Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoekentopic

+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers

Pagina 8 van 40 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 8 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 22:41

Ik heb onlangs een Ellaroo aangeschaft als zomerdoek, die is lekker luchtig en vind ik erg prettig knopen! Wel even wennen, hij is wat gladder dan mijn Girasol, maar het gaat elke keer wat makkelijker smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 22:52

Ik heb een Calin Bleu als zomerdoek, zie niet echt nadelen. Hij is heerlijk licht.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje ma 14 mei 2012 - 23:16

Ik heb een Hoppediz das Leichte besteld maar hem m nog niet binnen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 23:40

freakielief schreef:Ik heb een Calin Bleu als zomerdoek, zie niet echt nadelen. Hij is heerlijk licht.

+1.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 0:09

Calin blue is de dunste doek die bestaat. Nadeel is dat je heel secuur moet knopen, zeker als het kindje wat zwaarder is, anders gaat ie al snel snijden. Je zou ook eens naar een vatanai kijken, dat is mijn favo merk. Mooi dun en heerlijk zacht.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby di 15 mei 2012 - 2:08

Teddyaapje schreef:En als je hoog knoopt kun je zn gezichtje ook zien. Ik vind t ideaal, rugdragen. Vind t zelfs makkelijker knopen dan buikdragen.

Hoe knoop je je kindje hoog, het lukt mij niet, uiteindelijk zit M met zijn kondje ergens bij mijn onderrug en kan hij dus niet over me heen kjken.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 4:23

Happydobby schreef:
Teddyaapje schreef:En als je hoog knoopt kun je zn gezichtje ook zien. Ik vind t ideaal, rugdragen. Vind t zelfs makkelijker knopen dan buikdragen.

Hoe knoop je je kindje hoog, het lukt mij niet, uiteindelijk zit M met zijn kondje ergens bij mijn onderrug en kan hij dus niet over me heen kjken.

welke knoop gebruik je? Niet alle knopen zijn geschikt om je kindje heel hoog te dragen. Met de ruck kun je je kindje wel heel hoog op de rug dragen, Double Hammock ook wel.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby di 15 mei 2012 - 4:40

Met de ruck beland hij ook laag, toch meer oefenen Draagdoekentopic - Pagina 8 253468018

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 4:44

de ruck is dé knoop om hoog te knopen, dus inderdaad oefenen Wink Hoe zet je 'm op je rug? Misschien proberen met de supermanzwaai of de santatoss? Dan zit hij in het begin ws. al hoger dan wanneer je vanaf je heup doorschuift. Als je afknoopt nog even hupsen en de staarten goed omhoog trekken, dan komt je zoon ook nog wat hoger te zitten.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje di 15 mei 2012 - 8:31

Ik denk dat het vooral een kwestie van oefenen is. Het lukte mij in het begin ook niet. In een ruck zou je hem nog hoger kunnen krijgen door (voordat je de banden weer naar achteren brengt) de banden in een hand te nemen, de andere hand onder zijn kontje, en dan hupsend zijn kontje omhoog duwen en de banden naar voren trekken (de hand van de banden moet je in het begin zo dicht mogelijk tegen je aan pakken). Hierna wel even controleren of de doek nog goed onder zijn kontje zit (banden kun je tussen je benen klemmen).
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Ayla di 15 mei 2012 - 9:51

Nieuwe vraag, ik heb het hoog op de rug dragen maar 1x gedaan, toen ik terug was van een 10 minuten rondje lopen met de hond hing mijn tong op mijn schoenen, zo zwaar drukte het op mijn borst haha. Heb haar gisteren en vandaag gewoon op mijn rug geknoopt net zoals ik haar op mijn buik knoop, alleen de schouderbanden over mijn schouders en niet gekruist over mijn borst. Nouja, dat gaat allemaal goed, geen probleem, alleen als ik loop zakken de banden die over haar kontje zitten naar beneden, zodat het geen wrap around meer is maar een gewone. Moet ik die banden om haar kontje gewoon strakker spannen dan, blijft ie dan wel zitten? Heb vanmiddag wel 3x opnieuw die banden goed gedaan en aangespannen, maar ze zakken steeds weer terug, met name de buitenste. Ik draag met een mei tai.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Teddyaapje di 15 mei 2012 - 10:01

Ik draag vaak met n mei tai maar die heeft gevulde banden. Ik knoop met een lexi-twist. Je hebt wrap banden kan ik uit je verhaal opmaken? Je zou ze eens wat strakker kunnen proberen en misschien kun jevze verder onder zijn kontje brengen?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Ayla di 15 mei 2012 - 10:04

Als ik ze verder onder haar kontje doe dan schuiven ze toch juist naar beneden? Heb een wrap around ja, geen gevulde schouderbanden oid, gewoon alleen de stof. Zal is even die lexi twist opzoeken.

Hm die lexi twist lijkt me niet zo fijn zitten voor haar, wil juist echt die banden over het kontje heen krijgen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  missy. di 15 mei 2012 - 20:48

Ik kan zo wel weer verder met deze antwoorden.
Volgens mij heb ik nog wel veel te leren, ik zie soms woorden voorbij komen waarbij ik het woordenboek nodig heb. Very Happy

Laatst aangepast door missy. op di 15 mei 2012 - 21:14; in totaal 1 keer bewerkt
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Muis di 15 mei 2012 - 20:55

Oewww ik wil straks ook echt gaan dragen, heerlijk I love you
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 21:18

Ja muisje, doen hoor! Het is echt heerlijk! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  bolus26 di 15 mei 2012 - 22:30

Muis schreef:Oewww ik wil straks ook echt gaan dragen, heerlijk I love you

ik ook!! ben helemaal enthousiast!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Monnie wo 16 mei 2012 - 0:04

Ik heb van mijn ouders een hele mooie draagzak cadeau gekregen, heb onze dochter er gisteren voor het eerst in gehad. Maar nou zat ik me af te vragen hoe jullie dat doen als je naar buiten gaat. Dragen jullie je kindje over de jas, of onder de jas? Ik dacht zelf dat het met dit weer wel over de jas kon, en dan haar een jasje aan doen, is dat warm genoeg? Lijkt me dat ze dan misschien wel koude beentjes krijgt? Alle tips zijn welkom Draagdoekentopic - Pagina 8 561177

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  LindaK wo 16 mei 2012 - 0:10

Monnie schreef:Ik heb van mijn ouders een hele mooie draagzak cadeau gekregen, heb onze dochter er gisteren voor het eerst in gehad. Maar nou zat ik me af te vragen hoe jullie dat doen als je naar buiten gaat. Dragen jullie je kindje over de jas, of onder de jas? Ik dacht zelf dat het met dit weer wel over de jas kon, en dan haar een jasje aan doen, is dat warm genoeg? Lijkt me dat ze dan misschien wel koude beentjes krijgt? Alle tips zijn welkom Draagdoekentopic - Pagina 8 561177

Ik draag de draagdoek meestal over een vest...J.ulia heeft dan jasje/vestje aan. Anders wordt het voor ons beiden al gauw warm!
Als je onder je jas draagt, kun je je jas het beste openlaten!
Wat betreft de beentjes, ik doe vaak J.ulia d'r broekspijpen in haar sokken smile met eventueel nog slofjes. Maar dat is enkel als het echt fris is!
Ik neem aan dat ze in de draagzak ook tegen jou aanzit, met haar buik? Dan is een jasje prima, ze krijgt ook nog van jou veel warmte!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 0:24

Ik doe alleen zijn setje van overdag aan en over de draagdoek een vest.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 0:50

Monnie schreef:Ik heb van mijn ouders een hele mooie draagzak cadeau gekregen, heb onze dochter er gisteren voor het eerst in gehad. Maar nou zat ik me af te vragen hoe jullie dat doen als je naar buiten gaat. Dragen jullie je kindje over de jas, of onder de jas? Ik dacht zelf dat het met dit weer wel over de jas kon, en dan haar een jasje aan doen, is dat warm genoeg? Lijkt me dat ze dan misschien wel koude beentjes krijgt? Alle tips zijn welkom Draagdoekentopic - Pagina 8 561177

Ik knoopte haar met haar beentjes in de doek en deed haar een vestje over haar kleertjes aan en mutsje op de eerste weken.

Gast
Gast

Bericht  Monnie wo 16 mei 2012 - 2:39

Oké, een vestje moet dan genoeg zijn. Bedankt meiden!

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 10:40

Ik ben verliefd geworden op een didymos indio. Weet iemand of deze doek erg dik is? Hij hoeft niet lakendun te zijn als een calin blue of ellaroo, maar ik heb een erg warmbloedig kindje en ik merk dat bv girasol vaak te warm is voor haar.
En dan nog de twijfel tussen linnen en hennep, heeft iemand ervaring met die materialen en zit er een specifiek voordeel aan?

Gast
Gast

Bericht  PiP ma 21 mei 2012 - 9:17

Ik ben ook eens serieus aan het kijken naar een draagdoek.
Nu zag ik een zomerdoek, de Calin Bleu, is dit ook iets voor na de zomer? (goedkoop maar wel saai)

En een Girasol, is die niet weer te warm voor in de zomer? (duur, maar heb daar hele mooie van gezien:heart: )

Wat voor een maat/lengte moet ik nemen, ik heb maat 44.
Ik ben denk ik niet van plan om te gaan rugdragen, wil meer een doek voor het eerste half jaar/jaar.

Twijfel ook nog over een ByKay, maar ik hoor weer wisselende verhalen over een rekbare doek..

Waarom kosten die dingen niet gewoon een paar tientjes? Vind het best veel geld om zo even een keuze te maken!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Nana ma 21 mei 2012 - 9:37

In oktober gaan we naar Mexico en ik wil daar graag mijn dochtertje op mijn rug/ rug van mijn man gaan dragen tijdens excursies etc. Mijn dochtertje is dan 1,5 jaar en ongeveer denk ik 12 kilo.

Welke doek/ drager is het meest geschikt (makkelijk voor niet ervaren dragers/ niet te warm/ mee te nemen in de koffer)?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud