Draagdoekentopic
+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers
Pagina 7 van 40
Pagina 7 van 40 • 1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40
Re: Draagdoekentopic
Even een upje. Ik heb nu voor het eerst mijn zoontje in de Hoppediz, op zich voelt het goed maar ik twijfel of hij genoeg neksteun heeft nu voor als ik echt de deur uit zou gaan en ga lopen. Hoe ziet het eruit voor de meer ervaren dragers?
Laatst aangepast door Arden op wo 2 mei 2012 - 10:21; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
@arden: volgens mij zit hij er prima in! Wel grappig, ik heb precies dezelfde doek!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Als je dwnkt dat hij teweinig neksteun heeft zou je een fwcc kunnen doen met de banden die nu langs t lijfje gaan er overheen. Wel opletten dat je de kleine niet te warm aankleedt, er komen dan 3lagen stof van de doek over t rugje.
Vetder vind ik dat je erg netjes geknoopt hebt!
Vetder vind ik dat je erg netjes geknoopt hebt!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ok, dank jullie. Voel ik me net iets zekerder Ik had inderdaad die drie lagen ook gedaan, om te proberen. Dan heeft hij wel wat meer steun. Als ik voorover boog bleef zijn hoofdje mooi zitten, ging niet echt naar achter hangen, dus denk dat het wel goed was zo. Hij leek het in elk geval erg fijn te vinden!
Gast- Gast
Ziet er goed uit! Mooi bol ruggetje, knietjes hoger dan de billetjes. En ook die doek zit mooi verdeeld over je schouders. Fijn dat je zoontje er ook van genoot!!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Ik heb ook weer even een vraagje... Ik heb Luuk altijd met zijn beentjes in de doek geknoopt, maar dit werd steeds lastiger omdat zijn enkeltjes steeds over elkaar heen gaan. Nu probeer ik hem met benen uit de doek te knopen, maar hij hangt op één of andere manier steeds scheef.
Even bij mijn vriend omgehangen ter illustratie:
Wat doe ik verkeerd?!
Even bij mijn vriend omgehangen ter illustratie:
Wat doe ik verkeerd?!
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
zit hij nog in de doek? Kun je eens een foto maken als de horizontale band er niet overheen zit? Waarschijnlijk zitten de verticale banden niet goed. Deze moeten even strak en gelijk geknoopt zijn, anders gaat je kindje inderdaad scheef hangen.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:zit hij nog in de doek? Kun je eens een foto maken als de horizontale band er niet overheen zit? Waarschijnlijk zitten de verticale banden niet goed. Deze moeten even strak en gelijk geknoopt zijn, anders gaat je kindje inderdaad scheef hangen.
Kijk ander even naar de schouders, daar zit die aan de ene kant op de bovenarm en de andere kant alleen op de schouders. Heb je die terug geslagen of is dit zo gekomen tijdens het knopen?? (niet tegen rejoy natuurlijk maar weet niet of ze dit ook gezien had daarom de quote)
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vermoed dat je de schuine banden verder moet spreiden onder de billen. De doek moet echt in de knieholtes zitten.
Teddyaapje- Ratel
Fairytale schreef:Rejoy. schreef:zit hij nog in de doek? Kun je eens een foto maken als de horizontale band er niet overheen zit? Waarschijnlijk zitten de verticale banden niet goed. Deze moeten even strak en gelijk geknoopt zijn, anders gaat je kindje inderdaad scheef hangen.
Kijk ander even naar de schouders, daar zit die aan de ene kant op de bovenarm en de andere kant alleen op de schouders. Heb je die terug geslagen of is dit zo gekomen tijdens het knopen?? (niet tegen rejoy natuurlijk maar weet niet of ze dit ook gezien had daarom de quote)
het gaat met name om hoe de banden om het lijfje zitten. Als die even strak geknoopt zijn en gelijk geknoopt zijn, maakt het op zich niet zo heel veel uit als de schouders er niet gelijk uit zien. Het klopt wel dat als de schouders er niet gelijk uit zien, vaak één kant strakker is geknoopt dan de andere kant, maar daarvoor moet je toch de verticale banden die over het lijfje lopen bekijken. Die moeten dus gelijk geknoopt zijn, goed uitgespreid zijn en even strak zitten.
Gast- Gast
Welke manier van rugdragen is het makkelijkst en handigst om te knopen volgens jullie?
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
aanitaa schreef:Welke manier van rugdragen is het makkelijkst en handigst om te knopen volgens jullie?
Ik denk dat de ruck (rucksack) het makkelijkst is om te leren. Is een vrij eenvoudige knoop, vanuit daar kun je oefenen met knopen die lastiger zijn.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:aanitaa schreef:Welke manier van rugdragen is het makkelijkst en handigst om te knopen volgens jullie?
Ik denk dat de ruck (rucksack) het makkelijkst is om te leren. Is een vrij eenvoudige knoop, vanuit daar kun je oefenen met knopen die lastiger zijn.
Dankjewel, ik hoop dat mijn dochter op mijn rug beter blijft zitten, omdat ze dan meer ziet. Als ik haar nu voor me draag, wil ze zich helemaal uit de doek wurmen. Ik zal eens wat filmpjes op youtube zoeken en oefenen. Vind het wel lastig dat ik haar niet zie, maar dat zal wennen zijn.
Tiara- Kletskop
Als onze zoon op mijn rug zit dan heb ik altijd een klein spiegeltje in mijn zak zitten, dan kan ik hem altijd zien als ik wil.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Dat is een goede tip Liadan, die zal ik onthouden!
Tiara- Kletskop
En als je hoog knoopt kun je zn gezichtje ook zien. Ik vind t ideaal, rugdragen. Vind t zelfs makkelijker knopen dan buikdragen.
En ik wil nog even melden dat ik heeeeeeeeeeeel blij ben! Ik ben een northern lights besteld!!!! Heb geen idee wanneer ik hem binnen zal krijgen maar ben echt helemaal super happy!!!
En ik wil nog even melden dat ik heeeeeeeeeeeel blij ben! Ik ben een northern lights besteld!!!! Heb geen idee wanneer ik hem binnen zal krijgen maar ben echt helemaal super happy!!!
Teddyaapje- Ratel
Rejoy. schreef:Fairytale schreef:Rejoy. schreef:zit hij nog in de doek? Kun je eens een foto maken als de horizontale band er niet overheen zit? Waarschijnlijk zitten de verticale banden niet goed. Deze moeten even strak en gelijk geknoopt zijn, anders gaat je kindje inderdaad scheef hangen.
het gaat met name om hoe de banden om het lijfje zitten. Als die even strak geknoopt zijn en gelijk geknoopt zijn, maakt het op zich niet zo heel veel uit als de schouders er niet gelijk uit zien. Het klopt wel dat als de schouders er niet gelijk uit zien, vaak één kant strakker is geknoopt dan de andere kant, maar daarvoor moet je toch de verticale banden die over het lijfje lopen bekijken. Die moeten dus gelijk geknoopt zijn, goed uitgespreid zijn en even strak zitten.
Sorry, hij zat niet meer in de doek, was hem naar bed aan het brengen! Het zou kunnen dat de banden idd niet even strak geknoopt waren.Één zat ook vrij strak op mijn vriend zijn schouder, terwijl hij bij de andere wat losser zat. Als mijn vriend straks thuis komt zal ik het nog eens proberen en desnoods weer een foto maken(van de verticale banden)
Teddyaapje schreef:Ik vermoed dat je de schuine banden verder moet spreiden onder de billen. De doek moet echt in de knieholtes zitten.
Daar zal ik dan ook even goed naar kijken! Ik kreeg zijn knietjes ook niet echt hoger dan zijn billetjes, misschien wel daardoor.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
als hij in de doek zit, dan moet degene die 'm draagt even de handpalmen onder de voetzolen van je zoon zetten en de voetjes omhoog drukken. Op die manier zakt hij met zijn kontje verder in de doek en zitten de knietjes hoger.
Gast- Gast
Joehoew....ik ben lekker op dreef...had al een girasol northern lights besteld, en heb nu een tweedehands hopp das leichte cairo gekocht. Deze ga ik wel verven, er zitten wat vlekjes in, maar daardoor wel super goedkoop!
Teddyaapje- Ratel
Ik heb een draagdoek te koop staan bij vraag en aanbod!
Teddyaapje- Ratel
Ik heb gister mijn nieuwe draagdoek binnen gekregen, een amazone berry .
Nu wil ik daar ook graag mee gaan rugdragen maar ben opzoek naar een knooptechniek voor beginners.
Welke raden jullie mijn aan? Ik ben al wel opzoek geweest op youtube, maar ben daar niet zo heel handig mee. Dus wie weet nog een handig fimpje?
Nu wil ik daar ook graag mee gaan rugdragen maar ben opzoek naar een knooptechniek voor beginners.
Welke raden jullie mijn aan? Ik ben al wel opzoek geweest op youtube, maar ben daar niet zo heel handig mee. Dus wie weet nog een handig fimpje?
missy.- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10
Ik zelf vond de ruck(sack) t handigst om mee te dbeginnen maar als je lang of een zwaarder kindje moet dragen is die niet zo fijn vind ik zelf. De drs2s vind ik een makkelijke knoop. De laatste tijd knoop ik de dh maar die is misschien nog wat lastig op spanning te krijgen als je net met rugdragen begint. De bwcc is trouwens ook een rugknoop maar daar ben ik persoonlijk niet zo'n fan van. Op youtube vind ik de filmpjes van webkim heel fijn en duidelijk uitgelegd. succes!
Teddyaapje- Ratel
Rucksak
BWCC
Je zou met deze kunnen beginnen.
BWCC
Je zou met deze kunnen beginnen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Hallo draagsters,
Ik heb even een vraagje. Ik draag mijn dochtertje heel graag, heb nu de bondolino. Maar ik wil voor de zomer graag een doek die wat luchtiger, minder warm is. Welke gebruiken jullie in de zomer!? En wat vind je de voor- en nadelen eraan?
Thanks alvast!
Ik heb even een vraagje. Ik draag mijn dochtertje heel graag, heb nu de bondolino. Maar ik wil voor de zomer graag een doek die wat luchtiger, minder warm is. Welke gebruiken jullie in de zomer!? En wat vind je de voor- en nadelen eraan?
Thanks alvast!
Gast- Gast
Pagina 7 van 40 • 1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40
Pagina 7 van 40
Permissies van dit forum: