Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoekentopic

+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 14 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 1:30

Ik zou nooit een baby bjorn gebruiken. Zie ook niet waarom een man niet gewoon een doek zou kunnen gebruiken.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 2:03

Ik heb bij de oudste wel een BB gebruikt, maar toen was het volgens mij nog niet bekend hoe slecht dat eigenlijk was. Het was voor mij toen in elk geval nog niet bekend anders had ik het niet gedaan. Heb hem niet extreem veel erin gedragen trouwens, ding deed pijn aan mijn rug.

Gast
Gast

Bericht  PiP wo 13 jun 2012 - 2:32

Ow van mij mag hij elke dag een doek dragen, maar hij moet het ook willen!
Hem lijkt het knopen teveel gedoe en daarom twijfelen we tussen een doek en een Marsupi.
Als het aan mij ligt komt er een doek, maar hij gaat voor de Marsupi. Beiden vind ik voor nu teveel van het goede.

Ik zou zelf niet eens gezien willen worden met een BB(vind ze niet mooi) en wil ook eigenlijk niet dat ons kind daar in gedragen wordt, vandaar dat ik me afvroeg of het voor heel af en toe kwaad zou kunnen. Ik ga dan zelf met een doek dragen en dan zou de BB voor mijn man zijn. Zou opzich een mooie oplossing zijn, maar weet je aan de andere kant denk ik ook. Hij kan me wat! We hebben ook nog een kinderwagen Draagdoekentopic - Pagina 14 253468018 Draagt ie maar lekker niet, hahaha.

Hopen dat snel mijn account geactiveerd wordt op het D en V forum, zodat ik kan onderhandelen over de doek smile
Eigenlijk vind ik het teveel geld voor een 2ehands, maar ben bang dat ik er anders ook niet aan kan komen..

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 3:06

Ik heb ook een soort BB gehad bij L, maar man.. Daar krijg je een zere rug van! Plus dat het niet goed is voor een baby. Is een Manduca niks voor hem?

Gast
Gast

Bericht  Darius wo 13 jun 2012 - 3:07

Arden schreef:Ik heb bij de oudste wel een BB gebruikt, maar toen was het volgens mij nog niet bekend hoe slecht dat eigenlijk was. Het was voor mij toen in elk geval nog niet bekend anders had ik het niet gedaan. Heb hem niet extreem veel erin gedragen trouwens, ding deed pijn aan mijn rug.

Hier dezelfde ervaring.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  PiP wo 13 jun 2012 - 3:13

Jolicious schreef:Ik heb ook een soort BB gehad bij L, maar man.. Daar krijg je een zere rug van! Plus dat het niet goed is voor een baby. Is een Manduca niks voor hem?
Weet zo even niet welke dat is, maar ging me er meer om dat die BB bij mijn schoonzusje ligt en we zo kunnen pakken.
Dan zou het draagdoek of draagzak probleem opgelost zijn Wink

Vanavond nog maar eens vragen wanneer hij denkt te gaan dragen, straks neem ik voor hem een draagzak en draagt hij nooit...
Al lijkt het mij in sommige situaties ook wel makkelijker een draagzak, maar een doek lijkt me gewoon veel geborgener en fijner dragen.

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Bloempjuh23 wo 13 jun 2012 - 3:32

Arden schreef:Bloempjuh, ook bij BabyBij? Dan kan ik je idd voorgeweest zijn Wink Ik vond de Cielo ook heel mooi. Heb voor de Ysabel gekozen omdat die net ietsjes stoerder is voor een jongetje, en vanwege de naam aangezien mijn dochter bijna hetzelfde heet haha. Maar dat eerste was doorslaggevend.

Ja, ook bij BabyBij idd! Ik had meteen een mailtje gestuurd maar helaas was hij echt uitverkocht. Toen boden ze een EllaRoo Cielo aan in M. Terwijl die niet meer op de site stond. Maar die was net binnen gekomen dus ik had mazzel. De Ysabel is idd net even iets stoerder. Ik ben heel benieuwd!

Tiramisu -> Ik hoop dat ik er straks net zo tevreden over ben als jij!

Bloempjuh23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Bloempjuh23 wo 13 jun 2012 - 3:34

PiP schreef:
Jolicious schreef:Ik heb ook een soort BB gehad bij L, maar man.. Daar krijg je een zere rug van! Plus dat het niet goed is voor een baby. Is een Manduca niks voor hem?
Weet zo even niet welke dat is, maar ging me er meer om dat die BB bij mijn schoonzusje ligt en we zo kunnen pakken.
Dan zou het draagdoek of draagzak probleem opgelost zijn Wink

Vanavond nog maar eens vragen wanneer hij denkt te gaan dragen, straks neem ik voor hem een draagzak en draagt hij nooit...
Al lijkt het mij in sommige situaties ook wel makkelijker een draagzak, maar een doek lijkt me gewoon veel geborgener en fijner dragen.

Op www.babybij.nl kan je ook een doek of drager lenen voor 2 voor een klein bedragje. Mijn vriendin heeft hier toen een doek en een bondolino geleend omdat ze ook zo aan het twijfelen was. Ook Uiteindelijk heeft ze toch een doek gekocht. Haar man droeg echt maar zelden en vond het niks. Dat vond ze zonde van het geld om een drager te kopen. En een doek vond ze veel fijner dragen.

Bloempjuh23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Liadan wo 13 jun 2012 - 3:36

Maar het is toch ook niet zo slecht om met een BB te dragen? Het is wel beter om met een ergonomische drager te dragen, maar het is toch niet zo dat je van alles verpest als je met een BB draagt.

Pip, ik ben echt pro- ergonomische drager maar als je man uit wil proberen hoe hij het dragen vindt, dan zou ik het hem gewoon een keer laten proberen met een BB en als hij dat iets vindt een ergonomische drager aanschaffen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Liadan wo 13 jun 2012 - 3:37

Bloempjuh23 schreef:
PiP schreef:
Jolicious schreef:

Op www.babybij.nl kan je ook een doek of drager lenen voor 2 voor een klein bedragje. Mijn vriendin heeft hier toen een doek en een bondolino geleend omdat ze ook zo aan het twijfelen was. Ook Uiteindelijk heeft ze toch een doek gekocht. Haar man droeg echt maar zelden en vond het niks. Dat vond ze zonde van het geld om een drager te kopen. En een doek vond ze veel fijner dragen.
Of dit inderdaad.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  PiP wo 13 jun 2012 - 3:48

Ik heb het idd zien staan, maar de Marsupi is sowiezo uitgeleend. Heb verder niet specifiek gekeken, maar bij veel stond uitgeleend.

En dat is idd ook mijn vraag, is het zo slecht als hij zelden in een BB gaat.
Ik zal zelf dan een doek gaan gebruiken. De enige situatie dat mijn man vaker zou gaan dragen zou ik denken aan een huilbaby, maar dan heb ik ook nog wel een 70,- over voor een 2e goede drager, maar niet voor een keer een dagje uit of een keer op het dorp. Zou dan eens in de maand zijn?

Denk dat ik er zelf wel uit ben, vanavond eens in overleg Draagdoekentopic - Pagina 14 561177

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Fiwen wo 13 jun 2012 - 4:24

Even een vraagje voor de meiden die zelf mei-tai's gemaakt hebben. Ik ga er binnenkort een maken voor vrienden van ons die half augustus hun 1e kindje krijgen en ik ga er ook nog een extra maken voor J.uul.
Maar ik wil er nu bij beide een slaapkapje aan maken, heb een patroon gevonden snap hoe het vast moet en zo maar nu vraag ik me af of je op de schouderbanden dan ook lusjes moeten want hoe zet je dat slaapkapje anders vast als je het omhoog doet?
Zie nergens hoe ze dat gedaan hebben maar er moet toch iets zijn waar je het aan vast maakt of ben ik nou gek? --> laat maar ik heb het al gevonden!

Meteen ook even de stofjes showen, vind ze zo leuk. De blauwe en de ruit is voor die vrienden (ze krijgen een jongen) en de roze is voor J.uultje
Draagdoekentopic - Pagina 14 Stofmeitai

Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  PiP wo 13 jun 2012 - 5:39

Zou iemand die lid is van het d en v forum voor mij contact kunnen leggen met de verkoopster?
Dan pm ik mijn emailadres even. Vind het behoorlijk irritant zo, haha.
http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=76433&sid=6fa244a53fea0c759b4b3eaad0eb8cac&start=15

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje wo 13 jun 2012 - 6:04

PiP schreef:Zou iemand die lid is van het d en v forum voor mij contact kunnen leggen met de verkoopster?
http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=76433&sid=6fa244a53fea0c759b4b3eaad0eb8cac&start=15

ik heb haar een berichtje gestuurd namens jou.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 6:50

@ Dragen met een bb: de bb is relatief duur, je kindje mag er pas vanaf 6 weken in, maar het zal waarschijnlijk al vrij snel oncomfortabel worden omdat de drager voor jou ook niet ergonomisch is en de verdeling van het gewicht heel anders ligt dan bij een SSC. Als je een bb koopt om het dragen uit te proberen kan het natuurlijk wel zijn dat hij afknapt, terwijl hij met een SSC een stuk comfortabeler zou kunnen dragen. Om het dragen uit te proberen zou ik eerder kiezen om via babybij ofzo een SSC te lenen en 'm dan 2e hands goedkoper aan proberen te schaffen. Een nieuwe SSC is trouwens vaak goedkoper dan een bb. Een SSC houdt trouwens z'n waarde wel aardig, het is dus niet zo dat je een SSC voor 90 euro aanschaft en 'm dan voor maximaal 15 euro weer kunt verkopen.

@ laurientje: via www.mamamerel.nl kun je aan een leuke mei tai komen. Allemaal handgemaakt.

@ Pip: als je goedkeuring nog lang duurt, wil ik wel een berichtje voor je sturen hoor, ik heb daar wel een actief account.

@ Happydolby: het klopt niet wat je zegt over de draaghouding van Aimee, deze houding kan ook al vanaf de geboorte. Ik zette mijn dochter in de mei tai altijd met de supermanzwaai op mijn rug.
Als de stof van je schouder glijdt, dan kan het inderdaad zijn dat je de rails niet strak genoeg geknoopt hebt, maar ik heb er ook wel eens last van als ik wel strak genoeg geknoopt had. Je zou eens kunnen proberen om de baan een slag te draaien als je 'm over je schouder hebt, dan blijft ie ook beter zitten.

@ Aimee: als hij scheef zit, dan heb je niet beide kanten even strak geknoopt. Je hebt je kindje trouwens erg hoog zitten, vind je dat wel prettig? Hij mag op zich ietsje lager hoor, als hij in de weg zit. Als het wel prettig is, dan is er ook geen probleem om hem zo hoog te dragen, maar ik vond het wel vervelend als ik niet over haar hoofdje heen kon kijken.
Mei tai knoopt inderdaad wel makkelijker en sneller.

Gast
Gast

Bericht  PiP wo 13 jun 2012 - 7:00

Teddyaapje schreef:
PiP schreef:Zou iemand die lid is van het d en v forum voor mij contact kunnen leggen met de verkoopster?

Heb je mijn emailadres?
Zal je voor de zekerheid nog even Pmen

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje wo 13 jun 2012 - 7:02

PiP schreef:
Teddyaapje schreef:

Heb je mijn emailadres?

Nee ik heb haar mailadres gevraagd. Ik pm t je als ik t heb.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  PiP wo 13 jun 2012 - 7:05

Teddyaapje schreef:
PiP schreef:
Teddyaapje schreef:

Heb je mijn emailadres?

Nee ik heb haar mailadres gevraagd. Ik pm t je als ik t heb.

Dat kan natuurlijk ook Draagdoekentopic - Pagina 14 827601

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  PiP wo 13 jun 2012 - 8:54

Ik heb inmiddels een email!
Nog bedankt.

Rejoy een BB zou ik nooit kopen, maar mijn schoonzusje heeft er 1 liggen.

Ik ben er uit en ga voor een doek! Nu kijken of ik die van DenV over kan nemen.o

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  PiP wo 13 jun 2012 - 9:17

Hmm ze wil er echt 75 excl verzenden voor hebben en hij is 3e hands.
Ik weet dat ze wat waard zijn, maar vind het toch wel veel... Wacht het nog even af.
Anders ga ik eerst voor een leendoek als ik nog niks heb na de bevalling.
Er zijn hier genoeg meiden die een doek te leen hebben aangeboden hier.
En anders ga ik voor de aurora zodra deze weer nieuw te krijgen is smile

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 9:18

waarom heb je iets tegen tweede of derdehands doeken? Mijn voorkeur gaat zelfs naar een tweedehands doek. Deze zijn al veel fijner ingedragen, knopen veel fijner en zijn een stuk zachter!

Gast
Gast

Bericht  PiP wo 13 jun 2012 - 9:27

Zit meer tussen de oren denk ik. Heb er niet echt wat tegen, maar vind het stom dat er nog zoveel voor gevraagd wordt!

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 9:38

dat is het 'nadeel' van doeken, ze behouden vrij goed hun waarde. Wat dat betreft is het net goud, dat houdt ook z'n waarde als het tweedehands is lol!

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje wo 13 jun 2012 - 10:40

Het voordeel is wel weer dat je hem ook weer voor die prijs kunt verkopen!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  PiP do 14 jun 2012 - 0:36

i know.... denk denk denk...

PiP