Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoekentopic

+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers

Pagina 6 van 40 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 6 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Filoria ma 2 apr 2012 - 9:29

Ik had een babybjorn draagzak en kreeg daarmee na een half uurtje al last van zere schouders. Is dat met zo'n draagdoek die je knoopt beter?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 9:29

Filoria, de eerste keren was het wat zoeken, maar ik had het knopen al snel onder de knie. Als je het eenmaal door hebt, ben je ook zo klaar met het knopen.
Ik draag haar gemakkelijk een paar uur tussen de voedingen door. Als je m goed knoopt, voelt het helemaal niet alsof je een paar kg aan.je hebt hangen.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 2 apr 2012 - 9:30

Filoria schreef:Ik had een babybjorn draagzak en kreeg daarmee na een half uurtje al last van zere schouders. Is dat met zo'n draagdoek die je knoopt beter?

Ja, zeker, een Baby Bjorn is helemaal niet prettig, niet voor jezelf en ook niet voor het kind. Een draagdoek of ergonomische drager draagt veel fijner.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Teddyaapje ma 2 apr 2012 - 9:31

@ Filoria: Het is in het begin best even oefenen en ik heb het ook weleens als gedoe ervaren, maar oefening baart kunst (doorzettingsvermogen he haha). Het is eigenlijk net als vetersstrikken.

Er zijn idd veel soorten doeken en ik zag in het begin door de bomen het bos niet meer. Ik vond zelf de girasoldoeken het mooist en heb die daarom gekocht. Het meest belangrijke is eigenlijk dat je de juiste maat koopt. Met een maat 6 kan een gemiddeld iemand de meeste knopen wel maken.

Edit: Ik draag T. nu nog geregeld en merk amper dat ik hem bij me heb. Draag hem nu trouwens wel op mn rug. In een ergonomische drager (bijv. een ssc, mei tai of doek) zitten de kindjes dicht tegen je aan waardoor je het gewicht beter kunt hebben.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  maiadebij ma 2 apr 2012 - 10:16

Als je het knopen niet ziet zitten dan kan je idd ook voor een SSC (ergonomische drager kiezen) ik heb een mei tai en een wompat, dragen beide fantastisch. J is nu 19 maanden en 11 kg en N 3jaar en 3 maanden en 16 kg, beide kan ik nog met gemak dragen!!

Babybjorns zijn, zoals Susan al zei, niet fijn. Kindje hangt in z'n kruis en bij degene die draagt komt de belasting op de schouders. Ik blijf het jammer vinden dat de speciaalzaken geen goede SSC's verkopen... Ik leen mijn dragers dan ook aan iedereen die dat wilt, zodat ze kunnen kijken of het wat voor ze is.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 21:26

@ Filoria: ik heb onze dochter nu nog regelmatig in de doek en ik hou het nu nog wel vol om haar ruim een uur te dragen (en dan weegt ze 14 kg en ben ik 20 weken zwanger).
Het knopen is inderdaad even oefenen, maar zodra je door hebt hoe het werkt en hoe strak alles aangespannen moet worden, dan is het heel eenvoudig. Knopen wordt vaak met veters strikken vergeleken: het is even oefenen, maar als je het eenmaal kunt, dan lukt het met je ogen dicht.

En w.b. doekkeuze: ik zou lekker gaan voor een doek die je mooi vindt en binnen je budget past.

En een babybjorn zou ik, net als de rest, afraden. niet ergonomisch voor het kindje, niet ergonomisch voor jou. Met een doek krijg je geen last van je rug/schouders als hij goed geknoopt is!
Je kunt je ook eens verdiepen in SSC's (ergonomische dragers). Er zijn SSC's die je met gespen vast moet maken, met klitteband of een knoop in de banden moet leggen. Die hoef je dus niet helemaal te knopen.

Gast
Gast

Bericht  Sanne ma 2 apr 2012 - 22:09

Rejoy. schreef:Je hebt inderdaad veel te los geknoopt. Als je aan de linker kant kijkt naar de baan die je als laatste verticaal over het lijfje van je kindje hebt geslagen zie je dat de stof bij de bovenste rail helemaal los hangt en plooit, dat mag je véél strakker aantrekken. Ook onder je linker oksel (vanaf het beeldscherm dan :P ) zie ik dat de stof niet helemaal mooi strak zit. Als je dat doet, dan zal het vast al een stuk steviger allemaal aanvoelen!

Volgens mij had teddyaapje de tip al gepost over het aanspannen van de doek, je kunt het beste eerst de bovenrails aanspannen van de doekbaan, dan de onderrails en dan de doek in het midden goed vastpakken en aanspannen. Zo voorkom je dat de onderkant wel strak zit, maar de bovenkant niet

wel een mooie doek trouwens, vatanai maruyama? Kan de kleuren niet helemaal goed zien door de schemer, maar ik hou van streepjesdoeken I love you

Bedankt voor je antwoord. Ik vond dat ik toch al heel strak geknoopt had dit keer, maar niet dus... Blijven oefenen. Ben alleen een beetje ongeduldig, dus als het niet in één keer lukt, ben ik al snel geneigd om H. gelijk in de kinderwagen te leggen, terwijl de draagdoek toch veel handiger is, want ik woon in een appartement zonder lift. De knoop zelf is dus wel goed? Enkel niet strak genoeg? Ga voor mijn verjaardag toch maar een draagconsult vragen denk ik. Ben namelijk wel van plan om veel te gaan dragen.

De doek is inderdaad de Vatanai Maruyama. Heb gewoon gekozen voor de doek die ik het mooist vond.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 22:13

misschien nog wel een handige tip om tijdens het knopen aan te blijven spannen, dus niet als je de knoop al bijna af hebt, maar ook zodra je de doek over je schouders terug haalt bijvoorbeeld. Als je op het laatst nog aanspant, dan kun je de laag bij je oksel al bijna niet meer netjes strak krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 23:23

Filoria, nou knoop ik voorlopig maar op één manier, maar ik vind het gedoe reuze meevallen. Een paar keer goed oefenen en daarna gaat het vanzelf. Op zich zijn de meeste geweven doeken wel gewoon ok, ik heb er eentje gekocht die ik mooi en betaalbaar vond en waar ik veel goede verhalen over had gelezen, een Hoppediz. Ik draag tot nu toe eigenlijk alleen binnenshuis, dus dan ga ik tussendoor af en toe wel zitten, maar dat hou ik makkelijk een uurtje of drie vol, ook meerderekeren per dag als het nodig is. Mijn man draagt hem wel buitenshuis en draagt 'm dan zo drie uur terwijl we lopen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 6:54

mag ik even mijn nieuwe doek showen?! Ik ben er zó ontzettend blij mee bounce bounce bounce cheers cheers cheers

Het is de vatanai ravenna (3.5m):
Draagdoekentopic - Pagina 6 Doekklein

Nu krijg ik 'm alleen wel voor mijn verjaardag en ik ben pas eind van de maand jarig. Dat wordt dus op m'n vingers zitten en kwijlend kijken naar de mooie doek

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje vr 6 apr 2012 - 7:16

Erg mooi Rejoy! Nu kun je de dagen aftellen! Wat doeken (en kleding) betreft hoop ik dat de tweede hier ook een meisje zal worden!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 7:20

als de tweede een jongetje wordt heeft ie dikke pech. I I love you roze namelijk, haha. Heb wel één blauwe doek, of meer turquoise, maar roze is toch wel mijn favo kleur.

Gast
Gast

Bericht  Liadan vr 6 apr 2012 - 7:21

Mooi Rejoy!
Welke knopen kan jij met die maat?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Liadan vr 6 apr 2012 - 7:22

Ik heb Kian ook in mijn ellaroo claudia gedragen en die is toch ook best roze/paars (zie avatar). Hij gaat er deze zomer weer in Very Happy .
En ik ga binnenkort ook mijn ringsling margot van zolder halen, die is helemaal roze, maar dat zal ons vast mooi staan Wink .

Laatst aangepast door Liadan op vr 6 apr 2012 - 7:25; in totaal 1 keer bewerkt

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 7:24

ruck is de laatste die lukt. RUB en reinforced ruck lukken ook, heupknopen moet ik nog even uitproberen, maar dat vind mijn bekken niet meer leuk. FWCC lukt niet meer. Heb ik 'm ook vooral aangeschaft om mijn dochter snel in een ruck te kunnen knopen als ze niet meer wil lopen. Deze gaat dus ook in mijn tas. Vatanai is heel dun, dus hij kan mooi klein opgevouwen worden.

Gast
Gast

Bericht  Liadan vr 6 apr 2012 - 7:27

Fijn dat het een dunne doek is met de zomer die er nu aan komt. Kon je met die maat wel een FWCC knopen toen je niet zwanger was?

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje vr 6 apr 2012 - 7:28

Moet zeggen dat roze me ons niet zou staan omdat we rossig zijn. Ik zou wel graag een paarsige doek willen maar wil T. toch liever in een jongensachtige doek dragen, gelukkig bestaat de donau...die vind ik echt geweldig!

Ik vind de claudia meer rood niet?! Vind m voor beide geslachten kunnen. Ik heb zelf een symphuo RS, draag ik bewust met de 'jongenskleuren' naar boven haha
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 7:30

hmmmm... dan moet ik denk ik wel héééél strak knopen en héél erg in de punten afknopen. Ik hou nu aan de staarten ongeveer 25 cm aan beide staarten over. Met een 4.0 kon ik wel vrij makkelijk een FWCC knopen, maar een 3.5 is wel weer een halve meter korter natuurlijk.

Teddy: ik denk inderdaad ook niet dat roze jullie heel goed staat, denk dat donkere kleuren jullie toch beter staan. Ik kan geen fletse kleuren hebben, daarom is mijn vatanai maruyama laatst ook geruild Sad

Gast
Gast

Bericht  Liadan vr 6 apr 2012 - 7:39

Ja, claudia is inderdaad meer rood/paars. Ik vind roze met rossig haar trouwens niet altijd minder mooi. Mijn dochter heeft rood haar en ik vind roze haar wel leuk staan (ze heeft veel roze in haar kast hangen). Maar ik weet niet hoe jullie eruit zien.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 2:30

in vraag en aanbod heb ik een draagdoek en een ringsling te koop!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 2:46

Ik heb even een vraag.. Ik wil binnenkort ons meisje in de draagdoek mee naar buiten nemen en wil dan een fwcc knopen, maar waar laat ik haar voetjes?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 2:52

Laurientje85 schreef:Ik heb even een vraag.. Ik wil binnenkort ons meisje in de draagdoek mee naar buiten nemen en wil dan een fwcc knopen, maar waar laat ik haar voetjes?

in of uit de doek, dat maakt niet uit, wat jij en je dochter het prettigst vinden. Als je de voetjes in de doek knoopt moet je er op letten dat de voetjes/enkeltjes niet over elkaar komen. Voetjes buiten de doek kan ook prima, slofjes aan en ze krijgt het niet koud hoor!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 2:54

Uit de doek is behoorlijk wat gefriemel want ze zit nog zo lekker op een dotje :P
Maar in de doek vind ik lastig want dan lijkt t net alsof ze op haar hieltjes steunt zeg maar

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 3:09

als ze helemaal ontspannen is kun je eens kijken hoe ver ze toelaat om te spreiden, dan kun je dat ook voorzichtig proberen als ze bij je in de doek zit.
als ze de beentjes in de doek heeft, moet ze echt 'gedragen' worden door de doek, goed strak knopen dus!

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje di 10 apr 2012 - 3:09

Dit is dan wel een draagDOEKEN topic, maar even een vraagje over de mei tai...

Die gebruik ik meestal buitens huis...vooral met knopen op parkeerplaatsen enz. vind ik die veel handiger...maar nu merk ik de laatste 2 weken dat T. een beetje begint te bungelen, voorheen zat hij mooi in de M-vorm met zn beentjes... Is de Mei tai te klein (smal) geworden? Of doe ik iets fout met knopen?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud