Wat te doen (dochter bang voor blaffende hond).
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat te doen (dochter bang voor blaffende hond).
Mijn buren heb een hond. Verder niks mis mee uiteraard, maar zodra mijn dochter op haar fietsje stapt gaat de hond enorm tekeer. Ook als ze met haar poppenwagentje voorbij loopt.
We zijn hier vorig jaar vlak voor de zomer komen wonen en toen deed dit zich ook al voor. Toen kon mijn dochter er geen last van te hebben en maakte het haar ook niets uit, maar nu komt ze soms huilend en gillend naar binnen gerend, omdat ze is geschrokken en bang is voor de hond.
De buurvrouw heeft aangegeven dat de vorige bewoner (oude man) een rollator had en de hond altijd enorm heeft gepest, vandaar dat de hond het gespeel met de fiets en de poppenwagen niet zou kunnen verdragen.
Nu kan ik niet van mijn buurvrouw verlangen dat zij de hond naar binnenn doet als mijn dochter buiten wil spelen, maar hoe kan ik er nou voor zorgen dat ze minder bang is? Ik ben al met haar mee naar buiten gegaan, maar na enkele seconden wordt het haar teveel en stapt ze weer huilend van haar fiets.
Wie o wie heeft er een tip hoe ik dit het beste kan aanpakken?
We zijn hier vorig jaar vlak voor de zomer komen wonen en toen deed dit zich ook al voor. Toen kon mijn dochter er geen last van te hebben en maakte het haar ook niets uit, maar nu komt ze soms huilend en gillend naar binnen gerend, omdat ze is geschrokken en bang is voor de hond.
De buurvrouw heeft aangegeven dat de vorige bewoner (oude man) een rollator had en de hond altijd enorm heeft gepest, vandaar dat de hond het gespeel met de fiets en de poppenwagen niet zou kunnen verdragen.
Nu kan ik niet van mijn buurvrouw verlangen dat zij de hond naar binnenn doet als mijn dochter buiten wil spelen, maar hoe kan ik er nou voor zorgen dat ze minder bang is? Ik ben al met haar mee naar buiten gegaan, maar na enkele seconden wordt het haar teveel en stapt ze weer huilend van haar fiets.
Wie o wie heeft er een tip hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Laatst aangepast door Makamba op di 3 apr 2012 - 6:42; in totaal 1 keer bewerkt
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wat te doen (dochter bang voor blaffende hond).
Ik zou denk ik vragen of ik de hond mag lenen. Samen uitlaten, spelen e.d. Zodat jouw dochter kan zien dat de hond helemaal niet eng is en haar geen pijn wil doen.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
ach jee. Wat sneu.
Is het verder een lieve hond?
als de hond lief is, is het misschien een idee om een keer naar de buurvrouw te gaan en je dochter en de hond aan elkaar "voor te stellen". Misschien dat ze daarna minder schrikt?
als de hond lief is, is het misschien een idee om een keer naar de buurvrouw te gaan en je dochter en de hond aan elkaar "voor te stellen". Misschien dat ze daarna minder schrikt?
Gast- Gast
Ben er vergeten bij te zeggen (dacht dat ik het geplaatst had, maar toch niet ) dat mijn dochter zo nu en dan ook wel eens naar de buren gaat, omdat ze met het buurmeisje wil spelen. Er is dan niets aan de hand, behalve als de hond dichterbij komt en tegen haar aan springt om haar te groeten en haar te likken uit blijdschap. Ze krijst dan de boel bij elkaar en wil ook weer weg.
Dit geldt overigens ook voor andere honden (behalve die van mijn moeder). Misschien is het ook een idee om haar zo nu en dan een koekje te laten geven aan de hond?? Vind het zo sneu voor haar.
Dit geldt overigens ook voor andere honden (behalve die van mijn moeder). Misschien is het ook een idee om haar zo nu en dan een koekje te laten geven aan de hond?? Vind het zo sneu voor haar.
Makamba- Kletskop
TBIB schreef:ach jee. Wat sneu.
Verder is de hond inderdaad heel lief.
Makamba- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Wat te doen? Dochter niet meer verzadigd.
» Blaffende hond
» Wat zouden jullie hiermee doen? (bang voor muziekjuf)
» probleempje hond en dochter
» Bang voor...
» Blaffende hond
» Wat zouden jullie hiermee doen? (bang voor muziekjuf)
» probleempje hond en dochter
» Bang voor...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: