Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

trouwtopic 2012

+54
Saxy
Shy
Bet Weter
Gizmo
silly-one
Chantal1984
Jelleke
Primrose
sweetladyy1
Lavendel
sanne-84
Raven
Loes263
Supertalentje
Qiara
Suus
Fayebella
Julia
Roos
Shisha
Pien
Jacolien
Sjonno
Tsjip
Melis_je
vlinder-2011
Quet
RedRose
Bibi2010
Dennenappel
ChocoChip
Tazz
TNMN
Jordana
mzcharlotte
Zwoesj
Snoes
Lejow
TukTuk
Kamperseboekenwurm
famke88
Beachgirl
Sjors
Miss G
Minx
Fred
Live Laugh Love
me1987
Inge
Arwyn
Ella
Emma_
bolus26
**_pearl_**
58 plaatsers

Pagina 34 van 40 Vorige  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

trouwtopic 2012 - Pagina 34 Empty Re: trouwtopic 2012

Bericht  Gast zo 16 okt 2011 - 9:13

Inge schreef:
Mila schreef:
Julia schreef:Mila, leuk om te lezen dat je DE jurk hebt gevonden en wat snel! Meteen al de 3e jurk! Mag ik vragen waar je bent wezen kijken?

Ik ben in Leiden bij de Bruidshoek geweest

Vroeger reden we daar altijd langs als we richting het strand gingen of naar station bv en dan keek ik altijd al naar de bruidshoek. Geen idee of die nog op dezelfde plek zit :-)

Ik heb geen idee of die nog op dezelfde plek zit. Zit bij een winkelcentrum aan de weg richting Katwijk en Noordwijk etc. maar niet aan de doorlopende weg zeg maar.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Tsjip ma 17 okt 2011 - 3:39

Julia schreef:Mila, leuk om te lezen dat je DE jurk hebt gevonden en wat snel! Meteen al de 3e jurk! Mag ik vragen waar je bent wezen kijken?

Birgit, wat ben je georganiseerd en wat heb je al veel geregeld zeg! Ik geloof dat ik een beetje hetzelfde in elkaar zit wat dat betreft. Ik ben ook van de lijstjes end. Is je vriend er net zo mee bezig als jij?

Tsjip, aah je gaat naar tres chic! Ik ga daar waarschijnlijk ook nog naartoe. Ik ben heel benieuwd hoe het je daar gaat bevallen! Ik kom zelf uit Twente en bijna iedereen hier gaat daar naartoe.

Wij hebben nog niet zoveel geregeld..ja we weten de datum Very Happy 20 juli 2012. Morgen maar even de datum gaan vastzetten op het gemeentehuis. Ook heb ik de 29e een afspraak bij Covers in Utrecht. Ze hebben erg veel merken dus ik ben heeel benieuwd.
Ook heb ik al wel plaatjes van wat voor kapsel ik mooi vind en welk bruidsboeket.

Af en toe word ik toch wel een beetje gestressed hoor, bij een groot tuinfeest moet er toch ook wel weer veel geregeld worden. Maargoed dan denk ik maar van, ik heb ook een kind gekregen en dat ging en gaat ook goed, dan moet dit ook lukken. Ik ben alleen zo'n perfectionist laughcry

Ik ga inderdaad naar Très Chic. Het is voor mij zo'n 3 kwartier rijden maar als ik alle reacties en verhalen zo mag geloven is dat de moeite zeker waard! Je hoort het woensdag of donderdag wel.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bet Weter ma 17 okt 2011 - 6:31

Ik ben weer even terug!! Heb het zo druk gehad met alles dat ik even geen tijd meer had voor het forum en eigenlijk nog steeds niet, maar wil dit toch aan jullie voorleggen.

Ik ben een maand geleden ten huwelijk gevraagd door mijn vriend. Echt hartstikke leuk, zit nog een beetje op een wolkje en ben lekker samen met mijn vriend aan het bedenken hoe we het willen en wat de mogelijkheden zijn.

Nu zit ik alleen met één ding. Ik ben nog aan het afstuderen en heb op het moment niet zoveel geld over. Ik kan prima leven dankzij mijn bijbaantje van 20 uur in de week, maar ik heb niet zo even 5000 euro over en sparen gaat ook niet zo. Ik speel net quitte elke maand. Mijn vriend weet hiervan. Nu zit ik hier wel mee in mijn maag, want ik wil natuurlijk gewoon meebetalen aan de bruiloft. Dan zou je denken: Ok, een simpele bruiloft dan en inderdaad gaan we niet énorm uitpakken, maar mijn vriend wil wel een groot feest en een diner etc. dus het wordt sowieso vrij duur.

Hoe kijken jullie aan tegen mijn financiële verplichting? Ik wil dolgraag met hem trouwen, maar zou persoonlijk pas aan trouwen zijn gaan denken als ik mijn studie had afgerond en een goede baan had gevonden. Nu word ik eigenlijk gedwongen om echt krom te gaan liggen voor onze bruiloft en dat vind ik toch een lastige positie.

Mijn vriend wil trouwens alles wel betalen en verwacht maar een kleine bijdrage, maar toch. Ik wil zelf ook graag mee betalen.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 6:34

Allereerst gefeliciteerd!

Begrijpelijk dat jij er ongeveer hetzelfde aan uit wilt geven, dat zou ik ook wel vinden in die situatie.
Door het meerendeel te laten betalen wordt het misschien niet de bruiloft die je graag zou willen en het voelt misschien niet helemaal als jouw bruiloft.

Vindt je vriend het een probleem om even te wachten?

Gast
Gast

Bericht  Julia ma 17 okt 2011 - 8:55

Ik zou, als je vriend het er mee eens is, ook een jaartje wachten. Dan heb je er waarschijnlijk toch een beter gevoel bij. Kijk wij zitten ook in zo'n situatie. Ik studeer nog en mijn vriend werkt al dus hij betaald meer. Maar willen dan ook een kleinere bruiloft +/- 2500/3000.

Ik heb trouwens een probleem. Ik ben verlieeeefd op een jurk van Pronovias, het probleem is alleen dat deze uit de collectie van 2008/2009 komt Cry En ik kan de jurk dus nergens meer vinden.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Bet Weter ma 17 okt 2011 - 9:08

Tja, mijn vriend vindt het totaal geen probleem eigenlijk. Al zou hij alles betalen. Ik vind het ook wel weer logisch dat hij meer betaalt, hij heeft mij gevraagd en zit gewoon met zijn werk in een riante positie. Krijgt zelfs voor die tijd nog een enorme opslag, dus hij zou het geld niet eens echt missen. Hij zei ook nog dat ik me er absoluut niet druk over moest maken en al helemaal niet nog meer moest gaan werken ofzo. (Ik zit echt al aan mijn taks, zware studie + parttime werken) Hij wil echt graag dat ik me gewoon richt op mijn studie. Maarja, de geëmancipeerde vrouw in mij staat in standje steigeren! pirat

Wat vinden jullie dan een gezonde verdeling in ons geval? Onze bruiloft gaat zo'n 8000 euro kosten hebben we besloten. Ik zat te denken dat ik wel 2000 euro bij elkaar kan rapen als ik mijn best doe. Is dat een beetje ok?

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Bet Weter ma 17 okt 2011 - 9:23

Wel stom dat ik me alleen daarover druk aan het maken ben angel Eigenlijk ben ik ook gewoon dolenthousiast hoor Very Happy steeds jurken aan het bekijken en we hebben de volgende dingen al doorgesproken:

- Intieme plechtigheid, 30 mensen, we hebben de gastenlijst al en de locatie ook al! (allemaal nog niet geregeld hoor)
- Met diezelfde mensen dineren, we weten al welk restaurant we willen afhuren.
- dan het feest, de locatie zijn we nog niet over uit, maar daar willen we wel lekker veel mensen voor uitnodigen.
- We weten de muziek (dj)

En ik ben me dus aan het oriënteren op de jurk smile En we weten al dat we erna wel even twee nachtjes in een hotel gaan, maar pas later echt op huwelijksreis, dat vinden we allebei relaxter qua planning. Denk dat we pas over een jaar/anderhalf jaar trouwen. Weet niet zo goed wat ik wil, voorjaar? najaar? Iemand tips/ideeën?

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Shy ma 17 okt 2011 - 16:58

Hoi dames!
Ik kom hier meeschrijven om vooral ideetjes op te doen haha. Ik ben zaterdag gevraagd door mijn vriend (zie topic YES!!).

Merk alleen nu al dat we een andere gedachte hebben over een feestje/lunch/etentje! Pff en dat is best vermoeiend, in het begin als we het erover hadden waren we het wel aardig met elkaar eens maar daar blijft nu weinig van over lijkt het!
En dat vindt ik jammer!

We zeiden namelijk we willen het klein houden, dus ik had in gedachte om dan familie uit te nodigen gewoon een klein groepje van beide kanten om ze uit te nodigen voor het trouwen en dan s'avonds met elkaar uit eten gaan.
We gaan om 11.00 trouwen dus nu lijkt een lunch erachteraan logischer en ook heel leuk en gezellig. Maar daar is hij het niet echt mee eens.
Hij wil leuk een feest (ik ben dan 7 maanden zwanger) ik weet dus niet of ik daar dan trek in heb, en denk we kunnen ook nog een feest geven 2 in 1 voor ons trouwen en de geboorte van ons kindje daarna.

Ik heb niet alles gelezen hier Laughing maar zijn er hier nog meer meiden die het klein willen houden en zoja hoe gaat je dag er dan een beetje uitzien? Ideetjes zijn welkom, heel erg zelfs!!

Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Julia ma 17 okt 2011 - 19:16

Hoi Shygirl, allereerst gefeliciteerd! Met je baby en je huwelijk uiteraard smile
Wij houden ook een betrekkelijk kleine bruiloft. We hebben max 45/50 gasten waarschijnlijk en we trouwen pas om 14.30. Hierna gaan we naar het huis van mijn vriend zijn ouders, zij hebben een erg grote mooie tuin en daar gaan we toosten met bubbels en taart. Daarna hebben we een barbeque, vervolgens gaat de muziek aan en kan er gedanst worden. We hebben dus minder mensen dan gemiddeld en we geven een tuinfeest.

We hebben hiervoor gekozen omdat we een lager budget hebben (ongeveer 2500, jurk en pak krijgen we). En omdat we dit intiemer en romantischer vinden. Ook willen we graag veel en lekker eten kunnen aanbieden en dat kan zo ook. Tijdens het feest zetten we ook lekkere dingen op tafel, zoals knoflook olijven end.
Wel ben ik er ondertussen achter dat een tuinfeest organiseren, veel werk vereist.

Nouja goed, dat is mijn kleinere bruiloft dus :-)
Julia
Julia
Prater
Prater

Bericht  Suus ma 17 okt 2011 - 21:13

Leuk Julia! Hoe gaan jullie het dan doen in de tuin? Regelen jullie een grote tent ofzo?
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Inge ma 17 okt 2011 - 21:57

Shy en een high tea anders?
Ik zou na je zwangerschap een feest geven anders

Bet weter, gefeliciteerd. Ik snap je dillemma heel goed en zou denk hetzelfde hebben als dat jij hebt. Je wilt toch de kosten delen met elkaar.
Wij gaan waarschijnlijk ook niet meteen op huwelijksreis
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 22:18

Julia schreef:Hoi Shygirl, allereerst gefeliciteerd! Met je baby en je huwelijk uiteraard smile
Wij houden ook een betrekkelijk kleine bruiloft. We hebben max 45/50 gasten waarschijnlijk en we trouwen pas om 14.30. Hierna gaan we naar het huis van mijn vriend zijn ouders, zij hebben een erg grote mooie tuin en daar gaan we toosten met bubbels en taart. Daarna hebben we een barbeque, vervolgens gaat de muziek aan en kan er gedanst worden. We hebben dus minder mensen dan gemiddeld en we geven een tuinfeest.

We hebben hiervoor gekozen omdat we een lager budget hebben (ongeveer 2500, jurk en pak krijgen we). En omdat we dit intiemer en romantischer vinden. Ook willen we graag veel en lekker eten kunnen aanbieden en dat kan zo ook. Tijdens het feest zetten we ook lekkere dingen op tafel, zoals knoflook olijven end.
Wel ben ik er ondertussen achter dat een tuinfeest organiseren, veel werk vereist.

Zo hebben wij het ook ongeveer gedaan. Was een groot succes, want er wordt nog steeds over gepraat!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 22:20

Bet Weter schreef:Ik ben weer even terug!! Heb het zo druk gehad met alles dat ik even geen tijd meer had voor het forum en eigenlijk nog steeds niet, maar wil dit toch aan jullie voorleggen.

Ik ben een maand geleden ten huwelijk gevraagd door mijn vriend. Echt hartstikke leuk, zit nog een beetje op een wolkje en ben lekker samen met mijn vriend aan het bedenken hoe we het willen en wat de mogelijkheden zijn.

Nu zit ik alleen met één ding. Ik ben nog aan het afstuderen en heb op het moment niet zoveel geld over. Ik kan prima leven dankzij mijn bijbaantje van 20 uur in de week, maar ik heb niet zo even 5000 euro over en sparen gaat ook niet zo. Ik speel net quitte elke maand. Mijn vriend weet hiervan. Nu zit ik hier wel mee in mijn maag, want ik wil natuurlijk gewoon meebetalen aan de bruiloft. Dan zou je denken: Ok, een simpele bruiloft dan en inderdaad gaan we niet énorm uitpakken, maar mijn vriend wil wel een groot feest en een diner etc. dus het wordt sowieso vrij duur.

Hoe kijken jullie aan tegen mijn financiële verplichting? Ik wil dolgraag met hem trouwen, maar zou persoonlijk pas aan trouwen zijn gaan denken als ik mijn studie had afgerond en een goede baan had gevonden. Nu word ik eigenlijk gedwongen om echt krom te gaan liggen voor onze bruiloft en dat vind ik toch een lastige positie.

Mijn vriend wil trouwens alles wel betalen en verwacht maar een kleine bijdrage, maar toch. Ik wil zelf ook graag mee betalen.

Kan je het niet zo doen dat hij eerst een groter deel betaalt en jij als je meer verdient weer in iets anders een groter deel betaalt?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 22:22

Meiden, veel plezier met alle trouwvoorbereidingen! Trouwen is zó leuk! Zou het zo over willen doen. Alleen de voorbereidingen niet, want dat was best wel wat werk :P

Gast
Gast

Bericht  Julia di 18 okt 2011 - 0:12

Jolicious leuk! Zou je het misschien leuk vinden om er iets meer over te vertellen? Hoe je de tuin had versierd enz? Ik ben wel benieuwd!

Suus, we huren idd een tent of misschien 2, maar we willen in principe het feest echt buiten houden, dus ik hoop op mooi en droog weer. Mochten de weerberichten echt slechter worden, gaan we over op een grotere tent.
Julia
Julia
Prater
Prater

Bericht  Suus di 18 okt 2011 - 0:23

Ik ben ook erg benieuwd hoe het er bij jou uitzag, Jolicious! Very Happy
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  vlinder-2011 di 18 okt 2011 - 6:19

@ betweter: Ik snap je probleem maar zou je er niet druk om maken. Ook ik zit nog op school en werk ongeveer 20 uur per week. In de vakanties heb ik 40 uren gewerkt waardoor ik toen meer heb verdiend. Onze bruiloft gaat ongeveer 12.000 kosten :shock: (schrok er zelf van maar goed) Wij wonen al samen en doen gewoon beide ons spaargeld op 1 rekening waarvan we de hele bruiloft betalen. Dit zal voor mijn vriend uiteindelijk meer zijn dan voor mij maar goed. Je trouwt samen en betaald wat je betalen kunt toch?
Wat geeft de rest uit aan jullie trouwdag? Misschien leuk om te zien?
Hierbij ons overzicht:
Trouwlocatie + gemeente: 995,-
Trouwauto + boot: 300,-
Bloemen: Nog niet bekend
Band: 1500,-
Fotograaf: 1500,-
Diner, feestavond: 5700,- (incl. borrelen, 3 gangen diner (35 daggasten) leeg=vol, 3x borrelhapjes, broodje warm vlees of broodje hamburger of sate p.p.)
Jurk: Ouders
Pak: 800,-
Kaarten: 250,-
Kapper/ visagist: Nog niet bekend

Dat was het geloof ik.. Vind het wel duur allemaal maar ja, dure smaak angel

Hier inmiddels ook de fotograaf vastgelegd.. Echt lekker vlotte vrolijke vrouw, was meteen op mijn gemak (vind ik erg belangrijk)
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 6:37

* fotograaf €1450 (aanwezig van 09.30-17.30 uur, fotoboek + alle foto's op cd)
* feestlocatie ongeveer €3500 (hier zijn we van 15.15-01.00 uur)
* dj €500
* auto €400 (van 09.00-17.00)
* kapper & visagist €250 (inclusief proefkapsel en make-up --> net zolang tot we het juiste hebben gevonden)
* nagels €30
* taart €350 (dit is een taart voor 38 personen en 60 cupcakes)
* jurk ongeveer €2200 (inclusief sluier, schoenen, ondergoed, vermaakkosten etc.)
* kosten gemeentehuis/trouwlocatie €368.70
* ringen ongeveer €1400
* roze paraplu €21.45

* kleding bruidegom ??
* bedankjes ?? Schatting is €300
* kaarten ?? Schatting is €250
* sieraden bruid ??
* bloemen/corsages ?? Schatting €150
* verzekering ??
* huwelijksreis ?? Schatting €1800
* receptieboek ?? Schatting €50
* ringkussen/ringendoosje ?? Schatting €30
* decoratie ??
* wolkietalkie €40

Gast
Gast

Bericht  Julia di 18 okt 2011 - 8:07

Hej Birgit,

Die wolkietalkies lijken mij ook erg leuk! Is weer eens wat anders haha. Ik had nog een vraagje, jij hebt toch ook een jurk uit een oudere collectie? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Julia
Julia
Prater
Prater

Bericht  Shy di 18 okt 2011 - 8:49

Julia schreef:Hoi Shygirl, allereerst gefeliciteerd! Met je baby en je huwelijk uiteraard smile

Een tuinfeest is leuk alleen wordt dat het niet aangezien we februari trouwen :-)
Ik dacht ook dat we het klein wilden houden, alleen mijn vriend (aanstaande nerd ) wil wel lekker een feest. Alleen ik ben dan 7 maanden zwanger en weet niet of ik dat aankan of trek tegen die tijd, om de hele dag de stralende bruid te zijn.

Ik heb ook zitten denken aan een feest als ons ukkie geboren is dat is dan +- 2 maanden erna maar dat vindt mijn vriend dan weer te lang, zit teveel tijd tussen vindt hij. Al denk ik dat mensen dan echt nog wel zin hebben in een feestje!

We hadden het er gister ook over en alles wat ik zei trapte hij bijna de grond in :shock: dus zei tegen hem dat hij maar met een idee moet komen haha.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 8:57

Julia schreef:Hej Birgit,

Die wolkietalkies lijken mij ook erg leuk! Is weer eens wat anders haha. Ik had nog een vraagje, jij hebt toch ook een jurk uit een oudere collectie? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Mijn jurk is uit een collectie van 2008-2009 en ik heb geluk dat ik hem nog gevonden heb, niet lang daarna werd de site van de winkel ge-update en had ik hem dus nog moeilijker terug kunnen vinden. Dit was ook de laatste die er was, hebben ze nog extra laten maken omdat ze het zo'n leuke jurk vonden.

Jij hebt ook een oudere jurk op het oog? Heb je al bij zaken geïnformeerd of ze hem nog hebben?

Ik denk wel dat de wolkietalkies pas actief gebruikt gaan worden als mensen wat gedronken hebben.

Gast
Gast

Bericht  Shy di 18 okt 2011 - 9:35

Ik heb een idee en vindt het zelf heel erg leuk, ik ken vaag een meisje die heeft bij mij in het ziekenhuis gewerkt en heeft een beautyweblog. Ik heb haar een keer aangesproken omdat ik haar herkende en dat vondt ze heel erg leuk.

Nu zit ik eraan te denken om haar een kaartje te sturen met de vraag of ze mij wilt opmaken op onze trouwdag! Dan weet ik zeker dat het goed gebeurt want dat kan ze zo geweldig mooi! Is dit een gek voorstel of valt dat mee? Het is in ieder geval een compliment voor haar dat ik wil dat ze mij dan opmaakt smile
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 18:30

Dat vind ik in ieder geval geen gek idee hoor. Het is alleen maar handig als je zelf iemand kent die dat kan doen en zij vindt het waarschijnlijk alleen maar leuk als je het vraagt.

Gast
Gast

Bericht  Shy di 18 okt 2011 - 19:59

Birgit schreef:Dat vind ik in ieder geval geen gek idee hoor. Het is alleen maar handig als je zelf iemand kent die dat kan doen en zij vindt het waarschijnlijk alleen maar leuk als je het vraagt.
Ja dat dacht ik zelf ook haha, had al kaartje gekocht maar zat gisteravond toch te twijfelen haha. Ga het ook gewoon doen! Als ik niks vraag weet ik het helemaal niet.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Bericht  Julia di 18 okt 2011 - 21:55

Birgit, oh dan had je idd nog geluk! Ik kan de jurk nergens meer online vinden en ik heb al meerdere winkels gebeld. Ze hebben ze allemaal niet maar zijn vrij opdringerig op het maken van een afspraak om te kijken naar jurken die er op lijken. Vooral de mevrouw waar jij je jurk ook vandaan hebt, als ik het me goed herinner. Lieve schat dit en lieve schat dat, maar ze had helaas niet mijn jurk laughcry
Net nog een winkel gebeld en die gaat nu kijken.

Irritant is dat als je je zinnen zet op een jurk die er niet meer is haha.

Shygirl, ik zou ook gewoon een kaartje sturen hoor! Ik denk dat ze dat alleen maar leuk vindt.

Julia
Julia
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud