Draagdoekentopic
+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers
Pagina 39 van 40
Pagina 39 van 40 • 1 ... 21 ... 38, 39, 40
Re: Draagdoekentopic
Ow ok die hele optie heb ik nog nooit ergens gezien . Mijn kleintjes gingen er gewoon meteen in met de zitverkleiner.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
vlinder-19 schreef:Een vraagje: Ik wil met mijn dochter voor het eerst naar buiten in de marsupi. Wat doen jullie je kindje aan als het zo koud is? Ik heb geen draagjas oid, dus ik zal haar of over mn jas dragen of mn jas gedeeltelijk open laten. Ze zit nog met de beentje opgetrokken dus die hangen er niet uit.
Ik zou haar een lekker warm vestje aan doen met een mutsje op.
Ze zitten redelijk beschut nog als ze de beentjes erin hebben, plus de lichaamswarmte van jou.
Even in de gaten houden of ze t warm genoeg houd.
Gast- Gast
de eerste maanden droeg ik J op mijn buik en had dan een lange jas aan, geen draagjas. Die deed ik dicht tot onder haar billen waardoor haar beentjes altijd beschut zaten en ze redelijk beschut zat door de zijkanten van mijn jas en de bondolino. Dan deed ik haar een dik vestje over haar kleren aan en een mutsje op.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Als ik J op mijn buik draag trek ik dikke vest van mijn man aan, die kan dan gewoon dicht over de draagdoek heen. Door de lichaamswarmte is dat warm genoeg, zelf met een temperatuur rond het vriespunt (vind ik dan)
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben gisteravond weer eens achter de naaimachine gekropen. Een hele tijd geleden heb ik een shortie besteld met de intentie daarmee te gaan rugdragen. Daarvoor vond ik hem toch niet zo fijn, en dus bleef hij liggen. Ik heb er nu een mei tai wraparound van gemaakt, helemaal van draagdoekenstof:
Wil er over een tijdje nog een slaapkapje of mutsje a la Wompat bij maken, maar vond het voor nu wel goed.
Wil er over een tijdje nog een slaapkapje of mutsje a la Wompat bij maken, maar vond het voor nu wel goed.
Gast- Gast
@tiramisu, welke handleiding heb je gebruikt? Die wil ik ook wel eens maken :-)
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Tiramisu schreef:Ik heb als basis het patroon ggebruikt van kiind
Het gewone mei tai patroon, want die heb ik ook.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
vlinder-19 schreef:Een vraagje: Ik wil met mijn dochter voor het eerst naar buiten in de marsupi. Wat doen jullie je kindje aan als het zo koud is? Ik heb geen draagjas oid, dus ik zal haar of over mn jas dragen of mn jas gedeeltelijk open laten. Ze zit nog met de beentje opgetrokken dus die hangen er niet uit.
Ik heb van de week m'n dochter in de draagdoek gedaan met muts en warm pakje over haar kleren. M'n jas kan ook niet dicht maar wel over haar beentjes/ voetjes dus de knopen/ rits zaten tot onder haar kontje dicht
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik zou graag wat info willen over een draagzak.
Wij wonen op drie hoog, zonder lift. Het lijkt me dus heel handig om B. dan te dragen, de trappen op en af. De zak zal dus niet veelvuldig gebruikt worden.
Wat is nou een handige draagzak, voor niet al teveel geld? Hij moet gemakkelijk om te doen zijn, want ik heb helemaal geen ervaring.
Ik heb een vrij grote maat, ik weet niet of dat iets uitmaakt?
Wij wonen op drie hoog, zonder lift. Het lijkt me dus heel handig om B. dan te dragen, de trappen op en af. De zak zal dus niet veelvuldig gebruikt worden.
Wat is nou een handige draagzak, voor niet al teveel geld? Hij moet gemakkelijk om te doen zijn, want ik heb helemaal geen ervaring.
Ik heb een vrij grote maat, ik weet niet of dat iets uitmaakt?
Papillio- Prater
- Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11
Hoi, hier ook een draagdoek vraagje. Ik heb inmiddels een fleece lodger shelter voor in de MC en evt hele korte stukjes om te dragen (omdat ik heb gelezen dat deze niet echt aan te raden is voor de baby) en deze is natuurlijk lekker warm. Nu wil ik er graag een doek bij kopen
Ik heb het voornemen om de baby wel veel te gaan dragen, bijv de stad in, boodschappen doen. In huis denk ik dat het wat minder zou zijn. k heb een beetje rond gekeken en mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar een geweven doek (ik vind ze mooier, maar het knopen lijkt me wel lastiger dan bij een rekbare doek) Nu zit ik te kijken naar een girasol draagdoek of een hoppediz. Van de hoppediz heb ik een hele mooie doek gezien maar deze wordt omschreven als dunne zomerdoek. Deze zou ik dan niet per direct kunnen gebruiken (?). Als ik een dikkere doek koop zal ze het misschien in de zomer weer veel te warm krijgen.
Hoe doen jullie dat? Hebben jullie winter en zomer doeken?
En wat adviseren jullie? Onze dochter wordt binnen nu en 5 weken geboren en het is nu nog koud. Zou het de moeite waard zijn om een dikke doek te kopen of zou ik over kunnen naar een zomerdoek? Ik verwacht dat ik per april ongeveer echt met haar naar buiten zou willen gaan met een doek, in eerste instantie zal ik de wandelwagen wat meer gebruiken en kan ik haar natuurlijk korte stukjes in de lodger shelter dragen.
Ik heb het voornemen om de baby wel veel te gaan dragen, bijv de stad in, boodschappen doen. In huis denk ik dat het wat minder zou zijn. k heb een beetje rond gekeken en mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar een geweven doek (ik vind ze mooier, maar het knopen lijkt me wel lastiger dan bij een rekbare doek) Nu zit ik te kijken naar een girasol draagdoek of een hoppediz. Van de hoppediz heb ik een hele mooie doek gezien maar deze wordt omschreven als dunne zomerdoek. Deze zou ik dan niet per direct kunnen gebruiken (?). Als ik een dikkere doek koop zal ze het misschien in de zomer weer veel te warm krijgen.
Hoe doen jullie dat? Hebben jullie winter en zomer doeken?
En wat adviseren jullie? Onze dochter wordt binnen nu en 5 weken geboren en het is nu nog koud. Zou het de moeite waard zijn om een dikke doek te kopen of zou ik over kunnen naar een zomerdoek? Ik verwacht dat ik per april ongeveer echt met haar naar buiten zou willen gaan met een doek, in eerste instantie zal ik de wandelwagen wat meer gebruiken en kan ik haar natuurlijk korte stukjes in de lodger shelter dragen.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Niemand?
Papillio- Prater
Papillio, wat is je budget ongeveer? Ik heb zelf een Wompat en vind dat de fijnste drager die ik heb gehad, maar die is wel duur. Een Mei Tai is goedkoper (kan je ook zelf maken), maar die moet je wel knopen. En er zijn nog andere dragers.
Highway, ik zou dan kiezen voor een Girasol, ik heb daar zelf in de zomer ook goed mee kunnen dragen (het is geen dikke doek). Ik heb ook een zomerdoek, maar heb beide doeken gebruik in de zomer. Maar een Hoppediz das Leichte (die bedoel je denk ik?) kan je ook al prima in het begin gebruiken hoor.
Highway, ik zou dan kiezen voor een Girasol, ik heb daar zelf in de zomer ook goed mee kunnen dragen (het is geen dikke doek). Ik heb ook een zomerdoek, maar heb beide doeken gebruik in de zomer. Maar een Hoppediz das Leichte (die bedoel je denk ik?) kan je ook al prima in het begin gebruiken hoor.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Papillio, van jou weet ik niet, sorry.
Highway, ik heb een gewone Hoppediz (geen dunne) en ook nog een zomerdoek. Tot ongeveer 20 graden gebruik ik de Hoppediz en daarna de zomerdoek. Ik zou zelf voor nu gaan voor een geweven gewone doek, en dan evt later een dunne doek erbij kopen, Calin Bleu of EllaRoo bijvoorbeeld, die zijn ook niet zo heel duur. Op zich zou ik nu de zomerdoek wel kunnen pakken, maar mijn Hoppediz knoopt veel fijner vind ik.
Highway, ik heb een gewone Hoppediz (geen dunne) en ook nog een zomerdoek. Tot ongeveer 20 graden gebruik ik de Hoppediz en daarna de zomerdoek. Ik zou zelf voor nu gaan voor een geweven gewone doek, en dan evt later een dunne doek erbij kopen, Calin Bleu of EllaRoo bijvoorbeeld, die zijn ook niet zo heel duur. Op zich zou ik nu de zomerdoek wel kunnen pakken, maar mijn Hoppediz knoopt veel fijner vind ik.
Jits- Fluisteraar
- Aantal berichten : 87
Punten : 96
Registratiedatum : 29-09-12
Liadan, ik weet het hiet, ongeveer €60? Of is dat niet reëel?
Papillio- Prater
Papillio, de wompat is voor mij tot nu toe ook de fijnste ssc die ik (gehad) heb. Het voordeel is dat je deze ook weer voor een mooie prijs kunt verkopen, maar dat is bij eigenlijk alle goede mooie ergonomische dragers t geval. Als je de drager echt alleen wilt gebruiken om even naar boven en beneden te lopen dan is een mei tai ook prima, maar mijn ervaring is dat dragen verslavend is...t is gewoon zó handig! Ik heb mn zoontje trouwens zn eerst 1,5jaar in een mei tai gedragen, toen die te klein werd heb ik een wompat aangeschaft, en deze geeft ook echt steun vanuit de heupen waardoor t nog lichter draagt.
Highway, ik heb een aantal girasol doeken (vind ik de mooiste) en ik heb een hopp das leichte. De Hdl kun je nu ook al prima gebruiken, vooral als je je kindje onder een draagjas draagt. Ook voor binnenshuis is hij fijn omdat t dan toch al warm genoeg is en jouw lichaamswarmte komt er ook nog eens bij. Je zegt nu niet veel binnen te willen dragen, maar t is wel heel praktisch als je iets huishoudelijks wilt doen en de kleine wil je aandacht hebben. De girasoldoeken zijn niet heel dik dus die zijn ook prima, maar voor echt warme zomerdagen zou ik hem niet gebruiken, maar dan is dragen zowiezo wel warm. Ik zou voor nu degene kiezen die je t mooiste vindt. Mocht de zomerdoek waar je aan denkt een calin bleu zijn, dan zou ik je dat wel afraden om mee te beginnen, die zijn namelijk zo dun (lakendun) dat je ze heel secuur moet knopen om snijpunten te voorkomen. Als beginner zou ik dit dus nog niet doen.
Highway, ik heb een aantal girasol doeken (vind ik de mooiste) en ik heb een hopp das leichte. De Hdl kun je nu ook al prima gebruiken, vooral als je je kindje onder een draagjas draagt. Ook voor binnenshuis is hij fijn omdat t dan toch al warm genoeg is en jouw lichaamswarmte komt er ook nog eens bij. Je zegt nu niet veel binnen te willen dragen, maar t is wel heel praktisch als je iets huishoudelijks wilt doen en de kleine wil je aandacht hebben. De girasoldoeken zijn niet heel dik dus die zijn ook prima, maar voor echt warme zomerdagen zou ik hem niet gebruiken, maar dan is dragen zowiezo wel warm. Ik zou voor nu degene kiezen die je t mooiste vindt. Mocht de zomerdoek waar je aan denkt een calin bleu zijn, dan zou ik je dat wel afraden om mee te beginnen, die zijn namelijk zo dun (lakendun) dat je ze heel secuur moet knopen om snijpunten te voorkomen. Als beginner zou ik dit dus nog niet doen.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Papillio schreef:Liadan, ik weet het hiet, ongeveer €60? Of is dat niet reëel?
Een wompat zul je niet voor deze prijs krijgen (die van mij kostte 2e hands 110,-), een mei tai makkelijk. Ik zou t dragen en voeden forum in de gaten houden, die dragers zijn allemaal ergonomisch en als je er vragen over hebt zul je daar eerlijk antwoord krijgen.
Teddyaapje- Ratel
Dan kan je denk ik het best op zoek gaan naar een 2e hands drager. Bijvoorbeeld een Boba of manduca via marktplaats of het dragen en voeden forum.
Je kan ook even kijken op babybij.nl, maar misschien weet Rejoy nog een drager voor dat budget?
Je kan ook even kijken op babybij.nl, maar misschien weet Rejoy nog een drager voor dat budget?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Papilio, een aantal dames hier (ikzelf niet) zijn ook erg positief over de storchenwiege baby carrier.
Die is € 89 bij babybij.nl, dus misschien past dat beter bij je budget.
Die is € 89 bij babybij.nl, dus misschien past dat beter bij je budget.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Maar haar kindje is al 10mnd toch? Zou zelf voor een drager gaan waar je even mee vooruit kan. Heb zelf geen ervaring met de storckenwiege baby carrier maar ik dacht dat deze vooral voor new borns erg fijn was?!
Teddyaapje- Ratel
Teddyaapje schreef:Maar haar kindje is al 10mnd toch? Zou zelf voor een drager gaan waar je even mee vooruit kan. Heb zelf geen ervaring met de storckenwiege baby carrier maar ik dacht dat deze vooral voor new borns erg fijn was?!
Oh ja, daar heb ik niet op gelet. Al geloof ik dat de storchenwiege ook voor oudere kindjes fijn draagt, maar dat weet ik niet zeker. Rejoy weet dat wel, zij heeft hem. Het rugpand is verstelbaar, dus dat lijkt me juist bedoeld om oudere kindjes mee te dragen.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Zit op de telefoon te internetten, dus geen uitgebreid antwoord. Storchenwiege babycarrier kan idd ook heel goed voor oudere kinderen. De oudste van 2,5 kan er ook nog prima in. Ik geloof dat ie iets van 80 euro is.
Gast- Gast
Bedankt allemaal, voor jullie antwoorden! Van de week zal ik de opties die jullie noemden, eens ekijken.
Papillio- Prater
Ah wat een antwoorden, fijn! Ik ga dan naar een girasol kijken en dan evt in de zomer een dunne doek erbij kopen!
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Pagina 39 van 40 • 1 ... 21 ... 38, 39, 40
Pagina 39 van 40
Permissies van dit forum: