Draagdoekentopic
+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers
Pagina 38 van 40
Pagina 38 van 40 • 1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40
Re: Draagdoekentopic
Wat lief van je! Ik zal het even onthouden, mocht ik in de buurt zijn laat ik het weten. Gelukkig heb ik ook niet direct haast hoor, want de Boba gaat nog wel. Maar hij begint wel steeds wat kleiner te worden Dus nu maar vast rondkijken voor een alternatief zodat ik hopelijk iets heb tegen de tijd dat de Boba niet meer gebruikt wordt.Fiwen schreef:PapillonRose schreef:Jaaa, daar is het draagtopic weer Kon 'm laatst ook al niet vinden.
Ik ben benieuwd naar ervaringen met peuterdragers, als die er zijn hier. Op zich gaat het nu nog prima met wat ik heb, maar ik merk wel dat de Boba aan de kleine kant begint te worden. En de Ocah (Mei Tai) is nog groot genoeg, maar door de lange banden vind ik het met name onhandig als ik niet thuis ben en moet knopen (vooral als het vies weer is buiten). Dus ben wel benieuwd of er hier mama's zijn met een peuterdrager en hoe deze bevalt.
Vind zelf de R&R Preschool erg mooi, maar of die ook fijn is, geen idee..
Ik heb een R&R peuterversie en hij draagt erg fijn. Je mag best een keer komen proberen als je wilt. En dan mag je hem ook wel even lenen zodat je wat langer kunt testen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Tiramisu schreef:Voor de banden zou ik evt even met wearababy mailen, heb ik ook gedaan (twijfelde tussen S en M banden), ze adviseerde mij M en dat is ook inderdaad de goede maat. Voor rugdragen vind ik de Wompat geweldig! Voor buikdragen pak ik nog liever de r&r of de doek.
(hier een wompat gekregen van mn man voor sinterklaas )
En hoe lang/zwaar ben jij en welke kledingmaat? Heb je een baby of medium?
Jits- Fluisteraar
- Aantal berichten : 87
Punten : 96
Registratiedatum : 29-09-12
Ik denk dat je dan zeker een S moet hebben. Toddler is niet de laatste variant, je hebt ook nog pre-school. Ik denk dat mijn zoon nu bijna in de Toddler zou passen, hij is 83 cm en 11,7 kilo. Een paar maanden geleden was de toddler nog te groot.Sanne schreef:
Dat had ik hier al vaker gelezen, vandaar dat mijn keus op een Wompat is gevallen. Ik draag graag en dochter vindt het tot nu toe ook fijn. Ik wil hem inderdaad op maat laten maken, maar heb me daar nog niet echt in verdiept. Mijn dochter weegt nu ongeveer 9,5 kilo en ik schat haar zo'n 75 centimeter. De Toddler is de laatste variant, voor peuters toch? Draagt de Wompat goed op de rug? Ik merk namelijk bij de Bondolino dat ik dat toch niet heel prettig vind. Het voelt niet stevig en H. hangt er al gauw in.
En wat de banden betreft, ik ben 1.80 lang en weeg 63 kilo, zou S dan goed zijn?
Ik vind de Wompat echt veel fijner dragen dan de Bondolino. Met de bondolino heb ik een paar keer op de rug gedragen toen mijn zoon ongeveer 5 maanden was maar ik vond dat toen al niet fijn dragen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zal ook even antwoorden, ik heb een Medium Wompat voor mijn zoon. Hij is 83 cm en 11.7 kilo en hij past hier nog heel goed in.Jits schreef:
Ik ben zelf 1.66 en heb kledingmaat 36/38, de M banden heb ik op het strakst afgesteld staan maar zouden nu eigenlijk nog iets strakker moeten kunnen.
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Ik zal ook even antwoorden, ik heb een Medium Wompat voor mijn zoon. Hij is 83 cm en 11.7 kilo en hij past hier nog heel goed in.Jits schreef:
Ik ben zelf 1.66 en heb kledingmaat 36/38, de M banden heb ik op het strakst afgesteld staan maar zouden nu eigenlijk nog iets strakker moeten kunnen.
Dank je, mijn zoon is iets kleiner maar dan ga ik iig niet voor de baby. Ik ben 175cm en 72kg, van boven maat 40. Denk dan toch M banden?
Jits- Fluisteraar
Bij mij stonden de M banden ook al op z'n strakst toen ik maat 38/40 had. Ik denk dus dat het wel gaat met M banden maar dan zullen ze bij jou ook wel strak staan.
Ik ben toen de Wompat uit gaan proberen bij Babybij in Den Bosch, maar ik weet niet of dat voor jou in de buurt is?
Ik ben toen de Wompat uit gaan proberen bij Babybij in Den Bosch, maar ik weet niet of dat voor jou in de buurt is?
Liadan- Ratel
Niet heel dicht in de buurt, maar misschien toch wel slim om te doen. Zal even kijken wanneer ze van die open dagen hebben.
Jits- Fluisteraar
Hi,
Draagvraagje: wat doen jullie jullie kinderen aan onder een draagjas met dit weer? Tot nu toe deed ik een romper en een trui aan en gewoon een broekje. Maar het is de laatste dagen wel heel koud...
Draagvraagje: wat doen jullie jullie kinderen aan onder een draagjas met dit weer? Tot nu toe deed ik een romper en een trui aan en gewoon een broekje. Maar het is de laatste dagen wel heel koud...
Mademoiselle_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 25
Punten : 23
Registratiedatum : 08-12-12
Jits schreef:Tiramisu schreef:Voor de banden zou ik evt even met wearababy mailen, heb ik ook gedaan (twijfelde tussen S en M banden), ze adviseerde mij M en dat is ook inderdaad de goede maat. Voor rugdragen vind ik de Wompat geweldig! Voor buikdragen pak ik nog liever de r&r of de doek.
(hier een wompat gekregen van mn man voor sinterklaas )
Ik heb de baby versie, ben 1.70/58kg/kledingmaat 36, de banden staan niet op zijn strakst. Twijfel nu of ik niet toch misschien S banden heb, liadan's bericht lezend. Mijn man heeft gezien het een cadeau was de hele afhandeling gedaan. Zal het.nog even navragen bij m!
Gast- Gast
J is 86 cm en 12 kg en zit perfect in de toddler. Ze zit erin vanaf ongeveer 9,5/10 kg denk ik... Toen gluurde ze net over het randje van het rugpand heen ;-). Ik ben 164cm en weeg 60 kg en heb S schouderbanden en M heupband. Vooral in de zomer zonder dikke kleding is S perfect dan staat zelfs die op z'n strakst.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Mademoiselle_ schreef:Hi,
J had vandaag aan: romper met lange mouwen, shirt met lange mouwen, gevoerd broekje, dikke trui, badstof sokken, pantoffels, sjaal en muts en dan in een wollen draagdoek en onder een dikke fleece poncho. We kwamen beiden heel warm en bezweet weer thuis dus volgens mij was het wel warm genoeg
Je zou onder het broekje een maillot kunnen doen als extra laagje of (wollen) babylegs kopen voor over/onder het broekje. Verder heb ik voor J ook nog thermoshirtjes en leggings van de Zeeman en die zijn ook erg lekker warm.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik lees dat de wompat medium de kledingmaten 86-92 beslaat. Betekent dat dat kindjes er in no time uitgegroeid zijn? Dat zou ik wel zonde vinden namelijk. Maar goed, als het zo is, dan is het niet anders. Ik wil vanaf maart/april op de rug gaan dragen, nu vind ik dat nog niet geschikt, want een beetje te koud.
Hebben jullie ook foto's van de wompat? Ben benieuwd welke doek en kleur banden jullie hebben gekozen? En waar hebben jullie de wompat besteld?
Hebben jullie ook foto's van de wompat? Ben benieuwd welke doek en kleur banden jullie hebben gekozen? En waar hebben jullie de wompat besteld?
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Jennah zit vanaf maat 80 in de toddler ze was toen nog net geen 1,5 jaar. Ik zal zo ff een foto plaatsen van die periode, ze zat er prima in en nu bijna een jaar later zit ze er nog steeds goed in. N heeft maat 104/110 en zit er ook goed in. Dus de toddler kan bij ons heel lang!
maiadebij- Kletskop
Mijn dochter vandaag in de doek met een romper lange mouwen, shirtje, maillot, beenwarmers, broekje, vestje met muts en slofjes.
Ze had het niet koud, vooral haar beentjes heb ik extra gekleed.
Ze had het niet koud, vooral haar beentjes heb ik extra gekleed.
Gast- Gast
Mijn zoon had maat 80/86 toen ik de Medium kocht, ik heb eerst ook een Toddler geprobeerd maar bij zijn benen zat die niet goed. Nu heeft hij maat 86/92 en hij past er nog makkelijk in. Ik heb zelf de Wompat gekocht bij Babybij, het is er een met standaard maten. Babybij verkoopt geloof ik alleen nog de voorraad Wompats die ze nog hebben.
Ik ga de volgende Wompat bij Ooiebeest bestellen en dan wil ik 'm van Earthy Rainbow en met S banden dus.
Ik ga de volgende Wompat bij Ooiebeest bestellen en dan wil ik 'm van Earthy Rainbow en met S banden dus.
Liadan- Ratel
Liadan, dan had J vast langere benen . Het is dus echt passen, dan weet je het zeker.
Ik moet me nu al inhouden om nog geen babywompat te kopen, kijk er nu al naar uit!
Ik moet me nu al inhouden om nog geen babywompat te kopen, kijk er nu al naar uit!
maiadebij- Kletskop
Aaaarg ik heb een super mooie doek gezien op het d&v forum maar ik kan maar geen excuus verzinnen om hem te kopen... (behalve dan dat ik hem heeeeel mooi vind en dat ie 100% linnen is dus heerlijk voor de zomer straks)
Kan alleen maar redenen bedenken om hem NIET te kopen (verhuizing, net een nieuwe doek gekregen, wil J nog wel gedragen worden komende zomer?)
Misschien als ik mijn R&R verkoop? Dan hoef ik nog maar een klein beetje bij te leggen
Kan alleen maar redenen bedenken om hem NIET te kopen (verhuizing, net een nieuwe doek gekregen, wil J nog wel gedragen worden komende zomer?)
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Voor de borstvoeding gevende en dragende mama's heb ik een vraag.
De eerste 4 maanden wilde mijn dochter 's avonds heel veel clusteren, uuuurenlang. Ik heb haar niet in een draagdoek gedragen, alleen in een ergonomische drager en alleen buiten, binnen wilde ze het niet.
Ik heb zelf het idee dat als je je kind heel veel draagt dat het dan ook minder wil clusteren. Hoe hebben jullie dat ervaren?
De eerste 4 maanden wilde mijn dochter 's avonds heel veel clusteren, uuuurenlang. Ik heb haar niet in een draagdoek gedragen, alleen in een ergonomische drager en alleen buiten, binnen wilde ze het niet.
Ik heb zelf het idee dat als je je kind heel veel draagt dat het dan ook minder wil clusteren. Hoe hebben jullie dat ervaren?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda schreef:Voor de borstvoeding gevende en dragende mama's heb ik een vraag.
Ik merkte weinig verschil, ik heb alleen mijn zoon veel gedragen, aantal uur op een dag. Maar hij wilde net zo goed clusteren als mijn dochter.
Jits- Fluisteraar
Linda, ik heb in het begin niet veel gedragen, maar mijn dochter sliep 's middags eigenlijk standaard een paar uur op mijn buik, dus ze was wel heel veel bij mij. Dan deden we samen een dutje. Desondanks heeft zij ook heel veel geclusterd, in het begin van 19.00 uur tot 23:00 uur ongeveer en naarmate ze ouder werd, werd het steeds een beetje korter. Met een week of 13 was het over.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Haha, herkenbaar dit soort dingen! Heb nu twee dragers, maar zie op D&V regelmatig wat interessants voorbij komen..Fiwen schreef:Aaaarg ik heb een super mooie doek gezien op het d&v forum maar ik kan maar geen excuus verzinnen om hem te kopen... (behalve dan dat ik hem heeeeel mooi vind en dat ie 100% linnen is dus heerlijk voor de zomer straks)
Kan alleen maar redenen bedenken om hem NIET te kopen (verhuizing, net een nieuwe doek gekregen, wil J nog wel gedragen worden komende zomer?)Misschien als ik mijn R&R verkoop? Dan hoef ik nog maar een klein beetje bij te leggen
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Een vraagje: Ik wil met mijn dochter voor het eerst naar buiten in de marsupi. Wat doen jullie je kindje aan als het zo koud is? Ik heb geen draagjas oid, dus ik zal haar of over mn jas dragen of mn jas gedeeltelijk open laten. Ze zit nog met de beentje opgetrokken dus die hangen er niet uit.
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Ik heb ook een Marsupi, geweldig ding. Alleen, hoe kan je daar in zitten met de beentjes opgetrokken?
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
eh...gewoon haha. Ze heeft de beentje gewoon tegen zich aangevouwen. Anders moet je op youtube even zoeken op marsupi, dan heb je een filmpje van ikbenmama daarop is ook te zien hoe een pasgeboren baby er met opgtrokken beentjes in hoort te zitten.
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Pagina 38 van 40 • 1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40
Pagina 38 van 40
Permissies van dit forum: