Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Andere kindjes/mama's ontmoeten

+19
Linda
Parisienne
loesje
MissD
Aagje!
PapillonRose
silly_85
snoezel
Coccinelle
Aimee
Liadan
sabje
Novalee
Fearie
Susan
Dora
Coco
Annemie
Tania
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Tania ma 7 mei 2012 - 7:55

Op het verjaardagsfeestje van mijn zoon waren gisteren een paar kindjes. Hij vindt het echt onwijs leuk om met andere kindjes te spelen maar ik ken bijna niemand die kinderen van zijn leeftijd heeft.
Waar ontmoeten jullie andere kindjes of moeders? En spelen jullie kinderen vaak met andere kinderen?

We willen J. wel naar de peuterspeelzaal doen een ochtend in de week maar omdat dat met de opvang erbij toch allemaal vrij prijzig wordt wachten we even tot mijn man weer een baan heeft.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Annemie ma 7 mei 2012 - 7:59

Mijn zoontje ontmoet kindjes op de opvang, hihi.. En een ex collega van mij heeft een dochtertje van 2, daar speelt mijn zoontje ook weleens mee,zo af en toe, ook al is het niet echt samen spelen. Ik ga hier ook elke maand naar een voorleesuurtje in de bibliotheek, daar zijn dan ook allemaal moeders met kindjes.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Coco ma 7 mei 2012 - 8:06

Hebben jullie geen leuke speeltuintjes in de buurt?
Ik ken hier nu eigenlijk weinig mensen omdat we pas verhuisd zijn en het weer nog niet zo mooi is geweest, maar ik heb al wel gezien dat er veel kinderen in de wijk wonen waarvan een paar van ongeveer hun leeftijd. Ik denk dat dat bij mooi weer vast wel los loopt bij de speeltuintjes.
Nu zijn ze alle dagen nog thuis maar hebben ze natuurlijk elkaar, maar na de zomer hoop ik dat ze 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal kunnen en anders 1 ochtend.

Anders zou je misschien met hem naar peuterdans o.i.d. kunnen gaan?



@ Annemie, blijft jouw zoontje dan ook netjes luisteren? Ik zou bij zo'n voorleesuurtje alleen maar achter ze aan moeten rennen. Mad Jammer, zoiets leek mij best leuk.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Dora ma 7 mei 2012 - 8:10

Via het (oude) forum heb ik mama's leren kennen.
Wel wonen we door heel Nederland verspreid, maar misschien wonen er mama's bij jou in de buurt? Dat je daar mee kunt afspreken?
Ik weet niet waar je woont, maar ik woon in de buurt van Breda (en vind het altijd leuk nieuwe mensen te leren kennen)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Annemie ma 7 mei 2012 - 8:11

@Nois, ja hij zit dan rustig bij mij op schoot, of hij echt naar het voorlezen luistert weet ik niet, maar hij heeft al een hele poos een fase dat hij alleen maar bij mij wil zitten en als er allemaal vreemden bij zijn al helemaal, dus dan onderneemt hij niet zoveel. (hij kan ook niet veel, misschien dat het ook daar aan ligt). Andere kindjes zitten trouwens ook gewoon rustig op de stoel, dus dat valt reuze mee.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Tania ma 7 mei 2012 - 8:11

Ja speeltuintjes genoeg hier, alleen zijn er eigenlijk altijd alleen maar oudere kindjes die alleen zijn. Een cursus volgen met hem is misschien wel leuk inderdaad dan moet ik alleen even kijken waar ik M. dan laat Laughing . Die kan dan misschien wel naar de gastouder of mijn moeder. Ik ga is kijken of er zoiets is hier in de buurt en ook of ze zo'n voorleesuurtje hebben hier.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Susan ma 7 mei 2012 - 8:12

Yrsa gaat naar de peuterspeelzaal, Ezra is ook geweest, maar hij speelt niet echt met andere kinderen. Yrsa vindt het helemaal geweldig, ze gaat echt met heel veel plezier en ligt goed in de groep. Ik heb met haar ook op Muziek op Schoot gezeten en daar heeft ze een leuk vriendinnetje aan overgehouden dat hier om de hoek woont, ik kan het ook heel goed vinden met de moeder van het kindje, dus we spreken regelmatig met hen af.

In de speeltuin heb je ook altijd wel makkelijk contact, maar dat is altijd maar heel kortdurend, het gebeurt nooit dat ik echt telefoonnummers ga uitwisselen met een andere moeder. Yrsa is zelf sowieso heel sociaal, overal waar ze komt heeft ze meteen een speelkameraadje, al is het dan maar voor een middagje of soms maar voor
een half uur.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Fearie ma 7 mei 2012 - 8:13

Mijn zoontje speelt met kindjes op de opvang en al onze vrienden hebben afgelopen jaar een kindje gekregen, daar speelt D ook mee.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Tania ma 7 mei 2012 - 8:14

Teigertje schreef:Via het (oude) forum heb ik mama's leren kennen.
Wel wonen we door heel Nederland verspreid, maar misschien wonen er mama's bij jou in de buurt? Dat je daar mee kunt afspreken?
Ik weet niet waar je woont, maar ik woon in de buurt van Breda (en vind het altijd leuk nieuwe mensen te leren kennen)

Ik woon niet echt bij je in de buurt, jammer! Ik woon in de Haarlemmermeer.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Novalee ma 7 mei 2012 - 8:14

N. heeft 2 nichtjes die vlakbij wonen. De oudste is 2,5 en de jongste 24 uur ouder dan N. Helaas moet ze op dit moment nog niet veel van het jongste nichtje hebben, ze begint al snel te huilen als ze te dichtbij komt laughcry. Maar straks als ze mee kan op de fiets zullen we vaker met hen spelen en ik hoop wel dat ze het dan niet meer eng vindt. Verder heb ook geen vriendinnen met kindjes, althans niet in de buurt. N. gaat ook niet naar een opvang dus wij zullen het verder moeten hebben van speeltuinen enzo. Binnenkort wil ik ook met N. gaan babyzwemmen, wie weet doen we daar nog leuke contacten op. Als ze oud genoeg is zal ze wel naar de peuterspeelzaal gaan, maar dat duurt (hopelijk) nog even!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Susan ma 7 mei 2012 - 8:17

Hier in de buurt zijn trouwens vaak peuterochtendjes in de speeltuin, dat is meestal eens per maand en dat is juist voor die hele kleintjes. Daar ontmoet je ook wel andere moeders en kinderen. Ook zijn er inloopochtenden in sommige peuterspeelzalen, daar kun je samen met je kind heen en dat is ook bedoeld voor kinderen die nog iets te jong zijn voor de echte peuterspeelzaal. Sommige peuterspeelzalen bieden ook Samenspel, daar kun je ook samen met je kind heen, dat is van twee tot tweeëneenhalf jaar en dat kost 7,50 per maand.

Muziek op Schoot vond ik ook wel echt een aanrader, al vond ik het wel wat duur en ook wel vrij geitenwollensokkerig, maar Yrsa vond het wel heel leuk, vooral omdat dat echt van haar was. Ze wilde al heel graag naar de peuterspeelzaal, maar ze mocht nog niet, dus dit was haar clubje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  sabje ma 7 mei 2012 - 8:18

Twee vriendinnen hebben ook een kindje. Wij spreken geregeld met de kinderen ook. Ook mijn broer en nichtje hebben een kindje al zijn die wel wat ouder. Hier in de buurt wonen ook kindjes. Als hij wat ouder is zal hij daar denk ik ook mee gaan spelen. Als hij 2,5 is gaat hij naar de peuterspeelzaal.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Coco ma 7 mei 2012 - 8:20

Ik weet niet waar je in de Haarlemmermeer woont maar in Hoofddorp heb je via babyenyoga.nl een cursus dreumes/peuterdans van een maand.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Liadan ma 7 mei 2012 - 8:22

Ik heb op de zwangerschapsgym van de oudste een goede vriendin leren kennen en een collega van mij (die op een andere lokatie werkt) heeft 2 kinderen in dezelfde leeftijd, maar haar spreek ik regelmatig af.
Verder speelt Yara op het kdv met andere kinderen en als ze ergens andere kinderen ziet gaat ze meteen op af. Ze heeft bijna altijd heel snel een ander kind gevonden om mee te spelen, soms voor 5 minuten in de AH en soms voor 1,5 uur in de speeltuin.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Aimee ma 7 mei 2012 - 8:23

Mijn kindje is een beetje jong voor J. om mee te spelen Wink
Ze hebben hier ook peutergym in de buurt weet ik, schijnt heel leuk te zijn! Maar ik weet niet hoe duur dat is.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Coco ma 7 mei 2012 - 8:24

Annemie schreef:@Nois, ja hij zit dan rustig bij mij op schoot, of hij echt naar het voorlezen luistert weet ik niet, maar hij heeft al een hele poos een fase dat hij alleen maar bij mij wil zitten en als er allemaal vreemden bij zijn al helemaal, dus dan onderneemt hij niet zoveel. (hij kan ook niet veel, misschien dat het ook daar aan ligt). Andere kindjes zitten trouwens ook gewoon rustig op de stoel, dus dat valt reuze mee.

Oh heerlijk lijkt mij dat. Mijne zetten daar de hele boel op stelten. Eens kijken op welke dagen dat hier is. Wellicht kan ik er om en om 1 meenemen als het op een moment is dat mijn man thuis is. Maar met twee donderkopjes durf ik het niet aan.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Coccinelle ma 7 mei 2012 - 8:24

Mijn dochter speelt op de opvang en met kindjes van fam/vrienden (die zijn allemaal wel wat ouder). Dit is het eerste jaar dat ze hier ook een beetje in de speeltuin kan spelen, nu nog mooi weer.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 8:27

ik ken twee moeders van het forum, daar spreek ik regelmatig mee af, verder heb ik eigenlijk geen moeders met jonge kinderen in mijn omgeving. Ik zit te hopen dat onze vrienden snel met kinderen zullen volgen Razz

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  snoezel ma 7 mei 2012 - 8:29

Naast wat vrienden met kinderen speelt L vooral op het kdv met andere kindjes. Ze heeft vooral 1 echt "vriendinnetje". Als ik haar breng en haal zie ik die ouders ook vaak. Begonnen met een praatje, emailadressen uigewisseld om fotoos van de opvang door te sturen en zo echt aan de praat geraakt en ook buiten de opvang afgesproken...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Tania ma 7 mei 2012 - 8:29

Aimee schreef:Mijn kindje is een beetje jong voor J. om mee te spelen Wink
Ze hebben hier ook peutergym in de buurt weet ik, schijnt heel leuk te zijn! Maar ik weet niet hoe duur dat is.

Ja, dat is meer wat voor M. Laughing

Ik ga is kijken naar peutergym en de site van Nois.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Susan ma 7 mei 2012 - 8:44

Weet je wat Yrsa ook een superleuk uitstapje vindt: de Ikea. Daar waren we zaterdag en ze had het super naar haar zin. De kinderafdeling was voor haar één groot poppenhuis met al die kamertjes, al dat speelgoed dat uitgestald stond en waar ze mee kon spelen. Ze heeft een heleboel knuffelbeesten in bed gelegd, in het keukentje gespeeld, in het tentje, op de glijbaan, rondgeredenmet het wagentje. Veel van die spullen heeft ze gewoon thuis, maar kennelijk is het daar opeens weer als nieuw. Daarna nog patat gegeten in het restaurant en daar weer gespeeld met een meisje. Ezra had intussen de tijd van zijn leven in de ballenbak, Dion zat aan de andere kant van het raam, want we wilden hem daar niet alleen laten. Ze hadden allebei echt een leuke middag. Het is weer eens wat anders dan de speeltuin en er zijn veel kindjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Tania ma 7 mei 2012 - 8:49

Susan schreef:Weet je wat Yrsa ook een superleuk uitstapje vindt: de Ikea. Daar waren we zaterdag en ze had het super naar haar zin. De kinderafdeling was voor haar één groot poppenhuis met al die kamertjes, al dat speelgoed dat uitgestald stond en waar ze mee kon spelen. Ze heeft een heleboel knuffelbeesten in bed gelegd, in het keukentje gespeeld, in het tentje, op de glijbaan, rondgeredenmet het wagentje. Veel van die spullen heeft ze gewoon thuis, maar kennelijk is het daar opeens weer als nieuw. Daarna nog patat gegeten in het restaurant en daar weer gespeeld met een meisje. Ezra had intussen de tijd van zijn leven in de ballenbak, Dion zat aan de andere kant van het raam, want we wilden hem daar niet alleen laten. Ze hadden allebei echt een leuke middag. Het is weer eens wat anders dan de speeltuin en er zijn veel kindjes.

Dat is toevallig, daar zij we vanmorgen geweest en J. heeft inderdaad bij de keukentjes gespeeld met andere kindjes. Ze gingen samen koken echt heel schattig. We hadden niet zoveel tijd maar dat is ook wel een idee hem daar gewoon laten spelen natuurlijk.

Ik heb net ontdekt dat ze in de wijk hiernaast een ouder en kindinloop hebben in het buurtcentrum waar kindjes met elkaar kunnen spelen. Dat is wel leuk om een keer heen te gaan misschien.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Susan ma 7 mei 2012 - 8:58

Wij hadden eigenlijk niks nodig, wij gingen alleen maar voor het spelen. Wel zo'n leuk circustentje meegepakt, daar speelt ze nu thuis mee.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Tania ma 7 mei 2012 - 9:03

Susan schreef:Wij hadden eigenlijk niks nodig, wij gingen alleen maar voor het spelen. Wel zo'n leuk circustentje meegepakt, daar speelt ze nu thuis mee.

Zo'n oranje/rode? J. riep opeens "Bumba die die die" en ik maar zoeken naar Bumba, maar hij bedoelde die tent die leek op die van Bumba laughcry

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Susan ma 7 mei 2012 - 9:09

Ja, rood met oranje inderdaad, Yrsa vindt het prachtig.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kindjes/mama's ontmoeten Empty Re: Andere kindjes/mama's ontmoeten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum