Draagdoekentopic
+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers
Pagina 11 van 40
Pagina 11 van 40 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40
Re: Draagdoekentopic
Bedankt, ik ga nog eens kijken welke types ik wilde van de Girasol en dan het merk hier even noemen Hoppediz DL heb ik ook al naar gekeken maar ik vind die doeken net iets minder mooi. Die andere merken heb ik wel naar gekeken maar geloof niet dat daar iets van is blijven hangen bij me, maar ik ga gewoon nog een keer kijken.
Rugdragen vind ik een beetje eng nog. Het gevoel dat ik hem dan niet kan zien terwijl hij nog zo klein is vind ik niet zo prettig. Ik loop verder niet meer geloof ik, denk niet dat dat uitmaakt!
Rugdragen vind ik een beetje eng nog. Het gevoel dat ik hem dan niet kan zien terwijl hij nog zo klein is vind ik niet zo prettig. Ik loop verder niet meer geloof ik, denk niet dat dat uitmaakt!
Gast- Gast
Ik ga denk ik toch voor een Calin Bleu, zijn wel iets minder kleurrijk en vrolijk maar wel goedkoper. Maar ik denk er nog even over na voor ik bestel, het is nu toch geen mooi weer
Gast- Gast
Een tip: Babybij ruimt de doekenbieb op, alle dragers gaan met veel korting weg. Deze zijn gebruikt om uit te proberen, maar nog wel in goede staat.
http://www.babybij.nl/winkel/?p=354
http://www.babybij.nl/winkel/?p=354
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Voor degene die een donau wilde, misschien vind je dit wat? http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=76263
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Voor de zwangere meiden, tot wanneer is het verantwoord om te dragen en hoe draag je dan? Rug / buik / ?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Flower_L schreef:Voor de zwangere meiden, tot wanneer is het verantwoord om te dragen en hoe draag je dan? Rug / buik / ?
Ik denk dat ik Pepijn tot 20 weken gedragen heb. Ik moet zeggen dat het vanaf een week of 14 in de zwangerschap echt wel veel minder werd. Ik draag hem op mijn buik in een geweven doek van Hoppediz. Ik heb de tip gekregen om, als ik ga rugdragen, deze Tibetaans af te knopen (ff googlen) maar het rugdragen met een doek lukt me niet heel goed en ik vond het ook niet echt comfortabel. Morgen krijg ik de Manduca binnen, maar deze kan ik niet dragen omdat er een 'buikgordel' bij zit.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Wij hebben dus ook een manduca, maar lijkt me niet fijn dragen wanneer de buik groeit...vooral niet wanneer je wat verder bent. Maar twijfel ook of het wel 'mag',, die band vd o.a. de manduca..ook al in vroeg stadium.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Flower_L schreef:Voor de zwangere meiden, tot wanneer is het verantwoord om te dragen en hoe draag je dan? Rug / buik / ?
ik draag nog steeds hoor. Wel op de rug, want de buik zit in de weg om haar voor te dragen. Manduca lukt inderdaad niet meer door de heupband. Ik zou zeggen: draag lekker tot het niet meer fijn is:)
Gast- Gast
Ik zit te kijken naar een mei tai, nu heb ik er eentje gevonden van amazonas. Iemand daar ervaringen mee?
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb hier sinds een aantal dagen een bondolino liggen zodat mijn man en evt mijn moeder (ze wil ook graag dragen als ze hier een keer oppast ) onze dochter ook kunnen dragen. Ik heb alleen het idee dat ik haar er niet goed inkrijg, dat ze er helemaal in 'wegzakt'. Dat terwijl hij vanaf de geboorte gebruikt zou moeten kunnen worden en ze toch al vrij lang is. Zien jullie of en zo ja wat ik verkeerd doe?
*foto's weg*
[Edit] ik bedenk me na het plaatsen dat dit helemaal geen draagdoek is, maar over ergo's mogen hier ook wel vragen komen, toch?
*foto's weg*
[Edit] ik bedenk me na het plaatsen dat dit helemaal geen draagdoek is, maar over ergo's mogen hier ook wel vragen komen, toch?
Laatst aangepast door Tiramisu op wo 6 jun 2012 - 5:56; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Voor degenen die een Donau wilden, er staat er weer één te koop op d+v:
http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=76650
http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=76650
Gast- Gast
Buiten dat ze misschien een heel klein beetje scheef hangt, vind ik het er prima uitzien hoor Tiramisu!
Gast- Gast
Bedankt voor je reactie! Ik heb haar er net nogmaals in gedaan en ik weet niet wat en of ik nu iets anders doe, maar voor mn gevoel zit ze nu veel beter. Net wat hoger met haar hoofdje. Ik geloof dat ik zelf de doek toch prettiger vind, maar gelukkig voor mijn man en moeder lijkt het t niets uit te maken. Ze valt in beiden lekker in slaap
Gast- Gast
http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=76650[/quote[/url]]Tiramisu schreef:Voor degenen die een Donau wilden, er staat er weer één te koop op d+v:
[url=http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=76650
Ah maat 5, ik moet een maat 6 hebben. Dat is toch 4,6meter?
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
PiP schreef:http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=76650[/quote[/url]]Tiramisu schreef:Voor degenen die een Donau wilden, er staat er weer één te koop op d+v:
[url=http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=76650
Ah maat 5, ik moet een maat 6 hebben. Dat is toch 4,6meter?
maat 5 is een 4.2, maat 6 inderdaad een 4.6.
Gast- Gast
Darius schreef:Flower_L schreef:Voor de zwangere meiden, tot wanneer is het verantwoord om te dragen en hoe draag je dan? Rug / buik / ?
Ik denk dat ik Pepijn tot 20 weken gedragen heb. Ik moet zeggen dat het vanaf een week of 14 in de zwangerschap echt wel veel minder werd. Ik draag hem op mijn buik in een geweven doek van Hoppediz. Ik heb de tip gekregen om, als ik ga rugdragen, deze Tibetaans af te knopen (ff googlen) maar het rugdragen met een doek lukt me niet heel goed en ik vond het ook niet echt comfortabel. Morgen krijg ik de Manduca binnen, maar deze kan ik niet dragen omdat er een 'buikgordel' bij zit.
Toch nog even over de Manduca. Vandaag heb ik deze opgehaald bij een draagconsulente in H.aren (Gn) en zei vertelde dat je juist wel een tijdje kan dragen met een Manduca als je zwanger bent. Juist de heupgordel is prettig bij eventuele bekkenklachten.
Ik ga m nu stiekem uit mijn auto halen, hij is eigenlijk voor mijn man voor vaderdag!
Darius- Ratel
Darius schreef:Darius schreef:Flower_L schreef:Voor de zwangere meiden, tot wanneer is het verantwoord om te dragen en hoe draag je dan? Rug / buik / ?
Toch nog even over de Manduca. Vandaag heb ik deze opgehaald bij een draagconsulente in H.aren (Gn) en zei vertelde dat je juist wel een tijdje kan dragen met een Manduca als je zwanger bent. Juist de heupgordel is prettig bij eventuele bekkenklachten.
Ik ga m nu stiekem uit mijn auto halen, hij is eigenlijk voor mijn man voor vaderdag!
wij hebben ook een manduca en de gordel komt precies over je buik, hij drukt dus enorm in je buik, zeker als je er een zwaarder kindje in hebt. Ik kan in ieder geval niet meer met de manduca dragen. De doek knoop ik ook zo dat de band boven mijn buik komt.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Darius schreef:Darius schreef:Flower_L schreef:Voor de zwangere meiden, tot wanneer is het verantwoord om te dragen en hoe draag je dan? Rug / buik / ?
wij hebben ook een manduca en de gordel komt precies over je buik, hij drukt dus enorm in je buik, zeker als je er een zwaarder kindje in hebt. Ik kan in ieder geval niet meer met de manduca dragen. De doek knoop ik ook zo dat de band boven mijn buik komt.
Toevallig was zij een week korter zwanger dan ik, en zij demonstreerde de Manduca en de sluiting zat echt heel laag, net boven haar schaambot zeg maar. Maar goed, ik heb het zelf nog niet geprobeerd, dus ik kan er verder niet wat zinnigs over zeggen natuurlijk.
Darius- Ratel
Ik wil hier toch nog even wat leuks vertellen!
Mijn man was niet erg van het dragen, de BabyBjorn, dat kon dan nog net. Snel in elkaar te klikken en verder weinig poespas. In november 2009 heb ik de draagdoek ontdekt, van Bykay. Hier heeft mijn man nooit mee gedragen, hij vond het wel grappig, maar verkondigde ook vaak dat hij het onzin vond. In juni 2010 een grote rugdrager van Nomad aangeschaft, en mijn man zei: dit draagt prima, dat ergonomische is maar onzin.
Toen Pepijn geboren werd, heb ik hem heel veel gedragen. Eerst in de Bykay, en na een half jaar een Hoppediz aangeschaft. Twee weken geleden moest mijn man uit een soort nood (he, mijn aanhalingstekens doen het niet!) Pepijn in de draagdoek op zijn buik dragen. Dat was in Denemarken, en stiekem vond hij dat best leuk. Niet dat hij het zou toegeven, overigens.
Vanmiddag waren mijn zwager en schoonzus (broer van mijn man) hier op bezoek omdat ze onze BabyBjorn wilden lenen voor hun vakantie in Polen. (voor die dingen krijg je geen cent meer op MP). Ik kom ietsje later thuis, en ik hoor mijn man een hele uitleg geven over mijn draagdoeken, de rekbare en de geweven. Mijn man kon precies vertellen wat de eigenschappen waren van de rekbare, en hoe je een geweven moet knopen. En dat het zo goed was voor de heupjes, en zo prettig draagt. (alsof hij het zelf probeert, haha!) Hij zat gewoon echt de draagdoek aan te prijzen! En even later zat hij ook nog op te scheppen over Rapley, dat Pepijn zo goed stukjes eet en al heel lang met de pot mee eet. En dat hij alles lust, dat zou best komen door de borstvoeding, dat heeft hij zo lang gehad, blablabla. Ik ben zeeeeer positief en aangenaam verrast, wie had dit ooit gedacht, haha!
(misschien gaat hij van het winter dan ook nog in een draagjas lopen, of zou dat iets te veel roze bril kijkend zijn?!)
Mijn man was niet erg van het dragen, de BabyBjorn, dat kon dan nog net. Snel in elkaar te klikken en verder weinig poespas. In november 2009 heb ik de draagdoek ontdekt, van Bykay. Hier heeft mijn man nooit mee gedragen, hij vond het wel grappig, maar verkondigde ook vaak dat hij het onzin vond. In juni 2010 een grote rugdrager van Nomad aangeschaft, en mijn man zei: dit draagt prima, dat ergonomische is maar onzin.
Toen Pepijn geboren werd, heb ik hem heel veel gedragen. Eerst in de Bykay, en na een half jaar een Hoppediz aangeschaft. Twee weken geleden moest mijn man uit een soort nood (he, mijn aanhalingstekens doen het niet!) Pepijn in de draagdoek op zijn buik dragen. Dat was in Denemarken, en stiekem vond hij dat best leuk. Niet dat hij het zou toegeven, overigens.
Vanmiddag waren mijn zwager en schoonzus (broer van mijn man) hier op bezoek omdat ze onze BabyBjorn wilden lenen voor hun vakantie in Polen. (voor die dingen krijg je geen cent meer op MP). Ik kom ietsje later thuis, en ik hoor mijn man een hele uitleg geven over mijn draagdoeken, de rekbare en de geweven. Mijn man kon precies vertellen wat de eigenschappen waren van de rekbare, en hoe je een geweven moet knopen. En dat het zo goed was voor de heupjes, en zo prettig draagt. (alsof hij het zelf probeert, haha!) Hij zat gewoon echt de draagdoek aan te prijzen! En even later zat hij ook nog op te scheppen over Rapley, dat Pepijn zo goed stukjes eet en al heel lang met de pot mee eet. En dat hij alles lust, dat zou best komen door de borstvoeding, dat heeft hij zo lang gehad, blablabla. Ik ben zeeeeer positief en aangenaam verrast, wie had dit ooit gedacht, haha!
(misschien gaat hij van het winter dan ook nog in een draagjas lopen, of zou dat iets te veel roze bril kijkend zijn?!)
Darius- Ratel
Ik heb het net geprobeerd, maar de gordel en de sluiting zitten echt onder mijn buik, dus ik denk dat ik nog wel een maandje ongeveer met de Manduca zou kunnen dragen. Jij bent natuurlijk wel al een maand verder, Rejoy.
Darius- Ratel
Darius schreef:Ik wil hier toch nog even wat leuks vertellen!
Haha wat een verandering
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Darius schreef:
Vanmiddag waren mijn zwager en schoonzus (broer van mijn man) hier op bezoek omdat ze onze BabyBjorn wilden lenen voor hun vakantie in Polen. (voor die dingen krijg je geen cent meer op MP).
Wij hadden er 1 gekregen van vrienden als kraamkado en ik heb dat ding vorige week verkocht voor 25 euro. Ok dat is niet veel maar we gebruikte het nooit.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Happydobby schreef:Darius schreef:
Vanmiddag waren mijn zwager en schoonzus (broer van mijn man) hier op bezoek omdat ze onze BabyBjorn wilden lenen voor hun vakantie in Polen. (voor die dingen krijg je geen cent meer op MP).
Wij hadden er 1 gekregen van vrienden als kraamkado en ik heb dat ding vorige week verkocht voor 25 euro. Ok dat is niet veel maar we gebruikte het nooit.
Was het al zon active versie? Wij hadden echt nog een oude, simpele blauwe. Ik zal hem van het weekend maar weer op marktplaats zetten, kijken of het nu lukt.
Darius- Ratel
Hoevaak en hoeveel dragen jullie?
Ik draag mijn dochter elke dag wel en dan zeker wel twee uur, ik vind t heerlijk!! En zij ook! Ik vind t dan ook jammer dat ik mijn zoontje nooit echt gedragen heb.
Ik heb nu nog maar 1 doek, de girasol amitiola maar vrees dat t hier niet bij gaat blijven
Ik draag mijn dochter elke dag wel en dan zeker wel twee uur, ik vind t heerlijk!! En zij ook! Ik vind t dan ook jammer dat ik mijn zoontje nooit echt gedragen heb.
Ik heb nu nog maar 1 doek, de girasol amitiola maar vrees dat t hier niet bij gaat blijven
Gast- Gast
Een doek is toch ook helemaal niet genoeg (*kuch kuch*)! Ik bedoel, stél nou dat erop gespuugd wordt ofzo en hij in de was moet, dan heb je toch een reserve nodig
Ik draag vele uren per dag. Overdag doet T vrijwel al haar slaapjes in de doek en dat bevalt ons super
Ik draag vele uren per dag. Overdag doet T vrijwel al haar slaapjes in de doek en dat bevalt ons super
Gast- Gast
Pagina 11 van 40 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40
Pagina 11 van 40
Permissies van dit forum: