Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ouders ontmoeten....

+15
Zininzon
Caroow
minoessepoes
Bliss
Snoes
Niekske
Middleme
tuttebel
Marin
Lejow
Monte
Bosjesvrouw
Zora
Mon Amour
Bay
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Ouders ontmoeten....

Bericht  Bay zo 12 feb 2012 - 8:54

Binnenkort ga ik de ouders van mijn vriend ontmoeten. Ik vind dit best wel spannend. Hiervoor heb ik wel relaties gehad maar die waren vaak te kort waardoor ik dus nooit ouders heb ontmoet. Of het was een keer een toevallige ontmoeting maar nooit "officieel".

Hoe is het bij jullie gegaan? En heb je wat meegenomen voor de ouders en zo ja wat?
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Mon Amour zo 12 feb 2012 - 9:27

bij mij is het 2 weken terug dat ik zijn ouders ontmoet heb, was van te voren erg zenuwachtig, maar dat was nergens voor nodig, nee heb niks meegenomen wel aan me vriend gevraagd of ik wat mee moest nemen maar dat hoefde niet

Mon Amour
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 109
Punten : 109
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Zora zo 12 feb 2012 - 9:46

Spannend! Ik ben niet echt officieel voorgesteld. Was daar gewoon af en toe, en toen kwam ik op een gegeven moment schoonmoeder tegen, een andere keer vader. We waren nog heel jong, dus dat ging toen wat anders Very Happy

Ik zou zeker wat meenemen hoor! Zeker als je echt op visite gaat smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 10:11

Ik zou wel iets meenemen. De ouders van mijn ex hielden niet zo van wijn en toen heb ik een bosje bloemen meegenomen (verder reikt mijn originaliteit niet Ouders ontmoeten.... 394967). Bij mijn ex-ex had ik wel een flesje lekkere wijn meegenomen. Ik ging er in beide gevallen ook eten, dan zou ik bij andere vrienden ook altijd iets meenemen. Bovendien voelt het dan niet zo 'kaal'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Bosjesvrouw zo 12 feb 2012 - 10:20

Hoe het precies ging weet ik niet meer (is alweer bijna 8jr geleden).
Het was meer wat onverwachts heb ook niks mee genomen.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Monte zo 12 feb 2012 - 10:30

Ik zou ook iets meenemen, al is het maar iets kleins.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 10:32

Gewoon beleefd zijn en vriendelijk lachen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 10:33

Zusje schreef:Gewoon beleefd zijn en vriendelijk lachen.

Ja en oprecht geïnteresseerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Monte zo 12 feb 2012 - 10:38

June schreef:
Zusje schreef:Gewoon beleefd zijn en vriendelijk lachen.

Ja en oprecht geïnteresseerd.
Ja inderdaad, je zit niet bij een sollicitatiegesprek of kruisverhoor, maar je ontmoet gewoon nieuwe mensen. Gewoon jezelf zijn.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 10:40

Nou, mijn laatste schoonmoeder was de eerste keer erger dan mijn sollicitatiegesprek Ouders ontmoeten.... 166342

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 10:43

June schreef:Nou, mijn laatste schoonmoeder was de eerste keer erger dan mijn sollicitatiegesprek Ouders ontmoeten.... 166342

Ze zegt ook niet wat erger is angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Lejow zo 12 feb 2012 - 10:43

Doet me hier aan denken laughcry

Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 17:28

Wij gingen heel onverwachts langs bij mijn schoonouders, mijn vriend zou even laten zien waar zijn ouders wonen en toen stond zijn moeder voor het raam Ouders ontmoeten.... 394967 Meteen maar even koffie gedronken, zijn vader kwam toen ook net thuis. Ik had toen dus ook niets meegenomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Marin zo 12 feb 2012 - 18:05

Ik was net in Frankrijk geweest dus ik had een lekkere fles wijn en wat zoetigheden uit de streek meegenomen. Leuk jurkje aan, en we gingen uiteten. Beetje jammer dat m'n vriend een glas rode wijn over dat jurkje heen gooide.

Maar nee, het was heel ontspannend, ondanks dat ik toch best wel zenuwachtig was. Het zijn lieve mensen en ik had direct wel het idee dat ze me aardig vonden en vice versa.

M'n vriend heeft het er nu steeds over dat we zijn ouders maar eens met mijn ouders moeten laten meeten, pfff dat vind ik wel eng! Alhoewel het heel erg dezelfde types zijn en ze ongetwijfeld meer dan genoeg gespreksstof hebben..dat scheelt wel! Maar toch eng!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 18:07

Lejow schreef:Doet me hier aan denken Ouders ontmoeten.... 394967

Heerlijk gelachen zo op de vroege ochtend. Bedankt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  tuttebel zo 12 feb 2012 - 22:33

ik heb mijn schoonouders al na een paar dagen dat ik met m'n vriend samen was ontmoet om 12 uur 's nachts. Ik was toen met de trein gestrand vanwege sneeuw en vriendlief besloot me toen op te halen. Omdat zijn auto niet prettig rijdt met sneeuw heeft hij dus eerst de auto van z'n moeder gehaald en is toen naar mij toe gekomen. Op de weg terug moesten we dus de auto terug brengen en toen heb ik ze dus voor het eerst ontmoet. Ze ontvingen mij toen al met open armen en hebben nog even gepraat voordat ik naar huis werd gebracht.
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Middleme zo 12 feb 2012 - 23:46

Ik ben na een paar weken geloof ik voor het eerst bij mijn vriend thuis geweest. Was eerst even onwennig, maar gewoon even over "koetjes en kalfjes" praten en dan komt het wel goed!
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Niekske ma 13 feb 2012 - 1:30

Ik was al goed gekeurd voor ze mij gezien hadden, omdat ik uit dezelfde streek kom als mijn schoonvader Wink

Ik heb mijn schoonmoeder voor het eerst gezien bij een etentje voor de diploma-uitreiking van mijn schoonbroer. Ik hoorde die middag pas dat ik ook verwacht werd aan het eten, dus ik was best nerveus. Ik kende de broer en zussen van mijn vriend al, maar de rest van de familie nog niet. Mijn schoonvader kon niet bij dat etentje zijn, hem heb ik later ontmoet, met de paasbrunch. Het ging allemaal erg relaxed eigenlijk, mijn zenuwen waren nergens voor nodig smile

Inmiddels hebben onze ouders elkaar ook al ontmoet, dat was een logisch gevolg van het samenwonen smile ik vond het ook maar een eng idee, maar ook dat ging prima. Op HET moment was ik er trouwens niet, ik was met mijn fiets op weg van mijn oude huis naar ons nieuwe huis en mijn ouders zaten met mijn vriend in de verhuisbus en waren daar dus sneller. Ze zaten al aan de koffie toen ik binnenkwam, dus dat viel ook heel erg mee smile
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Bay ma 13 feb 2012 - 2:10

Het zal allemaal wel los lopen maar het idee vind ik wel spannend.

Ik denk er nu over om een fles wijn en een bloemetje mee te nemen maar dat vind ik wat standaard. Had gehoopt hier nog wat ideeen op te kunnen doen :-)
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Snoes ma 13 feb 2012 - 2:10

Ik kwam al bij mijn vriend nog voor we een relatie hadden. Toen waren we nog in onze 'date-fase', dus ik kwam 'gewoon' bij hem thuis. Zo heb ik ook zijn ouders al gezien (en hij de mijne) voordat we officieel wat kregen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Bliss ma 13 feb 2012 - 3:56

Goed topic! smile Het zal er bij mij ook een keer van komen, al heb ik er niet echt haast mee ofzo Wink Maar een bloemetje of flesje wijn is wel ok toch? Ik zou ook niet weten wat je anders mee kunt nemen hoor, het gaat om het gebaar!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 4:03

Ik zou er niet zo'n poeha van maken. Heb eigenlijk nog nooit wat meegenomen haha Very Happy. Maar als je iets meeneemt zou ik kiezen voor 1 ding en niet 2.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 5:13

Ik zag mijn schoonouders voor het eerst met oud&nieuw! Gelijk feestje gebouwd haha. Ik had een dienblad met kaarsen meegenomen voor in hun huis, daar woonden ze toen pas een aantal maanden, dus dat vond ik wel leuk om te geven en werd erg gewaardeerd. Ik was er gelijk de hele dag & ben blijven slapen. Vond het niet raar/gek eigenlijk, het was gekker om het hele dorp in 1x te leren kennen, die wisten allemaal van mij, en ik had geen idee laughcry

Andersom kwam mijn vriend vanaf date 1 bij ons, dus dat is nooit echt ontmoeten geweest, dat ontstond.

Onze ouders hebben elkaar, na ruim 2 jaar, nog nooit gezien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Marin ma 13 feb 2012 - 5:17

Bliss schreef:Goed topic! smile Het zal er bij mij ook een keer van komen, al heb ik er niet echt haast mee ofzo Wink Maar een bloemetje of flesje wijn is wel ok toch? Ik zou ook niet weten wat je anders mee kunt nemen hoor, het gaat om het gebaar!

Ja en zelfs dat hoeft ook niet perse vind ik. Het gaat om het gebaar, maar geforceerd 'iets' meenemen hoeft nou ook weer niet. Ik wist al dat onze beide moeders heel erg van droge witte wijn houden, dus ik had mijn moeder's favo wijn mee voor zijn moeder. Was wel leuk.

Overigens heb ik net hier op t vliegveld echte cadeautjes zomaar gekocht voor z'n moeder. Ze spaar dingen met elanden er op of van eland-vormpjes, en hier in Finland is daar natuurlijk genoeg van te vinden. Dus met goedkeuring van m'n vriend heb ik een wijnstop met elandkop er op gekocht en handdoekhangertjes met elandkoppies er op, heel schattig. Hij zei dat ik echt punten ging scoren zo, dat is dan toch wel leuk smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  minoessepoes ma 13 feb 2012 - 5:24

Marin schreef:
Bliss schreef:Goed topic! Ouders ontmoeten.... 561177 Het zal er bij mij ook een keer van komen, al heb ik er niet echt haast mee ofzo Wink Maar een bloemetje of flesje wijn is wel ok toch? Ik zou ook niet weten wat je anders mee kunt nemen hoor, het gaat om het gebaar!

Ja en zelfs dat hoeft ook niet perse vind ik. Het gaat om het gebaar, maar geforceerd 'iets' meenemen hoeft nou ook weer niet. Ik wist al dat onze beide moeders heel erg van droge witte wijn houden, dus ik had mijn moeder's favo wijn mee voor zijn moeder. Was wel leuk.

Overigens heb ik net hier op t vliegveld echte cadeautjes zomaar gekocht voor z'n moeder. Ze spaar dingen met elanden er op of van eland-vormpjes, en hier in Finland is daar natuurlijk genoeg van te vinden. Dus met goedkeuring van m'n vriend heb ik een wijnstop met elandkop er op gekocht en handdoekhangertjes met elandkoppies er op, heel schattig. Hij zei dat ik echt punten ging scoren zo, dat is dan toch wel leuk Ouders ontmoeten.... 561177

Heel herkenbaar, zo had ik laatst een flesje Maple sirop voor mijn schoonmoeder meegenomen, in Amsterdam kan ik dat zo krijgen maar in het dorp waar zij wonen niet. Mijn schoonfamilie heeft een tijd in Engeland gewoond en mijn schoonmoeder is er gek op, had ik even punten gescoord. Leuk zijn dat soort kleine dingen!

De eerste ontmoeting met mijn schoonouders, ik had ze op verjaardagen al wel gezien want ik kende mijn vriend al langer, maar zij wisten niet wie ik was. Ik zou even een handje gaan geven voordat we gingen stappen, ik zie mezelf daar nog heel ongemakkelijk zitten op het puntje van de bank haha, wat was ik blij toen we weg gingen. Het zijn hartstikke lieve mensen hoor, maar ik was gewoon heel erg zenuwachtig!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders ontmoeten.... Empty Re: Ouders ontmoeten....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum