Draagdoekentopic
+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers
Pagina 5 van 40
Pagina 5 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40
Re: Draagdoekentopic
Ik hou ook niet zo van effen doeken, dat gaat met verven verder niet veranderen...of ik zou hele rare experimenten moeten gaan uitvoeren haha.
Ik ga nog even kijken wat een vatanai is en anders ga ik denk ik op zoek naar een 2ehands hopp
Ik ga nog even kijken wat een vatanai is en anders ga ik denk ik op zoek naar een 2ehands hopp
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Even een vraagje, ik heb een bykay en ben t boekje kwijt.
T is nu een half jaar en probeerd zich steeds om te rollen in de doek. Hij zit nu nog met zn hoofd naar mij toe zeg maar.
Maar ik kan op de site deknooptechnieken niet zien. Kan ik hem in die doek ook zo dragen dat hij naar voren kijkt?
Overigens zal ik hem niet heel veel meer gaan dragen in die doek, merk dat hij snel wat afzakt omdat hij vrij zwaar is.
Toch maar opzoek naar een niet rekbare doek denk ik!
T is nu een half jaar en probeerd zich steeds om te rollen in de doek. Hij zit nu nog met zn hoofd naar mij toe zeg maar.
Maar ik kan op de site deknooptechnieken niet zien. Kan ik hem in die doek ook zo dragen dat hij naar voren kijkt?
Overigens zal ik hem niet heel veel meer gaan dragen in die doek, merk dat hij snel wat afzakt omdat hij vrij zwaar is.
Toch maar opzoek naar een niet rekbare doek denk ik!
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, je kunt moet hem niet naar voren dragen in de doek (ook niet in een babybjorn o.i.d. trouwens), dit is erg slecht voor de houding van je kindje, daarmee forceer je 'm in een hele onnatuurlijke houding.
Bedoel je dat hij steeds achterom wil kijken? Want als je een geweven doek aan wilt schaffen, dan raad ik je aan om te leren rugknopen. Dan kun je je kindje goed hoog dragen en kan hij over je schouder kijken. En na een half jaar worden veel kinderen inderdaad wat zwaar voor een rekbare doek!
* Edit: wat teddyaapje zegt, je kúnt 'm wel naar voren dragen, maar dat moet je echt niet doen vanwege de houding!
Bedoel je dat hij steeds achterom wil kijken? Want als je een geweven doek aan wilt schaffen, dan raad ik je aan om te leren rugknopen. Dan kun je je kindje goed hoog dragen en kan hij over je schouder kijken. En na een half jaar worden veel kinderen inderdaad wat zwaar voor een rekbare doek!
* Edit: wat teddyaapje zegt, je kúnt 'm wel naar voren dragen, maar dat moet je echt niet doen vanwege de houding!
Laatst aangepast door Rejoy. op za 24 maa 2012 - 3:15; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Het is volgens mij wel mogelijk om ff te knopen maar het is niet ergonomisch omdat de kleine niet met een bolle rug in de doek kan zitten. Niet echt aan te reden dus.
Snel opzoek naar een geweven doek, dan zakt hij niet meer uit en je kunt ermee rugknopen zodat ie over je schouder mee kan kijken.
Snel opzoek naar een geweven doek, dan zakt hij niet meer uit en je kunt ermee rugknopen zodat ie over je schouder mee kan kijken.
Teddyaapje- Ratel
teddyaapje, ik heb vorig jaar een ellaroo aangeschaft, dat is ook een zomerdoek (in ieder geval die ik heb, de ellaroo claudia). Dus om het je nog moeilijker te maken, daar kan je ook nog naar kijken .
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Haha laiden, je maakt t me er niet makkelijker op! Bedankt voor de tip!
Teddyaapje- Ratel
Ik draag J en N in de wompat. Gister in de stad wilde J llllllopuh (zoals ze dat zelf zegt). Dus wompat los en ik wilde net J naar m'n heup schuiven toen een mevrouw geschrokken naar me toe kwam "kan ik u helpen mevrouw??". Terwijl ik zei "nee hoor dank u wel" zette ik J op de grond. De mevrouw zei "oh nee ik zie het al, dat heeft u vaker gedaan!"
Het is ff een paar keer doen, maar dan heb je er zo'n handigheid in en weet je kindje ook wat er komen gaat. Ik vind het ook wel erg handig dat ik ze beide kan vertellen wat ze moeten doen, dan gaat het allemaal net ff makkelijker. J had bijv bij een maand of 11 dat ze zich achterover gooide zodra ze op m'n rug zat, doodeng!!
Het is ff een paar keer doen, maar dan heb je er zo'n handigheid in en weet je kindje ook wat er komen gaat. Ik vind het ook wel erg handig dat ik ze beide kan vertellen wat ze moeten doen, dan gaat het allemaal net ff makkelijker. J had bijv bij een maand of 11 dat ze zich achterover gooide zodra ze op m'n rug zat, doodeng!!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
als mensen mij willen helpen (gebeurt nog zelden, maar toen ze nog kleiner was gebeurde dat bijna altijd), zeg ik altijd dat ik liever heb dat ze dat niet doen, omdat ik dan niet meer kan voelen wat mijn dochter doet. Mensen reageren dan altijd begripvol en begrijpen het helemaal. Meestal blijven ze dan nog wel even kijken hoe ik haar daadwerkelijk van mijn rug krijg
Gast- Gast
Ik heb weer even een vraag over het dragen van een pasgeboren baby. Ik heb een geweven draagdoek. Liaden had een tijdje terug een filmpje voor mij geplaatst waarin wordt voorgedaan hoe je de FWCC knoopt. Die knoop heb ik geoefend, maar is die wel geschikt voor een pasgeboren baby? Mijn dochtertje is nu bijna twee weken oud. Het lijkt mij niet goed voor de heupjes om de beentjes zo te spreiden. Na wat googlen las ik ook dat een baby pas vanaf 3 maanden met gespreide heupjes in de draagdoek kan. Ik heb haar daarom in een soort kikkerhouding tegen mij aan geknoopt (beentjes in de doek), maar dan lukt het me niet om de doek strak te knopen en zakt ze naar beneden, omdat er te weinig steun is. Je kunt de doek dan immers niet onder de beentjes doorhalen. Al met al, hoe moet ik knopen? Ze vindt het namelijk wel heerlijk om in de draagdoek tegen mij aan te liggen, maar doordat ze wegzakt, moet ik haar ondersteunen met mijn handen. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
En nog een vraag. Mijn vriend wil heel graag de Bondolino babydrager bestellen. Ook hier zitten de beentjes gespreid in de drager. Is het dan wel geschikt voor een pasgeboren baby, of moeten we wachten tot dochter 3 maanden oud is?
En nog een vraag. Mijn vriend wil heel graag de Bondolino babydrager bestellen. Ook hier zitten de beentjes gespreid in de drager. Is het dan wel geschikt voor een pasgeboren baby, of moeten we wachten tot dochter 3 maanden oud is?
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Ik droeg (die 2x dat het goed lukte) mijn dochter wel met de beentjes buiten de doek, kikkenhouding vond ze echt niet leuk. Als je zorgt dat haar knietjes hoger zitten dan het kontje kan het best. En als je haar wel in de kikkerhouding hebt zou ze als je goed strak geknoopt hebt niet moeten zakken!
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Volgens mij mag t wel met de beentjes er buiten maar moet je het niet forceren. De kikkerhouding is ook een prima houding, ik denk dat je het wel strakker moet knopen als ze afzakt, en volgens mij is het zo dat je de onderste rand van de doek tussen jou en je kindje kan vouwen zodat ze in een soort van zak zit, maar dit weet ik niet 100% zeker.
Ik heb T. destijds in de komma houding gedragen maar ik las later dat dat afgeraden wordt ivm verstikkingsgevaar en de beentjes.
Ik heb T. destijds in de komma houding gedragen maar ik las later dat dat afgeraden wordt ivm verstikkingsgevaar en de beentjes.
Teddyaapje- Ratel
In de kikkerhouding heb ik het stuk doek dat voor mijn buik zit dubbel, zodat het een soort zakje is, waarin ze zit. De uiteinden van de doek knoop ik dan onder haar kontje/beentjes kruislings voor elkaar naar achteren met een knoop op mijn rug (lastig uit te leggen merk ik). Onder haar kontje/beentjes is alleen zo weinig houvast voor de doek, zeker als je ook nog extra lagen over het kindje heen wil spannen (enkellaags vind ik zo koud voor buiten). Knoop ik dan verkeerd of enkel niet strak genoeg?
Sanne- Ratel
Zoals ik het lees knoop je goed en is het waarschijnlijk alleen te los. Met spannen van de doek kun je het beste per kant in 3 stappen doen. Eerst de bovenste rand, dan het middenstuk en dan de onderste rand. Daarna kun je de band nog eens in zn geheel aanspannen terwijl je een beetje 'hupst'. Als je de band in zn geheel aanspant zonder eerst die 3 stappen te doen krijg je hem meestal niet strak genoeg.
Teddyaapje- Ratel
kindjes mogen vanaf de geboorte zowel met de beentjes in de doek als erbuiten. Heb je een draagfoto? Vanaf een foto is het makkelijker te beoordelen of je strak genoeg en goed geknoopt hebt dan vanaf een beschrijving.
Gast- Gast
Even een vraagje, heb niet het hele topic doorgespit dus miss. is het al aan de orde gekomen hoor... Heeft iemand van jullie een draagconsult gedaan voordat je begon? Of hoe hebben jullie de knopen geleerd? Heb nu de basisknopen via youtube voor de Bykay gedaan en dat is vrij makkelijk, maar ik wil toch een geweven doek gaan aanschaffen en dit schijnt lastiger te knopen zijn... Dus vandaar... Ik kan hier wel een workshop draagdoek doen via de zorggroep, maar dat is 120 euro geloof ik voor 2x een uurtje... Vind dat een behoorlijke prijs...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb geen consult gehad, wel heel veel youtube filmpjes gekeken. Het spannen van een doek is even oefenen maar kan niet zeggen dat ik het knopen moeilijk vind.
Teddyaapje- Ratel
chococupcake schreef:Even een vraagje, heb niet het hele topic doorgespit dus miss. is het al aan de orde gekomen hoor... Heeft iemand van jullie een draagconsult gedaan voordat je begon? Of hoe hebben jullie de knopen geleerd? Heb nu de basisknopen via youtube voor de Bykay gedaan en dat is vrij makkelijk, maar ik wil toch een geweven doek gaan aanschaffen en dit schijnt lastiger te knopen zijn... Dus vandaar... Ik kan hier wel een workshop draagdoek doen via de zorggroep, maar dat is 120 euro geloof ik voor 2x een uurtje... Vind dat een behoorlijke prijs...
Ik heb een draagconsult gedaan, ik heb 'm gekregen voor mijn verjaardag, dus ik weet niet precies wat het gekost heeft. Ik dacht iets van 40 of 50 euro. Ik heb een rugknoop geleerd en ik heb er echt heel veel aan gehad, ik zou het je dus ook zeker aanraden! Je leert één knoop in het consult, maar doordat je allerlei truucjes en handigheden leert heb ik wel het idee dat je andere knopen ook sneller onder de knie hebt.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:kindjes mogen vanaf de geboorte zowel met de beentjes in de doek als erbuiten. Heb je een draagfoto? Vanaf een foto is het makkelijker te beoordelen of je strak genoeg en goed geknoopt hebt dan vanaf een beschrijving.
Ik heb zojuist even wat foto's gemaakt en een album aangemaakt op mijnalbum.nl, maar ik heb geen idee hoe ik die foto's op het forum plaats. Als ik de link van de foto kopieer, krijg ik alleen een rood kruisje te zien.
Sanne- Ratel
Sanne schreef:Rejoy. schreef:kindjes mogen vanaf de geboorte zowel met de beentjes in de doek als erbuiten. Heb je een draagfoto? Vanaf een foto is het makkelijker te beoordelen of je strak genoeg en goed geknoopt hebt dan vanaf een beschrijving.
Ik heb zojuist even wat foto's gemaakt en een album aangemaakt op mijnalbum.nl, maar ik heb geen idee hoe ik die foto's op het forum plaats. Als ik de link van de foto kopieer, krijg ik alleen een rood kruisje te zien.
internet je via firefox? Want dan kun je met je rechtermuisknop klikken en dan 'afbeeldingslocatie' aanklikken en hier in het schermpje tussen: [ img] [ / img] (zonder spaties) zetten.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Sanne schreef:Rejoy. schreef:kindjes mogen vanaf de geboorte zowel met de beentjes in de doek als erbuiten. Heb je een draagfoto? Vanaf een foto is het makkelijker te beoordelen of je strak genoeg en goed geknoopt hebt dan vanaf een beschrijving.
internet je via firefox? Want dan kun je met je rechtermuisknop klikken en dan 'afbeeldingslocatie' aanklikken en hier in het schermpje tussen: [ img] [ / img] (zonder spaties) zetten.
Nee, gewoon via internet explorer. Moet het album op mijnalbum.nl op 'openbaar' worden gezet of maakt dat niet uit?
Sanne- Ratel
Sanne schreef:Rejoy. schreef:Sanne schreef:Rejoy. schreef:kindjes mogen vanaf de geboorte zowel met de beentjes in de doek als erbuiten. Heb je een draagfoto? Vanaf een foto is het makkelijker te beoordelen of je strak genoeg en goed geknoopt hebt dan vanaf een beschrijving.
Nee, gewoon via internet explorer. Moet het album op mijnalbum.nl op 'openbaar' worden gezet of maakt dat niet uit?
*weg*
Volgens mij is het nu gelukt. Zo heb ik haar nu gedragen en het zat al wel een stuk strakker. Na een kwartier lopen met de hond kon ik nog steeds een kus op haar hoofd geven
Foto niet quoten, dan kan ik hem straks weer weg halen.
Laatst aangepast door Sanne op di 15 mei 2012 - 0:12; in totaal 1 keer bewerkt
Sanne- Ratel
Je hebt inderdaad veel te los geknoopt. Als je aan de linker kant kijkt naar de baan die je als laatste verticaal over het lijfje van je kindje hebt geslagen zie je dat de stof bij de bovenste rail helemaal los hangt en plooit, dat mag je véél strakker aantrekken. Ook onder je linker oksel (vanaf het beeldscherm dan ) zie ik dat de stof niet helemaal mooi strak zit. Als je dat doet, dan zal het vast al een stuk steviger allemaal aanvoelen!
Volgens mij had teddyaapje de tip al gepost over het aanspannen van de doek, je kunt het beste eerst de bovenrails aanspannen van de doekbaan, dan de onderrails en dan de doek in het midden goed vastpakken en aanspannen. Zo voorkom je dat de onderkant wel strak zit, maar de bovenkant niet
wel een mooie doek trouwens, vatanai maruyama? Kan de kleuren niet helemaal goed zien door de schemer, maar ik hou van streepjesdoeken
Volgens mij had teddyaapje de tip al gepost over het aanspannen van de doek, je kunt het beste eerst de bovenrails aanspannen van de doekbaan, dan de onderrails en dan de doek in het midden goed vastpakken en aanspannen. Zo voorkom je dat de onderkant wel strak zit, maar de bovenkant niet
wel een mooie doek trouwens, vatanai maruyama? Kan de kleuren niet helemaal goed zien door de schemer, maar ik hou van streepjesdoeken
Gast- Gast
Thnx voor je reactie Rejoy! Ik denk dat ik het toch maar ga doen! Denk inderdaad dat ik er wel wat aan heb, ga even rondkijken of er prijsverschil is!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Pfff ik dacht erover om voor een eventueel tweede kindje ook naar een draagdoek te gaan kijken (als de tijd daar is), maar als ik dit topic zie begin ik toch te twijfelen. Het lijkt me best een gepuzzel om de juiste doek te vinden en die op de goede manier te knopen.
Weegt al dat gedoe op tegen de voordelen?
Hoe lang houden jullie het vol om met je kindje in de draagdoek rond te lopen?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Filoria schreef:Pfff ik dacht erover om voor een eventueel tweede kindje ook naar een draagdoek te gaan kijken (als de tijd daar is), maar als ik dit topic zie begin ik toch te twijfelen. Het lijkt me best een gepuzzel om de juiste doek te vinden en die op de goede manier te knopen.
Dat valt wel mee hoor, zo'n gepuzzel is dat niet, er zijn genoeg 'standaard' doeken die allemaal geschikt zijn. Dat knopen leer je ook wel zo.
Ik droeg Yrsa vooral de eerste maanden en dat vond ik juist heel handig, ik had mijn handen vrij en het was niet heel belastend of zo.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 5 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40
Pagina 5 van 40
Permissies van dit forum: