Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoekentopic

+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers

Pagina 32 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 32 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 5:18

Liadan schreef:Ik heb een draagjas, is toch wel een fijne uitvinding! (al vind ik het er zelf niet mooi uitzien, het draagt fijner dan over mijn jas knopen en zoon zit lekker warm).

Welke heb je? Ik vind ze echt schreeuwend duur

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 5:24

Ik heb zelf een draagjas voor rugdragen gemaakt. Is vrij eenvoudig om zelf te doen. Bij buikdragen frummelde ik bij de oudste vaak een warm dekentje tussen de lagen van de doek. Als ze dan in slaap viel hoefde ik haar niet uit de doek te halen om haar jasje uit te doen. Warme muts op, warme slofjes en eventueel babylegs aan en ''t was warm genoeg!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 5:24

Ik ben wel aan het denken over de aanschaf van een draagjas, ik vind ze (degene die ik gezien heb dan) gewoon echt niet mooi, of belachelijk duur. Stoppen met dragen wil ik niet. Evt wat vaker de drager wanneer we de deur uitgaan en T haar dikke berenpak aan ofzo zie ik ook wel als een optie. Nog niet uit-gedacht dus.

T is niet zo lekker op het moment, flink verkouden met een hoofd vol snot. Als ze ligt gaat het allemaal nog veel meer dicht zitten, maar moe is ze wel. Na een hele dag met haar bezig te zijn geweest en nu toch even een momentje voor mezelf nodig hebbend, heb ik haar net voor het eerst bij mijn man op zijn buik geknoopt (zelf knopen lukt 'm (nog?) niet en ze wil op het moment écht alleen lekker geborgen in de doek en niet in de drager), en o wat zitten ze allebei trots (en ik ook) Draagdoekentopic - Pagina 32 827601

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 5:25

Rejoy. schreef:Ik heb zelf een draagjas voor rugdragen gemaakt. Is vrij eenvoudig om zelf te doen. Bij buikdragen frummelde ik bij de oudste vaak een warm dekentje tussen de lagen van de doek. Als ze dan in slaap viel hoefde ik haar niet uit de doek te halen om haar jasje uit te doen. Warme muts op, warme slofjes en eventueel babylegs aan en ''t was warm genoeg!

Dat vind ik ook een goed idee! Ik denk dat we die hier eerst maar eens gaan proberen voor we over gaan op de aanschaf van een draagjas smile

Gast
Gast

Bericht  Liadan zo 16 sep 2012 - 5:25

Ik vond ze ook belachelijk duur, ik heb de Mam Coat Two Way deluxe, dat was 1 van de goedkoopste. Ik vind het niet echt een mooie jas omdat ie wijd valt, maar het is wel fijn met dragen. Vorig jaar droeg ik zoon nog regelmatig op mijn buik, als dat niet zo was geweest had ik zelf een draagjas gemaakt (kan je misschien ook nog naar kijken, een goedkope gewone jas vermaken).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 5:37

Ja, kan. Maar ik ben totaal niet handig... Ik weet niet eens hoe de naaimachine werkt. Heb er ook geen 1.. Die jij hebt heb ik ook gezien. Rond de €80 is hij toch? Heb je toevallig ook een 'aan' foto?

Gast
Gast

Bericht  Liadan zo 16 sep 2012 - 6:30

Ik heb alleen een foto waar je de bovenkant ziet, dat ziet er nog wel aardig uit (staat volgens mij op mijn facebook). Maar de onderkant valt als een tent, dat kan je wel aansnoeren maar daar gaat het niet echt veel beter van uit zien....

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan zo 16 sep 2012 - 6:33

Oh wacht, ik heb toch een foto gevonden, ik stuur je zo een pm.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje zo 16 sep 2012 - 6:45

Ik heb ook zelf een rugdraagjas gemaakt. Echt super makkelijk! Zal de link met beschrijving hier even neerzetten. Ik heb virig jaar een jas bij de zeeman gekocht voor 10,-. Met een beetje fleecestof erbij heb je een hele fijne draagjas.

http://stapvoorstap-lies.blogspot.nl/2009/12/vandaag-maken-we-een-draagjas-deel-1.html
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Muppetje di 25 sep 2012 - 3:44

Best netjes voor een eerste keer?

Draagdoekentopic - Pagina 32 561073_406827119370972_1110079154_n

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Gast di 25 sep 2012 - 4:00

Heel netjes voor een eerste keer! I love you

Gast
Gast

Bericht  Aimee di 25 sep 2012 - 4:12

Ahh Muppetje, heerlijk is dat he? Zo'n klein mannetje zo dicht tegen je aan I love you Ziet er goed uit!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  PapillonRose di 25 sep 2012 - 4:19

Ahhhh wat lief Muppetje! En ziet er goed uit!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Linda di 25 sep 2012 - 4:21

Oh, muppetje, wat schattig!! Vindt hij het ook fijn?

Ik kan niet wachten tot ik onze baby ook kan dragen in een doek. Ik heb dochter alleen maar in een ergonomische drager gedragen. Dus ik moet me er nog even goed in verdiepen en dan op zoek naar een mooie doek!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Muppetje di 25 sep 2012 - 4:30

Hij vindt het heerlijk, ligt heel diep te slapen, en mama is ondertussen de was aan het vouwen en nu aan het koken, ideaal. Alleen denk ik dat ik hem er zo uit haal, want met hete dingen afgieten enzo vind ik nog wat eng, haha

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow di 25 sep 2012 - 4:41

Ik heb een draagdoek gekocht, maar nu heeft mijn vriend de Baby Bjorn gezien en dat lijkt hem veel stoerder. Nu heb ik het idee dat dit niet zo goed is voor baby's. Is dit zo? En waarom?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Linda di 25 sep 2012 - 4:56

Caroow schreef:Ik heb een draagdoek gekocht, maar nu heeft mijn vriend de Baby Bjorn gezien en dat lijkt hem veel stoerder. Nu heb ik het idee dat dit niet zo goed is voor baby's. Is dit zo? En waarom?

De meningen zijn hier verdeeld over. Als je voor een drager kiest, dan kan je beter voor een goede ergonomische drager kiezen. Wij hebben de beco butterfly en zijn daar erg tevreden over, maar er zijn er nog veel meer.

Als je ff tijd hebt kun je hier lezen waarom veel mensen tegen een baby Björn zijn.
http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=27&t=22880

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Happydobby di 25 sep 2012 - 6:54

Caroow schreef:Ik heb een draagdoek gekocht, maar nu heeft mijn vriend de Baby Bjorn gezien en dat lijkt hem veel stoerder. Nu heb ik het idee dat dit niet zo goed is voor baby's. Is dit zo? En waarom?

De babybjorn is ook niet lang te gebruiken, het is een buikdrager en je schouders gaan snel pijn doen.

Met een soft structured carrier kan je langer mee doen, en vaak rugdragen. Kijk maar eens

Hier

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Katjing di 25 sep 2012 - 8:11

Ik ben me ook vast een beetje aan het oriënteren op draagmogelijkheden.
Ik wil heel graag dragen, maar ik zie mezelf niet klooien met zo'n doek eigenlijk. Heb er uiteraard geen ervaring mee, maar als ik er naar kijk krijg ik al een beetje de kriebels. Heb er geloof ik niet het geduld voor. Dus het moet wat anders worden. Ik zou graag veel mogelijkheden hebben, dus liefst buik, heup en rugdragen en vanaf begin tot zo lang mogelijk willen kunnen gebruiken. Hebben jullie tips? Ervaringen?
Ik zie mijn man trouwens niet zo gauw dragen, hoewel hij wel zegt dat hij het best wel eens wil doen, in de praktijk denk ik toch dat ik vooral aan het dragen zal zijn. Maar wil er wel een beetje rekening mee houden dat hij wellicht de drager ook gaat gebruiken.
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Bericht  Gast di 25 sep 2012 - 8:33

Katjing schreef:Ik ben me ook vast een beetje aan het oriënteren op draagmogelijkheden.
Ik wil heel graag dragen, maar ik zie mezelf niet klooien met zo'n doek eigenlijk. Heb er uiteraard geen ervaring mee, maar als ik er naar kijk krijg ik al een beetje de kriebels. Heb er geloof ik niet het geduld voor. Dus het moet wat anders worden. Ik zou graag veel mogelijkheden hebben, dus liefst buik, heup en rugdragen en vanaf begin tot zo lang mogelijk willen kunnen gebruiken. Hebben jullie tips? Ervaringen?
Ik zie mijn man trouwens niet zo gauw dragen, hoewel hij wel zegt dat hij het best wel eens wil doen, in de praktijk denk ik toch dat ik vooral aan het dragen zal zijn. Maar wil er wel een beetje rekening mee houden dat hij wellicht de drager ook gaat gebruiken.

kijk eens op de site die HD net gaf, daar staan een hoop opties met voor- en nadelen op voor als je geen doek wilt gebruiken

Gast
Gast

Bericht  Katjing di 25 sep 2012 - 8:45

Rejoy. schreef:
Katjing schreef:Ik ben me ook vast een beetje aan het oriënteren op draagmogelijkheden.

kijk eens op de site die HD net gaf, daar staan een hoop opties met voor- en nadelen op voor als je geen doek wilt gebruiken

Ja ik heb al een heleboel rondgespeurd en die site ook al uitgebreid bekeken. Mijn oog valt steeds op de manduca. Maar ik vraag het bewust hier omdat jullie ook ervaringen hebben met bepaalde dragers en er misschien ideeën over hebben wat prettig is en wat juist niet.
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Bericht  Gast di 25 sep 2012 - 8:48

Katjing schreef:
Rejoy. schreef:

Ja ik heb al een heleboel rondgespeurd en mijn oog valt steeds op de manduca. Maar ik vraag het bewust hier omdat jullie ook ervaringen hebben met bepaalde dragers en er misschien ideeën over hebben wat prettig is en wat juist niet.

manduca is wel een goede optie hoor, ook bruikbaar vanaf de geboorte. 'Nadeel' is dat het een gedoe is als je de drager met meerdere personen gebruikt, omdat je de gespen dan steeds moet verstellen en dat ie minder geschikt is voor hele smalle mensen.

Gast
Gast

Bericht  Mute_ di 25 sep 2012 - 9:28

Hier hetzelfde gevoel bij dragen en ik heb de bondolino gekocht! Erg prettig en handig in gebruik en ook nog steeds ergonomisch een prima doek. Ook mijn man loopt er veel mee (we hebben een zwarte). Hij draagt inmiddels mijn dochter vaak op zijn rug en dat ziet er best stoer uit, de banden vallen een beetje in het niet vind ik. Dus misschien een tip als je die nog niet in je zoektocht bent tegengekomen.
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 17:18

Als iemand nog geïnteresseerd is in een manduca, ik heb er één in vraag en aanbod te koop staan!

Gast
Gast

Bericht  Muppetje zo 30 sep 2012 - 23:26

Ongetwijfeld stomme vraag, maar is er een maximum tijd dat je kindje op een dag in de doek mag? L. is een beetje hangerig en jengelig vandaag, regeldagje denk ik, en vindt het heerlijk bij mamma in de doek...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 32 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40  Volgende