Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik zit er doorheen.

+26
Liadan
Parisienne
pindaatje
Alex
JustMeDaan
Muppetje
_Lana_
Silver
L!ND@
Creabea_28
Jade
blondje1313
Muus
Linda
Floor
Snoes
Happydobby
Knof
Pandora
Bruintje Beer
kwak
SarahKey
Filoria
Jasmine
Aagje!
duckie
30 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Ik zit er doorheen.

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 4:02

Bij de 1e heb ik zwangerschapscholestase gehad. (http://www.babytjes.nl/jeuk-in-de-zwangerschap.html) Dit kwam bij al voor in de 2e trimester 24-26 weken; kenmerken zeer vervelende jeukklachten! Vanaf toen strenge controle van de gyneceloog. Na bevalling, 24uur erna, alles weg. Wel werd er verteld bij een 2e (en volgende) dat het weer terug kerend zou zijn.

Ik was bij deze zwangerschap dus extra allert. Met 17weken (toen de 1e echt hitte hier was) brak het al op, maar weinig mee gedaan, er zit in je achteraf het KAN NOG NIET. Tot de 20weken echo 2 weken geleden. Het weekend erover weer hevige jeuk en dus aan de bel getrokken.

VK was zeer alert, stuurde me door, moest prikken en ja hoor, weer zwangerschapscholestase. Moet nu elke week prikken op galzurenzouten & mijn leverwaardes. Dit laatste is van 52 naar 135 doorgeschoten en is dus zeer hoog (TE hoog) en dus ook gevaarlijk.

Nu zit ik nog maar 2 weken aan de medicatie, maar ik heb er een hard hoofd in! Er zijn strenge richtlijnen al denkt mijn huidige gyn daar niet zo over, lijkt het wel.

Vanmorgen werd ik dus gebeld dat mijn waardes veels TE hoog en gevaarlijjk waren, dit had ik niet verwacht en was dus ook behoorlijk over de toeren, maar dat is niet het enige. Alles zit gewoon tegen, bij de 1e werkloos, nu weer, en dan krijg je dit alsnog er weer boven op, ben normaal een persoon die niet zo snel zou zeggen och wat hebben we het moeilijk, maar ik trek het gewoon echt NIET meer.

Maar ondanks dat allemaal, ik wil het gewoon nu even van mij afschrijven, maar of dat helpt? Geen idee..ik wil me zelf groot houden, maar het lukt niet meer!

Morgen heb ik een telefonisch-consult met de gynecoloog, ik laat niet 3 tot 4 weken op mijn wachten voor een nieuwe controle, mijn vorige gyn zat er bovenop en liet me wekelijks of soms 1x in de 2 weken komen om zo ook de groei van de baby GOED in de gaten te houden, maar die we nu hebben..wat een KUT wijf..sorry dat ik het zeg!

Maargoed, we zullen morgen zien.

Willen jullie niet quoten, wil een groot deel vd tekst weer weghalen...

Bedankt voor het lezen.


Laatst aangepast door Anniej_S op do 16 aug 2012 - 1:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  duckie wo 4 jul 2012 - 4:07

jeetje meisIk zit er doorheen. 699888 ... het schiet dus niet echt op zo te lezen... en balen dat zo alles weer tegelijk komt dan... kun je niet vragen of je evt bij een andere gyn kan omdat je je niet prettig voelt bij deze? waarom zou je jezelf groot moeten houden? misschien lucht het wel op om alles even eruit te gooien...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 4:08

Er zijn weinig gynecologen hier op het ZH die er vanaf weten dus dat moet allemaal weer besproken worden, en de gyn die ik had zit voor 3maanden nu in wat was het, Amerika.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  Aagje! wo 4 jul 2012 - 4:10

Jeetje wat vervelend allemaal zeg!! En zeker niet fijn dat je de huidige gyneacoloog niets vind.... ik zou inderdaad ook aangeven dat je meer controles wil, en anders inderdaad kijken of je ergens anders terecht kan...
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  Jasmine wo 4 jul 2012 - 4:14

Ook hier even een knuffel meis.

Lijkt me vreselijk onzeker nu allemaal, zeker omdat het ook heel gevaarlijk kan zijn voor jou en je kindje. Ik zou ook zeker meer controles willen.

Is er verder nog andere behandeling mogelijk dan medicijnen, of moet je (kort door de bocht gezegd) maar afwachten en hopen dat alles goed komt?
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  Filoria wo 4 jul 2012 - 4:14

Anniej, toen je in een ander topic hierover vertelde viel het me al op hoe rustig je erover praat. Het leek me al zo heftig! Niet gek dat je het helemaal zat bent en dat je gewoon een gezonde zwangerschap zou willen.

Ik hoop enorm voor je dat ze je in het ziekenhuis toch goed gaan helpen en dat je klachten minder worden. Lukken alle dagelijkse dingen verder wel goed? Want anders moet je altijd hulp inroepen he! Als je een vriendin van mij was zou ik meteen langskomen om voor je te koken of wassen of weet ik het wat, want je gaat echt door een rottijd Ik zit er doorheen. 699888

Sterkte!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 4:17

Ik zit op 2 tabletten per dag, ze gaan dus nu ook kijken of dat niet meer kunnen worden, maar het is zoiezo een raadsel waar het vanaf komt zeg maar. Omdat het vaak pas in het 3e trimester tot uit spatting komt, dus dat is op zich al de moeite waard om wat mee te doen.

Wij hadden op de planning staan om evt voor een 3e nog te willen gaan, maar dit is absoluut nog gevaarlijker, dus dag droom! Dat moeten we nu proberen van ons af te zetten.

Maar als ze nu al starten met 3 pilletjes, waar gaat het dan heen later in de zwangerschap omdat het dus nog erger kanworden, maar het zijnallemaal vragen die ik dus idd morgen aan de gynecoloog ga stellen.

Ik voel me ook vreselijk kut, moe, koppijn etc. Gewoon omdat na mijn idee alles nu gewoon echt tegen zit :-(.

En wil gewoon niet overkomen als zielig of wat dan ook, ik ben niet zo snel een klagert dus het is al heel wat dat ik het nu van mijn af heb geschreven!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 4:17

Filoria schreef:Anniej, toen je in een ander topic hierover vertelde viel het me al op hoe rustig je erover praat. Het leek me al zo heftig! Niet gek dat je het helemaal zat bent en dat je gewoon een gezonde zwangerschap zou willen.

Ik hoop enorm voor je dat ze je in het ziekenhuis toch goed gaan helpen en dat je klachten minder worden. Lukken alle dagelijkse dingen verder wel goed? Want anders moet je altijd hulp inroepen he! Als je een vriendin van mij was zou ik meteen langskomen om voor je te koken of wassen of weet ik het wat, want je gaat echt door een rottijd Ik zit er doorheen. 699888

Sterkte!

Ontzettend lief van je! Ik zit er doorheen. 699888 Mijn ouders proberen mij zoveel mogelijk bij te staan

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  Filoria wo 4 jul 2012 - 4:19

Anniej_S schreef:Mijn ouders proberen mij zoveel mogelijk bij te staan
Dat is fijn zeg. Lief van ze.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 4:20

Ik probeer rustig te blijven ook vanwege Y. maar ik haat het echt nu om zwanger te zijn! De hitte werkt ook niet meer, die verergeren de klachten alleen maar, de jeuk zeg maar.

En dan ook nog het financiel niet zwaar hebben etc...nja zoals ik al zei, ik ben geen klagerd. pale

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  duckie wo 4 jul 2012 - 4:24

dat lijkt me ook moeilijk dat jullie droom nu zon einde krijgt, dat is ook nog even wat extra's wat je nu al niet kunt gebruiken. gewoon al je vragen voor de gyn opschrijven zodat je ze niet kunt vergeten als je ze aan de telefoon hebt. en ik zou op mn strepen gaan staan voor extra controles hoor... fijn dat je ouders helpen... maar gewoon alles even van je afschrijven hier kan best opluchten en fijn zijn hoor!
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  SarahKey wo 4 jul 2012 - 5:15

Logisch dat je er even doorheen zit. En het is soms even heerlijk om van je af te klagen, en juist omdat je anders niet zo bent.

Je krijgt al genoeg op je bordje. Ik zit er doorheen. 699888 Ik zit er doorheen. 699888
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 6:38

Je leert op zulke momenten als deze wel wie je vrienden wel en niet zijn :-( mensen zien niks aan je dus je bent in hun ogen niet ziek, alleen maar zielig en aanstellerig.. Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  kwak wo 4 jul 2012 - 6:42

he, bah wat vervelend zeg! Ik hoop dat de medicatie gaat helpen en dat het ieder geval wat minder wordt!

kom op meid, Ik zit er doorheen. 699888
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 6:43

Dank jullie wel dames! Ik zit er doorheen. 699888

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  Bruintje Beer wo 4 jul 2012 - 6:45

hug
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  Pandora wo 4 jul 2012 - 6:51

Sterkte meid!
Hier gaat het ook even niet zo lekker, ik heb (te) veel harde buiken en ben kortademig, gelukkig nog niet echt last van de warmte maar ik moet al wel wat rustiger aan gaan doen van mijn verloskundige.... Ik zit er doorheen. 699888
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 7:05

Pandora schreef:Sterkte meid!
Hier gaat het ook even niet zo lekker, ik heb (te) veel harde buiken en ben kortademig, gelukkig nog niet echt last van de warmte maar ik moet al wel wat rustiger aan gaan doen van mijn verloskundige.... Ik zit er doorheen. 699888

Knuffel! Ik zit er doorheen. 699888 wel doen dan hoor! Ik moet ook natuurlijk wel rustig aan doen, maar ik zit al vanaf 10w zwangerschap thuis, ik doe kleine lichte dingen moet natuurlijk wel in beweging blijven enz. De rest laat ik al doen maar dat is ook frustrerend Ik zit er doorheen. 1371890812

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  Knof wo 4 jul 2012 - 7:42

He wat vervelend allemaal, ik snap heel goed dat je er doorheen zit! Het komt ook allemaal zo lekker tegelijk!
Wel erg jammer dat je het totaal niet kunt vinden met je gyn, toch wel erg belangrijk dat je jejuist daar nu begrepen door voelt en dat ze je helpt. Misschien toch kijken of er nog een andere mogelijkheid is om te wisselen van gyn?

Ik zit er doorheen. 699888
Knof
Knof
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 217
Punten : 219
Registratiedatum : 09-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  Gast do 5 jul 2012 - 6:58

Telefonisch consult gehad. De waardes vd galzouten zijn nog niet bekend dus of het nu echt zo gevaarlijk is kunnen ze niet zeggen. Wel hoorde ik dat bij ik Y. uitschieters had die nog hoger waren (tussen de 400 & 600) en het was een groot wonder dat we er beiden verder niks aan over hebben gehouden , ook met de 37w dat ik werd ingeleid toen! Nu is het afwachten en is het wachten op een telefoontje volgende week hoe nu verder.

Vandaag was echt een ramp voor mij, zo heet, plakkerig en dus ook zo´n jeuk! Gelukkig stond het om 1600uur te regenen en zat ik bij de voordeur lekker uit te rusten en af te koelen.

Hopelijk zullen de komende dagen wat beter zijn qua temp zodat ik mij zelf ook weer wat lekkerder voel!

Fijne avond!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 1:45

Update;

inmiddels gister een telefoon gehad dat het niet goed gaat. aan de buitenkant zul je aan mij niks zien, maar aan de binnenkant gaat het niet goed.

De waardes (wat ze uit je bloed halen) stijgen, stijgen en stijgen dus er gaat iets goed fout. Nu hebben ze zelfs de maag, lever, darmdokter ingeschakeld. Hier kon ik vanmorgen terecht maar had niet 123 vervoer dus helaas.

Nu net belde de gyneacloog weer voor wat nieuwe wekelijkse! afspraken, gaat het met baby niet goed, zullen ze in grijpen......en dat is dus mijn grootste angst nu!

Moet zo weer (als onze auto in elkaar geschroeft staat haha) bloed prikken, hopelijk kan ik snel bij de andere arts terecht en gaan ze weer verder kijken/zoeken.

Op de echo die we kregen afgelopen maandag was er ook wat "rare" vlekken te zien, maar goed, daar zal een echoscopiste vd pretecho's geen uitspraak over doen. Wel aan de gyneacoloog doorgegeven..

Gelukkig ging afgelopen maandag volgens de pretecho met het kleine meiske daar binnen wel goed, dus hopelijk blijft ze dit ook zo doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  Happydobby do 16 aug 2012 - 2:36

Sterkte meis, hopelijk hou je het vol tot week 37.

hug hug hug

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  Snoes do 16 aug 2012 - 2:36

Ach jeetje Anniej, wat naar om te lezen allemaal Sad

Heb je er nu met de warmte weer meer last van?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 2:38

Qua jeuk valt het mee, heb zo uitbartstingen wat bekent staat bij de cholestase. Maar verder zie je niks aan me, alleen heel moe en gewoon niet lekker, en heel erg moe, echt extreem nu..


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  Floor do 16 aug 2012 - 3:00

Sterkte hopelijk gaat het nog een tijd goed met jou en met de baby en hoeft er niet worden ingegrepen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit er doorheen. Empty Re: Ik zit er doorheen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum