Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoekentopic

+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers

Pagina 19 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 19 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  PiP ma 30 jul 2012 - 8:40

Hier zit hij volgens mij al wat beter:
Draagdoekentopic - Pagina 19 DSC01889

vorige foto:
Draagdoekentopic - Pagina 19 DSC01887

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 8:43

ziet er inderdaad al strakker uit! Zo heb je 'm netjes geknoopt. Voelt het nu ook beter/steviger en heb je nu meer doek over? Heb je nu zeg maar het idee dat je er rustig het huishouden bij kunt gaan doen zonder dat je 'm moet ondersteunen met een hand?

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje ma 30 jul 2012 - 9:07

Wauw wat is de donau toch mooi, helemaal met zo'n klein humpie erin!! Ziet er goed geknoopt uit Pip! Bij mij heeft het langer geduurd voordat ik het onder de knie had!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Darius ma 30 jul 2012 - 9:10

PiP, wat heb jij je dochter weer pedagogisch verantwoord achter de tv gezet! Laughing
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  PiP ma 30 jul 2012 - 10:17

Hahaha goed hè?
Lang leve Youtube Wink

Rejoy: Opzich zou ik wel het huishouden kunnen doen, maar als ik buk dan heb ik wel wat ruimte nog.
Denk dat ik heel iets meer lengte had, maar merkte later ook wel dat hij toch nog wat losser zat.
Blijven oefenen!

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  CCC ma 30 jul 2012 - 10:24

Pip mooie draagdoek! Wat voor soort draagdoek is dit? Ben ook een beetje aan het rondkijken voor een geweven doek..

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  PiP ma 30 jul 2012 - 14:33

CCC: Dit is een Girasol (Donau).

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Wennes ma 30 jul 2012 - 15:53

Meiden ik ben ook aan het kijken voor een geweven doek of draagzak. Ik zit dan te kijken naar een stochenwijcher carrier of een bondolino.
Mijn man wil ook gaan dragen maar ziet het knopen niet zo zitten.
al zal ik diegene zijn die het meeste gaat dragen.

Wat zijn de voor en nadelen van een doek of een draagzak?
Hebben jullie nog tips of adviezen?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 19:12

@ PiP: je hebt nu al heel netjes geknoopt hoor, inderdaad een kwestie van vaak doen, dan krijg je er vanzelf meer gevoel voor .

@ Wennes: Het grote voordeel van een drager vind ik dat je 'm sneller om hebt dan een doek. Zeker een bondolino is een kwestie van een paar seconden voor je kindje erin zit. De Storchenwiege zul je wel wat meer aan moeten spannen, maar alsnog zul je deze drager sneller om hebben dan een doek waarschijnlijk. Het nadeel van een drager vind ik dat je 'm lang niet zo mooi pas kunt krijgen als een doek en dat een drager niet altijd voor elke leeftijd kunt gebruiken. Een doek kun je overal perfect aanspannen, waardoor het draagcomfort naar mijn idee nét iets groter is. Het nadeel van een doek is dat je 'm moet leren knopen en dat kan lastig zijn. Ook ziet de doek er wat alternatiever uit dan een drager als bondolino, ergo of manduca.

Voor mijn man (en gastouder) hebben we de manduca aangeschaft. Dit vind ik de meest 'stoere' drager. Ik weet niet naar wat voor drager je man op zoek is, maar de storchenwiege ziet er alsnog best alternatief uit door de doekenstof. Daardoor vind ik 'm zelf wel heel mooi, maar wilde mijn man er absoluut niet mee dragen.
Mijn persoonlijke voorkeur is de doek trouwens.

Laatst aangepast door Rejoy. op ma 30 jul 2012 - 21:37; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 21:31

Wat ik gemerkt heb, is dat het draagcomfort van een drager heel erg persoonsafhankelijk is. Ik hoorde veel positiefs over de Bondolino, maar ik kon er geen vriendjes mee worden. Ik heb een kapotte rug, waar ik met het dragen van een doek vrijwel geen last van heb, maar met een Bondolino hield ik het na een kwartiertje al niet goed meer vol. Sinds afgelopen week heb ik voor de korte stukjes of de momenten dat het knopen gewoon even niet wil een Rose&Rebellion drager, en die bevalt me heel goed! Het leuke daaraan vind ik ook dat je hem tweezijdig kunt dragen: ofwel met het leuke printje, ofwel met de zwarte binnenkant naar buiten. Maar, terwijl ik dit typ bedenk ik me dat het waarschijnlijk niks voor je zal zijn, want hij is pas geschikt vanaf een maand of vijf, en zo lang wil je man vast niet wachten op een drager Wink

Edit: de voordelen van een doek en een drager heeft Rejoy al wel benoemd en kan ik me wel bij aansluiten. Mbt mijn rug merk ik echt verschil tussen een drager of een doek. Met een doek houd ik het gewoon veel langer vol, merk ik eigenlijk helemaal niet dat ik best wel een gewicht bij me heb. Met een drager heb ik veel sneller klachten, maar die vind ik wel weer makkelijk voor even snel met de auto naar de supermarkt bijvoorbeeld.

Gast
Gast

Bericht  Happy ma 30 jul 2012 - 22:04

Ik zit ook na te denken om een draagdoek aan te schaffen . Heb ook veel gevonden over zelf een maken.. ik weet niet of mijn kleintje het wel prettig vind. heel stom misschien maar zou ik het in huis kunnen proberen met een lap op maat gemaakt katoen?

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 22:34

Happy, nee, een lange draagdoek moet je niet maken van een lap katoen. Geweven doeken zijn op een speciale manier geweven, waardoor ze niet scheuren door het gewicht en het gewicht door de diagonale rek (dus geen horizontale en verticale rek) heel goed verdelen. Als je eens uit wilt proberen, zou ik eerder kijken of je in de buurt woont van iemand waarvan je een draagdoek mag lenen, of via de draagdoekenbieb van babybij een doek lenen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 22:47

Ik weet niet waar je woont, Happy? Als je in de buurt van Utrecht woont zou je bij mij wel eens een doek mogen proberen.

Gast
Gast

Bericht  Happy ma 30 jul 2012 - 22:58

Lief van je smile maar ik woon in Drenthe. Dan ga ik hem lenen denk ik via die site.

Happy
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 23:22

Happy schreef:Lief van je smile maar ik woon in Drenthe. Dan ga ik hem lenen denk ik via die site.

waar woon je in drenthe? Ik woon in Overijssel, niet zo ver van Drenthe.

Gast
Gast

Bericht  Happy ma 30 jul 2012 - 23:27

Omgeving Emmen

Happy
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 23:49

Wennes: ik heb een geweven doek en sinds kort de beco butterfly, nu vind ik zelf de doek nog veel prettiger dragen omdat ik J nog net wat te klein en wiebelig vind voor de beco.. Ze is ook nog maar vier maanden natuurlijk!
Vanmiddag komt er hier weer iemand voor een draagconsult en ga ik een rugknoop leren!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 0:17

Ik hoop stiekem dat Rejoy mij over een tijdje ook een rugknoop wil leren :-) Ze is een goede leermeester haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 0:21

Luce schreef:Ik hoop stiekem dat Rejoy mij over een tijdje ook een rugknoop wil leren :-) Ze is een goede leermeester haha.

haha natuurlijk! Als ik zelf ook weer op de been ben, zullen we eens gaan rugknopen Razz

Gast
Gast

Bericht  kwak di 31 jul 2012 - 0:23

Rejoy. schreef:
Luce schreef:Ik hoop stiekem dat Rejoy mij over een tijdje ook een rugknoop wil leren :-) Ze is een goede leermeester haha.

haha natuurlijk! Als ik zelf ook weer op de been ben, zullen we eens gaan rugknopen Draagdoekentopic - Pagina 19 1578173417

Dan kom ik ook in de leer Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 0:24

:cheering:

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 0:47

Wat zouden jullie mij adviseren?

Mocht ik ook zwanger raken van de tweede wil ik die ook gaan dragen voor een paar weken/maanden. Nu heb ik bij S. af en toe een draagdoek gebruikt van Hoppediz (geweven) maar die ga ik niet meer gebruiken want ik vind die echt niet fijn zitten. Ik heb een hoop stof over (ook na een driedubbele knoop en een strik) en ik vind dat maar niks en krijg rugpijn als ik S. er in draag.

Nu zoek ik dus een draagdoek die makkelijk in gebruik is, vrij direct na de geboorte gebruikt kan worden, goede steun aan m'n rug geeft, ik wil de baby alleen voor dragen dus niet op de rug en de baby moet er een half jaar inkunnen

En oh wat moet de lengte dan zijn? Ik ben normaal van postuur en de vorige die ik had was geloof ik 6,5 meter lang en ik had dus veel te veel stof over

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 0:51

wil je per se een doek razz? Anders zou je eens kunnen kijken naar een marsupi. Is geschikt vanaf de geboorte tot ongeveer een jaar, daarna wordt het kindje vaak te zwaar voor de smalle banden. Je doet 'm vast met klitteband en is dus heel gemakkelijk en snel aan te doen. Je kunt ook niet rugdragen met de marsupi. De marsupi is ook relatief goedkoop.

Dat je rugpijn kreeg van de geweven doek, ligt niet aan de geweven doek of de lengte, maar waarschijnlijk aan de knooptechniek. Als je wel graag weer een (geweven) doek wilt, dan zou ik een draagconsult overwegen en voor jou zou een maat 6 (4.6m) waarschijnlijk geschikt zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 0:53

Haha wow, dan had je wel heel veel stof over! De middenmaat is 4,6 en daar kan je tot maat 44-46 geloof ik alle knopen wel mee doen. Heb je de doek toen wel strak genoeg geknoopt? Want als je dat niet doet, krijg je inderdaad rugpijn. Als je strak genoeg knoopt, zit je kindje strak tegen je aan en voel je het extra gewicht haast niet. Ik ging vanmiddag met de honden lopen en ik had ook niet strak genoeg geknopen en dat voel je direct.

Misschien tegen die tijd een draagconsult? Of is een mei tai iets voor je?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 0:54

Hoef niet perse. Mag ook een soort van draagzak zijn. Maar doeken vind ik toch niet iets mooier en lijken me fijner voor het kindje. Ik zal eens kijken naar die marsupi want die klink voor mij ook wel goed. Bedankt!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 19 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: