Draagdoekentopic
+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers
Pagina 2 van 40
Pagina 2 van 40 • 1, 2, 3 ... 21 ... 40
Re: Draagdoekentopic
Rejoy: Ik heb een Boba, ben er echt heel tevreden over. En als ik het bekijk denk ik dat hij bij de heupband ook erg smal te maken is. En het is op 2 plaatsen vastklikken, geen knopen of wat dan ook. Hij draagt heerlijk! Alleen weet ik niet zeker of hij voor een pasgeboren baby geschikt is. Op sommige sites raden ze het af, maar Boba zelf zegt dat het wel kan. Ik heb hem nog niet zo lang, dus heb het zelf niet kunnen testen. Maar als het wel kan, dan vind ik de Boba een aanrader. Ik denk zelfs dat er bij een eventuele volgende niet eens meer een doek komt, zo handig vind ik deze.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Liadan en Rejoy: Bedankt voor jullie tips! Ik ga morgen weer even oefenen
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Handig, zo'n topic!
Als het goed is, wordt vandaag of morgen mijn eerste draagdoek bezorgd. Ik heb gekozen voor een geweven draagdoek van Vatanai, omdat ik die gewoon erg mooi vind.
Nu zit ik op YouTube wat filmpjes te kijken over het knopen van een draagdoek, maar dat zijn voornamelijk filmpjes van de rekbare draagdoeken. Ik neem aan dat je een geweven draagdoek op dezelfde manier knoopt? Het gaat om een knoop waarmee ik de baby vanaf de geboorte kan dragen. En doe je de baby, net als bij de rekbare doeken, pas in de draagdoek als je de doek omgeknoopt hebt?
Als het goed is, wordt vandaag of morgen mijn eerste draagdoek bezorgd. Ik heb gekozen voor een geweven draagdoek van Vatanai, omdat ik die gewoon erg mooi vind.
Nu zit ik op YouTube wat filmpjes te kijken over het knopen van een draagdoek, maar dat zijn voornamelijk filmpjes van de rekbare draagdoeken. Ik neem aan dat je een geweven draagdoek op dezelfde manier knoopt? Het gaat om een knoop waarmee ik de baby vanaf de geboorte kan dragen. En doe je de baby, net als bij de rekbare doeken, pas in de draagdoek als je de doek omgeknoopt hebt?
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Sanne, je knoopt een geweven doek anders dan een rekbare doek. De geweven doek kan je niet al helemaal knopen en dan pas je kindje erin doen, wel gedeeltelijk. Ik zal zo even een duidelijk filmpje zoeken van een knoop.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Hier een filmpje van een draagdoek FWCC geknoopt:
https://www.youtube.com/watch?v=cTR0ea02J9w
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Hier een filmpje van een draagdoek FWCC geknoopt:
Dit is wel een heel duidelijk filmpje, bedankt!
Is het ook mogelijk om de baby in een geweven doek te dragen in een soort liggende houding? Je merkt, ik weet er nog weinig vanaf. Maar heb nog een paar weekjes de tijd voordat de baby er is...
Sanne- Ratel
Het kan wel, maar het is veiliger om je kindje gewoon rechtop te dragen. Je kindje kan als het liggend in de draagdoek zit met de kin op de borst gaan liggen waardoor het moeilijker zou kunnen ademhalen.
Ik zou het daarom zelf niet doen.
Liadan- Ratel
Maar 'zit' dat wel lekker voor zo'n pasgeboren hummeltje dan? Ik ben van plan om straks veel te gaan dragen. We hebben een hond, dus het lijkt mij heerlijk om straks flinke wandelingen te maken. Dan is het wel prettig voor de baby als het echt lekker zit en hij/zij ook in slaap kan vallen tijdens de wandelingen.
Sanne- Ratel
Ja hoor, dat zit goed voor een pasgeboren kindje . Wij hebben onze zoon de eerste maanden van zijn leven alleen maar in de draagdoek gedragen, de kinderwagen werd niet gebruikt. Hij vond het heerlijk (en nog steeds trouwens).
Liadan- Ratel
Ik heb van de week mijn bykay verkocht en krijg als het goed is morgen een girasol doek.
Helemaal zin in om M. te gaan rugdragen.
Ik heb filmpjes bekeken en ben onder de indruk van de geweven doek, zoals je je kindje ermee op je rug slingerd, geweldig.
Helemaal zin in om M. te gaan rugdragen.
Ik heb filmpjes bekeken en ben onder de indruk van de geweven doek, zoals je je kindje ermee op je rug slingerd, geweldig.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
De postbode heeft mijn eerste draagdoek zojuist bezorgd. Wat issie mooi!!! Ik ga gelijk even oefenen, voorzover dat wil met een hoogzwangere buik.
Sanne- Ratel
Ik wil ook oefenen! Mijn doek is nog niet bezorgd...
Maar ben idd benieuwd of oefenen gaat met die toeter van mij, hahah!
Maar ben idd benieuwd of oefenen gaat met die toeter van mij, hahah!
Gast- Gast
@ Laurientje. Dat oefenen is mij zojuist gelukt met een buik van 37 + 3. Dus het wil wel en het is echt leuk!
Sanne- Ratel
Ik heb m ook binnen!! Hij is moooi!
Heb ook al geoefend met t knuffelschaap van zoonlief
Maar ga straks maar mijn babypop van zolder plukken hahah
Alleen de doek "stinkt" een beetje, hoe zou je m t beste kunnen wassen?
Heb ook al geoefend met t knuffelschaap van zoonlief
Maar ga straks maar mijn babypop van zolder plukken hahah
Alleen de doek "stinkt" een beetje, hoe zou je m t beste kunnen wassen?
Gast- Gast
Liadan schreef:Het kan wel, maar het is veiliger om je kindje gewoon rechtop te dragen. Je kindje kan als het liggend in de draagdoek zit met de kin op de borst gaan liggen waardoor het moeilijker zou kunnen ademhalen.
Oke.. Dit wist ik ook niet.. Het lijkt mij voor het kindje wel een fijne houding (liggend)
Maar misschien dan om alleen binnenshuis zo te dragen dat je t goed in de gaten kunt houden?
En als je liggend draagt kun je dan gemakkelijk discreet voeden?
Gast- Gast
je kunt beter echt niet liggend dragen, je hebt namelijk niet door als je kindje stikt door een verkeerde houding.
en wassen: kort programma en niet met wasmiddel voor witte was. a;s je 'm daarna strijkt wordt de doek zachter!
en wassen: kort programma en niet met wasmiddel voor witte was. a;s je 'm daarna strijkt wordt de doek zachter!
Gast- Gast
Rejoy. schreef:je kunt beter echt niet liggend dragen, je hebt namelijk niet door als je kindje stikt door een verkeerde houding.
Wel wasverzachter? Ik wil de mijne ook nog even wassen voor de baby.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Tania schreef:Rejoy. schreef:je kunt beter echt niet liggend dragen, je hebt namelijk niet door als je kindje stikt door een verkeerde houding.
ik gebruik geen wasverzachter, doek zit natuurlijk wel op de huid van je kindje
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Tania schreef:Rejoy. schreef:je kunt beter echt niet liggend dragen, je hebt namelijk niet door als je kindje stikt door een verkeerde houding.
ik gebruik geen wasverzachter, doek zit natuurlijk wel op de huid van je kindje
Ja je hebt gelijk. Ik was hem gewoon met alleen neutral wasmiddel. Thanks!
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik heb een vraag. Gebruik je voor rugdragen meer stof/lengte dan voor buikdragen (simple cross carry)? Ik wil een tweede doek bestellen en twijfel om een langere maat te nemen. Onze Hoppediz is 4.6 m en mijn man heeft niet enorm veel stof over wanneer hij buikdraagt. En ik wil dus dat hij met de nieuwe zeker ook wel kan rugdragen over een tijdje.
Gast- Gast
freakielief schreef:Ik heb een vraag. Gebruik je voor rugdragen meer stof/lengte dan voor buikdragen (simple cross carry)? Ik wil een tweede doek bestellen en twijfel om een langere maat te nemen. Onze Hoppediz is 4.6 m en mijn man heeft niet enorm veel stof over wanneer hij buikdraagt. En ik wil dus dat hij met de nieuwe zeker ook wel kan rugdragen over een tijdje.
Draagt hij al teveel buik?
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Sanne schreef:Liadan schreef:Hier een filmpje van een draagdoek FWCC geknoopt:
Is het ook mogelijk om de baby in een geweven doek te dragen in een soort liggende houding? Je merkt, ik weet er nog weinig vanaf. Maar heb nog een paar weekjes de tijd voordat de baby er is...
Is deze manier van dragen ook mogelijk met een rekbare doek? Ik heb alleen een Tricot Slen namelijk. Tot nu toe lukt het me niet heel goed om F goed in de doek te krijgen. Ik heb het idee dat hij veel te hoog zit.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Haha, nee, godzijdank niet. Maar als onze zoon wat zwaarder wordt kan ik me voorstellen dat rugdragen prettiger is.TGR schreef:freakielief schreef:Ik heb een vraag. Gebruik je voor rugdragen meer stof/lengte dan voor buikdragen (simple cross carry)? Ik wil een tweede doek bestellen en twijfel om een langere maat te nemen. Onze Hoppediz is 4.6 m en mijn man heeft niet enorm veel stof over wanneer hij buikdraagt. En ik wil dus dat hij met de nieuwe zeker ook wel kan rugdragen over een tijdje.
Draagt hij al teveel buik?
Gast- Gast
freakielief schreef:Ik heb een vraag. Gebruik je voor rugdragen meer stof/lengte dan voor buikdragen (simple cross carry)? Ik wil een tweede doek bestellen en twijfel om een langere maat te nemen. Onze Hoppediz is 4.6 m en mijn man heeft niet enorm veel stof over wanneer hij buikdraagt. En ik wil dus dat hij met de nieuwe zeker ook wel kan rugdragen over een tijdje.
dat hangt heel erg van de knoop af die je doet. Je hebt rugknopen die maar heel weinig stof vragen (ruck of ruck under bum), maar ook knopen die héél veel stof vragen (zoals de double hammock). Hoe lang is je vriend en welke kledingmaat heeft hij? Met een 4.6 kan een 'gemiddeld' iemand eigenlijk alle knopen wel. Als je vriend erg lang of stevig is, dan zou je kunnen overwegen om een 5.4 te nemen, maar dan knoop jij waarschijnlijk niet lekker en heb je hele lange staarten over.
Gast- Gast
mickey schreef:Sanne schreef:Liadan schreef:Hier een filmpje van een draagdoek FWCC geknoopt:
Is deze manier van dragen ook mogelijk met een rekbare doek? Ik heb alleen een Tricot Slen namelijk. Tot nu toe lukt het me niet heel goed om F goed in de doek te krijgen. Ik heb het idee dat hij veel te hoog zit.
in een tricot slen móet je met drie lagen stof knopen, anders is het niet stevig genoeg. Eigenlijk wordt het afgeraden om de fwcc met een rekbare doek te doen, maar ik heb het wel gedaan, maar wel altijd de banen die schuin lopen wel over het lijfje van je kind geslagen. Je moet de banen niet opzij schuiven met een rekbare doek, dan hou je maar één horizontale laag over en dat is niet veilig.
Gast- Gast
Pagina 2 van 40 • 1, 2, 3 ... 21 ... 40
Pagina 2 van 40
Permissies van dit forum: