Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geloof jij in ware liefde?

+14
Lejow
Mermaid
Marin
Stuiterbal
Bolleke
Polly
FireButterfly
Paper Crown
TGR
Rush
Lady4
Feline
Pussycat
ellibre
18 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Geloof jij in ware liefde? Empty Geloof jij in ware liefde?

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 22:51

Ik las het in een ander topic en ik ben even benieuwd. Bestaat ware liefde volgens jou? En wat is dat dan?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloof jij in ware liefde? Empty Re: Geloof jij in ware liefde?

Bericht  ellibre di 21 feb 2012 - 22:57

Als met ware liefde bedoeld wordt dat je echt veel van iemand houdt, diegene ook van jou, en daarom een leven lang samen (gelukkig) blijft, dan geloof ik daar wel in. En dat je dus niet samen blijft omdat je nu eenmaal getrouwd bent, kinderen hebt, je het leven samen gewend bent, en samen blijven makkelijker is dan uit elkaar gaan.

Als met ware liefde bedoeld wordt dat twee mensen voor elkaar gemaakt zijn, dan geloof ik daar absoluut niet in. Hoe pijnlijk breakups ook zijn, ik ben er van overtuigd dat er altijd wel ergens iemand rond loopt met wie je net zo gelukkig of nog gelukkiger kunt zijn of worden. Dat wil overigens niet zeggen dat je diegene ook daadwerkelijk altijd vindt.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 22:58

Iedereen zal zijn eigen definitie erbij hebben.

Ik voel voor mijn vriend echt 'ware' liefde. Hij maakt me compleet, we vullen elkaar aan, het voelt goed, en hij maakt mijn leven nog een stuk leuker. Het klopt gewoon volledig. Dit is voor mij ware liefde.

Gast
Gast

Bericht  Pussycat di 21 feb 2012 - 22:58

Volgens mij weet je dat pas zeker als je hand in hand in het verpleeghuis zit en je 90 jaar bent ofzo hahaha.

Tot die tijd kan het nog alle kanten op. Mensen kunnen rare kronkels in het hoofd krijgen.
Zag het laatst nog een stel met een jong kindje leken gelukkig getrouwd. Maar hij werd psychisch helemaal in de war en heeft er direct een punt achter gezet. Echt heel jammer.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 23:00

Ik geloof dat er meer ware liefdes zijn in één leven. Er zijn altijd mannen die goed passen, het dekseltje op het potje zijn, maar wanneer één van de partners in een andere levensfase komt, dat er ook zo een andere dekseltje kan zijn. Momenteel geloof ik echter dat er geen dekseltjes voor mij zijn. Geloof jij in ware liefde? 827601

Gast
Gast

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 23:17

ellibre schreef:Als met ware liefde bedoeld wordt dat je echt veel van iemand houdt, diegene ook van jou, en daarom een leven lang samen (gelukkig) blijft, dan geloof ik daar wel in. En dat je dus niet samen blijft omdat je nu eenmaal getrouwd bent, kinderen hebt, je het leven samen gewend bent, en samen blijven makkelijker is dan uit elkaar gaan.

.

Maar bij het eerste (je leven lang samen (gelukkig) blijven ) zullen toch ook best periodes zitten van het tweede, dat je bij elkaar blijft omdat dat nou eenmaal zo is en het zoveel gedoe geeft om uit elkaar te gaan?

Een huwelijk is toch op veel meer gebasseerd dan liefde alleen?

Ik geloof oprecht niet dat er stellen zijn die 60 jaar samen zijn en die nóóit een periode hebben gehad dat ze elkaar niet meer leuk vinden. Of je daar doorheen komt of niet, dat is veel belangrijker.

Gast
Gast

Bericht  Feline di 21 feb 2012 - 23:21

Ik geloof er in smile

Laatst aangepast door Feline op wo 22 feb 2012 - 0:40; in totaal 1 keer bewerkt
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 23:23

Mijn opa en oma zijn bijna 52 jaar getrouwd, en het heeft moeite gekost om bij elkaar te mogen komen al die jaren terug, maar ze zijn altijd blijven vechten daarvoor en zijn nu echt reuze gelukkig getrouwd. Die hebben echt nog nooit een twijfel gehad, totaal niet. Die horen bij elkaar, en dat vind ik echt heel bijzonder & mooi om te zien. Mijn ouders hetzelfde, maar die zijn 'pas' 27 jaar bij elkaar.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 23:24

Ben jij zo goed op de hoogste van het huwelijk van je ouders dan Feline?
Mijn ouders zijn ook al 30 jaar getrouwd, en zien er op het oog ook gelukkig uit en ik heb ook nooit echt iets gemerkt, maar als ik terugkijk zie ik ook wel periodes dat het tussen hen even moeilijk geweest moet zijn. Ik heb ze nooit ruzie zijn maken, en er waren geen spanningen ofzo, maar ik kan nu wel aanwijzen dat er moeilijke periodes zijn geweest.

En ik hou bijv. heel veel van mijn man, altijd gedaan ook. Maar wij hebben een ontzettend moeilijke periode gehad. Niet dat we minder van elkaar hielden, maar we konden bijna niet meer samenleven. Geloof jij in ware liefde? 561177

Dat hoeft niet eens altijd iets met liefde voor elkaar te maken te hebben, maar je kunt ook een periode lang heel verschillende dingen willen of bijvoorbeel problemen krijgen van buitenaf, of een kind wat moeilijk is om op te voeden, of problemen in je familie, je financieen, enzovoorts. Dat zijn denk ik allemaal zaken die ervoor kunnen zorgen dat mensen uit elkaar gaan of groeien, zonder dat de liefde nou meteen minder is.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 23:37

Maar wat is ware liefde? Ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 23:43

Nee, er schijnen 7 ware liefdes in je leven te zijn. 6 van mij wonen in China en ik hoef ze niet want met die andere ware liep het ook mis. Ik kan ook gelukkig worden met iets minder dan de ware is. Ups en downs zijn er altijd en als de ware daar niet mee om kan gaan is het snel over.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 di 21 feb 2012 - 23:44

Wat een interessante vraag Eucalypta.

Ik geloof wel in ware liefde. Zoals anderen het hier ook al beschreven: onvoorwaardelijk, het compleet gelukkig zijn met elkaar, elkaar aanvullen, in elkaar geloven en elkaar steunen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er nooit mindere periodes zullen zijn.

Ik geloof ook dat er meerdere ware liefdes kunnen bestaan. Het zou, in mijn ogen, vreemd zijn wanneer er voor iedereen maar een persoon op aarde is met wie je volmaakt gelukkig kunt worden.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush di 21 feb 2012 - 23:46

Lady4 schreef:

Ik geloof ook dat er meerdere ware liefdes kunnen bestaan. Het zou, in mijn ogen, vreemd zijn wanneer er voor iedereen maar een persoon op aarde is met wie je volmaakt gelukkig kunt worden.
Helemaal mee eens.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  TGR di 21 feb 2012 - 23:48

Ik geloof in tevredenheid. Dat je een bepaald stukje rust altijd hervindt door de persoon waar je een relatie mee bent aangegaan omdat dat gewoon zo gelopen is door de keuzes die je in het verleden hebt gemaakt.

Ik geloof niet in ware liefde in één persoon of in één vorm. Ik geloof in mensen en dat ik door heel veel verschillende mensen om me heen wel me wel in een soort van tevredenheid heb ondergedompeld.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Feline wo 22 feb 2012 - 0:22

Weg..

Laatst aangepast door Feline op wo 22 feb 2012 - 0:39; in totaal 1 keer bewerkt
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 0:31

Feline schreef:Ja. Eigenlijk wel Eucalypta.. Heb 21 jaar thuis gewoond en alleen maar een gelukkige jeugd gekend met 2 ouders die ontzettend veel van elkaar houden. Kan echt geen moment bedenken dat t minder ging. We zijn denk ik ook wel redelijk hecht thuis doordat ik op mn 8e redelijk ernstig ziek werd.

Kan hoor, dan zijn je ouders gezegende mensen. Maar ik heb ook 19 jaar thuis gewoond en nooit ergens enig besef van gehad. Pas nu ik zelf een huwelijk heb met kinderen komen er af en toe wat dingen voorbij waarvan ik denk 'oh, wacht even..... dat zal niet makkelijk geweest zijn voor ze, toen'.

Marieta, ik doe het niet voor tevredenheid, eigenlijk. Is dat verwend? (ik ben enorm verwend, dat weet ik). Ik moet me wel oprecht verbonden voelen met mijn partner en daar gelukkig van worden. Ik kan best genoegen nemen met een mindere periode, maar als ik alleen maar tevreden ben dan word ik ongedurig. Jij trouwens ook, dus.... :P

Gast
Gast

Bericht  TGR wo 22 feb 2012 - 0:32

Eucalypta schreef:
Feline schreef:Ja. Eigenlijk wel Eucalypta.. Heb 21 jaar thuis gewoond en alleen maar een gelukkige jeugd gekend met 2 ouders die ontzettend veel van elkaar houden. Kan echt geen moment bedenken dat t minder ging. We zijn denk ik ook wel redelijk hecht thuis doordat ik op mn 8e redelijk ernstig ziek werd.

Kan hoor, dan zijn je ouders gezegende mensen. Maar ik heb ook 19 jaar thuis gewoond en nooit ergens enig besef van gehad. Pas nu ik zelf een huwelijk heb met kinderen komen er af en toe wat dingen voorbij waarvan ik denk 'oh, wacht even..... dat zal niet makkelijk geweest zijn voor ze, toen'.

Marieta, ik doe het niet voor tevredenheid, eigenlijk. Is dat verwend? (ik ben enorm verwend, dat weet ik). Ik moet me wel oprecht verbonden voelen met mijn partner en daar gelukkig van worden. Ik kan best genoegen nemen met een mindere periode, maar als ik alleen maar tevreden ben dan word ik ongedurig. Jij trouwens ook, dus.... :P

Ja, maar dat is nog geen ware liefde, Gerdien.

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 0:32

Ik geloof dan ook niet in ware liefde smile

Gast
Gast

Bericht  TGR wo 22 feb 2012 - 0:35

Eucalypta schreef:Ik geloof dan ook niet in ware liefde smile

Ik ook niet cheers

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Feline wo 22 feb 2012 - 0:37

Oh, mijn ziekte zal ongetwijfeld niet makkelijk zijn geweest.. en mijn pubertijd ook niet.. maar dat heeft t huwelijk nooit op spanning gezet ofzo. Ik ga trouwens ook niet voor tevreden.. ga minstens voor gelukkig smile
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 0:40

TGR schreef:
Eucalypta schreef:Ik geloof dan ook niet in ware liefde Geloof jij in ware liefde? 561177

Ik ook niet cheers

Of nou ja, het ligt aan je definitie. Er zijn mensen die denken dat ware liefde voor eeuwig duurt en dat je er niets voor hoeft te doen. Dat geloof ik niet.

Ik denk alleen dat ik wel van een hele zooi mensen oprecht kan houden smile

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown wo 22 feb 2012 - 0:40

Misschien weet je dat pas als je op je laatste dag hem/haar naast je sterfbed hebt staan. Ik geloof ook niet dat Feline dr ouders nooit een dip hebben gehad. Misschien zijn het wel zulke goede ouders dat ze jou nooit iets hebben laten merken..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Feline wo 22 feb 2012 - 0:43

Laat mij dan maar lekker in die waan :-)
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Paper Crown wo 22 feb 2012 - 0:43

Feline schreef:Laat mij dan maar lekker in die waan :-)

Ik merk het in mijn relatie. We houden echt zielsveel van elkaar, but sometimes wil ik hem echt voor een bus duwen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 0:47

Eucalypta schreef:

Het kan idd heel goed dat er toch dingen binnen de relatie van je ouders zijn gebeurd/gebeuren, waarvan je als kind absoluut geen weet hebt. Zo op het 1e oog leek het voor mij ook allemaal heel perfect, maar ik heb pas een gesprek met mijn pa gehad dat er ook wel eens een echt hele mindere periode is geweest tussen mijn ouders, waarvan wij als kinderen nooit iets gemerkt hebben.

Kan me voorstellen dat je zulke dingen niet altijd aan je kinderen kwijt wilt/kunt. Soms spelen er nu eenmaal dingen tussen ouders waarvan kinderen niks hoeven te weten.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: