Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik zit er doorheen

+10
Happydobby
Puggle
pippeloentje
nillis
frolic
Ayla
Susan
mickey
blondje1313
Aimee
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ik zit er doorheen - Pagina 2 Empty Re: Ik zit er doorheen

Bericht  Puggle zo 12 feb 2012 - 23:35

Ik kan je helaas geen tips geven oid. Maar wil je wel even een hug geven!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen - Pagina 2 Empty Re: Ik zit er doorheen

Bericht  Happydobby ma 13 feb 2012 - 4:13

De osteopaat is een goede stap, dat was de beste stap die ik gemaakt heb met M.

En verder een speen, hier kalmeert het speentje. Wij waren al snel begonnen met een speen vanwege veel zuigbehoefte.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen - Pagina 2 Empty Re: Ik zit er doorheen

Bericht  Aimee ma 13 feb 2012 - 4:46

Ja ik ben ook heel benieuwd naar wat de osteopaat morgen te vertellen heeft. Ik lees op google veel positieve verhalen, hopelijk kan hij voor ons ook wat doen!

Een speentje heeft hij ook al, maar als hij echt boos is accepteert hij die niet smile
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen - Pagina 2 Empty Re: Ik zit er doorheen

Bericht  Limburg85 ma 13 feb 2012 - 7:41

Herkenbaar! R. heeft van week 3 t/m week 8 heel veel gehuild en wou niet slapen en constant bij mij zijn. Wij waren vanaf week 3 overgestapt op fv omdat R. niet aan de borst kon drinken vanwege zijn tongriempje en toen begon het, uiteindelijk vanaf week 9 hypo allergeen voeding gaan geven en is hij in een zijliggingskussen gaan slapen ivm voorkeurshouding en toen was het over.

De andere meiden hebben al veel tips gegeven, hopelijk kan de osteopaat is voor jullie doen.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen - Pagina 2 Empty Re: Ik zit er doorheen

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 8:48

Ik dacht inderdaad ook aan een reflux of KMA.
Heeft ie verder uitslag? Is zijn neusje niet verstopt?

Voel je absoluut niet schuldig. Het is vreselijk als je kindje zo verdrietig is en je weet niet wat er aan de hand is.
Goed dat je naar de ha gaat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen - Pagina 2 Empty Re: Ik zit er doorheen

Bericht  Supertalentje di 14 feb 2012 - 12:09

Aimee, hoe is het met je? Al contact gehad met de HA?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen - Pagina 2 Empty Re: Ik zit er doorheen

Bericht  Mida4you di 14 feb 2012 - 20:32

Oh meid, dit is zo herkenbaar. Ik heb het de eerste 2 maanden super zwaar gehad en Z. wou 's nachts absoluut niet slapen. Ik moest er gemiddeld 12 keer uit in de nacht en ik werd er hopeloos van.... Toen kreeg ik de tip van mijn tante om haar in te bakeren. Hier heb ik echt baat bij gehad en Z. ook. Ze sliep gelukkig al een stuk beter. Toen zijn we later nog naar een chiropractor geweest op tip van een paar vriendinnen want misschien zat er wel wat vast in haar nekje. Maar dit was niet het geval. We zijn er zelfs mee naar de kinderarts geweest omdat ze ook super veel spuugte. Ze had inderdaad reflux. Dus ik kan je aanraden om te gaan inbakeren en misschien toch een contact opnemen met de huisarts of chiropractor/ osteopaat? Heel veel sterkte
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen - Pagina 2 Empty Re: Ik zit er doorheen

Bericht  chipa di 14 feb 2012 - 23:16

Meis dat is heel normaal en ik kan erover meepraten. De eerste 3 maanden heeft F bijna non stop op mijn buik gelegen, alleen dan was hij stil. Overdag niet willen slapen en iedere 2 uur een flesje. Erg vermoeiend. Ik moest ook alle voedingen afkolven en toen heb ik de keus gemaakt om daarmee te stoppen en over te gaan op kunstvoeding. Daarna ging het met F ook veel beter. Hij sliep vanaf ongeveer 3,5 maand door en toen werd ik ook weer een beetje mens:)

Het is heel normaal dat de eerste maanden zwaar zijn maar lieverd, denk aan jezelf. Het is echt geen schande om je moeder, schoonmoeder of vriendin te vragen een paar uurtjes op te passen zodat je even kunt slapen. hug
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen - Pagina 2 Empty Re: Ik zit er doorheen

Bericht  Aimee di 14 feb 2012 - 23:35

Supertalentje schreef:Aimee, hoe is het met je? Al contact gehad met de HA?

We zijn gister eerst naar de osteopaat geweest. Heel bijzonder hoe die man meteen wist wat Luuk zijn klachten waren, zonder dat ik dit verteld had (veel huilen, niet willen slapen, meteen wakker worden wanneer slapend neergelegd worden, verslikken in voeding, overstrekken etc.). Er staat heel veel spanning op zijn hoofd/nekje, waar hij dus gewoon heel veel last van heeft. De osteopaat heeft geprobeerd te boel een beetje op te rekken en nu is het afwachten of het ook daadwerkelijk iets veranderd.
Gister toen we thuis kwamen heeft hij wel meteen uren liggen slapen in zijn wiegje. Vannacht was alleen wel weer drama; héél erg overstrekken de hele tijd, vooral vanuit zijn nekje. Hij had duidelijk pijn, en het was echt heel zielig... Hopelijk word dat vanavond al wat minder (osteopaat had al gewaarschuwd dat de klachten eerst wat konden verergeren)

De hele nachten wakker gaan mij echt steeds meer opbreken. Ik heb al de hele week hierdoor migraine. Daardoor word het ook een cirkeltje; 's nachts minder energie, en daardoor weer migraine. Ik kijk het aan tot maandag, als het dan niet al wat beter word ga ik naar de huisarts om medicijnen te vragen. Hierdoor zal ik alleen wel moeten stoppen met borstvoeding... Met pijn in mijn hart, maar op deze manier ben ik geen leuke moeder die BV geeft. Dan liever een leukere moeder met KV.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen - Pagina 2 Empty Re: Ik zit er doorheen

Bericht  Supertalentje wo 15 feb 2012 - 1:43

'Wat fijn dat de Osteopaat iets voor hem kon doen, maar wel weer vervelend van je slechte nacht... Ik kan me voorstellen dat het je opbreekt, ik vind 2 a 3 keer voeden in een nacht al vermoeiend, laat staan hele nachten wakker. Kun je ergens een keer bijtanken? Even wat langer slapen?

Ik weet niet wat voor medicijnen je gaat halen voor je migraine, maar is het mogelijk dat je wel blijft kolven en dit weggooit om de productie op gang te houden? Dan kan je kleine man daarna weer terug aan bv als je met die medicijnen stopt.

En een hele dikke Ik zit er doorheen - Pagina 2 699888

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen - Pagina 2 Empty Re: Ik zit er doorheen

Bericht  Susan wo 15 feb 2012 - 1:45

Ik denk dat je het jezelf niet moeilijker moet maken dan het al is. In jouw geval zou ik ook stoppen met de borstvoeding, hoe jammer dat ook is. Je moet er zelf niet aan onderdoor gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen - Pagina 2 Empty Re: Ik zit er doorheen

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 3:58

Ik ben het helemaal met Susan en Ayla eens.

Ik denk dat iedere nieuwe moeder moet zoeken naar een nieuw ritme en iedereen tegen dezelfde dingen aan loopt (alleen lang niet iedereen verteld het en daardoor lijkt het soms net alsof je de enigste bent). Ook ik heb in het begin wel eens gedacht 'waar ben ik aan begonnen'. Die gebroken nachten braken me op en ik leefde van voeding tot voeding. Soms kleedde ik me pas na de middag aan. Gelukkig had onze T. dan geen last van krampjes en kon hij wel goed alleen slapen. Alleen nooit zo heel erg lang. Ons kleine mannetje had genoeg aan een half uurtje (en ik had behoefte aan veel meer, haha). Volgende keer zou ik ook een draagdoek aanschaffen, dat lijkt mij zo handig. Maar het wordt echt beter... je komt straks in een nieuw ritme en qua voedingen zal het steeds makkelijker gaan!

Ik begrijp dat je inbakeren eng vindt. Mij is altijd door het CB verteld dat een kindje (ingebakerd) altijd opzij zou spugen. Het schijnt een automatisch reflex te zijn. Maar als je het zo eng vindt. Waarom probeer je het niet eens uit in de box. Kan jij in de buurt blijven, maar tegelijker tijd even lekker relaxen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen - Pagina 2 Empty Re: Ik zit er doorheen

Bericht  Supertalentje wo 15 feb 2012 - 5:40

Zomersproetjes schreef:Ik begrijp dat je inbakeren eng vindt. Mij is altijd door het CB verteld dat een kindje (ingebakerd) altijd opzij zou spugen. Het schijnt een automatisch reflex te zijn. Maar als je het zo eng vindt. Waarom probeer je het niet eens uit in de box. Kan jij in de buurt blijven, maar tegelijker tijd even lekker relaxen.

Dit wist ik niet, maar ik baker K. in en hij spuugt idd altijd opzij. Goeie tip trouwens van die box.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen - Pagina 2 Empty Re: Ik zit er doorheen

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 6:12

Lieve Aimee, ik wil je gewoon even een dikke knuf geven, maar 1 ding..het moederschap (kan) (valt) soms zwaar! En met name ook als hij straks wat ouder is..

Maar als je het idd niet trekt is het ook geen schande om hulp in te schakelen!

Succes en sterkte;

komtie Ik zit er doorheen - Pagina 2 699888 Ik zit er doorheen - Pagina 2 699888 Ik zit er doorheen - Pagina 2 699888

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen - Pagina 2 Empty Re: Ik zit er doorheen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum