Draagdoekentopic
+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers
Pagina 3 van 40
Pagina 3 van 40 • 1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40
Re: Draagdoekentopic
Rejoy. schreef:mickey schreef:Sanne schreef:Liadan schreef:Hier een filmpje van een draagdoek FWCC geknoopt:
https://www.youtube.com/watch?v=cTR0ea02J9w
Dit is wel een heel duidelijk filmpje, bedankt!
Is het ook mogelijk om de baby in een geweven doek te dragen in een soort liggende houding? Je merkt, ik weet er nog weinig vanaf. Maar heb nog een paar weekjes de tijd voordat de baby er is...
Is deze manier van dragen ook mogelijk met een rekbare doek? Ik heb alleen een Tricot Slen namelijk. Tot nu toe lukt het me niet heel goed om F goed in de doek te krijgen. Ik heb het idee dat hij veel te hoog zit.
in een tricot slen móet je met drie lagen stof knopen, anders is het niet stevig genoeg. Eigenlijk wordt het afgeraden om de fwcc met een rekbare doek te doen, maar ik heb het wel gedaan, maar wel altijd de banen die schuin lopen wel over het lijfje van je kind geslagen. Je moet de banen niet opzij schuiven met een rekbare doek, dan hou je maar één horizontale laag over en dat is niet veilig.
Ok, bedankt! Hoe kan ik hem dan wel dragen, zodat het voor ons beide comfortabel is? Hij is ruim 3 maanden en weegt een kilo of 7 gok ik.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Als het goed is heb je boekjes bij je tricot slen gekregen met de knoopwijze voor een tricot doek! Je knoopt de doek voor, zet je kindje in de gekruisde banden, slaat de horizontale band er als laatste overheen. Dat is de meest gebruikte en veiligste knoop voor de tricot doek.
Als je een foto hebt mag je die hier wel posten of PM-en, dan wil ik wel even mee kijken of je de doek goed geknoopt hebt.
Als je een foto hebt mag je die hier wel posten of PM-en, dan wil ik wel even mee kijken of je de doek goed geknoopt hebt.
Gast- Gast
Ik heb een bykay (van jullie gekregen ). Mag ik B. hier nu al in dragen? Ik weet dat het vanaf de eerste dag mag, maar ze is eigenlijk natuurlijk nog -3 weken..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Yep Lejow!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Lejow schreef:Ik heb een bykay (van jullie gekregen ). Mag ik B. hier nu al in dragen? Ik weet dat het vanaf de eerste dag mag, maar ze is eigenlijk natuurlijk nog -3 weken..
ja! Dat mag zeker! Zeker doen, hebben jullie gebuideld? Vond ze dat lekker? Anders zal ze dragen ook vast heerlijk vinden.
Gast- Gast
Het is geen hele duidelijke denk ik, van hoe hij er in zit. Maar ik denk niet dat het heel goed zit zo. Heb hem er op deze manier ook maar een kwartiertje in gehad, toen vond hij er geen bal meer aan...
*weg*
*weg*
Laatst aangepast door mickey op ma 19 maa 2012 - 10:15; in totaal 1 keer bewerkt
mickey- Kletskop
Hij zit er inderdaad niet geweldig in. Hij zit inderdaad vrij hoog, dit is voor jou ook niet prettig als hij zo hoog zit.
Wat ik nu sowieso zie is dat zijn knietjes niet hoog genoeg zitten, zijn knietjes zitten lager dan zijn billen. Wanneer je hem in de doek zet, moet je er echt voor zorgen dat zijn beentjes gespreid zitten en de knietjes hoger dan zijn billen, je kunt ook onder zijn voetzolen drukken met je platte hand, hij zakt dan beter in de doek, waardoor hij meer 'zit' in plaats van hangt. Waarschijnlijk zit hij dan al een stuk beter in de doek en waarschijnlijk zal hij op die manier ook wat naar beneden zakken.
Je hebt de doek volgens mij ook best hoog voorgeknoopt, misschien kun je proberen om de heupband wat lager uit te laten komen, dan worden de kruisende banden ook automatisch iets langer.
Zijn de kruisende banden trouwens goed uitgespreid over zijn rug en billen? De kruisende banden zorgen met name voor de steun als hij in de doek zit, als deze niet goed uitgespreid en strak genoeg zitten, dan zal je zoontje inderdaad niet comfortabel zitten.
Waar woon je trouwens? Als je in de buurt woont, dan wil ik je ook wel helpen met knopen.
Wat ik nu sowieso zie is dat zijn knietjes niet hoog genoeg zitten, zijn knietjes zitten lager dan zijn billen. Wanneer je hem in de doek zet, moet je er echt voor zorgen dat zijn beentjes gespreid zitten en de knietjes hoger dan zijn billen, je kunt ook onder zijn voetzolen drukken met je platte hand, hij zakt dan beter in de doek, waardoor hij meer 'zit' in plaats van hangt. Waarschijnlijk zit hij dan al een stuk beter in de doek en waarschijnlijk zal hij op die manier ook wat naar beneden zakken.
Je hebt de doek volgens mij ook best hoog voorgeknoopt, misschien kun je proberen om de heupband wat lager uit te laten komen, dan worden de kruisende banden ook automatisch iets langer.
Zijn de kruisende banden trouwens goed uitgespreid over zijn rug en billen? De kruisende banden zorgen met name voor de steun als hij in de doek zit, als deze niet goed uitgespreid en strak genoeg zitten, dan zal je zoontje inderdaad niet comfortabel zitten.
Waar woon je trouwens? Als je in de buurt woont, dan wil ik je ook wel helpen met knopen.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Lejow schreef:Ik heb een bykay (van jullie gekregen ). Mag ik B. hier nu al in dragen? Ik weet dat het vanaf de eerste dag mag, maar ze is eigenlijk natuurlijk nog -3 weken..
ja! Dat mag zeker! Zeker doen, hebben jullie gebuideld? Vond ze dat lekker? Anders zal ze dragen ook vast heerlijk vinden.
Ja, en ja
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Rejoy. schreef:Lejow schreef:Ik heb een bykay (van jullie gekregen ). Mag ik B. hier nu al in dragen? Ik weet dat het vanaf de eerste dag mag, maar ze is eigenlijk natuurlijk nog -3 weken..
Ja, en ja
absoluut gaan dragen! Eerst even een paar keer oefenen met een grotere knuffel of pop en dan B. lekker in de doek doen!
Gast- Gast
Lejow schreef:Rejoy. schreef:Lejow schreef:Ik heb een bykay (van jullie gekregen ). Mag ik B. hier nu al in dragen? Ik weet dat het vanaf de eerste dag mag, maar ze is eigenlijk natuurlijk nog -3 weken..
Ja, en ja
in duitsland gebeurt het heel veel dat kinderen die te vroeg geboren zijn gedragen worden. Gelijk vanaf het begin al veel. Schijnt erg goed en prettig voor de kindjes te zijn. Daar is het ook meer gebruikelijk als hier
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Dan gaan we dat zeker doen!
Heb een enorme stitch knuffel, daar kan ik wel mee oefenen haha
Heb een enorme stitch knuffel, daar kan ik wel mee oefenen haha
Lejow- Lady Post-a-lot
Rejoy, ik weet niet hoe groot de aversie van je man tegen knopen is, maar mijn man loopt as we speak met baby in bondolino en ik vind het echt heel stoer staan. We hebben hem in het zwart en je ziet bijna niet dat het geknoopt is. Of wil ie uberhaupt niet knopen en issie niet zo zeer bang dat het er niet 'stoer' uit ziet? anders wil ik wel een foto'tje sturen :-)
Gast- Gast
Hij heeft vooral een hele grote aversie tegen knopen, want de bondolino ziet er wel heel draagzakkerig uit en niet zo doekerig zeg maar . Dat knopen ga ik er echt niet doorheen krijgen bij hem, maar we hebben nu een keuze gemaakt voor een drager. Het wordt deze:
De manduca new style Black:
De manduca new style Black:
Gast- Gast
Ik wil ook een draagdoek aanschaffen (krijg er 1 van mijn moeder)
Ik wou een doek hebben, maar twijfel nu over een voorgevormde drager voor mijn man.
Hij wist nog niet zo wat hij van een draagdoek vond, misschien wou hij het wel, maar misschien ook niet, haha!
Maar goed, nu kwam ik een Marsupi tegen, die vind ik nog wel mooi, is dat wat?
Mij lijkt voor een pasgeborene een draagdoek veel fijner, of valt dat wel mee?
Ik wou een doek hebben, maar twijfel nu over een voorgevormde drager voor mijn man.
Hij wist nog niet zo wat hij van een draagdoek vond, misschien wou hij het wel, maar misschien ook niet, haha!
Maar goed, nu kwam ik een Marsupi tegen, die vind ik nog wel mooi, is dat wat?
Mij lijkt voor een pasgeborene een draagdoek veel fijner, of valt dat wel mee?
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
marsupi heb ik ook overwogen, maar je kunt niet rugdragen met een marsupi en de marsupi is te gebruiken tot ongeveer 10 kilo. De banden van de marsupi zijn veel smaller dan die van andere SSC's, waardoor je er zwaardere kindjes minder lang mee kunt dragen. Als je echter alleen wilt buikdragen en niet langer dan een jaar is dit verder een prima drager.
Gast- Gast
Ff snel via gsm. Bedankt voor je tips! Ik heb het vanavond even geprobeerd en dat ging een stuk beter. Ik woon trouwens in zuid limburg, das geloof ik niet echt in de buurt he.
mickey- Kletskop
Ik heb eindelijk een draagdoek besteld, een Calin Blue. Lekker dun voor de zomer. Speciaal daar op uit gezocht, aangezien ik nogal slecht tegen warmte kan . Iemand ervaring met deze doek?
Laatst aangepast door Jolicious op di 20 maa 2012 - 5:51; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Calin Bleu is het toch?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
dat is inderdaad een héle dunne doek, daar zul je heel secuur van leren knopen
Gast- Gast
Ik heb ook even een vraag. Ik heb de bykay van mijn schoonzus gekregen, ze gebruikt hem niet meer. Zij is er heilig van overtuigd dat je er ook mee kan rugdragen. Maar volgens mij heeft bykay toch alleen maar rekbare doeken?
Even voor de meiden die onlangs bezig waren met het maken van een mei-tai. Is die al af, foto? Mijn moeder is er ook een voor mij aan het maken.
Even voor de meiden die onlangs bezig waren met het maken van een mei-tai. Is die al af, foto? Mijn moeder is er ook een voor mij aan het maken.
missy.- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10
Mijn Mei Tai (ik vind alleen de flap te groot dus die maak ik de volgende keer korter):
En rugdragen met een rekbare doek zou ik niet doen, dat is niet veilig.
En rugdragen met een rekbare doek zou ik niet doen, dat is niet veilig.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
missy. schreef:Ik heb ook even een vraag. Ik heb de bykay van mijn schoonzus gekregen, ze gebruikt hem niet meer. Zij is er heilig van overtuigd dat je er ook mee kan rugdragen. Maar volgens mij heeft bykay toch alleen maar rekbare doeken?
Niet gaan rugdragen met de bykay, dat is echt onveilig. Kijk dit filmpje maar eens:
https://www.youtube.com/watch?v=J19oOkQ61hI
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Tania schreef:Rejoy. schreef:je kunt beter echt niet liggend dragen, je hebt namelijk niet door als je kindje stikt door een verkeerde houding.
en wassen: kort programma en niet met wasmiddel voor witte was. a;s je 'm daarna strijkt wordt de doek zachter!
Wel wasverzachter? Ik wil de mijne ook nog even wassen voor de baby.
ik gebruik geen wasverzachter, doek zit natuurlijk wel op de huid van je kindje
en nog even een aanvulling: van wasverzachter wordt je doek te glad om te knopen!
Gast- Gast
Pagina 3 van 40 • 1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40
Pagina 3 van 40
Permissies van dit forum: