Draagdoekentopic
+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers
Pagina 12 van 40
Pagina 12 van 40 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40
Re: Draagdoekentopic
Ik draag ook elke dag. En nee, 1 doek is zeker niet genoeg haha . Ik wil er ook nog een Girasol bij. Zijn zo mooi...
Ik had een bon gekregen van Rejoy en kwak voor BabyBij. En daar heb ik een draagtas besteld en babylegs. Vooral die draagtas is ideaal!
Ik had een bon gekregen van Rejoy en kwak voor BabyBij. En daar heb ik een draagtas besteld en babylegs. Vooral die draagtas is ideaal!
Gast- Gast
Ik draag momenteel helemaal niet, alle doeken die ik heb gehad zijn verkocht (oh nee ik heb nog een ringsling die gaat nog de verkoop in). Verder heb ik een ergonomische drager maar onze zoon vind er niks aan, hij wordt 'woest als hij erin zit. Ik vind het erg jammer dat ik niet meer kan dragen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Darius schreef:Happydobby schreef:Darius schreef:
Vanmiddag waren mijn zwager en schoonzus (broer van mijn man) hier op bezoek omdat ze onze BabyBjorn wilden lenen voor hun vakantie in Polen. (voor die dingen krijg je geen cent meer op MP).
Wij hadden er 1 gekregen van vrienden als kraamkado en ik heb dat ding vorige week verkocht voor 25 euro. Ok dat is niet veel maar we gebruikte het nooit.
Was het al zon active versie? Wij hadden echt nog een oude, simpele blauwe. Ik zal hem van het weekend maar weer op marktplaats zetten, kijken of het nu lukt.
Nee de gewone in het zwart.
Ik kreeg eerst wat onzinbiedingen maar de aanhouder wint.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Hallo meiden,
Nog even en dan is de kleine er. Ik zou het fijn vinden om hem te gaan dragen in een doek zodra het kan, maar heb nog niet zo veel verstand ervan. Ik heb niet het hele topic door gelezen, maar welke doek raden jullie aan? Welke doek is geschikt voor pasgeboren baby's? Ik zie vaak dat kindjes rechtop gedragen worden, maar voor de hele kleintjes is het toch fijn om meer te liggen zodat het nekje goed ondersteund wordt?
Heeft iemand een idee wat dit voor doek is? Die heb ik ooit eens gekregen, maar weet niet wat ik ermee kan.
Hij is ongeveer 220x65cm.
Op de foto is hij dubbel gevouwen.
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/33/p1060213b.jpg/
Nog even en dan is de kleine er. Ik zou het fijn vinden om hem te gaan dragen in een doek zodra het kan, maar heb nog niet zo veel verstand ervan. Ik heb niet het hele topic door gelezen, maar welke doek raden jullie aan? Welke doek is geschikt voor pasgeboren baby's? Ik zie vaak dat kindjes rechtop gedragen worden, maar voor de hele kleintjes is het toch fijn om meer te liggen zodat het nekje goed ondersteund wordt?
Heeft iemand een idee wat dit voor doek is? Die heb ik ooit eens gekregen, maar weet niet wat ik ermee kan.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
De eerste 4 maanden droeg ik onze zoon uren op een dag, minstens 6 uur op een dag. Hij heeft toen ook nooit in de kinderwagen gelegen. Daarna lag hij ook wel eens in de kinderwagen maar droeg ik nog zeker een paar uur op een dag.
Nu zijn het geen uren meer, hij gaat als we ergens heengaan in de draagdoek/mei tai of kinderwagen. En aan het eind van de dag zit hij meestal in de Mei Tai op mijn rug (rond etenstijd wil hij vaak niet veel meer en zo kan ik mooi ook tegelijk koken).
Nu zijn het geen uren meer, hij gaat als we ergens heengaan in de draagdoek/mei tai of kinderwagen. En aan het eind van de dag zit hij meestal in de Mei Tai op mijn rug (rond etenstijd wil hij vaak niet veel meer en zo kan ik mooi ook tegelijk koken).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik draag niet elke dag, wel bijna elke dag. In het weekend minder, merk dat ik het dan toch fijner vind om hem even af te geven ipv in de doek te doen. Op dagen dat ik mijn zoon zelf uit school haal en hij twee keer moet draag ik een paar uur per dag, vaak 's ochtends met wegbrengen en dan voordat ik hem tussen de middag ga halen totdat ik weer terugben van het wegbrengen, zodat ik daartussen rustig kan eten met de kinderen, want in de doek slaapt hij toch wel. Maar ik voel me toch niet zo vrij met de doek om, kan niet zo veel doen in huis en met de kinderen, dus als ik thuis ben slaapt hij vaak in de wieg en gebruik ik de doek als oplossing als hij dat niet wil. Als we weggaan gebruik ik ook vaak wel de doek.
Gast- Gast
Wennes schreef:Hallo meiden,
kindjes liggend knopen wordt afgeraden, omdat dan de luchtweg kan 'knakken' en het kindje geen lucht meer kan krijgen. Het beste kun je het kindje rechtop dragen, als je goed geknoopt hebt wordt het kindje goed ondersteund, ook in het nekje.
en je doek, kan dat geen wereldwinkeldoek zijn? Het is in ieder geval en hele korte doek, je zou eens kunnen kijken of je de kangaroo knoop kunt met deze lengte. Zelf heb ik nooit zo'n korte doek gehad, dus ik durf zo niet te zeggen wat je ermee kunt.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Wennes schreef:Hallo meiden,
kindjes liggend knopen wordt afgeraden, omdat dan de luchtweg kan 'knakken' en het kindje geen lucht meer kan krijgen. Het beste kun je het kindje rechtop dragen, als je goed geknoopt hebt wordt het kindje goed ondersteund, ook in het nekje.
en je doek, kan dat geen wereldwinkeldoek zijn? Het is in ieder geval en hele korte doek, je zou eens kunnen kijken of je de kangaroo knoop kunt met deze lengte. Zelf heb ik nooit zo'n korte doek gehad, dus ik durf zo niet te zeggen wat je ermee kunt.
Dit wist ik helemaal niet Ik dacht dat het logischer was om je kindje liggend te dragen omdat je hem ook zo vasthoudt zeg maar.
Geen idee wat deze doek is, ik vond hem ook al wel kort, maar zoals ik al zei, ik heb er helemaal geen verstand van!
Maar nog tips welke doek ik zou kunnen proberen? Ik las iets over een bykay maar dat die in de zomer erg warm zijn?
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Persoonlijk zou ik voor een geweven gaan Wennes, hiermee kun je je kindje heel lang dragen, een rekbare gaat sneller uitzakken als je kindje wat zwaarder word!
Gast- Gast
Ik zou ook voor een geweven doek gaan Wennes, welke is vooral afhankelijk van je smaak en budget (en of je misschien een dunnere zomerdoek wil).
Ik draag X. een paar keer per week en mijn man ook. Ik vind het heel fijn, maar het is hier toch meer een hulpmiddel voor als hij niet in z'n bed wil slapen, niet in de wandelwagenbak wil als we weggaan of als hij verdrietig is/pijn heeft. Mijn man draagt hem altijd als we in het weekend op wat ruwer terrein gaan wandelen.
Ik draag X. een paar keer per week en mijn man ook. Ik vind het heel fijn, maar het is hier toch meer een hulpmiddel voor als hij niet in z'n bed wil slapen, niet in de wandelwagenbak wil als we weggaan of als hij verdrietig is/pijn heeft. Mijn man draagt hem altijd als we in het weekend op wat ruwer terrein gaan wandelen.
Gast- Gast
Even showen hoor, ben er best wel trots op. Mijn eerste zelfgemaakte Mei-Tai
(let niet op de ongekamde haren van J., heb de Mei-Tai gisteravond af gemaakt dus hij moest vanmorgen meteen getest worden )
(let niet op de ongekamde haren van J., heb de Mei-Tai gisteravond af gemaakt dus hij moest vanmorgen meteen getest worden )
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Fiwen schreef:Even showen hoor, ben er best wel trots op. Mijn eerste zelfgemaakte Mei-Tai
Wauw! Wat mooi! Wat zit ze mooi zeg...
Welk patroon heb je gebruikt?
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Het patroon van Slingomama ( http://www.slingomama.nl/nl/content/15-draagdoek-maken ) Is echt heel makkelijk vond ik (maar ik moet er wel bij zeggen dat ik redelijk wat ervaring heb met een naaimachine).
Ik ga nu een vest ombouwen tot 'draagvest' en daarna een Mei-Tai maken voor een vriendin die in augustus gaat bevallen.
Ik ga nu een vest ombouwen tot 'draagvest' en daarna een Mei-Tai maken voor een vriendin die in augustus gaat bevallen.
Fiwen- Kletskop
Fiwen, wat een rustige Mei Tai, bij ons zou die niet lang wit blijven ben ik bang, maar ik vind 'm erg mooi! Zijn het gevulde banden?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Liadan schreef:Fiwen, wat een rustige Mei Tai, bij ons zou die niet lang wit blijven ben ik bang, maar ik vind 'm erg mooi! Zijn het gevulde banden?
Ja de banden zijn gevuld. Ik weet ook niet hoe lang dat de banden hier wit blijven hoor maar deze stof had ik nog liggen dus voor de eerste keer vond ik dat wel prima om te oefenen. Het kan trouwens heel makkelijk gewassen worden want het is 100% katoen, en wit kan natuurlijk gewoon in de kookwas
Fiwen- Kletskop
Fiwen: Waarmee heb je de banden gevuld?
Luna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 117
Luna schreef:Fiwen: Waarmee heb je de banden gevuld?
Fiberfyl (of hoe je dat dan ook schrijft) in ieder geval van dat witte dikke spul waar ze ook goedkope kussens mee vullen. Koop je gewoon bij een stoffenwinkel.
Fiwen- Kletskop
Sorry, heb niet alles gelezen maar heb even een vraag.
Ik zou graag een geweven draagdoek willen kopen. Ik heb nu nog een tricot slen en die doet zijn werk prima hoor.
Alleen in huis is hij al snel veel te warm. Nu las ik iets over een zomerdoek?
En op wat voor sites kan je die kopen of heb je die ook in de winkel?
De tricot slen heb ik via de thuiszorg winkel gekocht.
Ik ben echt groot fan geworden van de draagdoek en zou willen dat ik die ook bij mijn eerste dochter had gehad.
Ik zou graag een geweven draagdoek willen kopen. Ik heb nu nog een tricot slen en die doet zijn werk prima hoor.
Alleen in huis is hij al snel veel te warm. Nu las ik iets over een zomerdoek?
En op wat voor sites kan je die kopen of heb je die ook in de winkel?
De tricot slen heb ik via de thuiszorg winkel gekocht.
Ik ben echt groot fan geworden van de draagdoek en zou willen dat ik die ook bij mijn eerste dochter had gehad.
Bloempjuh23- Fluisteraar
- Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10
Wat betreft zomerdoeken: ik heb een Ellaroo en die bevalt mij erg goed. Calin Blue is ook een zomerdoeken merk.
Een geweven doek kun je kopen bij bijvoorbeeld babybij.nl of slingomama.nl, maar er zijn nog veel meer webshops met doeken.
Een geweven doek kun je kopen bij bijvoorbeeld babybij.nl of slingomama.nl, maar er zijn nog veel meer webshops met doeken.
Gast- Gast
Ow ik twijfel nog steeds over wat ik wil....
Nu las ik van de week hier tussendoor dat je een gewezen doek niet van te voren kan knopen?
Ik dacht dat dat bij alle doeken kan, maar nu ik erover nadenk is dat natuurlijk wel logischer bij een elastische.
Want hoe doe je dat dan op het dorp ofzo? Als je dus eerst met de auto gaat.
Neig nu een beetje naar een Marsupi en als het dragen me bevalt dat ik dan een geweven erbij koop voor mijzelf en ook in een kleur die ikzelf mooi vind!
Ben namelijk bang dat ik niet aan die Donau ga komen (de enige kleur die mijn man ook mooi vindt). Ja dan zou ik hem 2ehands voor veel moeten overnemen,
maar dat vind ik ergens gewoon belachelijk, maar dat zit dus tussen mijn oren, haha. Als er zo`n vraag naar zou zijn, zou ik hem ook niet voor een prikkie wegdoen.
Nu las ik van de week hier tussendoor dat je een gewezen doek niet van te voren kan knopen?
Ik dacht dat dat bij alle doeken kan, maar nu ik erover nadenk is dat natuurlijk wel logischer bij een elastische.
Neig nu een beetje naar een Marsupi en als het dragen me bevalt dat ik dan een geweven erbij koop voor mijzelf en ook in een kleur die ikzelf mooi vind!
Ben namelijk bang dat ik niet aan die Donau ga komen (de enige kleur die mijn man ook mooi vindt). Ja dan zou ik hem 2ehands voor veel moeten overnemen,
maar dat vind ik ergens gewoon belachelijk, maar dat zit dus tussen mijn oren, haha. Als er zo`n vraag naar zou zijn, zou ik hem ook niet voor een prikkie wegdoen.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
En hebben jullie een idee of de Marsupi plus Breeze dunner is dan de overige doeken.
Hier staat het volgende namelijk specifiek bij :
Marsupi Plus Breeze is een lichte versie van de Marsupi. Marsupi Plus
Breeze is gemaakt van 50% linnen en 50% katoen
en weight slechts 200 gram.
Kan alleen nergens de specificaties van de andere kleuren vinden.
Kan er niet echt uit opmaken of er nou een verschil is tussen de Marsupi en de Marsupi Plus of dat het echt alleen die Breeze is.
Hier staat het volgende namelijk specifiek bij :
Marsupi Plus Breeze is een lichte versie van de Marsupi. Marsupi Plus
Breeze is gemaakt van 50% linnen en 50% katoen
en weight slechts 200 gram.
Kan alleen nergens de specificaties van de andere kleuren vinden.
Kan er niet echt uit opmaken of er nou een verschil is tussen de Marsupi en de Marsupi Plus of dat het echt alleen die Breeze is.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
PiP schreef:Ow ik twijfel nog steeds over wat ik wil....
Klopt, een geweven doek kun je niet van te voren knopen. Een tricot wel, maar ik had altijd de knoop op mijn rug, dus dat was irritant met autorijden.
Ik denk dat ik mijn kind sneller in de geweven doek heb, dan in een voorgeknoopte.
Heb je al de marsupi? Dan zou ik daarmee beginnen. Mocht het dragen je bevallen, dan zou ik een nieuwe doek kopen!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik was begonnen met het hele topic doorlezen maar duurt me iets te lang heeft iemand ervaring met een EllaRoo? Ik heb een hele mooie gezien maar weet niet of ie fijn is, heb maar weinig erover gelezen. Anders ga ik voor een Hoppediz DL voor de zekerheid.
Gast- Gast
@ Arden -> Tiramisu heeft een EllaRoo zei ze vanmiddag. Het zijn trouwens ook erg mooie doeken vind ik! Eens kijken wat jij bedoelt voor doek. Ik ben me er net een beetje in aan het verdiepen.
Wat zijn die doeken trouwens duur!!
Wat zijn die doeken trouwens duur!!
Bloempjuh23- Fluisteraar
- Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10
Haha ik heb de eerste vijf paginas gelezen maar niet gezien dat het hier over een EllaRoo ging ik heb een mooie gezien daarvan, mooier dan van Hoppediz DL, maar twijfel nog een beetje. Ik vond de Ysabel van EllaRoo mooi.
Gast- Gast
Pagina 12 van 40 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40
Pagina 12 van 40
Permissies van dit forum: