Straffen tijdens onze kindertijd
+10
Caroow
Linda
Mamsie
Shisha
Evalynn
Clapperdie
Silver
Rush
frolic
Susan
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Straffen tijdens onze kindertijd
Na aanleiding van het topic over straffen op het kinderdagverblijf moest ik denken aan manieren om te straffen in mijn jeugd.
Toen was het echt nog doodnormaal om in de hoek gezet te worden of voor een hele tijd op de gang, herinner ik me van de peuterspeelzaal. Ook werden pauzes ingetrokken als je vervelend was.
Op de lagere school was het normaal dat leraren ongehoorzame leerlingen even hard in de arm knepen of de gang op sleepten en mijn broer heeft al eens iets naar zijn hoofd gesmeten gekregen door een leraar.
Dan zijn tijden toch wel veranderd in korte tijd of niet? Of heb ik nou op zulke rare scholen gezeten?
Toen was het echt nog doodnormaal om in de hoek gezet te worden of voor een hele tijd op de gang, herinner ik me van de peuterspeelzaal. Ook werden pauzes ingetrokken als je vervelend was.
Op de lagere school was het normaal dat leraren ongehoorzame leerlingen even hard in de arm knepen of de gang op sleepten en mijn broer heeft al eens iets naar zijn hoofd gesmeten gekregen door een leraar.
Dan zijn tijden toch wel veranderd in korte tijd of niet? Of heb ik nou op zulke rare scholen gezeten?
Gast- Gast
Re: Straffen tijdens onze kindertijd
Op school of thuis?
Thuis kan ik me niet herinneren dat ik nou zoveel straf heb gehad. Ik kan me een keer herinneren dat ik maar bleef zeuren om een dropje en dat mijn moeder toen dreigde om die rol drop het raam uit te gooien (uit een rijdende auto) en dat vervolgens ook deed, dat heeft wel heel veel indruk gemaakt. Verder wel eens voor straf vroeg naar bed of voor straf een paar dagen niet buiten mogen spelen, maar die keren waren echt op een hand te tellen. Ik herinner me ook dat niet mogen schoolzwemmen als straf werd gebruikt, wat wel raar is aangezien dat gewoon lestijd was en je ouders daar ook voor betaalden.
Op school moest je meestal de gang op, en ik heb op de middelbare school wel een paar keer strafwerk gehad, hoofdstukken uit lesboeken overschrijven en zo.
Thuis kan ik me niet herinneren dat ik nou zoveel straf heb gehad. Ik kan me een keer herinneren dat ik maar bleef zeuren om een dropje en dat mijn moeder toen dreigde om die rol drop het raam uit te gooien (uit een rijdende auto) en dat vervolgens ook deed, dat heeft wel heel veel indruk gemaakt. Verder wel eens voor straf vroeg naar bed of voor straf een paar dagen niet buiten mogen spelen, maar die keren waren echt op een hand te tellen. Ik herinner me ook dat niet mogen schoolzwemmen als straf werd gebruikt, wat wel raar is aangezien dat gewoon lestijd was en je ouders daar ook voor betaalden.
Op school moest je meestal de gang op, en ik heb op de middelbare school wel een paar keer strafwerk gehad, hoofdstukken uit lesboeken overschrijven en zo.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Jup bij 1 leraar kreeg je met alle gemak een schop onder je kont:D
Héééél eerlijk vind ik het allemaal een beetje soft worden hoor , ook als ik thuis stout was vloog ik naar mijn kamer of kreeg ik een klap op mn gat.. tegenwoordig zou je alles tot in den treure moeten uitleggen aan een dolle dreumes
Héééél eerlijk vind ik het allemaal een beetje soft worden hoor , ook als ik thuis stout was vloog ik naar mijn kamer of kreeg ik een klap op mn gat.. tegenwoordig zou je alles tot in den treure moeten uitleggen aan een dolle dreumes
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Op school heb ik nooit straf gehad, maar volgens mij moest je dan op de gang, dat weet ik niet zeker.
Thuis kneep m`n moeder me aan de binnenkant van m`n bovenarm als ik brutaal was. Auwauw
Thuis kneep m`n moeder me aan de binnenkant van m`n bovenarm als ik brutaal was. Auwauw
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Volgens mij ben ik vroeger nooit gestraft, kan het me niet herinneren. Of ik was gewoon een ideaal kind! Op de middelbare school wel, strafwerk, op de gang staan, naar de conrector.
Gast- Gast
Straffen thuis is inderdaad ook wel interessant.
Als puber kreeg ik huisarrest, maar dan moest ik het wel héél bont hebben gemaakt, mijn beetje hippievader was niet zo snel onder de indruk van wangedrag.
Als kind heb ik ook nog wel eens een corrigerende tik gehad en ik werd ook wel eens uitgebruld, zou ik nu nooit doen bij mijn dochter. Maar de tijden waren toen echt anders, geloof ik.
Als puber kreeg ik huisarrest, maar dan moest ik het wel héél bont hebben gemaakt, mijn beetje hippievader was niet zo snel onder de indruk van wangedrag.
Als kind heb ik ook nog wel eens een corrigerende tik gehad en ik werd ook wel eens uitgebruld, zou ik nu nooit doen bij mijn dochter. Maar de tijden waren toen echt anders, geloof ik.
Gast- Gast
Rush schreef:Thuis kneep m`n moeder me aan de binnenkant van m`n bovenarm als ik brutaal was. Auwauw
Hier ook, en als ik echt iets heel ergs gedaan kan kreeg ik een pets op mijn blote billen....
(naar verloop van tijd deden ze het wel heel erg gemakkelijk en vaak)
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
frolic schreef:Jup bij 1 leraar kreeg je met alle gemak een schop onder je kont:D
Oh ja, ik had ook zo'n leraar die je van achteren besloop als je zat te kletsen en je dan opeens aan je oren trok of met zijn knokkels op je hoofd bonkte. Rare man was dat sowieso.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
iets totaal anders , maar weet ook nog goed dat leraren gewoon aan hun bureau rookten .. kan je je al helemaal niet meer voorstellen
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Huisarrest, op de gang of soms een klap, zo ging dat bij ons.
Op school op de gang of nablijven, of strafwerk maken (bladzijden overschrijven) ik kan me niet herinneren dat er geslagen werd op onze (basis) school, volgens mij was dat toen al not done.
Op school op de gang of nablijven, of strafwerk maken (bladzijden overschrijven) ik kan me niet herinneren dat er geslagen werd op onze (basis) school, volgens mij was dat toen al not done.
Gast- Gast
Toen ik een jaar of 2/3 was, was ik mijn vader heel lief kusjes aan het geven en opeens beet ik heel hard in zijn nek. Toen heeft hij heel hard in mn arm teruggebeten.. Heb het nooit! meer gedaan daarna
Ook heb ik wel eens een tik op mn kont gekregen en niet mogen buitenspelen.
Op school heb ik wel eens in de hoek gestaan in groep 2 omdat ik samen met nog 2 vriendinnetjes een gat in onze trui hadden geknipt .
Ook heb ik wel eens een tik op mn kont gekregen en niet mogen buitenspelen.
Op school heb ik wel eens in de hoek gestaan in groep 2 omdat ik samen met nog 2 vriendinnetjes een gat in onze trui hadden geknipt .
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ik weet nog iets. Ik moest dan voor GTST naar boven als ik stout geweest was.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Ik weet nog iets. Ik moest dan voor GTST naar boven als ik stout geweest was.
Jaa! Die heb ik ook wel eens gehad
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ik weet nog dat mijn tante mijn nichtje al haar make-up afpakte als ze straf had, ze vond dat echt verschrikkelijk.Rush schreef:Ik weet nog iets. Ik moest dan voor GTST naar boven als ik stout geweest was.
Gast- Gast
Op de basisschool ben ik geloof ik maar één keer op de gang gezet, in de vijfde klas geloof ik. Was toen nogal opstandig omdat ik alles al snapte en geen extra leerwerk of opdrachten kreeg. Daarom ging ik altijd vervelend zitten doen als ik al klaar was met alles.
Verder kregen anderen vaak genoeg een neep in hun arm of iets dergelijks.
Thuis kreeg ik af en toe een pets op mijn achterwerk van mijn vader, maar die was enorm sterk en kende zijn krachten (hij deed aan bodybuilding) gewoonweg niet. Liep er soms twee dagen moeilijk van. Tegen de tijd dat mijn zusje geboren werd, zeven jaar na mij, deed hij dat gelukkig niet meer zo vaak. Mijn moeder neep me wel eens in mijn arm of trok aan mijn oor. Maar dat was echt maar sporadisch.
Verder kregen anderen vaak genoeg een neep in hun arm of iets dergelijks.
Thuis kreeg ik af en toe een pets op mijn achterwerk van mijn vader, maar die was enorm sterk en kende zijn krachten (hij deed aan bodybuilding) gewoonweg niet. Liep er soms twee dagen moeilijk van. Tegen de tijd dat mijn zusje geboren werd, zeven jaar na mij, deed hij dat gelukkig niet meer zo vaak. Mijn moeder neep me wel eens in mijn arm of trok aan mijn oor. Maar dat was echt maar sporadisch.
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Ik moest dan meestal op de gang. Of ik mocht niet meer buitenspelen. Dat was echt een straf want ik was echt een buitenkind.
Ik heb 1x een week huisarrest gekregen omdat ik telkens te laat thuis was voor het eten en mijn ouders mij iedere keer buiten moesten gaan zoeken. Ik weet nog dat ik het belachelijk vond want ik had geen horloge dus hoe kon ik nou weten dat het 17.30u was haha!
Ik heb 1x mijn moeder geslagen en ik kreeg gelijk een klap terug. Maakte ook wel indruk en ik heb het ook nooit meer gedaan.
Op school kregen we strafwerk, nablijven, op de gang of je werd naar de mentor gestuurd of je kreeg corvee.
Ik heb 1x een week huisarrest gekregen omdat ik telkens te laat thuis was voor het eten en mijn ouders mij iedere keer buiten moesten gaan zoeken. Ik weet nog dat ik het belachelijk vond want ik had geen horloge dus hoe kon ik nou weten dat het 17.30u was haha!
Ik heb 1x mijn moeder geslagen en ik kreeg gelijk een klap terug. Maakte ook wel indruk en ik heb het ook nooit meer gedaan.
Op school kregen we strafwerk, nablijven, op de gang of je werd naar de mentor gestuurd of je kreeg corvee.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Het enige wat ik me van mijn schooltijd kan herinneren is dat ik op de gang werd gestuurd als ik vervelend/stout was. Zowel op de lagere als de middelbare school.
Was ik thuis vervelend dan werd ik naar boven gestuurd en werd de splitter uit de televisiekabel gehaald. Het was de bedoeling dat ik me daar stierlijk zou vervelen. En aangezien ik fervent televisiekijker was en ben, was dat een erg goede straf. Ook werd er geslagen, geknepen en met spullen gegooid. Ik heb het vermogen om ouders tot wanhoop te drijven.
Was ik thuis vervelend dan werd ik naar boven gestuurd en werd de splitter uit de televisiekabel gehaald. Het was de bedoeling dat ik me daar stierlijk zou vervelen. En aangezien ik fervent televisiekijker was en ben, was dat een erg goede straf. Ook werd er geslagen, geknepen en met spullen gegooid. Ik heb het vermogen om ouders tot wanhoop te drijven.
Gast- Gast
Wij moesten op school naar de gang en dan kregen we daarna een strenge toespraak. Soms mocht je niet buitenspelen.
Op de middelbare was het vroeg melden, corvee of vierkantrooster.
Thuis was het of naar mijn kamer toe, of mocht een dag niet met een vriendinnetje afspreken ofzo. Toen ik ouder werd heb ik eigenlijk nooit straf gehad.
Van mijn vader kreeg ik wel ens een pets tegen mijn achterhoofd.
Op de middelbare was het vroeg melden, corvee of vierkantrooster.
Thuis was het of naar mijn kamer toe, of mocht een dag niet met een vriendinnetje afspreken ofzo. Toen ik ouder werd heb ik eigenlijk nooit straf gehad.
Van mijn vader kreeg ik wel ens een pets tegen mijn achterhoofd.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
ik was veel te bang en verlegen om op school gestraft te worden, dus op school heb ik nooit straf gehad. Hoogstens met de hele klas als er wat kinderen niet stil wilden worden (waar ik thuis zo kwaad om werd, dat mijn moeder hier een stokje voor heeft gestoken op school). Op de middelbare school kreeg je uurtjes, meestal voor school. Ik heb één uurtje gehad, omdat ik mijn boeken was vergeten.
Thuis werden we met name verbaal gestraft, ik heb maar zelden op de gang gezeten en áls we dan naar de gang gestuurd werden, was dat ook omdat we iets hadden gedaan wat écht niet door de beugel kon (zo heb ik een keer de kamer van mijn zusje gesloopt, omdat ik boos op haar was). Maargoed, dan bleef het niet bij 5 minuten, dan kon je de hele middag op de gang zitten.
Thuis werden we met name verbaal gestraft, ik heb maar zelden op de gang gezeten en áls we dan naar de gang gestuurd werden, was dat ook omdat we iets hadden gedaan wat écht niet door de beugel kon (zo heb ik een keer de kamer van mijn zusje gesloopt, omdat ik boos op haar was). Maargoed, dan bleef het niet bij 5 minuten, dan kon je de hele middag op de gang zitten.
Gast- Gast
Ik heb nooit straf gehad, geen huisarrest, strafhoekjes of de trap. Daar konden mijn ouders zich toen al niet in vinden. Ook dreigden ze er nooit mee.
Op school verschilde het erg per juf of meester. De één liet ons vaak teksten honderd keer overschrijven. Terwijl een ander het gewoon normaal uit kon leggen.
Slaan oid is zeer zeker nooit gebeurt.
Op school verschilde het erg per juf of meester. De één liet ons vaak teksten honderd keer overschrijven. Terwijl een ander het gewoon normaal uit kon leggen.
Slaan oid is zeer zeker nooit gebeurt.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik moest vroeger thuis op de trap in de gang zitten, ik heb er ook wel eens moeten eten. En ik heb een keer een harde tik gekregen toen ik met skeelers van de trap afsprong en zo de net gelegde laminaatvloer eruit tikte.
Op school moesten we bladzijde's overschrijven, altijd uit hetzelfde grote dikke boek. De juf deed willekeurig dat boek open en die bladzijde moest je overschrijven. Ik dacht een keer geluk te hebben omdat het boek open ging op een tekening, moest ik die tekening namaken. En ik had zo'n hekel aan tekenen, ik vond het echt een verschikkelijke straf.
Ook moest ik soms nablijven, maar dan 'moest' je lezen, dat vond ik helemaal niet erg.
Op school moesten we bladzijde's overschrijven, altijd uit hetzelfde grote dikke boek. De juf deed willekeurig dat boek open en die bladzijde moest je overschrijven. Ik dacht een keer geluk te hebben omdat het boek open ging op een tekening, moest ik die tekening namaken. En ik had zo'n hekel aan tekenen, ik vond het echt een verschikkelijke straf.
Ook moest ik soms nablijven, maar dan 'moest' je lezen, dat vond ik helemaal niet erg.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Even vooropgesteld dat ik vroeger echt veel kattekwaad uithaalde;
- zonder eten naar bed
- in de hoek
- op de trap
- huisarrest
- strafregels schrijven
- niet mogen gaan paardrijden (was voor mij de aller ergste)
- wel een echt billenkoek van mijn oma gehad
- en ook 1x een tik in mijn gezicht gehad
- zonder eten naar bed
- in de hoek
- op de trap
- huisarrest
- strafregels schrijven
- niet mogen gaan paardrijden (was voor mij de aller ergste)
- wel een echt billenkoek van mijn oma gehad
- en ook 1x een tik in mijn gezicht gehad
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Mamsie, wat is een vierkantrooster?
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Ik was uberbraaf. Ik ben op de middelbare school alleen een keer de klas uitgestuurd vanwege de slape lach. Dat uur moest ik inhalen tijdens de les waar de jongen zat waar ik verliefd op was, bepaald geen straf dus . Thuis ook bijna nooit straf gehad. Heel sporadisch een tik voor mijn billen.
Ik lees dat heel veel forumsters wel eens een tik (of erger) hebben gehad. Hoe kijken jullie daar nu op terug?
Ik lees dat heel veel forumsters wel eens een tik (of erger) hebben gehad. Hoe kijken jullie daar nu op terug?
Diese- Prater
- Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10
Van mijn ouders moest ik het portaal op, naar bed, kreeg ik een tik of mocht ik niet meer naar buiten.
Op school kreeg ik zelden straf. Op de middelbare school werd je de klas uitgestuurd en moest je, je melden.
Op de basisschool heeft een juffrouw het eens gedurfd mijn broer een tik te geven maar dat pikte mijn moeder niet.
Op de middelbare school werden er ook wel kinderen kinderen geslagen, ik nooit.
Op school kreeg ik zelden straf. Op de middelbare school werd je de klas uitgestuurd en moest je, je melden.
Op de basisschool heeft een juffrouw het eens gedurfd mijn broer een tik te geven maar dat pikte mijn moeder niet.
Op de middelbare school werden er ook wel kinderen kinderen geslagen, ik nooit.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Na straffen komt huilen
» Fysiek straffen
» Kind straffen
» Dreumes straffen?
» Kind van 11 maanden straffen.
» Fysiek straffen
» Kind straffen
» Dreumes straffen?
» Kind van 11 maanden straffen.