - 2:24

Fijn dit topic!

Ik heb sinds kort een bykay, en mijn zoontje vind het heerlijk om erin gedragen te worden. Maar ik doe het nog te weinig omdat ik niet goed weet wat ik hem aan moet doen. Hij had laatst een romper met lange mouwen aan, shirtje met lange mouwen, mutsje op, bykay gaat natuurlijk zo'n drie keer over hem heen en daarna mijn jas eroverheen (een winddichte voetbaljas van mijn broertje, lekker ruim en warm Wink ). Zijn nekje voelde lekker warm aan de hele tijd, maar zijn ene armpje (met dus alleen een rompermouw en mouw van een longsleeve) stak hij steeds uit de doek en jas, en dat leek mij dan wel weer koud.
Hoe kleden jullie je kindjes in de doek met dit weer?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Liadan do 1 maa 2012 - 2:33

Kian had vandaag in de draagdoek zijn gewone kleren aan (romper korte mouw, shirt lange mouw), dan 2 lagen draagdoek en een draagjas. En ook nog een mutsje op zijn hoofd.

Ik zou hem hetzelfde aankleden als jij hebt gedaan in de draagdoek. En misschien strakker knopen zodat zijn arm er niet meer uit kan? Heb je de draagdoek goed tot in zijn nek? Of steekt hij zijn hand er aan de zijkant uit?

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Aimee do 1 maa 2012 - 2:42

Als ik nu plaatjes zie denk ik dat ik hem misschien een beetje verkeerd had geknoopt, haha... Op de foto's zitten de kindjes er recht in, terwijl Luuk een beetje schuin hing. Zijn benen aan de ene kant in de 'flap' en dan zijn bovenlichaam steunend in de andere 'flap'. De band aan de voorkant eroverheen voor de stevigheid. Zo kan hij dus in het midden z'n arm eruit steken.

Even een foto ter illustratie(haal ze zo weer weg)
*foto's weg*

Laatst aangepast door Aimee op do 1 maa 2012 - 10:48; in totaal 1 keer bewerkt
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 3:30

Fijn een draagdoek topic! Very Happy
Als het goed is komt vandaag of morgen mijn allereerste draagdoek binnen en dan kan ik los met oefenen met knopen enz dus dan zal ik vast nog wel veel vragen hebben laughcry

Dit is m geworden trouwens..

http://www.slingomama.nl/nl/girasol-exclusive-van-slingomama/880-girasol-amitola.html

Gast
Gast

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 5:18

@ Aimee: ik denk dat ik snap wat je bedoelt, hij ligt dan bijna op z'n zij, alsof je 'm op je arm hebt, of niet? Als je 'm knoopt dan kun je 'm met zijn buik tegen jouw buik zetten en dan zorgen dat de knietjes goed opgetrokken zijn, de knietjes moeten hoger zitten dan zijn billen. De armpjes kun je aan de zijkanten van zijn hoofd leggen en dan zit ie als het goed is wel rechtop!
En zo'n draagdoek moet je inderdaad zien als lagen kleding. Iedere laag doek staat gelijk aan Ă©Ă©n laag kleding, plus dat hij tegen jouw warme lichaam aan zit. Als je naar buiten gaat hoef je dus geen extra jasje aan te doen. Als je binnen draagt, dan is een romper al voldoende.

@ Liadan: je hoeft de jas niet helemaal over je hoofd te slaan, je kunt 'm ook langs je schouder halen zeg maar, als je je armen dan hoog houdt, dan sla je de jas om K. heen en hoef je zijn hoofdje er alleen nog in te laten zakken.
En de bondolino, kan de heupband minimaal op 65 cm afgesteld worden? Want dat is met name het probleem, bij de beco hou ik bij de heupband ruimte over. Wij zijn nu de marsupi aan het overwegen, die werkt met velcro, die is dus heel makkelijk af te stellen steeds.

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 1 maa 2012 - 6:11

Rejoy, de heupband van de bondolino maak je met klitteband vast, ik zal straks of morgen even kijken of ie zo klein kan. Ik denk het eigenlijk wel omdat dan denk ik hetzelfde gaat als de marsupi (velcro is toch ook klitteband of niet?).

En slim inderdaad, zo kan ik natuurlijk de jas ook aandoen, was ik nog niet opgekomen nerd . Ik ga het morgen eens proberen.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan do 1 maa 2012 - 6:13

Aimee, ik denk dat het inderdaad scheelt als je hem er recht in hebt (mooie foto's trouwens, heerlijk zo'n kleintje tegen je aan).

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Coccinelle do 1 maa 2012 - 7:16

Dromertje: Ik zou ook een bondolino overwegen. Ik heb er een gehad en vond hem erg fijn, bij een 2e zou ik er zeker weer een willen. En ik denk dat je hem door het klitteband idd heel smal kan afstellen.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 7:19

bondolino en storgenwiege baby carrier wil mijn man niet, lijkt teveel op een doek, omdat je de schouderbanden moet knopen. Hem lijkt een ergo of manduca wel wat, maar dan moet je er ook weer een aparte baby-insert bij hebben..

Gast
Gast

Bericht  Minx do 1 maa 2012 - 7:21

Hier nog geen kinderen of zwanger en zelfs nog geen plannen. Maar voor de toekomst weet ik zeker dat ik dit ga gebruiken. Mijn stagebegeleidster heeft een cursus gedaan en doet ook zwangerschapsgym enzo. Kwam er vandaag iemand die goed wou leren de doek te knopen. Dus ik kreeg er ook 1 in mijn hand gedrukt en het was doe maar mee. Maar echt een super manier om te dragen je merkt er echt bijna niets van.

Wisten jullie trouwens dat ze in Duitsland veel verder zijn. Daar worden te vroeg geboren kindjes heel veel gedragen. En als kinderen tegen heupdysplasie aan zitten word ook vaak aangeraden om veel te dragen zo proberen ze dan een spreidbroek te voorkomen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Coccinelle do 1 maa 2012 - 7:25

Daarom vond ik hem juist zo fijn, konden we hem allebei makkelijk omdoen. Mijn vriend draagt ook weleens met wompat, dan moet ik iedere keer de riempjes weer stellen. Laat hem anders een foto zien van mijn vriend met bondolino (ergens op fb), ik vind het best een mannelijke drager. :P

Coccinelle
Prater
Prater

Bericht  Liadan do 1 maa 2012 - 7:25

Rejoy. schreef:bondolino en storgenwiege baby carrier wil mijn man niet, lijkt teveel op een doek, omdat je de schouderbanden moet knopen. Hem lijkt een ergo of manduca wel wat, maar dan moet je er ook weer een aparte baby-insert bij hebben..
Een bondolino hoef je alleen maar voor af te knopen als je het plastic stukje aan de staarten doet. Dan hoef je 'm alleen over je hoofd te doen en de staarten naar voren te doen en daar te knopen. Maar dat zal hem ook wel niet overhalen als hij echt niet wil knopen.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 7:28

hij wil echt niet knopen, hij wil kunnen klikken Draagdoekentopic 827601

hij vindt het knopen echt niets, dus ik vrees dat een bondolino er echt niet in zit.

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 1 maa 2012 - 7:31

Rejoy. schreef:hij wil echt niet knopen, hij wil kunnen klikken Draagdoekentopic 827601

hij vindt het knopen echt niets, dus ik vrees dat een bondolino er echt niet in zit.
Mannen Rolling Eyes .
Mijn vriend moest het wel met de bondolino doen, Kian wilde niet in de kinderwagen en ik had deze gekocht :P .

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 7:32

ik ben al blij dat hij wil dragen, dus ik ben erop gebrand om een drager te zoeken waar hij (ook) tevreden mee is, want anders draagt hij sowieso niet. Dan heeft ie de baby nog liever op de arm als we door de stad lopen.

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 1 maa 2012 - 7:58

Ja, snap ik hoor smile . Ik hoop dat je er 1 vindt die aan allen wensen voldoet.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Coccinelle do 1 maa 2012 - 8:06

Even een draagdoek tip. De hele maand maart 30% extra korting op afgeprijsde draagdoeken/artikelenn bij slings & things, ook 30% korting op alle girasol doeken. Staan er op het moment weinig op, maar misschien net die ene mooie.

Coccinelle
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende