Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baan in de gehandicaptenzorg

+8
Inge
Jeanette
love
Angela_1986
Roze Roos
Cheesegirl
Lientje
Ploen
12 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 3 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Ploen vr 14 jan 2011 - 1:56

-


Laatst aangepast door Ploen op ma 17 jan 2011 - 2:59; in totaal 1 keer bewerkt
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 3 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Jeanette vr 14 jan 2011 - 2:13

Ploen schreef:
Sunny87 schreef:Ik werk ook op een woongroep voor jong volwassenen met een matige beperking, in de woonwijk. Zijn qua adl zelfstandig maar hebben meer sturing nodig in het emotionele, psychische, autisme.

Bij ons helpen alle begeleiders degene die zoco/pbér zijn.
Bij ons zijn er drie functie's
Begeleider A B C, waarbij A laagste is , hoeven minder taken, minder verantwoordelijkheden en C hoogste is dus zoco.

Ik ben B en help dus met plannen, gesprekken met ouders, regeldingen, naar de HA ed.
Daarnaast doe ik het rooster en arbo en legionella ed.

Ik zit in loonschaal fwg 35 geloof ik er trede 2 of 3.

Jullie hebben het over aanloopschalen wat moet ik me daar dan bij voorstellen?

Daarnaast vind ik omdat je dezelfde taken uitvoerd of je nou sph of spw hebt gedaan het wel zo eerlijk dat iedereen gelijk verdiend. maar dat is mijn bescheiden mening Embarassed


Een aanloopschaal is de schaal waar je in start, is geloof ik 34 ofzo.
Wil zeggen als je geen ervaring hebt dan je eerst een jaar in de aanloopschaal zit
Tenminste zo is het bij ons.

Verder klopt het opzich wel wat je zegt dat als ze dezelfde taken doen ze wel gelijk kunnen verdienen. Maar ik vind het wel vreemd dat op 1 functie spw3 en HBO allebei aan het werk kunnen, vind ik toch wel een groot verschil.
SPW4 en HBO of SPW3 en SPW4 lijkt me dan nog wel redelijk

Idd. Bij vacatures staat ook vaak als opleidingseisen SPW4, SPH.

Ik zat eerst nog te twijfelen om met SPH verder te gaan leren, aangezien ik nu SPW4 heb. Maar kreeg een vast contract aangeboden voor onbepaalde tijd en ik mag altijd nog gaan door leren, dxus dat is wel fijn. Ik ben in idd geval 'binnen'.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 3 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Jeanette vr 14 jan 2011 - 2:16

Lady1984 schreef:
Razz88 schreef:
Lady1984 schreef:Ik zit in schaal 30 trede 2, heb een diploma SPW 4 woonbegeleider én zit in het laatste jaar van hbo maatschappelijk werk en dienstverlening. Nu ben ik begonnen als invalkracht en daarom heb ik een contract assistent woonbegeleider. Evil or Very Mad De persoonlijk begeleiders zitten in schaal 40, teamleidster in schaal 45, maar wij hebben ook een persoonlijk begeleider die in schaal 50 of 55 zit omdat hij eerder een andere functie had waar geen werk meer voor hem was. Het is eerlijk gezegd een waardeloze collega en begeleider. Lozen die handel. Twisted Evil

pff dan krijg je wel erg weinig uitbetaald voor als je kijkt naar je diploma!! maar dat komt natuurlijk omdat je als assistent woonbegeleider werkt. Maar dan moeten ze jou maar in de goede functie zetten vind ik :P

Ja, dat klopt, maar ik voer natuurlijk ook geen bijkomende taken uit. Ik schrijf geen plannen, voer alleen taken uit. Als ik klaar ben met MWD dan hoop ik snel een baan te kunnen vinden op hbo niveau.
Op mijn huidige werkplek is dat zeer waarschijnlijk niet mogelijk. Er is nog een meisje, zij heeft SPH gestudeerd en is gewoon als begeleider aan het werk. Wel goedkoop natuurlijk voor de organisatie, goede krachten (want je hebt toch meer geleerd over methodieken, het schrijven van plannen, ed) maar ze hoeven geen hoger salaris te betalen.

Bij de instelling waar ik werk hebben we ook invalkrachten, maar die hebben ook meerdere functies. Bij ons hoef je voor Assistent Begeleider A geen diploma te hebben, maar wel bijv. lerende er voor zijn. Assistent Begeleider B is hoger en daarvoor krijg je dan ook meer uit betaald.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 3 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 10:55

Ook ik werk in de gehandicapten zorg, met lvg-ers en autisten. In een woonvorm met 7 mensen die begeleid wonen. Ben begonnen als begeidster en daarna zorgcoordinator en inmiddels als neven taak ondersteunend hoofd wonen.

Begonnen in schaal 35 *begeleidster* en zit nu in schaal 45 en 50. Klinkt ingewikkeld maar als zorgcoordinator zit ik in schaal 45-3 en mijn uren als ondersteunend hoofd wonen worden uitbetaald in schaal 50.

Dit overigens met een afgeronde hbo opleiding

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 3 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Sunny87 vr 14 jan 2011 - 21:22

@petra
Even nieuwsgierig wat zijn jou taken als ondersteunend hoofd?

Wij hebben dat niet.
Wel hebben we een manager waar we eens in de 4 weken mee vergaderen, maar die heeft veel woningen onder haar hoede.

Alle woningen/dagbesteding zijn dus zelfsturend team.

Sunny87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 74
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 3 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum