Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoekentopic

+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers

Pagina 9 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 9 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Happydobby ma 21 mei 2012 - 9:50

Nana schreef:In oktober gaan we naar Mexico en ik wil daar graag mijn dochtertje op mijn rug/ rug van mijn man gaan dragen tijdens excursies etc. Mijn dochtertje is dan 1,5 jaar en ongeveer denk ik 12 kilo.

Welke doek/ drager is het meest geschikt (makkelijk voor niet ervaren dragers/ niet te warm/ mee te nemen in de koffer)?

Misschien een mei tai, dat knoopt makkelijker dan een doek.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  maiadebij ma 21 mei 2012 - 9:51

Pip ik ben niet zo thuis in de diktes van doeken maar weet wel dat een by kay warm is daarnaast draagt hij zwaarder als je kindje zwaarder wordt omdat hij door gaat zakken. Ook is het niet raadzaam om ermee te gaan rugdragen. Over de maat, met een maat 6 kan je vrijwel alle knopen maken.

Nana ik ben zelf onwijs blij met de wompat en heb de toddler maat. Ik draag zowel mijn dochter als zoontje erin. Ze zijn best duur, maar je kan ze voor bijna hetzelfde geld weer verkopen. Het is een drager met klippen dus binnen no time om en af te doen. Daarnaast draagt hij echt heerlijk! Mooie reis hebben jullie in de planning trouwens!!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  LindaK ma 21 mei 2012 - 19:03

PiP schreef:Ik ben ook eens serieus aan het kijken naar een draagdoek.
Nu zag ik een zomerdoek, de Calin Bleu, is dit ook iets voor na de zomer? (goedkoop maar wel saai)

En een Girasol, is die niet weer te warm voor in de zomer? (duur, maar heb daar hele mooie van gezien:heart: )

Wat voor een maat/lengte moet ik nemen, ik heb maat 44.
Ik ben denk ik niet van plan om te gaan rugdragen, wil meer een doek voor het eerste half jaar/jaar.

Twijfel ook nog over een ByKay, maar ik hoor weer wisselende verhalen over een rekbare doek..

Waarom kosten die dingen niet gewoon een paar tientjes? Vind het best veel geld om zo even een keuze te maken!

Ik vind persoonlijk in de zomer een geweven doek net zo warm als een doek van ByKay :-) Ik heb een geweven doek en doeken van ByKay, maar heb D.aan tot na z'n 1e verjaardag, met ruim 10kg, gedragen in de doeken van ByKay. Daarna ben ik pas de geweven doek gaan gebruiken.
Ik heb nooit last gehad van doorzakken met de rekbare draagdoek.
Bij J.ulia gebruik ik ook de doeken van ByKay, de geweven doek ga ik pas gebruiken als J.ulia heel wat groter is.
Rugdragen met een rekbare doek zou ik ook niet doen, lijkt me niet veilig.

Je kunt bij babybij.nl en bij draagdoek.nl een doek lenen, dan kun je eens testen wat je prettig vindt...misschien is dat een idee?
(of er moet voor je bevalling nog een high tea zijn ;-), dan neem ik mijn doeken mee, haha)
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Darius ma 21 mei 2012 - 19:39

Nu zag ik een zomerdoek, de Calin Bleu, is dit ook iets voor na de zomer? (goedkoop maar wel saai)

En een Girasol, is die niet weer te warm voor in de zomer? (duur, maar heb daar hele mooie van gezien:heart: )

Ik ben denk ik niet van plan om te gaan rugdragen, wil meer een doek voor het eerste half jaar/jaar.

Twijfel ook nog over een ByKay, maar ik hoor weer wisselende verhalen over een rekbare doek..

Waarom kosten die dingen niet gewoon een paar tientjes? Vind het best veel geld om zo even een keuze te maken!

Ik heb een bykay en een gewone hoppediz, maar ik ben over die laatste echt dik tevreden. Je mag mijn bykay wel lenen/overnemen. Als het je bevalt, kun je zo een nieuwe bestellen, met 2 dagen zijn ze dan wel in huis.

Als je er toch zelf eentje wil kopen voor de zomer, zou ik misschien voor een hoppediz das leichte gaan.

Doeken zijn idd wel duur, maar je krijgt ook wel weer veel geld ervoor terug als je ze op marktplaats zet of op dragen en voeden. (of hier op Yes, haha!)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Darius ma 21 mei 2012 - 19:40

Nana schreef:In oktober gaan we naar Mexico en ik wil daar graag mijn dochtertje op mijn rug/ rug van mijn man gaan dragen tijdens excursies etc. Mijn dochtertje is dan 1,5 jaar en ongeveer denk ik 12 kilo.

Welke doek/ drager is het meest geschikt (makkelijk voor niet ervaren dragers/ niet te warm/ mee te nemen in de koffer)?

Een vriendin van me gebruikte voor haar dochtertje van dezelfde leeftijd een Manduca. Dit is een ergonomische rugdrager, waar je man misschien ook nog mee gezien wil worden!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 20:33

Dit zijn zomerdoeken:
http://www.dragenenzo.nl/c-1122167/zomerdraagdoek/

Bykay vond ik persoonlijk best een fijne doek maar als ze groter en zwaarder worden dan zakt hij snel uit daarom heb ik voor een geweven doek gekozen.
Je hebt dan een doek van minimaal 4.6 nodig om fijn te kunnen knopen en alle knopen te kunnen doen.

Gast
Gast

Bericht  missy. ma 21 mei 2012 - 21:20

Ik heb nu al een aantal keer geoefend met het rugdragen. Maar het wil voor geen meter.
Mijn dochter blijft niet zitten/liggen waardoor ik de doek niet strak krijg. Ook durf ik haar niet los te laten, ze is al een keer van mijn rug gevallen. Gelukkig op de bank.
Ik probeerde haar eerst op de doek te leggen en dan op m'n rug te slingeren, maar dit wilde ze niet. Ze wil haar armen ook niet in de doek maar erbuiten. Het is echt een drama.
Vind het echt heel jammer dat het niet goed lukt met de doek, terwijl het met de mei-tai wel prima gaat.
Jullie nog tips die ik kan proberen?
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Sylvana ma 21 mei 2012 - 23:21

missy. schreef:Ik heb nu al een aantal keer geoefend met het rugdragen. Maar het wil voor geen meter.
Mijn dochter blijft niet zitten/liggen waardoor ik de doek niet strak krijg. Ook durf ik haar niet los te laten, ze is al een keer van mijn rug gevallen. Gelukkig op de bank.
Ik probeerde haar eerst op de doek te leggen en dan op m'n rug te slingeren, maar dit wilde ze niet. Ze wil haar armen ook niet in de doek maar erbuiten. Het is echt een drama.
Vind het echt heel jammer dat het niet goed lukt met de doek, terwijl het met de mei-tai wel prima gaat.
Jullie nog tips die ik kan proberen?

Misschien heb je hier niks aan hoor, maar ik lees wel vaker dat sommige kindjes gewoon geen doeken-kindjes zijn en het gewoon minder prettig vinden. En als het in de mei-tai wel goed gaat.. dan zou ik het denk ik (voorlopig) daar bij laten. Misschien dat ze het later nog eens wilt proberen Wink .

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018

Bericht  Fiwen di 22 mei 2012 - 2:58

Ik zit erover te denken om zelf een mei tai te maken. Zit er eenvoudig genoeg uit maar is het dat ook of is het moeilijker dan het lijkt?
Ik ben redelijk handig met stof en een naaimachine (heb 3 jaar les gehad). En zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 3:00

Fiwen schreef:Ik zit erover te denken om zelf een mei tai te maken. Zit er eenvoudig genoeg uit maar is het dat ook of is het moeilijker dan het lijkt?
Ik ben redelijk handig met stof en een naaimachine (heb 3 jaar les gehad). En zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Ik had helemaal geen ervaring en heb er zelf ook 1 gemaakt, is heel envoudig.
Je moet zorgen dat de stof stevig genoeg is.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 5:34

@ PiP: calin blue is echt een héle dunne doek, de dunste die er bestaat. Ben je een beginner met knopen? In dat geval raad ik 'm je af, je moet ontzettend secuur knopen, helemaal als het kindje wat zwaarder wordt. Bykay zou ik niet doen, zeker niet als het kindje in de zomer geboren wordt. Voor een pasgeborene is het wel een heerlijk zachte doek, maar óntzettend warm en maar een relatief korte tijd te gebruiken. Ook is het onveilig om te rugdragen met een bykay. Als je op zoek bent naar een dunne doek, zou je eens kunnen kijken naar een ellaroo, vatanai of hoppediz das leichte, dat zijn allemaal wel merken met dunne doeken. Girasol wisselt, daar zijn wel dunnere doeken van, maar ook wel dikkere. Verder zou ik minimaal en maat 6 nemen (4.6m), daar zul je de meeste knopen wel mee kunnen doen.
Mocht je eens wat doeken/dragers willen zien/voelen, dan mag je hier altijd langs komen hoor. Ik heb nu drie geweven doeken, een manduca en een mai tai hier thuis.

@ Nana: je zou kunnen overwegen om een SSC te kopen (soft structed carrier). Die is wat handiger voor onervaren dragers dan een doek. Er bestaan heel veel verschillende soorten SSC's, het is onmogelijk om zo even alle voor- en nadelen op te sommen. Als je er eentje zoekt waarmee je makkelijk kunt rugdragen kan ik je de beco butterfly aanraden. Daarin zit het kindje vast, zodat je je kindje als een soort 'rugzak' op je rug kunt zetten en je het rugpand niet meer over de rug hoeft te vouwen.

@ Missie: je kunt je dochter rustig knopen met de armen buiten de doek hoor, onze dochter wilde de armen ook niet meer in de doek op die leeftijd. Heb je de knoop zelf wel goed onder de knie en knoop je haar als ze goed in haar vel zit, of als ze al wat mopperig is? Je kunt met oefenen beter een moment kiezen waarop je dochter in een goed humeur zit, dan laat ze waarschijnlijk meer toe. Hier geef ik haar ook nog wel eens wat te eten (koekje oid) als ik een nieuwe knoop oefen, dan is ze zelf ook druk bezig. Om te oefenen zou je een knoop kunnen kiezen waarbij je direct een chestbelt maakt, zoals de bwcc, dan zit je kindje direct goed vast en kun jij beiden handen gebruiken om de doek te knopen.

@ Fiwen: dan lukt het je wel hoor, om een mei tai te maken, zelfs voor beginners is het goed te doen! Waar je op moet letten is je stofkeuze (canvas bijvoorbeeld) en dat het rugpand de goede breedte en lengte heeft. Jongere kindjes moeten een kleiner rugpand hebben dan kindjes van de leeftijd van J.

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M di 22 mei 2012 - 6:56

Ik heb een ByKay doek, erg makkelijk maar met dit weer veel te warm. Nu heb ik een Hoppediz das leichte Dublin besteld. De jongste neem ik nu steeds mee in de foetushouding in de draagdoek maar ik vind haar voetjes altijd zo raar zitten en ben bang dat ik iets forceer ofzo (zal wel meevallen maar toch) Hebben jullie nog tips voor het dragen met een geweven doek?

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Liadan di 22 mei 2012 - 7:19

Ekjir@M, ik zou de voetjes gewoon uit de doek laten, dat mag al vanaf de geboorte, ik heb nooit met de voeten in de doek geknoopt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  ekjir@M di 22 mei 2012 - 7:45

Dat zou met dit weer niet verkeerd zijn dan kan ze haar warmte ook een beetje kwijt. Maar hoe doe je dat? Volgens mij mag je de beentjes nog niet spreiden

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 8:05

ekjir@M schreef:Dat zou met dit weer niet verkeerd zijn dan kan ze haar warmte ook een beetje kwijt. Maar hoe doe je dat? Volgens mij mag je de beentjes nog niet spreiden

hier staan wel duidelijke plaatjes op over de houdingen die wel en niet geschikt zijn voor baby's:

http://www.hipdysplasia.org/Developmental-Dysplasia-Of-The-Hip/Prevention/Baby-Carriers-Seats-and-Other-Equipment/Default.aspx

De beentjes mag je nu al wel spreiden in een M-houding. De knietjes moeten dan hoger zitten dan de billetjes, de beentjes mogen gerust uit elkaar, dan hou je een gunstige houding voor de heupjes. Sterker nog: kindjes met een spreidbroekje hebben deze houding ook!

Gast
Gast

Bericht  PiP do 31 mei 2012 - 2:35

Bedankt allemaal voor de reacties en aanbod om uit te proberen/kijken.

Rejoy: Ik heb geen ervaring met knopen, las idd al ergens dat deze voor de ervaren knoper is.
Die andere zomerdoeken vind ik allemaal niet zo mooi, ben verliefd op een aantal doeken van Girasol.
Onder andere ook degene die Jolicious heeft. Heb jij die toevallig al in het echt gezien?
Dat is de Donau, maar ik vind de Aurora ook erg mooi.

Houden jullie trouwens ook rekening met het geslacht?
Denk wel dat ik dat ga doen, ook omdat mijn man misschien wel wil gaan dragen.
Vinden jullie deze dan kunnen?

Vind eigenlijk deze meer iets voor een man en een jongetje, maar die Aurora past zo mooi bij onze wandel/kinderwagen (Joolz cactus green).

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 2:39

De laatste link doet het bij mij niet pip. De eerste vind ik mooi, maar zou voor mij echt te flets zijn. De donau van jolicious heb ik gezien, zijn ook mooie, frisse kleuren! Ik geloof wel dat je daar nu vrij moeilijk aan kunt komen.

Rekening houden met geslacht doe ik niet aan nerd Ik koop wat ík mooi vind, en mijn man wil er toch niet mee dragen, haha!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 2:48

Ik hou geen rekening met het geslacht. Nog voordat onze dochter geboren was en we wisten dat ze een meisje was lag hier een girasol met als hoofdkleur paars.

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 31 mei 2012 - 2:51

Donau is mooi! Ik heb 'm ook en heel veel gebruikt.
Draagdoekentopic - Pagina 9 IMG_7426-kopie

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 2:57

Liadan schreef:Donau is mooi! Ik heb 'm ook en heel veel gebruikt.

Hij is zeker mooi... :cheering:

Gast
Gast

Bericht  Happydobby do 31 mei 2012 - 3:00

Donau wilde ik ook maar die was er niet meer alleen in een korte maat.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 3:18

Je moet even Slingomama in de gaten houden, want af en toe krijgen ze weer wat binnen. Is dezelfde dag ook weer uitverkocht dus daar moet je snel bij zijn. Op Facebook plaatsen ze dan een melding dat er weer wat op staat.

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 31 mei 2012 - 4:09

Jolicious schreef:Je moet even Slingomama in de gaten houden, want af en toe krijgen ze weer wat binnen. Is dezelfde dag ook weer uitverkocht dus daar moet je snel bij zijn. Op Facebook plaatsen ze dan een melding dat er weer wat op staat.
Inderdaad, zo heb ik het ook gedaan. Op facebook was een berichtje dat ie binnen was en ik heb 'm toen meteen besteld.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  PiP do 31 mei 2012 - 5:51

Ik had al mijn emailadres ingevuld bij de Donau, zal Slingomama zo ook eens liken op facebook!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Teddyaapje do 31 mei 2012 - 8:14

Ik heb donau ook, via de 2ehands doekenmarkt op d+v. Had echt mazzel want heb m heel goedkoop kunnen overnemen.
Als t goed is krijg ik morgen mn girasol northern lights binnen. Besteld bij babybij. Ze hebben ook weer earthy rainbow op voorraad...heb even getwijfeld om ze allebei te kopen maar wist me in te houden. Ik heb zelf naar babybij gemaild of ze hem nog hadden en nav mijn mailtje hebben ze nieuwe besteld en me een mailtje gestuurd met de link zodat ik hem kon bestellen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud