Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baan in de gehandicaptenzorg

+8
Inge
Jeanette
love
Angela_1986
Roze Roos
Cheesegirl
Lientje
Ploen
12 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Angela_1986 di 11 jan 2011 - 7:30

[quote="Razz88"][quote="Roze Roos"]
Ploen schreef:Ik ben in mijn team ook de allerjongste. Ik ben 22 en de rest allemaal boven de 45 :shock: . Ja er is wel 1 invalcollega die 21 is, maar die zie ik niet zo vaak. Hoe is de samenstelling van jullie teams? Het valt me wel op dat ouders erg moeten wennen dat er nu een 'broekkie' de zorg over hun kinderen coordineerd.

Bij ons is de samenstelling van het team een beetje te vergelijken; met 24 jaar ben ik de jongste, daarna een paar collega's in de leeftijd 40/42, dan eind 40-ers/begin 50-ers en tenslotte 2 collega's van 60+... We hebben trouwens wel 'n stagiaire van 18.

Ik merk dat ik me tegenover mijn clienten soms ook eerst moet 'bewijzen'. Qua leeftijd zou ik hun kleinkind kunnen zijn en ik kan me ook heel goed voorstellen dat het raar is om tegenover zo'n 'snotneus' te zitten. Gelukkig win ik het vertrouwen van de meeste clienten vrij snel en heb ik een goede, professionele band met ze.
Ik krijg trouwens ook wel eens de vraag of ik stagiaire ben maar dat gebeurde voorheen veel vaker. De meeste mensen kennen me nu ondertussen wel (loop daar al 7 jaar rond, in diverse functie's) en ik moet zeggen dat ik ook steeds vaker te horen krijg dat ze (clienten, vrijwilligers, collega's) het leuk vinden dat ik er als jongere werk.

Ik heb SPW 4 gedaan, ben pb'er en zit in schaal 35 maar dan wel in de CAO VVT. Officieel werk ik dan ook in de ouderenzorg maar onze instelling is al járen bezig om dit om te zetten naar de gehandicaptensector, tot nu toe dus helaas zonder succes...
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Ploen di 11 jan 2011 - 10:32

Aimee schreef:Ik werk ook als begeleider in de gehandicapten zorg. Ben HBO geschoold en zit in (de aanloop)schaal 40. Is inderdaad geen vetpot, maar dat je elk jaar iets omhoog gaat is wel een leuk vooruitzicht... :-)

Alleen hebben ze mij op school verteld dat 40 ook nog gewoon een 'MBOschaal' is. Als HBO'er hoor je eigenlijk in 45 te starten (met bijbehorende functie als zorgcoordinator, sociotherapeut e.d.)

Het valt me op dat bij verschillende instellingen andere schalen gehanteerd worden
Bij de een is 40 begeleider en bij de ander is 40 coordinerend begeleider
Denk ook dat er weinig direct starten in schaal 45
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Jeanette di 11 jan 2011 - 23:57

Ploen schreef:
Aimee schreef:Ik werk ook als begeleider in de gehandicapten zorg. Ben HBO geschoold en zit in (de aanloop)schaal 40. Is inderdaad geen vetpot, maar dat je elk jaar iets omhoog gaat is wel een leuk vooruitzicht... :-)

Alleen hebben ze mij op school verteld dat 40 ook nog gewoon een 'MBOschaal' is. Als HBO'er hoor je eigenlijk in 45 te starten (met bijbehorende functie als zorgcoordinator, sociotherapeut e.d.)

Het valt me op dat bij verschillende instellingen andere schalen gehanteerd worden
Bij de een is 40 begeleider en bij de ander is 40 coordinerend begeleider
Denk ook dat er weinig direct starten in schaal 45

Verschillende instellingen hanteren ook andere schalen. Toevallig is er hier ook een instelling waarbij ik in een hogere schaal terecht zou komen. Maar ik heb een heerlijke baan, leuke collega's en leuke clienten, dus ik zit hier wel goed.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 3:22

Ploen schreef:
Aimee schreef:Ik werk ook als begeleider in de gehandicapten zorg. Ben HBO geschoold en zit in (de aanloop)schaal 40. Is inderdaad geen vetpot, maar dat je elk jaar iets omhoog gaat is wel een leuk vooruitzicht... :-)

Alleen hebben ze mij op school verteld dat 40 ook nog gewoon een 'MBOschaal' is. Als HBO'er hoor je eigenlijk in 45 te starten (met bijbehorende functie als zorgcoordinator, sociotherapeut e.d.)

Het valt me op dat bij verschillende instellingen andere schalen gehanteerd worden
Bij de een is 40 begeleider en bij de ander is 40 coordinerend begeleider
Denk ook dat er weinig direct starten in schaal 45

Bij ons start je met diploma verplegende niv 3, spw niv 3, verpleegkundige niv 4 of 5 en spw niv 4. , SPH allemaal in schaal 40 vanuit cao ziekenhuizen. Niet eerlijk vind ik, aangezien je met niveau 4 of 5 gewoon veel meer kennis hebt. Als je PB-er bent ga je naar de schaal 45. Maar er is dus een inval collega bij ons, die SPH gestudeerd heeft, en nu minder dan mij verdient, omdat zij woonbegeleider is en ik PB-er . Zit allemaal maar raar in elkaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Ploen do 13 jan 2011 - 0:29

-


Laatst aangepast door Ploen op ma 17 jan 2011 - 2:59; in totaal 1 keer bewerkt
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 1:41

Ploen schreef:
Razz88 schreef:
Ploen schreef:
Aimee schreef:Ik werk ook als begeleider in de gehandicapten zorg. Ben HBO geschoold en zit in (de aanloop)schaal 40. Is inderdaad geen vetpot, maar dat je elk jaar iets omhoog gaat is wel een leuk vooruitzicht... :-)

Alleen hebben ze mij op school verteld dat 40 ook nog gewoon een 'MBOschaal' is. Als HBO'er hoor je eigenlijk in 45 te starten (met bijbehorende functie als zorgcoordinator, sociotherapeut e.d.)

Het valt me op dat bij verschillende instellingen andere schalen gehanteerd worden
Bij de een is 40 begeleider en bij de ander is 40 coordinerend begeleider
Denk ook dat er weinig direct starten in schaal 45

Bij ons start je met diploma verplegende niv 3, spw niv 3, verpleegkundige niv 4 of 5 en spw niv 4. , SPH allemaal in schaal 40 vanuit cao ziekenhuizen. Niet eerlijk vind ik, aangezien je met niveau 4 of 5 gewoon veel meer kennis hebt. Als je PB-er bent ga je naar de schaal 45. Maar er is dus een inval collega bij ons, die SPH gestudeerd heeft, en nu minder dan mij verdient, omdat zij woonbegeleider is en ik PB-er . Zit allemaal maar raar in elkaar.

Het zit allemaal heel erg krom in elkaar vind ik. Zo verdien je in de kinderopvang (dus SPW niveau 3) evenveel of meer dan als begeleider in de gehandicaptenzorg terwijl je daar vaak niveau 4 of SPH voor moet doet.
En wat Razz hierboven beschrijft is ook raar, of je niveau 3 hebt gedaan of SPH lijkt me toch wel enigszins een verschil maar goed helaas hebben we hier niks over te zeggen Mad

Ja dat is ook raar. Maar dat komt omdat mijn collega die SPH heeft, in de functie van woonbegeleider werkt, aangezien er geen hogere functies open staan. En dan krijgt ze dus hetzelfde uitbetaald als iemand met niv 3. die als woonbegeleider werkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Inge do 13 jan 2011 - 1:48

BIj mij op het werk kom je alleen als spw niveau 4 aan het werk maar de voorkeur gaat uit naar SPH. Maar je krijgt niet meer uitbetaald als HBO'er. Vind het zelf ook krom, maarja.
BIj ons is iedereen ook persoonlijk begeleider, mbo of hbo dat maakt niet uit.

Ja verdiend kinderopvang bijna hetzelfde? ik heb wel eens gekeken voor kinderopvang, maar toen dacht ik dat ik toch aanzienlijk minder ging verdienen.
Wil ergens wel van de onregelmatigheid af, maar het het te erg naar mijn zin op het werk, voornamelijk met mijn collega's
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Ploen do 13 jan 2011 - 1:51

Inge schreef:BIj mij op het werk kom je alleen als spw niveau 4 aan het werk maar de voorkeur gaat uit naar SPH. Maar je krijgt niet meer uitbetaald als HBO'er. Vind het zelf ook krom, maarja.
BIj ons is iedereen ook persoonlijk begeleider, mbo of hbo dat maakt niet uit.

Ja verdiend kinderopvang bijna hetzelfde? ik heb wel eens gekeken voor kinderopvang, maar toen dacht ik dat ik toch aanzienlijk minder ging verdienen.
Wil ergens wel van de onregelmatigheid af, maar het het te erg naar mijn zin op het werk, voornamelijk met mijn collega's

Hier wel ja, allebei rond de 1700 begin en 2350 zoiets maximaal
maar dan wel als woonbegeleider, niet als Pb'er
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  limbogirl82 do 13 jan 2011 - 8:16

Heey

Ik werk ook in de gehandicaptenzorg, nog niet zo heel lang dus ik weet niet echt antwoord te geven.
Mijn salaris valt ook tegen maar ik betaal ook veel belasting omdat het mijn 2e baan is .
Bij ons zijn sommige assistent begeleider en andere begeleider maar in de praktijk merk je hier vaak weinig onderscheid van.
Ik weet ook niet precies hoe alles werkt.



limbogirl82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Sunny87 do 13 jan 2011 - 10:54

Ik werk ook op een woongroep voor jong volwassenen met een matige beperking, in de woonwijk. Zijn qua adl zelfstandig maar hebben meer sturing nodig in het emotionele, psychische, autisme.

Bij ons helpen alle begeleiders degene die zoco/pbér zijn.
Bij ons zijn er drie functie's
Begeleider A B C, waarbij A laagste is , hoeven minder taken, minder verantwoordelijkheden en C hoogste is dus zoco.

Ik ben B en help dus met plannen, gesprekken met ouders, regeldingen, naar de HA ed.
Daarnaast doe ik het rooster en arbo en legionella ed.

Ik zit in loonschaal fwg 35 geloof ik er trede 2 of 3.

Jullie hebben het over aanloopschalen wat moet ik me daar dan bij voorstellen?

Daarnaast vind ik omdat je dezelfde taken uitvoerd of je nou sph of spw hebt gedaan het wel zo eerlijk dat iedereen gelijk verdiend. maar dat is mijn bescheiden mening Embarassed

Sunny87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 74
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 11:00

Sunny87 schreef:Ik werk ook op een woongroep voor jong volwassenen met een matige beperking, in de woonwijk. Zijn qua adl zelfstandig maar hebben meer sturing nodig in het emotionele, psychische, autisme.

Bij ons helpen alle begeleiders degene die zoco/pbér zijn.
Bij ons zijn er drie functie's
Begeleider A B C, waarbij A laagste is , hoeven minder taken, minder verantwoordelijkheden en C hoogste is dus zoco.

Ik ben B en help dus met plannen, gesprekken met ouders, regeldingen, naar de HA ed.
Daarnaast doe ik het rooster en arbo en legionella ed.

Ik zit in loonschaal fwg 35 geloof ik er trede 2 of 3.

Jullie hebben het over aanloopschalen wat moet ik me daar dan bij voorstellen?

Daarnaast vind ik omdat je dezelfde taken uitvoerd of je nou sph of spw hebt gedaan het wel zo eerlijk dat iedereen gelijk verdiend. maar dat is mijn bescheiden mening Embarassed

Nou ik vind van niet, aangezien ik heel veel collega's heb met verzorgende niv. 3 en ik dus spw niv4 heb. Ik heb meer kennis over zorgplannen schrijven en meer kennis over methodieken en weet ik veel wat allemaal. Toen ik dus nog als woonbegeleider werkte, werd er ook al van me verwacht dat ik meehielp met de zorgplannen ,aangezien ik die kennis heb. Ik kreeg hetzelfde als de woonbegeleiders die niv. 3 hebben uitbetaald. Begrijp me niet verkeerd, ik voel me eigen niet beter als iemand anders, maar vind dat je gewoon naar diploma betaald moet krijgen, aangezien er bij ons dus toch verwacht werd dat ik mijn kennis gebruikte, ookal was ik toen nog geen zoco.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Sunny87 do 13 jan 2011 - 11:09

Ik snap je punt, maar zoals ik al schreef als je dezelfde taken hebt vind ik dat hetzelfde loon wel oke is.

Jij had toen meer taken dan de collega's met niveau 3 en dus zou je idd meer moeten verdienen dan.
Maar dat is gebasseerd op het feit dat je meer taken hebt en niet op de diploma's.

Sunny87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 74
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 11:28

Sunny87 schreef:Ik snap je punt, maar zoals ik al schreef als je dezelfde taken hebt vind ik dat hetzelfde loon wel oke is.

Jij had toen meer taken dan de collega's met niveau 3 en dus zou je idd meer moeten verdienen dan.
Maar dat is gebasseerd op het feit dat je meer taken hebt en niet op de diploma's.

Ja maar die meer taken die ik kreeg, stonden weer in verband met mijn diploma. Maargoed het zit gewoon overal raar in elkaar !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Sunny87 do 13 jan 2011 - 11:35

Ja je hebt gelijk.
Sowieso hoor ik van collega's met partners die meer verdienen dan zij dat die partners veel minder verantwoordelijkheid hebben, rustig aan het werk zijn, als ze vrij zijn worden ze niet gebeld of ze in kunnen vallen, de tijd krijgen voor projecten ( bij ons moet het gewoon tijdens werktijd, wat dan niet ten goede komt van de client ) etc etc.
Dus dat is ook zo krom.
Maar goed that's live.

Sunny87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 74
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  limbogirl82 do 13 jan 2011 - 11:36

Ik begrijp wat je zegt.
Bij ons is dat soms ook, die met mbo diploma doen hetzelfde als de hbo'rs wat officieel gezien al vreemd is gezien je met mbo assistent bent en hbo gewoon begeleider. maar er is geen duidelijk verschil met wat je dan NIET mag als mbo-er.
En sommige met hbo krijgen nog altijd hetzelfde loon als mbo.
Tja waar doe je het dan voor, een extra papiertje is altijd goed natuurlijk maar het moet ook een doel hebben en meestal is dat toch dat je dan net iets meer mag verdienen.
Dan heb je er ook recht op....

Anders heb je tenslotte voor niks die opleiding gedaan, nou voor niks wil ik niet zeggen want je leert er van maar je bent je geld kwijt en verdient er niet heen.


limbogirl82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Sunny87 do 13 jan 2011 - 11:46

Jep klopt ook
Maar zo zag ik van de week een woonbegeleiders functie waar HBO werd gevraagd en die worden dus ook 2 loonschalen hoger betaald. ( was geloof ik een intensieve groep)
Bij de meeste functie's op de woongroep is een MBO voldoende.
Dat iemand met een HBO daarop sollicteerd is dan toch zijn keus? of zie ik het nu heel krom?

Sunny87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 74
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Inge do 13 jan 2011 - 11:50

Sunny87 schreef:Jep klopt ook
Maar zo zag ik van de week een woonbegeleiders functie waar HBO werd gevraagd en die worden dus ook 2 loonschalen hoger betaald. ( was geloof ik een intensieve groep)
Bij de meeste functie's op de woongroep is een MBO voldoende.
Dat iemand met een HBO daarop sollicteerd is dan toch zijn keus? of zie ik het nu heel krom?
Tja het kromme is alleen dat een hbo'er de voorkeur geniet... dat staat ook vaak in advertenties... dus ze vragen wel hbo'ers maar je krijgt niet als hbo'er uitbetaald.
Zijn niet super veel werkplekken waar je echt als hbo'er uitbetaald krijgt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Ploen do 13 jan 2011 - 22:23

Sunny87 schreef:Ik werk ook op een woongroep voor jong volwassenen met een matige beperking, in de woonwijk. Zijn qua adl zelfstandig maar hebben meer sturing nodig in het emotionele, psychische, autisme.

Bij ons helpen alle begeleiders degene die zoco/pbér zijn.
Bij ons zijn er drie functie's
Begeleider A B C, waarbij A laagste is , hoeven minder taken, minder verantwoordelijkheden en C hoogste is dus zoco.

Ik ben B en help dus met plannen, gesprekken met ouders, regeldingen, naar de HA ed.
Daarnaast doe ik het rooster en arbo en legionella ed.

Ik zit in loonschaal fwg 35 geloof ik er trede 2 of 3.

Jullie hebben het over aanloopschalen wat moet ik me daar dan bij voorstellen?

Daarnaast vind ik omdat je dezelfde taken uitvoerd of je nou sph of spw hebt gedaan het wel zo eerlijk dat iedereen gelijk verdiend. maar dat is mijn bescheiden mening Embarassed


Een aanloopschaal is de schaal waar je in start, is geloof ik 34 ofzo.
Wil zeggen als je geen ervaring hebt dan je eerst een jaar in de aanloopschaal zit
Tenminste zo is het bij ons.

Verder klopt het opzich wel wat je zegt dat als ze dezelfde taken doen ze wel gelijk kunnen verdienen. Maar ik vind het wel vreemd dat op 1 functie spw3 en HBO allebei aan het werk kunnen, vind ik toch wel een groot verschil.
SPW4 en HBO of SPW3 en SPW4 lijkt me dan nog wel redelijk
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Lady1984 do 13 jan 2011 - 22:59

Ik zit in schaal 30 trede 2, heb een diploma SPW 4 woonbegeleider én zit in het laatste jaar van hbo maatschappelijk werk en dienstverlening. Nu ben ik begonnen als invalkracht en daarom heb ik een contract assistent woonbegeleider. Evil or Very Mad De persoonlijk begeleiders zitten in schaal 40, teamleidster in schaal 45, maar wij hebben ook een persoonlijk begeleider die in schaal 50 of 55 zit omdat hij eerder een andere functie had waar geen werk meer voor hem was. Het is eerlijk gezegd een waardeloze collega en begeleider. Lozen die handel. Twisted Evil
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 23:06

Lady1984 schreef:Ik zit in schaal 30 trede 2, heb een diploma SPW 4 woonbegeleider én zit in het laatste jaar van hbo maatschappelijk werk en dienstverlening. Nu ben ik begonnen als invalkracht en daarom heb ik een contract assistent woonbegeleider. Evil or Very Mad De persoonlijk begeleiders zitten in schaal 40, teamleidster in schaal 45, maar wij hebben ook een persoonlijk begeleider die in schaal 50 of 55 zit omdat hij eerder een andere functie had waar geen werk meer voor hem was. Het is eerlijk gezegd een waardeloze collega en begeleider. Lozen die handel. Twisted Evil

pff dan krijg je wel erg weinig uitbetaald voor als je kijkt naar je diploma!! maar dat komt natuurlijk omdat je als assistent woonbegeleider werkt. Maar dan moeten ze jou maar in de goede functie zetten vind ik :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Lady1984 do 13 jan 2011 - 23:09

Razz88 schreef:
Lady1984 schreef:Ik zit in schaal 30 trede 2, heb een diploma SPW 4 woonbegeleider én zit in het laatste jaar van hbo maatschappelijk werk en dienstverlening. Nu ben ik begonnen als invalkracht en daarom heb ik een contract assistent woonbegeleider. Evil or Very Mad De persoonlijk begeleiders zitten in schaal 40, teamleidster in schaal 45, maar wij hebben ook een persoonlijk begeleider die in schaal 50 of 55 zit omdat hij eerder een andere functie had waar geen werk meer voor hem was. Het is eerlijk gezegd een waardeloze collega en begeleider. Lozen die handel. Twisted Evil

pff dan krijg je wel erg weinig uitbetaald voor als je kijkt naar je diploma!! maar dat komt natuurlijk omdat je als assistent woonbegeleider werkt. Maar dan moeten ze jou maar in de goede functie zetten vind ik :P

Ja, dat klopt, maar ik voer natuurlijk ook geen bijkomende taken uit. Ik schrijf geen plannen, voer alleen taken uit. Als ik klaar ben met MWD dan hoop ik snel een baan te kunnen vinden op hbo niveau.
Op mijn huidige werkplek is dat zeer waarschijnlijk niet mogelijk. Er is nog een meisje, zij heeft SPH gestudeerd en is gewoon als begeleider aan het werk. Wel goedkoop natuurlijk voor de organisatie, goede krachten (want je hebt toch meer geleerd over methodieken, het schrijven van plannen, ed) maar ze hoeven geen hoger salaris te betalen.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 23:23

Lady1984 schreef:
Razz88 schreef:
Lady1984 schreef:Ik zit in schaal 30 trede 2, heb een diploma SPW 4 woonbegeleider én zit in het laatste jaar van hbo maatschappelijk werk en dienstverlening. Nu ben ik begonnen als invalkracht en daarom heb ik een contract assistent woonbegeleider. Evil or Very Mad De persoonlijk begeleiders zitten in schaal 40, teamleidster in schaal 45, maar wij hebben ook een persoonlijk begeleider die in schaal 50 of 55 zit omdat hij eerder een andere functie had waar geen werk meer voor hem was. Het is eerlijk gezegd een waardeloze collega en begeleider. Lozen die handel. Twisted Evil

pff dan krijg je wel erg weinig uitbetaald voor als je kijkt naar je diploma!! maar dat komt natuurlijk omdat je als assistent woonbegeleider werkt. Maar dan moeten ze jou maar in de goede functie zetten vind ik :P

Ja, dat klopt, maar ik voer natuurlijk ook geen bijkomende taken uit. Ik schrijf geen plannen, voer alleen taken uit. Als ik klaar ben met MWD dan hoop ik snel een baan te kunnen vinden op hbo niveau.
Op mijn huidige werkplek is dat zeer waarschijnlijk niet mogelijk. Er is nog een meisje, zij heeft SPH gestudeerd en is gewoon als begeleider aan het werk. Wel goedkoop natuurlijk voor de organisatie, goede krachten (want je hebt toch meer geleerd over methodieken, het schrijven van plannen, ed) maar ze hoeven geen hoger salaris te betalen.

Juist ik denk dat veel instellingen zo denken.. Suspect

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 0:59

Ik werk in de gehandicaptenzorg ben nu dvc-er. Omdat ik vanuit woonbegeleider overgestapt ben naar dvc-er zit ik nog in de aanloopschaal van 50.(49-3 geloof ik)..
Vergeleken met gewoon woonbegeleider scheelt mijn salaris echt niet veel (200,00 geloof ik), alleen ik werk nu maar 1 weekend per maand, en draai maar 1 avond max in de week. Dus qua werktijden ben ik vooruit gegaan.
Ik ben in 2005 begonnen als leerling, mei 2009 afgestudeerd en sinds juni 2010 dvc-er. Kwam toevallig op mijn pad en heb het geluk gehad dat ik deze functie mocht uitvoeren ondanks dat ik zeer weinig ervaring had.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Ploen vr 14 jan 2011 - 1:02

BeeGee schreef:Ik werk in de gehandicaptenzorg ben nu dvc-er. Omdat ik vanuit woonbegeleider overgestapt ben naar dvc-er zit ik nog in de aanloopschaal van 50.(49-3 geloof ik)..
Vergeleken met gewoon woonbegeleider scheelt mijn salaris echt niet veel (200,00 geloof ik), alleen ik werk nu maar 1 weekend per maand, en draai maar 1 avond max in de week. Dus qua werktijden ben ik vooruit gegaan.
Ik ben in 2005 begonnen als leerling, mei 2009 afgestudeerd en sinds juni 2010 dvc-er. Kwam toevallig op mijn pad en heb het geluk gehad dat ik deze functie mocht uitvoeren ondanks dat ik zeer weinig ervaring had.

Oh dat klinkt lekker ja! Zo rol je er op een leuke manier tussen, zo gebeurd het ook vaak.
Een beetje geluk hebben. Zeker fijn die werktijden.
Salaris valt inderdaad mee wat je dan extra krijgt en als je dan weer bekijkt wat een woonbegeleider extra aan ORT krijgt kom je misschien wel weer op hetzelfde salaris uit, ook weer raar eigenlijk Wink
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 1:41

@ ploen dat is ook zo qua salaris...maar goed ik heb nu betere werktijden en veel meer uitdaging...Ook ben ik blij dat ik niet meer full time op de groep sta maar veel breder erom heen werk. Je merkt nu pas wat er allemaal om een client/bewoner heen gebeurt en dat vind ik erg leuk. Natuurlijk zitten er ook nadelen aan vast, ben toch verantwoordelijk van 16 clienten/bewoners maar ook het hele team moet draaiende blijven en dat vergt ook veel van je als persoon maar ook je gezin/relatie vergt veel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg - Pagina 2 Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum