Draagdoekentopic
+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers
Pagina 20 van 40
Pagina 20 van 40 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40
Re: Draagdoekentopic
Luce: een mei tai is (meestal) niet geschikt vanaf de geboorte, pas vanaf een maand of 5 vaak.
Gast- Gast
Een mei tai mag pas vanaf ong. 4 maanden gebruikt worden, tenzij je een baby mei tai hebt en de beentjes dus passen in het rugpand. Als het rugpand te breed is worden de beentjes vaak te ver gespreid
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
O ja? Oh ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat dat gewoon vanaf de geboorte kon.
Gast- Gast
Teddyaapje schreef:Een mei tai mag pas vanaf ong. 4 maanden gebruikt worden, tenzij je een baby mei tai hebt en de beentjes dus passen in het rugpand. Als het rugpand te breed is worden de beentjes vaak te ver gespreid
Ja, maar met een baby mei tai kan dat dan toch gewoon? Ik heb inderdaad ook gelezen dat er verschillende maten zijn. Want als een Manduca mag, waarom een mei tai (klein formaat) dan niet?
Gast- Gast
Luce schreef:O ja? Oh ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat dat gewoon vanaf de geboorte kon.
dan moet het rugpand verstelbaar zijn. Volgens mij kan dat bij de hop-tye, maar niet bij de meeste gewone mei-tai's. Je kunt er natuurlijk wel eentje zelf maken waarvan het rugpand precies passend is voor een newborn, maar dan blijf je bezig, omdat ze de eerste tijd ontzettend hard groeien en er dan ook al weer vrij snel uitgegroeid zijn.
in een manduca zit een baby-insert die je de eerste maanden gebruikt.
Gast- Gast
Luce schreef:Teddyaapje schreef:Een mei tai mag pas vanaf ong. 4 maanden gebruikt worden, tenzij je een baby mei tai hebt en de beentjes dus passen in het rugpand. Als het rugpand te breed is worden de beentjes vaak te ver gespreid
Ja, maar met een baby mei tai kan dat dan toch gewoon? Ik heb inderdaad ook gelezen dat er verschillende maten zijn. Want als een Manduca mag, waarom een mei tai (klein formaat) dan niet?
Dat is toch wat ik schreef?
Teddyaapje- Ratel
Luce schreef:Haha wow, dan had je wel heel veel stof over! De middenmaat is 4,6 en daar kan je tot maat 44-46 geloof ik alle knopen wel mee doen. Heb je de doek toen wel strak genoeg geknoopt? Want als je dat niet doet, krijg je inderdaad rugpijn. Als je strak genoeg knoopt, zit je kindje strak tegen je aan en voel je het extra gewicht haast niet. Ik ging vanmiddag met de honden lopen en ik had ook niet strak genoeg geknopen en dat voel je direct.
Misschien tegen die tijd een draagconsult? Of is een mei tai iets voor je?
Ik kan me ook vergissen hoor maar het was net een rode loper. Zo lang dat ie was
Daar kan het misschien ook aan liggen idd dat de doek niet strak genoeg zat. Ik ben /was toch altijd wel een beetje bang dat de baby wel goed genoeg lucht kreeg.
Een mei tai die knoop je heel simpel toch? Bij deze zat een heel boek met allerlei knooptechnieken maar ik heb er altijd maar 1 gedaan omdat de rest er zo ingewikkeld uit zag
Gast- Gast
Hier heb ik het gelezen: http://www.slingomama.nl/nl/content/13-draagtips
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Luce schreef:O ja? Oh ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat dat gewoon vanaf de geboorte kon.
dan moet het rugpand verstelbaar zijn. Volgens mij kan dat bij de hop-tye, maar niet bij de meeste gewone mei-tai's. Je kunt er natuurlijk wel eentje zelf maken waarvan het rugpand precies passend is voor een newborn, maar dan blijf je bezig, omdat ze de eerste tijd ontzettend hard groeien en er dan ook al weer vrij snel uitgegroeid zijn.
in een manduca zit een baby-insert die je de eerste maanden gebruikt.
Je kunt het rugpand ook in een )( vorm maken, dan vouw je de tailleband eerst om zodat de beentjes is het smalle stuk komen. Als de baby groter wordt gebruik je steeds een langer rugpand en komen de beentjes weer bij een breder stuk.
Teddyaapje- Ratel
Hmm als het pas vanaf 4 maanden kan dan heb ik er niks aan. Het gaat bij mij echt om die eerste maanden zag maar. Maargoed ik ga nu even google-en naar die van Rejoy!
Gast- Gast
http://www.slingomama.nl/nl/content/13-draagtips[/quote[/url]]Luce schreef:Hier heb ik het gelezen: [url=http://www.slingomama.nl/nl/content/13-draagtips
Dit gaat over de wieghouding, daarbij zitten de beentjes niet uit de mei tai. Ik heb dit nooit gedaan eigenlijk...ga eens een filmpje kijken op you tube...
Teddyaapje- Ratel
Ik kende de marsupi niet, net even gekeken. Maar is dat wel een fijne als je snel last hebt van je rug? Dat ding heeft vrij dunne banden.
Gast- Gast
Luce schreef:Hier heb ik het gelezen: http://www.slingomama.nl/nl/content/13-draagtips
ik lees het inderdaad. Ze hebben het hier alleen tot de drie maanden ook over een horizontale houding en dat is juist een houding dat afgeraden wordt, omdat de luchtweg dan afgesloten kan worden. Wel vreemd dat ze verkeerde informatie op zo'n site zetten
en luce: daarom is de marsupi ook maar geschikt tot ongeveer een jaar. Tot die tijd wordt het gewicht goed genoeg verdeeld, maar daarna wordt het kindje te zwaar voor de smalle banden.
Gast- Gast
Die marsupi ziet er ook wel goed uit. En ik denk idd dat het voor de eerste weken/ maanden wel te doen is voor je rug
Gast- Gast
Ja, een beetje vreemd dan inderdaad. Dus dan wacht ik ook nog even met het maken van een mei tai voor man.
Ik heb ooit een draagzak gehad bij L en dat was net zoiets maar daar trok ik het tot 3 maanden mee en toen al last. Wat dat betreft vind ik de draagdoek ideaal! Alleen als ik niet strak genoeg knoop voel ik het. Maar voor de rest.. Zou het iedereen aanraden.
Rejoy, waarom wordt jij eigenlijk geen draagconsulente?
Ik heb ooit een draagzak gehad bij L en dat was net zoiets maar daar trok ik het tot 3 maanden mee en toen al last. Wat dat betreft vind ik de draagdoek ideaal! Alleen als ik niet strak genoeg knoop voel ik het. Maar voor de rest.. Zou het iedereen aanraden.
Rejoy, waarom wordt jij eigenlijk geen draagconsulente?
Gast- Gast
Idd Rejoy, vind ik wel iets voor jou! Net als lactatiekundige. Ik heb zo'n vermoeden dat je je zo goed hebt ingelezen dat er lk's zijn die nog wat van je kunnen leren!
Teddyaapje- Ratel
Nou, volgens mij kan je die beter hebben omdat die banden van stof zijn. Ik vond die banden van de draagzak altijd snijden.
Gast- Gast
Razz_ schreef:Dus vanaf welke leeftijd mag een mei tai?
Vanaf de beentje goed van knieholte tot knieholte in het rugpand passen. Dat is dus per mei tai en per baby verschillend. In een 'normale' mei tai kunnen ze vanaf een maand of 4 a 5.
Teddyaapje- Ratel
Voor een reguliere mei-tai zou ik minimaal 4 maanden aan houden, dat wordt op de meeste site's ook zo geadviseerd. Zou zonde zijn om de mei tai te gebruiken als je een andere geschikte drager kunt vinden waarvan je wel zeker weet dat ie geschikt is voor newborns.
en voor draagconsulente moet je een opleiding volgen en ik denk dat er weinig werk voor consulenten hier in de regio is. Daarbij zitten er al twee hier in de buurt
en voor lactatiekundige moet je al een hele hoop ervaring hebben in de kraamzorg geloof ik, die opleiding kun je niet zomaar doen. Allebei lijken me erg leuk, maar niet haalbaar voor nu. (en ik ben nog bezig met en studie, eerst die maar eens afmaken, haha)
en voor draagconsulente moet je een opleiding volgen en ik denk dat er weinig werk voor consulenten hier in de regio is. Daarbij zitten er al twee hier in de buurt
en voor lactatiekundige moet je al een hele hoop ervaring hebben in de kraamzorg geloof ik, die opleiding kun je niet zomaar doen. Allebei lijken me erg leuk, maar niet haalbaar voor nu. (en ik ben nog bezig met en studie, eerst die maar eens afmaken, haha)
Gast- Gast
En hoelang mag een kindje per dag eigenlijk in een mei tai of andere doeken/ draagzakken
Ik wil 'm straks voornamelijk gaan gebruiken voor buiten de deur. Dus voor een uurtje wandelen, tijdens boodschappen doen enz. Dat kan wel toch?
Ik wil 'm straks voornamelijk gaan gebruiken voor buiten de deur. Dus voor een uurtje wandelen, tijdens boodschappen doen enz. Dat kan wel toch?
Gast- Gast
Razz_ schreef:En hoelang mag een kindje per dag eigenlijk in een mei tai of andere doeken/ draagzakken
Als je een ergonomische drager hebt en je gebruikt 'm op de juiste manier, dan kan je je kindje onbeperkt dragen!
Gast- Gast
Gisteren kreeg ik onverwachts nog een prenatal cadeabon en heb ik daarvan een Bykay doek gehaald..hij vind het heerlijk hij knort tevreden tegen mn aan en ik heb mn huishouden bijna gedaan wat een uitvinding . Ik wil toch geen maanden gaan dragen daarom leek deze doek me prima en gebruik hem vooral in huis om mijn handen vrij te hebben.
Happy- Prater
- Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10
Pagina 20 van 40 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40
Pagina 20 van 40
Permissies van dit forum: