wanneer inschrijven basisschool
+3
PapillonRose
mauwmauw
Susan
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
wanneer inschrijven basisschool
wanneer hebben jullie (of gaan jullie) jullie kindje(s) inschrijven voor de basisschool?
Heb geen idee wanneer dat moet. Nu nog niet lijkt mij, maar met 2? of later?
Heb geen idee wanneer dat moet. Nu nog niet lijkt mij, maar met 2? of later?
Gast- Gast
Re: wanneer inschrijven basisschool
Hangt af van de school.
Printje van hier werkt op een school en daar moet je je kindje voor het eerste jaar inschrijven anders is er echt geen plek meer.
Printje van hier werkt op een school en daar moet je je kindje voor het eerste jaar inschrijven anders is er echt geen plek meer.
Gast- Gast
Ik heb Ezra ingeschreven toen hij anderhalf was. Heb binnenkort een gesprek op die school en neem dan meteen een inschrijfformulier voor Yrsa mee.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
hier moet je het kindje ook heel vroeg inschrijven anders is er geen plek.en eigenlijk ook niet kieskeurig zijn maar op alle scholen in schrijven.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Jeetje, dat wist ik niet Dacht dat je met een jaar of drie er vroeg genoeg bij zou zijn Nou, dan ga ik binnenkort maar vast scholen shoppen, denk dat ik wel weet waar ik haar in zou willen schrijven, maar toch even goed informatie verzamelen en ook nog hopen dat er plek zal zijn tegen de tijd dat ze 4 is.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
In de woonplaats waar mijn dochter ws. naar school gaat schrijf je ze tussen de 3 en 3.5 in.
Gast- Gast
Wij zijn op dit moment bezig met een school. Het hangt ook af van de plaats en de school zelf...
Gast- Gast
Ik dacht dat dat hier ook zo was! Ik ga voor de zekerheid er wel op korte termijn achteraan, als het inderdaad vanaf 3 is heb ik tijd zat maar anders ben ik er graag op tijd bijDromertje schreef:In de woonplaats waar mijn dochter ws. naar school gaat schrijf je ze tussen de 3 en 3.5 in.
PapillonRose- Ratel
Bij ons in de regio krijg je van de gemeente een brief in het jaar als ze 3 jaar worden.
Bij de brief zit ook een blad met alle open dagen van de scholen in de regio.
Je kunt naar de open dagen en 1 a 2 weken laten kun je ze aanmelden op een bepaalde dag.
Je kunt naar de open dagen en 1 a 2 weken laten kun je ze aanmelden op een bepaalde dag.
Lala- Fluisteraar
- Aantal berichten : 60
Punten : 63
Ik lees net op internet dat dat hier ook zo is (had ik het toch goed onthouden van 3 jaar). Maar omdat ik misschien voor een school in een andere gemeente wil gaan, zal ik bij die school nog even apart informeren. Ze gaat namelijk of naar een goede basisschool hier dichtbij, maar ik twijfel ook over de Vrije School en die is iets verder weg.. Ach, nog tijd zat dus om me er uitgebreid in te verdiepen.Lala schreef:Bij ons in de regio krijg je van de gemeente een brief in het jaar als ze 3 jaar worden.
PapillonRose- Ratel
Het is inderdaad heel erg school afhankelijk. Sommige scholen hebben een enorme wachtlijst.
Onze school weer totaal niet.
Er worden bij ons kindjes van 2 ingeschreven, maar ook van bijna 4
Onze school weer totaal niet.
Er worden bij ons kindjes van 2 ingeschreven, maar ook van bijna 4
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Pff, wij hebben hier nog geen idee.
Normaal rond de 3 jaar. Maar hier gaan er een aantal scholen verhuizen, onze keus hangt ook een beetje af van de locatie.
Normaal rond de 3 jaar. Maar hier gaan er een aantal scholen verhuizen, onze keus hangt ook een beetje af van de locatie.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Hier in Hilversum verschilt het ook sterk per school. Wij hebben Tomas maar bij allerlei scholen ingeschreven toen hij 1,5 was. Als hij 3,5 is kunnen de scholen met zekerheid zeggen of er daadwerkelijk plek voor hem is, en we maken ook pas dan een keuze.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Hier is/was geen wachtlijst. Heb Indy wel al enige tijd geleden ingeschreven. Maar meer omdat ik dat zelf een prettig idee vond.
Op school hing een flyer dat je je kindje in kon schrijven als het voor een bepaalde tijd 4 wordt. Vorig jaar toen was dat als ze voor 1 aug 2011 4 zouden worden....en Indy wordt pas 10 aug 2011 4 dus vandaar dat jaar ingeschreven.
Op school hing een flyer dat je je kindje in kon schrijven als het voor een bepaalde tijd 4 wordt. Vorig jaar toen was dat als ze voor 1 aug 2011 4 zouden worden....en Indy wordt pas 10 aug 2011 4 dus vandaar dat jaar ingeschreven.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» nav wanneer inschrijven basisschool: wat voor onderwijs?
» Inschrijven basisschool
» Wanneer orienteren op een basisschool?
» Baby inschrijven Castingbureau
» Basisschool uitzoeken
» Inschrijven basisschool
» Wanneer orienteren op een basisschool?
» Baby inschrijven Castingbureau
» Basisschool uitzoeken
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: