Draagdoekentopic
+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers
Pagina 18 van 40
Pagina 18 van 40 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40
Re: Draagdoekentopic
Maiadebij en teddyaapje: Hoe lang past een kindje ongeveer in een wompat? Vind zoiets ook wel erg gaaf! Maar gebruik nu gewoon mijn Boba en daar kan ze nog wel een tijdje in. Wel komt het rugpand steeds wat lager te zitten naarmate ze ouder wordt, en als een wompat groter is lijkt het me misschien wel iets voor na de Boba, als A. dan nog gedragen wil worden.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Even een vraagje. Ik heb pas een MT gemaakt, omdat ik daar zulke goede ervaringen over las. Maar toen ik mijn dochter erin op mijn rug had, kreeg ik al na nog geen 5 minuten pijn in mijn schouders.
Nu moet ik zeggen dat ik dat al heel snel heb, zelfs al van mijn schoudertas na een dagje winkelen. Maar met de geweven doek heb ik daar niet snel last van. Alleen draag ik haar daarin nog op mijn buik, omdat ik het echt niet voor elkaar krijg om haar op mijn rug te knopen (ook niet met behulp van YouTube filmpjes). Had juist de MT om te rugdragen, zodat ze iets kan zien, want buikdragen vind ze niet leuk meer.
Wat kan er verkeerd gegaan zijn of is dit gewoon niets voor mij?
Nu moet ik zeggen dat ik dat al heel snel heb, zelfs al van mijn schoudertas na een dagje winkelen. Maar met de geweven doek heb ik daar niet snel last van. Alleen draag ik haar daarin nog op mijn buik, omdat ik het echt niet voor elkaar krijg om haar op mijn rug te knopen (ook niet met behulp van YouTube filmpjes). Had juist de MT om te rugdragen, zodat ze iets kan zien, want buikdragen vind ze niet leuk meer.
Wat kan er verkeerd gegaan zijn of is dit gewoon niets voor mij?
Luna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10
+1Snoepy87 schreef:Heb je de banden van de MT wel gevuld?
Ik draag mijn dochter van 3 jaar nog weleens op de rug als ze heel moe is. Ik heb mijn banden gevuld.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
@pr: geen idee tot welke leeftijd maar ik denk dat T dr nog wel een hele tijd in kan. De wompat is nu nog aan de grote kant.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik had ook een Mei Tai gemaakt met banden die niet gevuld zijn, daar krijg ik ook al snel last mee van mijn schouders en gebruik 'm daarom vrijwel nooit. Ik heb ook nog een Mei Tai liggen met gevulde banden en die gebruik ik veel en draagt ook een stuk prettiger!
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Teddyaapje schreef:Ik heb de rekbare doek na 3 maanden niet meer gebruikt. Hoeveel T. toen woog durf ik niet te zeggen. Misschien een kilo of 5/6?
Ik vond t toen niet meer fijn dragen maar had wel een tweedehands doek dus die was al wat uitgerekt.
Ik zou als ik het over mocht doen meteen een geweven doek kopen. Het knopen valt best wel mee en het voordeel is dat deze doeken hun waarde behouden, je kunt ze vaak voor dezelfde prijs weer verkopen.
+1. Hier dezelfde ervaring. Alleen dan wel een nieuwe rekbare doek.
Gast- Gast
Luce schreef:Teddyaapje schreef:Ik heb de rekbare doek na 3 maanden niet meer gebruikt. Hoeveel T. toen woog durf ik niet te zeggen. Misschien een kilo of 5/6?
Ik vond t toen niet meer fijn dragen maar had wel een tweedehands doek dus die was al wat uitgerekt.
Ik zou als ik het over mocht doen meteen een geweven doek kopen. Het knopen valt best wel mee en het voordeel is dat deze doeken hun waarde behouden, je kunt ze vaak voor dezelfde prijs weer verkopen.
+1. Hier dezelfde ervaring. Alleen dan wel een nieuwe rekbare doek.
+1
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Snoepy87 schreef:Heb je de banden van de MT wel gevuld?
Ja ik heb de banden gevuld. Heb de MT gemaakt volgens de beschrijving van Slingomama, alleen het rugpand iets breder. Zal straks even kijken of ik een foto heb van het dragen. Maar zou het aan het rugdragen op zich kunnen liggen of zal ik iets verkeerd gedaan hebben. Dochter is bijna 12 kilo trouwens.
Luna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 117
PapillonRose schreef:Maiadebij en teddyaapje: Hoe lang past een kindje ongeveer in een wompat? Vind zoiets ook wel erg gaaf! Maar gebruik nu gewoon mijn Boba en daar kan ze nog wel een tijdje in. Wel komt het rugpand steeds wat lager te zitten naarmate ze ouder wordt, en als een wompat groter is lijkt het me misschien wel iets voor na de Boba, als A. dan nog gedragen wil worden.
Ik reageer ook even . De wompat is er in verschillende maten (standaard,medium,toddler en pre-school). Ik heb pas de medium verkocht omdat hij wat krap werd.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Dankje Ik wil ook een Wompat, vind ze echt gaaf! Maar zo heel vaak wil A. al niet meer gedragen worden dus ik vrees dat ik beter kan wachten tot de Boba te klein wordt en dan kijken of en hoe vaak ik nog zou dragen. Wel handig dat er verschillende maten zijn, en ik vind ze ook leuk om te zien!Coccinelle schreef:PapillonRose schreef:Maiadebij en teddyaapje: Hoe lang past een kindje ongeveer in een wompat? Vind zoiets ook wel erg gaaf! Maar gebruik nu gewoon mijn Boba en daar kan ze nog wel een tijdje in. Wel komt het rugpand steeds wat lager te zitten naarmate ze ouder wordt, en als een wompat groter is lijkt het me misschien wel iets voor na de Boba, als A. dan nog gedragen wil worden.
Ik reageer ook even . De wompat is er in verschillende maten (standaard,medium,toddler en pre-school). Ik heb pas de medium verkocht omdat hij wat krap werd.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Even showen wat mijn moeder heeft gemaakt:
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Leuke stof Jazzlyn! Heb ik ook gebruikt voor het boxkleed etc
Ik heb zojuist de draagdoek omgedaan en ik ben bang dat hij een beetje aan de kleine kant is
Heb inmiddels wel een dubbele knoop erin en hij begint wat uit te zakken, dus denk dat het nog wel strakker kan,
maar moet ik niet wat meer stof over hebben voor als hij wat groter is?
Heb hem nu geknoopt aan de hand van het foldertje, zal morgen nog eens met filmpje proberen.
Hij vind het volgens mij wel erg fijn, protesteerde eerst wel iets, maar ik was natuurlijk ook nog wat aan het prutsen.
Daarna was hij zo in slaap!
Ik heb zojuist de draagdoek omgedaan en ik ben bang dat hij een beetje aan de kleine kant is
Heb inmiddels wel een dubbele knoop erin en hij begint wat uit te zakken, dus denk dat het nog wel strakker kan,
maar moet ik niet wat meer stof over hebben voor als hij wat groter is?
Heb hem nu geknoopt aan de hand van het foldertje, zal morgen nog eens met filmpje proberen.
Hij vind het volgens mij wel erg fijn, protesteerde eerst wel iets, maar ik was natuurlijk ook nog wat aan het prutsen.
Daarna was hij zo in slaap!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Pip, wat voor doek heb je? En bedoel je dat de doekbanen niet breed genoeg zijn, of dat de doek zelf niet lang genoeg is? Als hij uit begint te zakken heb je inderdaad niet strak genoeg geknoopt!
Gast- Gast
Ik heb een Girasol.
Bedoel de lengte van de doek! Banen zijn breed zat
Morgen maar weer eens proberen om strakker te knopen, kijken hoeveel lengte ik dan over heb en een foto maken.
Bedoel de lengte van de doek! Banen zijn breed zat
Morgen maar weer eens proberen om strakker te knopen, kijken hoeveel lengte ik dan over heb en een foto maken.
PiP- Ratel
als hij uitzakt heb je 'm sowieso niet strak genoeg geknoopt, zeker in een geweven doek niet! Als je een stuk strakker knoopt, zul je waarschijnlijk ook een hoop meer stof over hebben.
ik weet niet of je erop zit te wachten, maar ik wil je eventueel ook wel helpen knopen. Wel één puntje als je dat wilt: daar kunnen we dan niet zo lang mee wachten
ik weet niet of je erop zit te wachten, maar ik wil je eventueel ook wel helpen knopen. Wel één puntje als je dat wilt: daar kunnen we dan niet zo lang mee wachten
Gast- Gast
Ik hoop voor je dat je er niet zo veel tijd meer voor hebt!
Het is dat het niet om de hoek is, anders was ik wel even langsgekomen.
Heb het nu pas voor de 2e keer gedaan, vond het knopen opzich erg meevallen.
Denk dat ik nog niet echt strak genoeg durf aan te trekken.
Ik mag nu ook nog niet veel lopen en al helemaal niet met draagdoek denk ik, heb er dus geen haast mee.
Maar voor in huis wil ik het stiekem al wel een beetje proberen Hij heeft soms 1 of 2 uurtjes dat hij gewoon graag bij ons wil zijn en dan is het wel handig! Volgende week maandag heb ik weer de eerste afspraak bij de bekkentherapeut en dan ga ik het dragen ook bespreken.
Als ik straks echt mag gaan dragen en het wil dan nog niet lukken zullen we eens kijken of het nog(of alweer) kan om langs te komen!
Het is dat het niet om de hoek is, anders was ik wel even langsgekomen.
Heb het nu pas voor de 2e keer gedaan, vond het knopen opzich erg meevallen.
Denk dat ik nog niet echt strak genoeg durf aan te trekken.
Ik mag nu ook nog niet veel lopen en al helemaal niet met draagdoek denk ik, heb er dus geen haast mee.
Maar voor in huis wil ik het stiekem al wel een beetje proberen Hij heeft soms 1 of 2 uurtjes dat hij gewoon graag bij ons wil zijn en dan is het wel handig! Volgende week maandag heb ik weer de eerste afspraak bij de bekkentherapeut en dan ga ik het dragen ook bespreken.
Als ik straks echt mag gaan dragen en het wil dan nog niet lukken zullen we eens kijken of het nog(of alweer) kan om langs te komen!
PiP- Ratel
joh, anders was ik bij jou gekomen hoor, je gaat toch niet pas bevallen zo ver rijden! En is helemaal prima, inderdaad wel net zo verstandig om het even met de bekkentherapeut te bespreken. Noem je wel even duidelijk dat het om een doek gaat en geen drager als een babybjorn oid? Dat maakt voor de ergonomie voor jouw nogal uit namelijk.
Gast- Gast
En jij dan terwijl je rust moet houden? Nou ja, nu mag je natuurlijk bevallen
Maar dat geef ik zeker aan. Van de week aan de telefoon gaf ze al aan dat ik moet proberen zo min mogelijk te lopen, staan en traplopen. (Gaat nogal makkelijk met 2 kids en een huishouden (en zin om weer van alles te willen doen))
Denk dat 4 kilo extra dan ook niet echt goed zal zijn.
Eerst maar eens kijken waar nou precies het probleem zit, het is nu namelijk een andere pijn als dat ik had tijdens de zwangerschap.
Maar dat geef ik zeker aan. Van de week aan de telefoon gaf ze al aan dat ik moet proberen zo min mogelijk te lopen, staan en traplopen. (Gaat nogal makkelijk met 2 kids en een huishouden (en zin om weer van alles te willen doen))
Denk dat 4 kilo extra dan ook niet echt goed zal zijn.
Eerst maar eens kijken waar nou precies het probleem zit, het is nu namelijk een andere pijn als dat ik had tijdens de zwangerschap.
PiP- Ratel
Dan knoop je inderdaad niet strak genoeg. Rejoy is hier ook geweest om het uit te leggen. En ik had niet door dat ik echt heel strak moest knopen. Kijk anders even dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=xv2v7hUbpSM
Ik heb een soortgelijk filmpje bekeken en heb gewoon stap voor stap mee gedaan.
Ik heb een soortgelijk filmpje bekeken en heb gewoon stap voor stap mee gedaan.
Gast- Gast
Heb volgens mij deze keer weer iets meer stof over, kon nu wel makkelijk een 2e knoop maken, maar volgens mij kan het nog strakker....
Heb nu foto`s geprobeerd te maken, ze zijn alleen niet zo scherp geworden.
Vraag me af of S ook wel goed erin licht, hoor hem niet klagen , maar volgens mij kan hij meer tegen mij aan. Hij ligt nu nog iets bol met zijn ruggetje.
knip
Heb nu foto`s geprobeerd te maken, ze zijn alleen niet zo scherp geworden.
Vraag me af of S ook wel goed erin licht, hoor hem niet klagen , maar volgens mij kan hij meer tegen mij aan. Hij ligt nu nog iets bol met zijn ruggetje.
knip
Laatst aangepast door PiP op ma 30 jul 2012 - 8:11; in totaal 1 keer bewerkt
PiP- Ratel
dit ziet er op zich al heel redelijk uit pip! Ik zie inderdaad nog wel wat plooien die wat strakker kunnen, maar volgens mij zit hij zo redelijk oké hoor! Constant aan blijven spannen, bij iedere handeling die je doet, niet alleen op het eind, maar ook steeds tussendoor. Als hij in de doek zit en je drukt tegen zijn rug aan, komt hij dan een stuk naar jou toe, of zit zijn buik strak tegen jou aan? Dat laatste moet het geval zijn, als je 'm dichter tegen je aan kunt drukken, dan zit hij niet strak genoeg.
Ik wil ook zo'n humpie, ik wil ook, ik wil óóók
Ik wil ook zo'n humpie, ik wil ook, ik wil óóók
Gast- Gast
Als ik buk zit er aardig ruimte tussen en kan ik hem hoger en meer tegen mij aan doen, dan heb ik ook weer wat losse stof.
En wat vind je van de stof die ik over heb?
Is de doek wel lang genoeg?
Heb hem ook gemeten en kom op 4,4 ipv 4,6, maar weet ook niet zo goed hoe ik hem moet meten omdat hij aan beide kanten scheef loopt.
Lukt dat straks nog wel als hij groter is of ik iets dikkers aan heb? Al zitten dan de beentjes er natuurlijk niet meer bij in.
Nog heel eventjes geduld!
En wat vind je van de stof die ik over heb?
Is de doek wel lang genoeg?
Heb hem ook gemeten en kom op 4,4 ipv 4,6, maar weet ook niet zo goed hoe ik hem moet meten omdat hij aan beide kanten scheef loopt.
Lukt dat straks nog wel als hij groter is of ik iets dikkers aan heb? Al zitten dan de beentjes er natuurlijk niet meer bij in.
Nog heel eventjes geduld!
PiP- Ratel
Als je 'm verder tegen je aan kunt drukken zit hij niet strak genoeg, hij moet zeg maar echt strak tegen je aan zitten. Je mag écht heel goed aanspannen hoor, te strak knopen lukt je bijna niet, dan moet je wel héél onbenullig strak gaan aanspannen. Als je strakker aanspant zul je ook weer meer stof over houden. As je wat meer knoopt zul je ook efficiënter knopen en meer stof overhouden. Denk dat je ook met een dreumes wel toekomt qua stof hoor.
Gast- Gast
Ahhh pip, wat lief! (en wat is het toch een mooie doek, ik moet 'm ook weer eens pakken in plaats van mijn mei tai).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Pagina 18 van 40 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40
Pagina 18 van 40
Permissies van dit forum: