Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Basisschool kiezen.

+7
Sea of Trees
Dolphinne
pindaatje
Mama Titty
Printje
Liadan
Dora
11 plaatsers

Ga naar beneden

Basisschool kiezen. Empty Basisschool kiezen.

Bericht  Gast di 29 jan 2013 - 8:42

Morgen zijn er hier opendagen. *slik*

Waar hebben jullie op gelet?
Wat vinden/vonden jullie belangrijk?
Zijn er nu dingen waar je tegenaan loopt en denkt: Als ik dat toen geweten had....
Wat voor onderwijs/school is het?
Heb jij gekeken naar wat lekker dichtbij was, of juist wat goed bij jullie/jullie kind(eren) past?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Basisschool kiezen. Empty Re: Basisschool kiezen.

Bericht  Dora di 29 jan 2013 - 8:49

Ik lees mee...
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Basisschool kiezen. Empty Re: Basisschool kiezen.

Bericht  Liadan di 29 jan 2013 - 8:56

Het allerbelangrijkste vond ik ons gevoel bij de basisschool. Toen we de school waar we voor gekozen hadden binnenliepen voelde het meteen goed bij ons en onze dochter.
Verder hebben we o.a. gelet op de manier van lesgeven, hoe ze omgaan met de kinderen, groepsgrootte, hoe ze omgaan met pesten, wat als je kind achter of voorloopt.
We lopen nog nergens tegenaan, daar gaat onze dochter nog te kort voor naar school.
Ze gaat naar een Jenaplanschool.
Ik vond het belangrijk dat ze dichtbij huis naar school zou gaan, maar vond het zeker zo belangrijk dat het onderwijs bij onze dochter en ons zou passen. Nou konden wij kiezen uit zo'n 8 basisscholen die allemaal vrij dicht in de buurt liggen, haar school is 10 minuten/kwartier lopen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Basisschool kiezen. Empty Re: Basisschool kiezen.

Bericht  Gast di 29 jan 2013 - 9:00

Wij hebben hier niks te kiezen. Er is maar één basisschool. Als we ervoor zouden kiezen om haar op een andere basisschool zouden doen, zouden we haar compleet buiten de gemeenschap plaatsen. Ze zal ook nooit tussen de gemeenschap in het buurtdorp komen, omdat ze in een ander dorp woont.

Helaas is dit regulier onderwijs. Als we de kans hadden gehad, was ze naar iets van jenaplan oid gegaan. Heb me hier alleen niet echt in verdiept, omdat dit bij ons geen optie is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Basisschool kiezen. Empty Re: Basisschool kiezen.

Bericht  Printje di 29 jan 2013 - 9:05

Leuk om te lezen dat er hier ook veel voor jenaplan kiezen. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, R was al ingeschreven met een paar maanden haha.

Het belangrijkste is je gevoel bij een school, hoe komt het over?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Basisschool kiezen. Empty Re: Basisschool kiezen.

Bericht  Mama Titty di 29 jan 2013 - 9:16

Hebben ook gekeken naar hoe om te gaan met pesten, lestijden, vorm van onderwijs en hoe dicht Bij.huis.
Is ongeveer 5min van ons vandaan en iedereen van de buurt gaat er naar toe.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Basisschool kiezen. Empty Re: Basisschool kiezen.

Bericht  pindaatje di 29 jan 2013 - 9:22

Liadan schreef:Het allerbelangrijkste vond ik ons gevoel bij de basisschool. Toen we de school waar we voor gekozen hadden binnenliepen voelde het meteen goed bij ons en onze dochter.
Verder hebben we o.a. gelet op de manier van lesgeven, hoe ze omgaan met de kinderen, groepsgrootte, hoe ze omgaan met pesten, wat als je kind achter of voorloopt.
We lopen nog nergens tegenaan, daar gaat onze dochter nog te kort voor naar school.

Dit was bij ons ook zo.
Onze dochter gaat straks naar een openbare school, ongeveer 5 minuten fietsen van huis, en (zo goed als) alle kinderen uit onze wijk gaan daar naar school, en de school staat ook goed bekend.
Dochter kan niet wachten om er heen te gaan, helaas voor haar moet ze nog 8 maanden wachten...

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Basisschool kiezen. Empty Re: Basisschool kiezen.

Bericht  Dolphinne di 29 jan 2013 - 9:36

Hier waren 2 scholen in de buurt (van vaders huis, het plan was/is om ook een keer meer daar in de buurt te gaan wonen. Mijn wijk vind ik zowiezo niks). We hebben de websites bekeken en bij de school die ons het meeste aansprak een afspraak gemaakt. Dat beviel meteen goed en we hebben dus voor die school toen gekozen.

Er gaan ook meerdere kinderen bij vader uit de straat naar die school waarvan er nu ook 2 bij hem in de klas zitten.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Basisschool kiezen. Empty Re: Basisschool kiezen.

Bericht  Sea of Trees di 29 jan 2013 - 9:46

Vooral op gevoel. De eerste keer zijn we bij een zwaar Christelijke basisschool gaan kijken. Helaas was de klik er gewoon niet. De kinderen werden elke dag voorgelezen uit de Bijbel, ze moesten hele Bijbelteksten uit hun hoofd kennen etc. Ook hadden ze bepaalde opvattingen over bijv. pesten en homosexualiteit die niet bij ons pasten. De school verder zag er tiptop uit, goed onderhouden, maar het gevoel was er gewoon niet.

Daarna bij een andere school gaan kijken, en toen we daar binnenkwamen kreeg ik al meteen het 'wow' gevoel. Op deze school hebben we zoon dus ingeschreven. Mijn vriend wil voor de zekerheid nog bij een andere school gaan kijken, maar dat mag hij dan lekker zelf regelen, want ik ben gewoon tevreden met de keuze die we hebben gemaakt.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Basisschool kiezen. Empty Re: Basisschool kiezen.

Bericht  Gast di 29 jan 2013 - 21:14

Rejoy. schreef:Wij hebben hier niks te kiezen. Er is maar één basisschool. Als we ervoor zouden kiezen om haar op een andere basisschool zouden doen, zouden we haar compleet buiten de gemeenschap plaatsen. Ze zal ook nooit tussen de gemeenschap in het buurtdorp komen, omdat ze in een ander dorp woont.
is.

Hier net zo (alleen dan hij)


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Basisschool kiezen. Empty Re: Basisschool kiezen.

Bericht  Fiwen di 29 jan 2013 - 21:47

Wij gaan over een kleine maand verhuizen naar een dorp naast de stad waar we nu wonen. We hebben mede voor dit dorp gekozen omdat er daar een Jenaplanschool is die goed aangeschreven staat en we J daar graag naartoe willen laten gaan.
Er zit wel een school dichterbij ons huis waar de meeste kinderen uit onze nieuwe wijk naartoe gaan maar daar hebben we geen goed gevoel bij (zijn er nog nooit geweest hoor, maar het is zo groot en de sfeer die mijn schoonzusje omschrijft vinden we niet prettig klinken). De Jenaplanschool is ongeveer een kwartiertje fietsen en zit op weg naar het werk van mijn man dus voor ons ideaal.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Basisschool kiezen. Empty Re: Basisschool kiezen.

Bericht  firda di 29 jan 2013 - 21:53

Siep schreef:
Rejoy. schreef:Wij hebben hier niks te kiezen. Er is maar één basisschool. Als we ervoor zouden kiezen om haar op een andere basisschool zouden doen, zouden we haar compleet buiten de gemeenschap plaatsen. Ze zal ook nooit tussen de gemeenschap in het buurtdorp komen, omdat ze in een ander dorp woont.
is.

Hier net zo (alleen dan hij)




+ 1 hier ook

firda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Basisschool kiezen. Empty Re: Basisschool kiezen.

Bericht  Slakje di 29 jan 2013 - 21:58

Sea of Trees schreef:Vooral op gevoel. De eerste keer zijn we bij een zwaar Christelijke basisschool gaan kijken. Helaas was de klik er gewoon niet. De kinderen werden elke dag voorgelezen uit de Bijbel, ze moesten hele Bijbelteksten uit hun hoofd kennen etc. Ook hadden ze bepaalde opvattingen over bijv. pesten en homosexualiteit die niet bij ons pasten. De school verder zag er tiptop uit, goed onderhouden, maar het gevoel was er gewoon niet.

Daarna bij een andere school gaan kijken, en toen we daar binnenkwamen kreeg ik al meteen het 'wow' gevoel. Op deze school hebben we zoon dus ingeschreven. Mijn vriend wil voor de zekerheid nog bij een andere school gaan kijken, maar dat mag hij dan lekker zelf regelen, want ik ben gewoon tevreden met de keuze die we hebben gemaakt.

Ik zat vroeger op een protestantse school en wij moesten ook hele bijbelteksten uit ons hoofd kennen. Verschrikkelijk vond ik dat. En we moesten 3 keer per dag bidden, er werd bij elke les wel verwezen of voorgelezen uit de bijbel. Verschrikkelijk... En als je werd gepest, dan was het je eigen probleem en was er iets goed mis met je.


Ik weet nog niet naar wat wij gaan kijken, ik denk naar een katholieke basisschool.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Basisschool kiezen. Empty Re: Basisschool kiezen.

Bericht  M@niek di 29 jan 2013 - 22:02

Ik woon tegenover de basisschool, ook de peuterspeelzaal is hier gevestigd. Voor mij vanzelfsprekend dat ze daar heen gaat. Het is een katholieke school en het is een vrij kleine school wat ik zelf wel prettig vind.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Basisschool kiezen. Empty Re: Basisschool kiezen.

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 5:17

We zijn bij twee scholen wezen kijken. De school die op 1 staat (Jenaplan) en een "gewone" school. En de Jenaplan school heeft nog steeds onze voorkeur.
Het was er klein, overzichtelijk en rustig. En ik had er echt het gevoel wat ik zelf vroeger op mijn eigen basisschool had. De andere school was groot, echt heeeeel groot. Elke groep heeft 3 klassen en het gebouw was echt huge. Je zou er zo verdwalen.
Ook een hoog "kak-gehalte" terwijl de juffen/meesters en ouders van de Jenaplanschool veel rustiger waren, elkaar niet aan het overschreeuwen waren etc etc.

We gaan nu nog op 1 school kijken en ik wil nog een apart gesprek op de Jenaplanschool, er zijn nog wel wat vragen die ik heb en vergeten ben te stellen gisteren.

H. vond het geweldig. Voor we het wisten waren we haar kwijt, was ze een klas binnen gelopen want ja, ze wilde ook kleuren, net als die andere kindjes.
Vervolgens was ze de juf gaan halen want een kindje had "haar" potloden afgepakt. Laughing

Ik moest trouwens huilen zodra we bij de eerste school binnen stonden Basisschool kiezen. 394967
Niet tranen met tuiten hoor, maar ze sprongen echt in mijn ogen. Ik ben echt een emo-doos.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Basisschool kiezen. Empty Re: Basisschool kiezen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum