Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoekentopic

+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers

Pagina 4 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 4 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Slakje wo 21 maa 2012 - 0:37

Mijn vriend op zowel een draagzak als een draagdoek: "Ik ben een vader, geen janet eh."
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 1:00

Hm, ik twijfel nog steeds... hij is 1m90 ongeveer maar wel gewoon slank. Voor de meeste methodes zal 4.6 ook wel genoeg zijn, het gaat er meer om dat ik liever zeker weet dat we niet over tijd weer een nieuwe doek moeten kopen omdat hij niet zo kan knopen met deze zoals hij het liefst wil. Op zich staat er op de meeste sites wel dat je je doek op basis van de kleinere drager moet kopen... misschien moet ik dat dan toch maar doen. Aan de andere kant... een teveel aan doek kan ik altijd nog bij m'n rug instoppen, zeker met zo'n dunne doek als de Calin Bleu lijkt me dat niet zo'n probleem.

Conclusie: ik ben een doos. Draagdoekentopic - Pagina 4 394967

Slakje: jammer dat je vriend niet zeker genoeg is van z'n mannelijkheid om een doek of drager te willen proberen. En al was hij dan een janet (zoals ze dat bij jullie zo mooi zeggen Wink), wat dan nog? Maar goed, ik ben blij dat mijn man enthousiast draagt.smile

Gast
Gast

Bericht  Liadan wo 21 maa 2012 - 1:07

Freakielief, ik zou voor een 4.6 gaan en anders laat je je man even een rugknoop oefenen met een pop of knuffel? Dan weet je zeker of het lang genoeg is.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 1:09

Freakie: op zich zou hij het in theorie wel met een 4.6 moeten kunnen. Anders kom je uit op een 5.4 en dat is echt heel lang hoor. Volgens mij zijn de nieuwe doeken ook altijd iets langer dan in de beschrijving staat.

Gast
Gast

Bericht  missy. wo 21 maa 2012 - 1:16

Liadan, mooie mei-tai. Hij echt heel mooi geworden.

Rejoy heftig filmpje is dat, ik was al niet van plan om daarmee te gaan rugdragen. Maar mijn schoonzus was zo overtuigd dat het met die doek kon dat ik het toch even hier wilde navragen.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Jazzlyn wo 21 maa 2012 - 2:19

hoi meiden,

Een tijdje terug las ik in een topic dat enkele van jullie zelf een draagdoek gingen maken. Nou niet een doek, maar zon voorgevormde die je niet helemaal hoeft te knopen..

Welke was dat en waar kan ik daar het patroon voor vinden?

Voor de eerste weken ga ik de bykay of de geweven gebruiken, maar ik wil ook wel graag een iets gemakkelijke manier.

Dank jullie wel!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 2:21

je bedoelt denk ik een mei tai (zoals het plaatje van Liadan hierboven). Een patroon kun je vinden op: http://www.slingomama.nl/nl/content/15-draagdoek-maken

Let je wel op dat de mei tai pas geschikt is vanaf zo'n 5 á 6 maanden?

Gast
Gast

Bericht  Jazzlyn wo 21 maa 2012 - 2:30

Ja ik dacht 4 a 5 maar dat is niet erg. We gaan rond die tijd waarschijnlijk op vakantie, dus dan wil ik 1 die wat makkelijker is om te knopen. En die ik eventueel ook op mijn rug kan doen. Dat durf ik echt niet met de doeken.

dank je Very Happy
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  kwak wo 21 maa 2012 - 9:15

misschien weten jullie het allang, maar ik vond dit wel passen in dit topic
http://moeders.nu/2012/03/ergonomische-draagzak-versus-babybjorn/
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  maiadebij wo 21 maa 2012 - 9:40

even een vraagje hier die niet over het dragen zelf gaat, maar over mijn wompat

Ik heb dus een wompat, vorig jaar besteld en begin dit jaar binnen gekregen. Ik moest er een week of 5 op wachten dus stond te springen toen hij er eindelijk was. Nu zit ik even rustig op de bank een beetje te surfen, ook op de site waar hij vandaag komt/ gemaakt is, en zag mijn drager ook op de foto tussen de voorbeelden zegmaar. En ineens besefte ik me; huh? ik had toch ook lichtgrijze banden besteld!? Dus ik pak mijn drager erbij en die banden zijn echt lichtbruin!

Lichtgrijs past er mooier bij en ik heb dus bruine. Waarom het me nu pas opvalt? Geen idee. Ik ben de laatste tijd zo chaotisch als de pest, dus ik ben er gewoon niet allert op geweest. Maar ik baal er wel van!

Wat zouden jullie doen?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan wo 21 maa 2012 - 9:42

Slakje schreef:Mijn vriend op zowel een draagzak als een draagdoek: "Ik ben een vader, geen janet eh."

Wat is in vredesnaam een janet?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  mickey wo 21 maa 2012 - 10:10

Susan schreef:
Slakje schreef:Mijn vriend op zowel een draagzak als een draagdoek: "Ik ben een vader, geen janet eh."

Slakje woont in België, daar wordt een homo ook wel janet genoemd.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Teddyaapje wo 21 maa 2012 - 11:41

mickey schreef:
Susan schreef:

Slakje woont in België, daar wordt een homo ook wel janet genoemd.

haha, daar had ik ook nog nooit van gehoord! mijn vriend draag T. ook alleen binnenshuis hij vindt t ook niet mannelijk, terwijl we een hele stoere mannelijke mei tai hebben

Laatst aangepast door Teddyaapje op wo 21 maa 2012 - 11:44; in totaal 1 keer bewerkt
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  red rose wo 21 maa 2012 - 19:24

Hallo dames,

Ik heb ook een vraag. We hebben een hoppediz zomer doek maar deze heb ik vorig jaar september voor het laatst echt gebruikt. Ik vind dit erg jammer, maar ik kan haar niet meer op mijn buik dragen en rugdragen weet ik niet goed welke knoop ik moet gebruiken.
Ik wil graag weer gaan dragen, vooral ook omdat we eind juni begin juli naar italie gaan en daar ook willen wandelen met haar in doek. Ik heb ook zitten denken om een ergo draagzak aan te schaffen, zou dat iets voor ons zijn? Onze dochter is nu 13 maanden en weegt 11 kg.

Graag jullie advies.
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587

Bericht  missy. do 22 maa 2012 - 23:07

Je zou ook een draagconsult kunnen nemen, daar leer je een rugknooptechniek.

Ik heb nog even een ander vraagje. Hoe halen jullie je kindje van je rug af. Nu laat ik mijn dochter meestal op de bank 'vallen', maar hoe kan ik dat nou handig doen als er geen bank is.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 23:09

Niet op de grond in ieder geval :P

Mijn Calin Blue is binnen. Lekker dun! Zit ook een boek met meerdere knooptechnieken bij, dus dat is helemaal mooi smile. Al kende ik er nog wel een paar van mijn rekbare doek (die ineens spoooorloos is verdwenen Rolling Eyes )

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje do 22 maa 2012 - 23:19

Red rose: Rugknopen heb ik geleerd door you tube filmpjes te kijken. Ik vond de rucksack t makkelijkst om mee te beginnen maar voor langere stukken vind ik m niet zo geschikt. De drs2s vind ik t fijnst. (double rebozo shoulder to shoulder).

Missy: ik haal T. van mn rug door hem als de doek/ mei tai losgemaakt is hem via mn zij naar mn buik te schuiven. Je kunt t ook zo doen dat je de kleine op je knie/ bovenbeen laat zakken. Hier is als t goed is ook een filmpje van te vinden...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  missy. do 22 maa 2012 - 23:41

Jolicious schreef:Niet op de grond in ieder geval :P

Mijn Calin Blue is binnen. Lekker dun! Zit ook een boek met meerdere knooptechnieken bij, dus dat is helemaal mooi Draagdoekentopic - Pagina 4 561177. Al kende ik er nog wel een paar van mijn rekbare doek (die ineens spoooorloos is verdwenen Rolling Eyes )

Niet? Flauw hoor.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 23 maa 2012 - 0:01

Ik laat haar dan ook via mijn heup op de grond zakken!

En de Ruck is idd een makkelijke rugknoop, daar ben ik ook mee begonnen. Nu is mijn favo rugknoop de double hammock, maar daar mort je niet mee beginnen, die is wel lastiger.

Gast
Gast

Bericht  Liadan vr 23 maa 2012 - 1:00

Ik laat Kian ook naar mijn heup zakken en haal 'm dan onder mijn arm door naar mijn buik.

Ik rugdraag het liefst met mijn Mei Tai en anders een double hammock met mijn doek. Ik heb het rugdragen ook geleerd met behulp van internetfilmpjes, ik ben ook begonnen met een rucksack maar vond die al snel niet meer fijn omdat mijn schouders dan na een tijdje pijn gingen doen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Teddyaapje vr 23 maa 2012 - 4:40

Misschien moet ik de dh ook eens gaan proberen, hoor best vaak dat t iemands favo knoop is.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 23 maa 2012 - 7:17

DH zit echt als een huis, ik kan onze dochter daarin echt uren dragen. Het is echt een hele comfortabele knoop, nergens druk- of snijpunten, wat ik met de meeste andere knopen na een tijdje wel heb, helemaal als er een knoop of doek over het borstbeen loopt.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje za 24 maa 2012 - 2:33

Even een vraagje, ik ben aant denken om een zomerdoek aan te schaffen maar twijfel tussen een calin bleu (vind de mystic cloud het mooist maar wil eigenlijk niet nog een blauwe doek) en een hopp das leichte kairo. Deze vind ik mooier maar is ook weer duurder en weet dus niet welke fijner draagt, daar gaat t uiteindelijk toch om.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 2:37

Ik weet natuurlijk niet hoe de Hoppediz draagt, maar ik vind de Calin Blue fijn! Ik kan er zelfs mijn zoontje van bijna 3 erin dragen! Niet dat hij dat nog wil, maar het kan in theorie wel smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 2:51

een CB is geloof ik zo ongeveer de dunste doek die er bestaat, die is echt lakendun, de hopp is dan denk ik toch iets dikker. Ik heb zelf een vatanai, staat ook bekend als zomerdoek en ik heb ook een CB gehad, maar de CB is toch een heel stuk dunner. Met de CB moet je wel heel secuur knopen om geen druk- of snijpunten te krijgen en ik weet dat niet iedereen de CB geschikt vindt om oudere kinderen in te dragen. CB zijn verder wel goede doeken en ook mooi goedkoop. Zelf zou ik denk ik gaan voor de hopp, maar dat komt omdat ik effen doeken minder mooi vind en ik niet altijd even netjes knoop, waardoor ik druk- en snijpunten krijg met de CB. Maargoed, beide doeken zijn dus prima om als zomerdoek aan te schaffen. Als je houdt van een experiment dan kun je de CB ook aanschaffen en proberen te kleuren in een kleur die jou helemaal aan staat!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: