Wanneer orienteren op een basisschool?
+14
Blue flower
Coco
teletascha
kwak
Parisienne
Puk
Printje
PapillonRose
Fiebje
Liadan
-Ieniemienie-
Lejow
PiP
Susan
18 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Wanneer orienteren op een basisschool?
Ik snap het enigszins ook wel Susan, maar toch blijft het apart. Ik vind het zo ontzettend jammer dat ze op de school waar ik N. heen wil hebben met loting werken. Ik weet uit verhalen dat het erg lastig is je kindje daar geplaatst te krijgen, veel moeten op zoek naar een andere school. Er is hier in de buurt helaas geen enkele andere school waar ik N. op wil hebben. Jawel, eentje.. maar die kost 650 euro per jaar! De rest is een Vrije School, Montessorischool en drie openbare scholen waar misschien 2 blanke kindjes per klas zitten. Er zit wel een school welke me fijn lijkt, maar dan ben ik zo'n 10 minuten onderweg met de auto.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
teletascha schreef:Hier is het andersom. Er is een concurrent van de 3 scholen onderling om zoveel mogelijk leerlingen binnen te halen, om zo hun bestaansrecht te houden. Ik ga dus ook nog wel zeker 2.5 jaar wachten voordat ik ga orienteren.
Dat hebben wij helaas ook, er is een behoorlijke terugloop.
Onderling is er een soort ongeschreven regel dat je elkaars kinderen niet afpakt, helaas is er 1 school die zich daar niet zo aan houdt..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben er gelukkig geen last van, van scholen die leerlingen afpakken maar door al die bezuinigingen wordt het leerlingaantal nog belangrijker dan dat het al was. Iedere leerling is toch een x bedrag dat je als school krijgt.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Wij hebben er gelukkig geen last van, van scholen die leerlingen afpakken maar door al die bezuinigingen wordt het leerlingaantal nog belangrijker dan dat het al was. Iedere leerling is toch een x bedrag dat je als school krijgt.
Ja, schandalig eigenlijk..
Hadden we het vanmorgen nog over, in het ziekenhuis bij mijn moeder ook.
Het gaat niet meer om de patient/leerling, maar om hoeveel centen er mee binnen te harken zijn.
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Printje schreef:Wij hebben er gelukkig geen last van, van scholen die leerlingen afpakken maar door al die bezuinigingen wordt het leerlingaantal nog belangrijker dan dat het al was. Iedere leerling is toch een x bedrag dat je als school krijgt.
Ja, schandalig eigenlijk..
Hadden we het vanmorgen nog over, in het ziekenhuis bij mijn moeder ook.
Het gaat niet meer om de patient/leerling, maar om hoeveel centen er mee binnen te harken zijn.
precies maar het kan bijna niet anders meer wil je je formatie en je zorg aan kinderen nog ietswat kunnen behouden.
Printje- Lady Post-a-lot
Helaas wel ja..
Lejow- Lady Post-a-lot
Pestprotocol vind ik ook een goede om mee te nemen. Wat kan ik wat dat betreft verwachten? Ik heb zelf op de lagere school meegemaakt dat twee jongens uit mijn klas echt jarenlang het leven zuur is gemaakt en dit werd gewoon getolereerd. Ik vind pesten eigenlijk zoiets naars dat ik vind dat een school maatregelen moet nemen tegen een kind dat dit doet, maar werkt dit wel zo in de praktijk? Wanneer heeft een school een goed pestbeleid?
Gast- Gast
Puk schreef:Mijn oren klapperen als ik lees dat er scholen zijn met wachtlijsten...ik wooon in de Achterhoek en hier is dat echt niet, je kunt zo overal beginnen als 4 jarige spruit.
Dat is echt niet bij alle scholen in de Achterhoek. Sommige scholen moeten zelfs kinderen weigeren omdat het gewoon echt niet gaat passen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik ben mij en nu een beetje in aan het verdiepen. De brede school die op 5 minuten loopafstand zit lijkt ons wel wat. Daar gaan we binnenkort even kijken.
Verder ben ik mij nog aan het verdiepen in de vrije school. En ook verdiep ik mij in privescholen in Marokko. Daar willen we a.s. vakantie een kijkje nemen.
Verder ben ik mij nog aan het verdiepen in de vrije school. En ook verdiep ik mij in privescholen in Marokko. Daar willen we a.s. vakantie een kijkje nemen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
En wat ook zo raar is, eigenlijk zitten wij te springen om leerlingen, maar dan vooral bij de kleuters, voor nieuwe aanwas.
Alleen komen er vooral kinderen voor de bovenbouw binnen, met als gevolg dat de bovenbouw klassen nu op hun max zitten met ongeveer 32 kinderen, en we daar dus weer kinderen voor moeten weigeren.
Alleen komen er vooral kinderen voor de bovenbouw binnen, met als gevolg dat de bovenbouw klassen nu op hun max zitten met ongeveer 32 kinderen, en we daar dus weer kinderen voor moeten weigeren.
Lejow- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Op de school waar ik werk is een redelijk lange wachttijd, over het algemeen ben je 'te laat'met inschrijven wanneer het kindje ouder is dan een jaar. Ons mannetje heb ik ingeschreven toen hij nog geen 4 mnd was hahahaha.
+1 R was net 4 maanden en heb hem toen ingeschreven en toen zeiden ze al dat ik net op tijd was..
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Blue flower schreef:Printje schreef:Op de school waar ik werk is een redelijk lange wachttijd, over het algemeen ben je 'te laat'met inschrijven wanneer het kindje ouder is dan een jaar. Ons mannetje heb ik ingeschreven toen hij nog geen 4 mnd was hahahaha.
+1 R was net 4 maanden en heb hem toen ingeschreven en toen zeiden ze al dat ik net op tijd was..
hahaha woon jij bij mij in de buurt?
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Blue flower schreef:Printje schreef:Op de school waar ik werk is een redelijk lange wachttijd, over het algemeen ben je 'te laat'met inschrijven wanneer het kindje ouder is dan een jaar. Ons mannetje heb ik ingeschreven toen hij nog geen 4 mnd was hahahaha.
Zuid-Holland, vlakbij Leiden weet niet waar jij vandaan komt?
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Blue flower schreef:Printje schreef:Blue flower schreef:Printje schreef:Op de school waar ik werk is een redelijk lange wachttijd, over het algemeen ben je 'te laat'met inschrijven wanneer het kindje ouder is dan een jaar. Ons mannetje heb ik ingeschreven toen hij nog geen 4 mnd was hahahaha.
Zuid-Holland, vlakbij Leiden weet niet waar jij vandaan komt?
Nee ik kom uit het Zuiden van het land.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik heb eerlijk gezegd nog niet echt rond gekeken, maar er zijn hier ook geen wachtlijsten. Wel 2 scholen waar we aan zitten te denken btw, misschien binnenkort eens even de schoolgids gaan bestuderen en gaan bellen voor een rondleiding.
Gast- Gast
Weet hier nog iemand wanneer een school een goed pestbeleid heeft?
Ik ga volgende week even scholen bekijken nu ik toch nog verlof heb, hier bleken wachtlijsten te zijn, maar ik ben er nog wel op tijd mee.
Ik ga volgende week even scholen bekijken nu ik toch nog verlof heb, hier bleken wachtlijsten te zijn, maar ik ben er nog wel op tijd mee.
Gast- Gast
Hoe weten jullie dat er een wachtlijst is op de school van je keuze? Heb je daar voor gebeld of staat er daar iets over op de website van de school?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Twellie schreef:Weet hier nog iemand wanneer een school een goed pestbeleid heeft?
Er zijn heel veel scholen met een goed pestbeleid. Of ze het ook uitvoeren is een tweede. En ik denk dat je je daar het beste op kan richten. Hoe wordt het ook daadwerkelijk uitgevoerd?
Gast- Gast
Wow, ik dacht dat ik erg vroeg was als ik mijn dochter nu al zou gaan inschrijven, maar ik geloof dat ik maar eens moet kijken hoe het hier zit met inschrijven en eventuele wachtlijsten.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Wij zijn nu bezig met orienteren. We hebben een brief van de gemeente dat we L.aurens voor 15 maart moeten inschrijven. Maar de gemeente heeft daar toch geen zeggenschap over, lijkt me? Hier is geen sprake van een wachtlijst.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Vandaag zouden we S gaan inschrijven maar er is wat tussen gekomen. A.s. dinsdag is nog een keer open dag op de basisschool en dan gaan we hem ook daar inschrijven.
#zucht..... wat worden ze groot
#zucht..... wat worden ze groot
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Orienteren op een basisschool
» wanneer inschrijven basisschool
» nav wanneer inschrijven basisschool: wat voor onderwijs?
» Basisschool uitzoeken
» Basisschool kiezen.
» wanneer inschrijven basisschool
» nav wanneer inschrijven basisschool: wat voor onderwijs?
» Basisschool uitzoeken
» Basisschool kiezen.
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: