Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Blaffende hond

+3
Sorella
Benthe
Minx
7 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Blaffende hond - Pagina 2 Empty Re: Blaffende hond

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 9:44

bolus26 schreef:ow leesnet in het niet zo blij topic dat je een beetje stomme buren hebt! tsja.... dat veranderd niks aan het geblaf natuurlijk maar dan zou ik ook niet staan te spingen om er serieus op in te gaan!
Huh? Ze zorgt voor overlast dus daar moet ze serieus werk van maken. Ik zit ook niet te wachten op blaffende honden 's nachts. Dan word ik ook geen leuke buur.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 9:44

PrinsesBo schreef:
bolus26 schreef:ow leesnet in het niet zo blij topic dat je een beetje stomme buren hebt! tsja.... dat veranderd niks aan het geblaf natuurlijk maar dan zou ik ook niet staan te spingen om er serieus op in te gaan!

Hoe vervelend je buren ook zijn, je moet gewoon zorgen dat je hond niet/minimaal blaft.

maar dat doe ik niet voor mijn buren. Ik doe het voor mezelf. Onze buren hebben schijt aan ons. Vandaar ook zo'n briefje. Als wij voor elke klacht aan hun deur moeten gaan staan kan ik er net zo goed gaan wonen.
Vind het gewoon erg vervelend vooral voor onszelf. En onze hond. Het is zo'n super leuk beest, maar dit is wel echt een minpunt.

Wat ik mij trouwens af vraag, ik lees overal dat ik moet negeren aangezien ik de hond anders verwen en de hond denkt: 'oh als ik blaf dan komen ze, dus ik blaf gewoon steeds weer'. Ik heb vandaag de hond in de bench gelegd, en als hij lief ging liggen dan deed ik de bench open en ging hem dan kn uffelen en aaien. Even later weer even in de bench en dan als hij rustig ging liggen knuffelen en aaien.

bedankt voor alle tips.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 9:45

Een wekker hielp bij mijn hond.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 9:47

ik ben netjes naar de deur gegaan, verteld dat we een pup hebben die moet leren om alleen te zijn. en toen deden ze ontzettend on aardig. Haar man was er al zo flauw van dat als onze hond nog even door ging dan... En dan op zo'n negatieve manier.
Tsja, sorry. Ik doe mijn best. Als het niet op prijs word gesteld dat ik aan de deur kom om het er over te hebben houd je dan gewoon verder stil.

Gast
Gast

Bericht  bolus26 do 9 feb 2012 - 9:49

PrinsesBo schreef:

Hoe vervelend je buren ook zijn, je moet gewoon zorgen dat je hond niet/minimaal blaft.

daarom zeg ik ook, het veranderd niks aan t feit dat tie blaft maar snap ik wel dat ze er niet zo´n zin in heeft om op in te gaan!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 9:53

Negeren werkt op dit punt niet.
Een hond zal sneller leren door positiviteit.
Zit je bv op de bank en de hond komt telkens voor je staan blaffen, dan werk negeren. Want boos doen is ook aandacht.

Wat jouw hond doet, doet hij omdat ie zich alleen voelt.
Zorg sowieso dat de bench leuk is. Geef m zn eten in de bench (met de deur open), gooi af en toe ongezien een koekje in de bench zodat ie dat vind als i gaat kijken.
Maak de hond moe voordat ie de bench in moet. Laat m uit, speel een spel met m.
Leg m dan in de bench met wat lekkers en ga naast de bench zitten met een boek erbij bv.
Wanneer hij blaft/piept steek je je hand even door de tralies, maar maak geen oogcontact.
Zo blijf je zitten tot de hond rustig ligt of slaapt.

Geef de hond ook vaste slaaptijden. Leg de hond in t begin alleen nog in de bench als hij je kan zien/horen/ruiken, dan raak ie niet in paniek omdat ie weet dat je in de buurt bent.

Zorg vooral dat de bench zijn leuke, fijne, veilige hol wordt.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 20:29

Ik heb speeltjes en een botje in de bench gelegd. Hij heeft vanmorgen niet geblaft. Om 7 uur kwam ik uit mezelf al naar beneden aangezien dat al uitslapen is tegenwoordig haha. Heb hem lekker veel geknuffeld omdat hij zo braaf is geweest.

Gast
Gast

Bericht  Sorella do 9 feb 2012 - 22:08

Wat goed dat het vanacht goed is gegaan! Die botjes en speeltjes zijn een goed idee, als hij zich dan verveelt kan hij daarmee aan de slag in plaats van jullie te 'roepen'. Hopen dat het vanavond weer goed gaat!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  liqueje do 9 feb 2012 - 23:36

waar is cesar millan als je hem nodig hebt
liqueje
liqueje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 133
Registratiedatum : 12-08-11

Bericht  liqueje do 9 feb 2012 - 23:37

Dolcis_ schreef:Ik heb speeltjes en een botje in de bench gelegd. Hij heeft vanmorgen niet geblaft. Om 7 uur kwam ik uit mezelf al naar beneden aangezien dat al uitslapen is tegenwoordig haha. Heb hem lekker veel geknuffeld omdat hij zo braaf is geweest.

Dat is fijn! hopelijk blijft het zo maar een pup eist wel heel veel geduld.
liqueje
liqueje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 133
Registratiedatum : 12-08-11

Bericht  Gast vr 10 feb 2012 - 0:32

Fijn dat t zo goed gegaan is!!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 feb 2012 - 0:33

liqueje schreef:waar is cesar millan als je hem nodig hebt

Als je van iemand niks aan moet nemen, is t wel van hem.

Gast
Gast

Bericht  tweeling vr 10 feb 2012 - 5:30

Ik zou de hond gewoon in de bench of in een mand bij jullie op de slaapkamer zetten. Hij is nog zo klein, gaat vanzelf weer over dat geblaf Blaffende hond - Pagina 2 561177 Onze hond sliep ook bij ons op de slaapkamer in het begin en nu slaapt ie overal I love you
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Gast vr 10 feb 2012 - 6:33

tweeling schreef:Ik zou de hond gewoon in de bench of in een mand bij jullie op de slaapkamer zetten. Hij is nog zo klein, gaat vanzelf weer over dat geblaf Blaffende hond - Pagina 2 561177 Onze hond sliep ook bij ons op de slaapkamer in het begin en nu slaapt ie overal I love you

Dat dus!

Gast
Gast

Bericht  sanne-84 vr 10 feb 2012 - 6:38

erg herkenbaar!
onze hond deed het de eerste maanden goed, en daarna begon het. het rare was dat hij het in eerste instantie 'sochtends deed, eerst als mn vriend wegging, en daarna ook eerder (5 of 6 uur). hebben verschillende dingen uitgeprobeerd, bijv zelf de wekker zetten, en hem belonen (omdat je de wekker zet voordat de hond begint is hij dus nog stil. en ja, dan moet je er wel ff eerder uit..)
hebben ook wel eens vaker op de bank gelegen, dan was er iemand in de buurt en was hij stil (ook al zat hij nog opgesloten in de bench). als we dan naar beneden kwamen gaven we hem geen aandacht. ik zou hem zelf niet op de slaapkamer willen. voor mn gevoel moet je dat dan weer afbouwen en kan hij weer beginnen als ie beneden is..
de hond blafte ook wel eens 'savonds als we naar bed gingen. dat hebben we zoveel mogelijk genegeerd.
en ja ook wij hebben wel eens de buren aan de deur gehad. hebben ook gezegd dat we het vervelend vinden, maar niet wisten hoe en wat, en hij het moest leren en we onze best deden. meer kun je toch niet doen? je kan de hond toch niet voor de buren uit de bench halen terwijl je dat zelf niet wilt? (wanneer je een huilbaby hebt dan haal je die toch ook niet iedere keer uit het bedje?)
geen idee wat er nu bij ons precies heeft geholpen, maar na een paar maanden was hij zowel 'snachts als 'sochtends stil.

wanneer de hond eennachtje ergens anders sliep piepte/blafte hij ook. negeren werkte het beste, 2e nacht ging het dan stukken beter.
nu hebben we een beetje hetzelfde probleem. we wonen nu boven, en hebben de hond sinds een paar dagen ook boven. de eerste nacht hebben we hem iedere 2 uur gehoord, of stond ie bij ons op de slaapkamer:S (springt dan tegen de deurklink en krijgt zo de deur open). wanneer hij piept of blaft dan negeren we dat (houdt dan vanzelf op). wannneer hij op de slaapkamer komt sturen we hem wel terug..
en iedere nacht gaat het beter
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud