Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baan in de gehandicaptenzorg

+8
Inge
Jeanette
love
Angela_1986
Roze Roos
Cheesegirl
Lientje
Ploen
12 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Ploen ma 10 jan 2011 - 1:56

Hallo allemaal,

Zijn er meer meiden die werken in de gehandicaptenzorg en ik welke functie??
Ik werk momenteel als woonbegeleider en zit nu in de aanloopschaal, salaris valt me daarom ook beetje tegen.
Hoe zit dit precies, krijg je per ervaringsjaar dat je werkt meer salaris of ga je hier zelf achteraan?
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Lientje ma 10 jan 2011 - 2:52

Hoi,
ik werk in de gehandicaptenzorg, 22 uur in de week als medewerker wonen (woonbegeleider). Bij ons is het zo dat je elk jaar dat je werkt je er wat salaris bij krijgt. Maar bij ons is medwerker wonen ook gelijk in de hoge schaal omdat je meer verantwoordelijkheid heb (zoals zorgplannen schrijven, persoonlijk begeleider etc.) Als je bijvoorbeeld woningassistent bent bij ons krijg je een stuk minder, omdat je ook minder verantwoordelijkheden hebt.
Wel leuk dat je ook in de gehandicaptenzorg werkt, wat voor groep heb je? Ik werk zelf met meervoudig gehandicapten, leeftijdscategorie van 40 - 55 jaar en ze leven op het niveau baby/peuter/kleuter, dus veel verzorging, maar wel erg leuk!
Hoop trouwens dat je wat aan m'n antwoord heb!
Groetjes
Lientje
Lientje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 47
Punten : 277
Registratiedatum : 04-01-11
Woonplaats : In de buurt van Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Ploen ma 10 jan 2011 - 2:59

-


Laatst aangepast door Ploen op ma 17 jan 2011 - 2:57; in totaal 1 keer bewerkt
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Cheesegirl ma 10 jan 2011 - 4:13

Ik werk ook in de gehandicaptenzorg. Ik zit nu ook in de aanloopschaal, volgens mij heeft dit met je arbeidsjaren te maken.
Ik werk trouwens op een Orthopedagogisch DagCentrum (ODC) en daar begeleid ik kinderen tussen de 10 en 18 met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking. Ik doe dit voor 2 dagen in de week, want ik studeer ook nog.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 10:05

Ik werk ook in de gehandicaptenzorg als zorgcoordinator. Ik val in de cao Ziekenhuizen , dus dat ik wel gunstiger als cao gehandicaptenzorg. Ik val nu nu in aanloopschaal 44, aangezien dit mijn eerste jaar in deze functie is ( in 2008 begonnen als staigiaire, juni 2009 afgestudeerd en begonnen als woonbegeleidster, nu deze functie).
Ik werk op een buitenhuis van een instelling , waar 11 matig tot licht verstandelijk gehandicapten wonen met allen epilepsie. Ook komt er autisme voor bij een aantal clienten. De jongste is 23 en de oudste 60. Ik vind vooral het werken op een buitenhuis ( huis midden in een wijk. Niet op een terrein van de instelling) een pluspunt. Onze groep is meer gericht op het leven in de maatschappij, althans dat is het uitgangspunt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Roze Roos ma 10 jan 2011 - 10:35

Ik werk ook in de gehandicaptenzorg, maar val qua salaris onder de thuiszorg, weet niet of dat gunstiger is.. Het is geen baan die geweldig goed betaald, maar als je een HBO-opleiding hebt èn wat jaren werkervaring scheelt dat zeker! Ik zit in schaal 40-3 ofzo!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Angela_1986 ma 10 jan 2011 - 10:49

Roze Roos schreef:Ik werk ook in de gehandicaptenzorg, maar val qua salaris onder de thuiszorg, weet niet of dat gunstiger is.. Het is geen baan die geweldig goed betaald, maar als je een HBO-opleiding hebt èn wat jaren werkervaring scheelt dat zeker! Ik zit in schaal 40-3 ofzo!

Dus jij valt onder de CAO VVT? Dan is 't niet gunstiger, de CAO van de gehandicaptensector is iets gunstiger maar het scheelt niet heel veel hoor geloof ik.
Maar volgens mij is 't bij beide CAO's zo dat je per ervaringsjaar 'n tree ( Question ) omhoog gaat. Dus als je nu in schaal 35 - 1 zou zitten, ga je na 'n jaar naar 35 - 2.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Roze Roos ma 10 jan 2011 - 10:54

Angela_1986 schreef:
Roze Roos schreef:Ik werk ook in de gehandicaptenzorg, maar val qua salaris onder de thuiszorg, weet niet of dat gunstiger is.. Het is geen baan die geweldig goed betaald, maar als je een HBO-opleiding hebt èn wat jaren werkervaring scheelt dat zeker! Ik zit in schaal 40-3 ofzo!

Dus jij valt onder de CAO VVT? Dan is 't niet gunstiger, de CAO van de gehandicaptensector is iets gunstiger maar het scheelt niet heel veel hoor geloof ik.
Maar volgens mij is 't bij beide CAO's zo dat je per ervaringsjaar 'n tree ( Question ) omhoog gaat. Dus als je nu in schaal 35 - 1 zou zitten, ga je na 'n jaar naar 35 - 2.

Klopt, daar val ik onder.. Ik was al bang dat het minder gunstig was, maar goed heb leuk gekletst tijdens mijn sollicitatie/salarisgesprek en ben er per uur 2 euro op vooruit gegaan in vergelijking met mijn vorige werk dus wat dat betreft! Ik mis nu vooral de ORT, werk amper nog in uren dat ik ORT krijg en eerder werkte ik zo'n 3 weekenden en doordeweeks vaak wel 4-5 late diensten dus tja dan tikt het wel aan!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Angela_1986 ma 10 jan 2011 - 11:09

Oh ja dat zul je dan zeker wel missen... is toch lekker meegenomen!

Ik heb eigenlijk nooit ORT, werk maar 'n paar weekenden/avonden per jaar. Wij werken eigenlijk voornamelijk overdag.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Roze Roos ma 10 jan 2011 - 11:10

Ja dat zie je wel in je loon! Ben ergens wel blij dat ik niet meer zoveel avonden tot 23.00 of later werk hoor!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Ploen ma 10 jan 2011 - 22:28

-


Laatst aangepast door Ploen op ma 17 jan 2011 - 2:57; in totaal 1 keer bewerkt
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  love ma 10 jan 2011 - 22:34

Ik werk ook in de gehandicaptenzorg.
Werk als assistent begeleidster op een 24uurs woongroep, heb wel bij mijn sollicitatie te horen gekregen dat met mijn functie je in de toekomst als begeleidster aan het werk kan Very Happy
Werk op een groep van 6 clienten die in de toekomst misschien zelfstandig gaan wonen.
Ik werk 28uur per week, ideaal vind ik zelf.
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Roze Roos ma 10 jan 2011 - 22:44

Ploen schreef:Ik heb ook HBO gedaan, daarom zou ik graag ook meer willen dan de begeleiding die ik nu doe. Maar misschien moet ik maar geduldig afwachten en eerst wat meer ervaring opdoen
Ik werk vooral late diensten, heel af en toe vroeg en weekenden.
Zou het ook wel lekker vinden om af en toe eens overdag te werken, maar ja dat is de zorg Very Happy

Mijn ervaring is dat het lastig is om echt iets op HBO-niveau te doen, dat vaak functies als Persoonlijk Begeleider ook gedaan worden door mensen met een MBO-opleiding die er al lang werken. In mijn huidige werk werk ik veel overdag en dat bevalt mij wel, ook is er gekeken naar mijn opleiding en wordt het hoog aangeslagen dat ik pedagoog ben.
Maar wil je op zoek naar iets anders of wil je gewoon meer verdienen?
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Ploen ma 10 jan 2011 - 22:53

-


Laatst aangepast door Ploen op ma 17 jan 2011 - 2:58; in totaal 1 keer bewerkt
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Roze Roos ma 10 jan 2011 - 22:57

Ja of gewoon solliciteren op een nieuwe functie! Ik ben gestopt in mijn "mbo-funtie" omdat ik meer wilde doen dan de standaard adl-zaken, ik deed onofficieël een heleboel regelzaken maar dat was maar tijdelijk omdat mijn collega ziek was. Daarna wilde ik helemaal meer. Ik heb inmiddels een functie waarin ik heel veel meer kennis etc kwijt kan en meer het gevoel heb dat ik op HBO-niveau werk!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 23:02

Roze Roos schreef:
Ploen schreef:Ik heb ook HBO gedaan, daarom zou ik graag ook meer willen dan de begeleiding die ik nu doe. Maar misschien moet ik maar geduldig afwachten en eerst wat meer ervaring opdoen
Ik werk vooral late diensten, heel af en toe vroeg en weekenden.
Zou het ook wel lekker vinden om af en toe eens overdag te werken, maar ja dat is de zorg Very Happy

Mijn ervaring is dat het lastig is om echt iets op HBO-niveau te doen, dat vaak functies als Persoonlijk Begeleider ook gedaan worden door mensen met een MBO-opleiding die er al lang werken. In mijn huidige werk werk ik veel overdag en dat bevalt mij wel, ook is er gekeken naar mijn opleiding en wordt het hoog aangeslagen dat ik pedagoog ben.
Maar wil je op zoek naar iets anders of wil je gewoon meer verdienen?

Ik heb een SPW niv 4 opleiding, en ik ben ook persoonlijk begeleider. Normaal moet je er inderdaad minimaal 2 jaar werken, voordat je deze functie kunt krijgen. Ik had gewoon geluk met de samenloop van omstandigheden. Mijn ex-collega die hier zorgcoordinator/persoonlijk begeleider( als het beestje maar een naam heeft) was, is uit zijn functie gezet wegens niet goed functioneren. Ik was op dat moment de enige die fulltime werkt en een niveau 4 diploma heeft,en volgens mijn baas potentie heb om deze functie te doen. Eigenlijk heb ik nu de baan van mijn toenmalige stagebegeleider. Best lullig als ik er zo over nadenk :P . Ik ben in mijn team ook de allerjongste. Ik ben 22 en de rest allemaal boven de 45 :shock: . Ja er is wel 1 invalcollega die 21 is, maar die zie ik niet zo vaak. Hoe is de samenstelling van jullie teams? Het valt me wel op dat ouders erg moeten wennen dat er nu een 'broekkie' de zorg over hun kinderen coordineerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Roze Roos ma 10 jan 2011 - 23:12

Misschien lullig, maar wel fijn dat er gezien werd dat je potentie hebt en dat ze het aandurven met je! Helemaal leuk!

Ouders moeten vaak wennen aan het feit dat ik jong ben en dan horen ze dat ik een HBO-opleiding heb en dan is het wel minder, bizar genoeg maar heb amper collega's met een HBO-diploma dus wellicht dat dat het is. Veel van mijn collega's zijn veel ouder dan dat ik ben ( lees 50-55+) en ergens moet ik mij eerst altijd "bewijzen" voordat ze niet meer zien dat ik jong ben..
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Ploen ma 10 jan 2011 - 23:13

Ik heb niet echt veel te maken met ouders, toen ik pas begonnen vroegen wel veel clienten of ik stagiare was haha, zegt al genoeg dus Wink Zie er ook wel jong uit, dus wel begrijpelijk
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Roze Roos ma 10 jan 2011 - 23:20

Oow die vraag heb ik ook wel eens van ouders gehad, werkte ik er al 4 jaar maar hadden ze mij nog niet gezien. * werkte op een logeerhuis* "Ben jij de stagiaire?" "Euhm nee ik werk hier al 4 jaar" Ouder"s: Embarassed
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 23:33

Roze Roos schreef:Oow die vraag heb ik ook wel eens van ouders gehad, werkte ik er al 4 jaar maar hadden ze mij nog niet gezien. * werkte op een logeerhuis* "Ben jij de stagiaire?" "Euhm nee ik werk hier al 4 jaar" Ouder"s: Embarassed

Ja dan voel je je ook knap lullig als ze dat vragen. Maargoed dat ligt dat aan die ouders, die meteen denken dat als ze een jong meisje zien, dat het een staigiare is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Roze Roos ma 10 jan 2011 - 23:52

Klopt helemaal èn helemaal omdat de gemiddelde stagiaire nog wel eens even oud/ouders was dan dat ik was!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Jeanette di 11 jan 2011 - 0:22

Ik werk ook als woonbegeleider voor verstandelijke gehandicapten met een licht/matig niveau. Daarnaast zijn er aanverwante ziektebeelden zoals verslavingsproblematiek, hechtingsproblematiek en dementie. Er gebeurd dus van alles! Ik zit qua loon ook in de aanloop schaal, maar ik krijg ORT en dat scheelt veel. Ik schrijf zelf ook nog geen plannen, maar mag wel de PB'er mee helpen. Ik werk er ook sinds een half jaartje. Toevallig ben ik sinds deze maand aandachtsfunctionaris voor de Arbo en Veiligheid van onze voorziening. Misschien dat je ook zo'n taak op je kunt nemen? Je leert stukken meer bij en je kunt er mooi in door groeien.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Inge di 11 jan 2011 - 3:46

Ik werk ook in de zorg, persoonlijk begeleider / sociaal pedagogisch medewerker op een woongroep voor jongeren met gedragsproblemen en een licht verstandelijke handicap.
Ik doe dit werk al vanaf mijn 18e (stage, invalwerk, ziektevervanging, zwangerschapsvervanging en nu 4jaar voor vast). Ik heb HBO gestudeerd. Zit in schaal 40, trede 4. Salaris is niet super best en ik wil uiteindelijk wel een baan met schaal 45 of jeugdzorg 8. Maar heb het onwijs naar mijn zin op het werk en vooral super leuke collega's.
Toen ik ging solliciteren wilde ze mij ook in de aanloopschaal hebben, 39 5 toen geloof ik, maar dat wilde ik perse niet omdat ik op mijn oude werk in schaal 40-2 zou komen... dus ben toen in 40-2 ingeschaald.
De ORT maakt er idd wel nog iets van van je salaris, maar een vetpot wil ik het niet noemen Sad

Ik begin wel een beetje de balen te krijgen van het onregelmatig werken en dan vooral het werken in de weekenden en feestdagen.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Ploen di 11 jan 2011 - 5:26

Jeanette schreef:Ik werk ook als woonbegeleider voor verstandelijke gehandicapten met een licht/matig niveau. Daarnaast zijn er aanverwante ziektebeelden zoals verslavingsproblematiek, hechtingsproblematiek en dementie. Er gebeurd dus van alles! Ik zit qua loon ook in de aanloop schaal, maar ik krijg ORT en dat scheelt veel. Ik schrijf zelf ook nog geen plannen, maar mag wel de PB'er mee helpen. Ik werk er ook sinds een half jaartje. Toevallig ben ik sinds deze maand aandachtsfunctionaris voor de Arbo en Veiligheid van onze voorziening. Misschien dat je ook zo'n taak op je kunt nemen? Je leert stukken meer bij en je kunt er mooi in door groeien.

Ja, dat is inderdaad een goed idee! Vind het leuk om verder te leren en me te ontwikkelen.

Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Aimee di 11 jan 2011 - 6:49

Ik werk ook als begeleider in de gehandicapten zorg. Ben HBO geschoold en zit in (de aanloop)schaal 40. Is inderdaad geen vetpot, maar dat je elk jaar iets omhoog gaat is wel een leuk vooruitzicht... :-)

Alleen hebben ze mij op school verteld dat 40 ook nog gewoon een 'MBOschaal' is. Als HBO'er hoor je eigenlijk in 45 te starten (met bijbehorende functie als zorgcoordinator, sociotherapeut e.d.)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan in de gehandicaptenzorg Empty Re: Baan in de gehandicaptenzorg

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum