Draagdoekentopic
+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers
Pagina 29 van 40
Pagina 29 van 40 • 1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40
Re: Draagdoekentopic
Hier gaat de Rucksack ook goed nu! vandaag veel positieve reacties gehad toen ik mijn dochter op de rug had.
Heb nog een nieuwe doek erbij ook.. Verslaafd..
Heb nu al: girasol amitiola, wompat, beco en de nieuwe aanwinst is een girasol frigga
Heb nog een nieuwe doek erbij ook.. Verslaafd..
Heb nu al: girasol amitiola, wompat, beco en de nieuwe aanwinst is een girasol frigga
Gast- Gast
Laurientje85 schreef: nieuwe aanwinst is een girasol frigga
Ohw die is mooi, welke kleur weving heb je? Heb heel lang zitten twijfelen of ook een Frigga zou kopen maar ben toch voor een Indio Natur gegaan omdat ik al een doek met roze en strepen heb.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Fiwen schreef:Laurientje85 schreef: nieuwe aanwinst is een girasol frigga
Ohw die is mooi, welke kleur weving heb je? Heb heel lang zitten twijfelen of ook een Frigga zou kopen maar ben toch voor een Indio Natur gegaan omdat ik al een doek met roze en strepen heb.
De azul de ocaso, staat heeel mooi bij de jas van mijn dochtertje
Gast- Gast
Helaas, mijn favo doek is er of in 2,50m en daarna komt meteen de 4,60m. Dan ga ik het toch maar niet proberen en blijf ik bij de Boba en Ocah. Wie weet kijk ik nog wel eens voor een doek als er ooit een tweede mag komen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Laurientje85 schreef:Fiwen schreef:Laurientje85 schreef: nieuwe aanwinst is een girasol frigga
Hahahaha hoezo ijdel
Ik draag nagenoeg altijd lichte kleuren en J.uul heel veel roze maar ik heb ECHT niet met dat in gedachte gekozen voor een oud roze en een crème kleurige doek
Fiwen- Kletskop
PapillonRose schreef:Helaas, mijn favo doek is er of in 2,50m en daarna komt meteen de 4,60m. Dan ga ik het toch maar niet proberen en blijf ik bij de Boba en Ocah. Wie weet kijk ik nog wel eens voor een doek als er ooit een tweede mag komen.
Jammer, kun je niet een keer bij iemand een maat 6 proberen? Nu ze groter is heb je misschien niet meer zo veel doek over?
Ik weet niet welke knoop jij gebruikt, maar ik vind een maat 6 toch wel erg fijn. Iets korter zou ook nog kunnen maar kleiner dan een maat 5 wil ik echt niet.
Fiwen- Kletskop
Fiwen schreef:Laurientje85 schreef:Fiwen schreef:Laurientje85 schreef: nieuwe aanwinst is een girasol frigga
Hahahaha hoezo ijdel
Ik draag nagenoeg altijd lichte kleuren en J.uul heel veel roze maar ik heb ECHT niet met dat in gedachte gekozen voor een oud roze en een crème kleurige doek
Hahah, jaja het oog wil ook wat hè
Gast- Gast
Fiwen schreef:PapillonRose schreef:Helaas, mijn favo doek is er of in 2,50m en daarna komt meteen de 4,60m. Dan ga ik het toch maar niet proberen en blijf ik bij de Boba en Ocah. Wie weet kijk ik nog wel eens voor een doek als er ooit een tweede mag komen.
Jammer, kun je niet een keer bij iemand een maat 6 proberen? Nu ze groter is heb je misschien niet meer zo veel doek over?
Ik weet niet welke knoop jij gebruikt, maar ik vind een maat 6 toch wel erg fijn. Iets korter zou ook nog kunnen maar kleiner dan een maat 5 wil ik echt niet.
Ik heb ook een maat 6 van de amitiola en daar ben ik nog steeds heel blij mee, zo kan ik vaak zelf afknopen waar ik wil, bij de ruck bij op mijn rug en bij de fwcc van voren afknopen, van mijn nieuwe doek heb ik een maat 5 maar had achteraf toch liever een maat 6 gehad denk ik...
Gast- Gast
Liadan, mooi je wompat!!! Toch gelijk eentje meegenomen bij babybij dus?
Gast- Gast
Ik heb inderdaad even een matentabel erbij gepakt, en denk toch dat ik richting maat 4 of 5 wil (of wellicht toch 6, haha). Ik knoopte eerst vooral een aantal knopen met buikdragen (vooral FWCC), maar dat vond ik op een gegeven moment niet meer zo fijn dragen. Rugdragen lukte me toen niet zo goed, dus heb ik mn doek verkocht. Maar ik wil het misschien toch weer proberen, al heb ik geen idee welke knoop dan handig is. Vond het best een gedoe met zoveel stof in elk geval
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ja klopt! En het was maar goed dat ik ben gaan kijken daar, want de Toddler was nog een stuk te groot dus het is een Medium geworden . Draagt echt heerlijk!Laurientje85 schreef:Liadan, mooi je wompat!!! Toch gelijk eentje meegenomen bij babybij dus?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Liadan schreef:Ja klopt! En het was maar goed dat ik ben gaan kijken daar, want de Toddler was nog een stuk te groot dus het is een Medium geworden . Draagt echt heerlijk!Laurientje85 schreef:Liadan, mooi je wompat!!! Toch gelijk eentje meegenomen bij babybij dus?
Ze vallen best ruim idd! Ik heb dan de baby en die kan je gebruiken vanaf dat je kindje in maat 68 zit, nu past mijn dochter maat 68 goed en soms al 74 maar in de wompat zakt ze als ze in slaap valt best nog weg, haha!
Maar ik vind m ook heerlijk dragen!
Gast- Gast
Zoon vindt het ook fijn in de Wompat, begint al te lachen als ik 'm pak .
De M-banden konden net, staan nu wel op z'n strakst, maar ik had dunne kleren aan toen ik 'm probeerde dus durfde het wel aan. Als mijn zoon uit de Medium gegroeid is ga ik waarschijnlijk wel een Toddler met S banden laten maken.
De M-banden konden net, staan nu wel op z'n strakst, maar ik had dunne kleren aan toen ik 'm probeerde dus durfde het wel aan. Als mijn zoon uit de Medium gegroeid is ga ik waarschijnlijk wel een Toddler met S banden laten maken.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Houden jullie rekening met de kleding van je zoon/dochter voor in de draagdoek?
Ik heb S vandaag een dun, vrij soepel spijkerbroekje aangetrokken. Kan dan wel?
Hebben straks familiedag en wil hem waarschijnlijk wel gaan dragen.
Ik heb S vandaag een dun, vrij soepel spijkerbroekje aangetrokken. Kan dan wel?
Hebben straks familiedag en wil hem waarschijnlijk wel gaan dragen.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Wie kan/wilt mij helpen.
Ik wil graag een draagdoek kopen, maar ik heb er geen verstand van.
Welke doek kan ik het beste kopen als beginner?
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
smooch schreef:Wie kan/wilt mij helpen.
Men beveelt een rekbare aan, bv van draagdoek.nl, maar ik vind een geweven doek veel fijner. Een Hoppediz staat bekend als beginnersdoek, maar ik merk niet zoveel verschil tussen een Hopp of een girasol.
(maar ik heb nog wel een hoppediz antiqua te koop!)
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
smooch schreef:Wie kan/wilt mij helpen.
Ik ben gelijk met een geweven doek begonnen. Ik heb gewoon gekeken wat ik een mooie doek vond, het knopen moest ik toch nog leren. Ik heb gekozen voor de Vatanai Maruyama (of zoiets). Hele fijne doek die niet heel dik is, H. is immers in maart geboren, we gingen de zomer in.
Het knopen moet je toch leren, ongeacht of je voor een geweven of rekbare doek gaat. Ik heb wel veel aan dit forum gehad door foto's te posten en tips te vragen. Ik vind het nu echt leuk om te dragen en H. gelukkig ook.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
@pr; ik draag T altijd op mn rug ineen DH en hier heb ik echt een maat 6 voor nodig. Met een 5 zou t niet lukken, tenzij ik onder de billen zou afknopen.
@ smootch; het belangrijkste is dat je de goede maat hebt. Maat 6 is t meest gangbare, daar kun je alle knopen mee maken. Kijk gewoon even welke doek je t mooiste vindt. Ik heb zelf een aantal girasols en een hopp das leichte en merk niet veel verschil met knopen. Wel zijn de girasols zachter (minder stug) omdat ik die vaker gebruik. Ik ben trouwens begonnen met een rekbare maar die had ik wel kunnen overslaan. De geweven is veel fijner als je t mij vraagt.
@ smootch; het belangrijkste is dat je de goede maat hebt. Maat 6 is t meest gangbare, daar kun je alle knopen mee maken. Kijk gewoon even welke doek je t mooiste vindt. Ik heb zelf een aantal girasols en een hopp das leichte en merk niet veel verschil met knopen. Wel zijn de girasols zachter (minder stug) omdat ik die vaker gebruik. Ik ben trouwens begonnen met een rekbare maar die had ik wel kunnen overslaan. De geweven is veel fijner als je t mij vraagt.
Laatst aangepast door Teddyaapje op za 8 sep 2012 - 0:50; in totaal 1 keer bewerkt
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Helemaal eens met Sanne, heb alleen een Girasol.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Wij gaan maandag een dagje uit en ik wil voor de jongste ook de doek meenemen. Op mijn buik vind ze niet prettig meer, omdat ze rond wil kijken dus ik wil rugdragen.
Nu heb ik zoals eerder gezegd snel last van schouders en rug. Welke methode is dan het beste om het gewicht goed te verdelen en welk YT filmpje is daar de beste van om het te leren?
Ik heb op YT zitten kijken, maar er staan zoveel draagfilmpjes op, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Maar wil graag van het weekend thuis even oefenen.
Nu heb ik zoals eerder gezegd snel last van schouders en rug. Welke methode is dan het beste om het gewicht goed te verdelen en welk YT filmpje is daar de beste van om het te leren?
Ik heb op YT zitten kijken, maar er staan zoveel draagfilmpjes op, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Maar wil graag van het weekend thuis even oefenen.
Luna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 117
Bedankt, tot nu had ik alleen de ByKay gezien, dat ziet er wel gemakkelijk uit.
Dat knopen lijkt me echt moeilijk. Maar ik zal even op internet kijken naar die jullie aanbevelen.
Dat knopen lijkt me echt moeilijk. Maar ik zal even op internet kijken naar die jullie aanbevelen.
smooch- Kletskop
Ik vind de filmpjes van webkim altijd erg duidelijk! Ik knoop ook dh. De drs2s vind ik ook een fijne rugknoop, makkelijker te spannen dan de dh.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Jeetje wat zijn er veel verschillende doeken en sommige zijn echt prijzig.
Ik wil graag een simpele..grijs of zwart.
Op welke sites kopen jullie je doeken?
Ik wil graag een simpele..grijs of zwart.
Op welke sites kopen jullie je doeken?
smooch- Kletskop
Pagina 29 van 40 • 1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40
Pagina 29 van 40
Permissies van dit forum: