Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

+6
Caramba
Printje
Ibbeltje
bolus26
Supertalentje
VeryCherry
10 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 11:11

Na aanleiding van het topic over kleding en mannen die blijkbaar niet in staat zijn om kinderen aan te kleden en kleding in de juiste maat te vinden.

Zijn mannen en vrouwen beiden even goed in de zorg voor kinderen? Of is het man eigen dat hij geen oog heeft voor bijvoorbeeld de maat van een kindje, kledingcombinaties of andere zaken rondom opvoeding en verzorgen?

Ik ben van mening dat vrouwen en mannen beiden even goed zijn in de zorg voor kinderen. Als ze maar beiden evenveel tijd aan besteden. Merk dat vrouwen vaal weinig uit handen kunnen geven en dat in combinatie met het feit dat ze vaak minder werken en vaker bij de kinderen zijn, zorgt ervoor dat de mannen bijna geen kans krijgen iets te leren. Het wordt ze uit handen genomen. Ik denk niet dat het echt man eigen is..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 11:14

In dat topic ging het om een klerencombinatie. Nou is het helaas toch wel vaak zo dat mannen daar wat minder oog voor hebben dan vrouwen heb ik het idee. Dat geeft mijn man ook toe. Die liep toen we net een relatie hadden soms ook in de mafste combinaties. Hij krijgt het bij zoon trouwens ook wel eens voor elkaar om de meest vloekende kleuren bij elkaar aan te trekken. Hij ziet dan ook gewoon echt niet dat het niet zo mooi is (licht uitgedrukt). Moet dan altijd wel een beetje lachen.

Voor de rest geloof ik er niet zo in dat mannen minder zouden kunnen dan vrouwen ofzo. Gewoon je handen uit de mouwen en je leert het vanzelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  VeryCherry di 7 feb 2012 - 11:14

Ik kan mijn vriend rustig op pad sturen met mijn zoontje om samen kleren te kopen. Nou weet mijn zoontje zelf ook wel wat hij mooi vind, maar mijn vriend let er echt wel op dat het qua maat ook klopt hoor. Hij is geen retard. Snap niet dat er zo vaak gezegd wordt dat mannen dat niet kunnen. Als we een dochter zouden hebben, zou hij ook staartjes in haar haar maken en haar er verzorgd bij laten lopen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 11:16

Oh, kledingmaten kiezen is hier ook geen probleem trouwens. Net zoals hier boven gezegd, hij is geen retard..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 11:17

Ligt aan de persoon. Ik zou het echt niet kunnen op dit moment. Dat vrouwen thuis zijn is nog wat ouderwets. Een man kan ook thuis zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 11:19

Jolicious schreef:Oh, kledingmaten kiezen is hier ook geen probleem trouwens. Net zoals hier boven gezegd, hij is geen retard..
Je groeit er toch ook in? Ik zou jouw zoon ook niet mee uit shoppen kunnen nemen. Ik ken geen maten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  VeryCherry di 7 feb 2012 - 11:24

Nee, maar goed, een kleuter doe je geen babykleertjes aan, elke blinde kan zien dat dat niet past.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  Supertalentje di 7 feb 2012 - 11:26

Natuurlijk groei je daarin, alsof vrouwen geboren worden met alle kennis over kinderen...? Je hebt gewoon van die tabellen waarin je kunt zien welke maat bij welke leeftijd, zal echt niet altijd kloppen en ieder merk valt weer anders, maar als je man kan lezen komt ie al een heel eind... Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. 394967

Mijn man heeft wel 2 zwarte shirtjes gekocht, ik vond dat echt niet kunnen (zwart bij een kleine baby), maar het staat kleine man echt super!

Edit: dat je evenveel tijd moet besteden aan dingen vind ik ook een beetje onzin. Een kind aankleden, luier verschonen, fles maken, in bad doen etc verleer je niet als je het minder vaak doet hoor!


Laatst aangepast door Supertalentje op di 7 feb 2012 - 11:28; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  VeryCherry di 7 feb 2012 - 11:27

Toen mijn zoontje een baby was, had hij ook veel zwart aan Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 11:28

VeryCherry schreef:Nee, maar goed, een kleuter doe je geen babykleertjes aan, elke blinde kan zien dat dat niet past.
Maar zijn er mannen en vrouwen die dat doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  Supertalentje di 7 feb 2012 - 11:29

VeryCherry schreef:Toen mijn zoontje een baby was, had hij ook veel zwart aan Wink

Ik moest het even voor me zien, maar het staat leuk!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  VeryCherry di 7 feb 2012 - 11:29

Smikkell schreef:
VeryCherry schreef:Nee, maar goed, een kleuter doe je geen babykleertjes aan, elke blinde kan zien dat dat niet past.
Maar zijn er mannen en vrouwen die dat doen?

Schijnbaar wel, want er werd net door een vrouw gezegd dat ze niet een kind mee uit winkelen kan nemen, omdat ze de maten niet weet...
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  VeryCherry di 7 feb 2012 - 11:30

Supertalentje schreef:
VeryCherry schreef:Toen mijn zoontje een baby was, had hij ook veel zwart aan Wink

Ik moest het even voor me zien, maar het staat leuk!

Nu kan je veel meer zwart voor baby's kopen, acht jaar geleden was er bijna niks te vinden en maakte ik veel zelf.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 11:31

Supertalentje schreef:Natuurlijk groei je daarin, alsof vrouwen geboren worden met alle kennis over kinderen...? Je hebt gewoon van die tabellen waarin je kunt zien welke maat bij welke leeftijd, zal echt niet altijd kloppen en ieder merk valt weer anders, maar als je man kan lezen komt ie al een heel eind... Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. 394967

Mijn man heeft wel 2 zwarte shirtjes gekocht, ik vond dat echt niet kunnen (zwart bij een kleine baby), maar het staat kleine man echt super!

Edit: dat je evenveel tijd moet besteden aan dingen vind ik ook een beetje onzin. Een kind aankleden, luier verschonen, fles maken, in bad doen etc verleer je niet als je het minder vaak doet hoor!
Maar je moet het eerst kunnen om het weer te verleren. Ik denk dat sommige vrouwen zoveel zelf doen, dat de man de kans niet krijgt om het uberhaupt te leren. En dan wordt er gezegd dat een man geen luier kan verschonen etc. Maar als de man het vaker zou doen, dan leer hij het en kan hij het.

Ik vind mannen opzich niet minder in staat om voor een kind te zorgen dan een vrouw.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 11:33

VeryCherry schreef:
Smikkell schreef:
VeryCherry schreef:Nee, maar goed, een kleuter doe je geen babykleertjes aan, elke blinde kan zien dat dat niet past.
Maar zijn er mannen en vrouwen die dat doen?

Schijnbaar wel, want er werd net door een vrouw gezegd dat ze niet een kind mee uit winkelen kan nemen, omdat ze de maten niet weet...
Maar dat je de maten van een kind/leeftijd niet zo zou weten betekent nog niet dat je ook met de verkeerde maten thuis komt. Het kost misschien wat meer tijd met uitzoeken en passen, maar als een kind wat aanheeft zie je toch wel of je in de buurt zit of niet, toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  VeryCherry di 7 feb 2012 - 11:33

Mijn tante is ook zo, die doet alles alleen met haar twee kleine zoontjes. Dan hangt ze constant een zielig verhaal op dat het zo zwaar is en blablabla. Maar hij man mág het niet eens doen van haar en ze zegt altijd dat hij niks kan. Als dat vaak genoeg tegen mij gezegd wordt kan diegene ook de boom in en zou ik het haar maar uit laten zoeken.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  VeryCherry di 7 feb 2012 - 11:35

Smikkell schreef:
VeryCherry schreef:
Smikkell schreef:
VeryCherry schreef:Nee, maar goed, een kleuter doe je geen babykleertjes aan, elke blinde kan zien dat dat niet past.
Maar zijn er mannen en vrouwen die dat doen?

Schijnbaar wel, want er werd net door een vrouw gezegd dat ze niet een kind mee uit winkelen kan nemen, omdat ze de maten niet weet...
Maar dat je de maten van een kind/leeftijd niet zo zou weten betekent nog niet dat je ook met de verkeerde maten thuis komt. Het kost misschien wat meer tijd met uitzoeken en passen, maar als een kind wat aanheeft zie je toch wel of je in de buurt zit of niet, toch?

Dat bedoel ik ook, als je je er in verdiept kom je heus wel met wat moois en in de juiste maat thuis lijkt me.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 11:36

Supertalentje schreef:Natuurlijk groei je daarin, alsof vrouwen geboren worden met alle kennis over kinderen...? Je hebt gewoon van die tabellen waarin je kunt zien welke maat bij welke leeftijd, zal echt niet altijd kloppen en ieder merk valt weer anders, maar als je man kan lezen komt ie al een heel eind... Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. 394967

Mijn man heeft wel 2 zwarte shirtjes gekocht, ik vond dat echt niet kunnen (zwart bij een kleine baby), maar het staat kleine man echt super!

Edit: dat je evenveel tijd moet besteden aan dingen vind ik ook een beetje onzin. Een kind aankleden, luier verschonen, fles maken, in bad doen etc verleer je niet als je het minder vaak doet hoor!
Dit. Maar volgens mij durft een vrouw de regie minder snel uit handen te geven. Daardoor doet man logischerwijs minder en mag de vrouw weer schelden.
Dat is een gevoel. Ik heb geen man of kind maar ik snap die circkel wel als ik een man spreek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 11:38

Komen jullie die mensen ook echt tegen dan? Ik ken ze niet namelijk

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  VeryCherry di 7 feb 2012 - 11:39

Jolicious schreef:Komen jullie die mensen ook echt tegen dan? Ik ken ze niet namelijk

Nee, daarom vind ik het ook zo'n bullshit.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 11:41

VeryCherry schreef:
Jolicious schreef:Komen jullie die mensen ook echt tegen dan? Ik ken ze niet namelijk

Nee, daarom vind ik het ook zo'n bullshit.
Ik zei dat. Ik heb geen kinderen. Hoe kan ik dat weten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  VeryCherry di 7 feb 2012 - 11:42

Lorna mercedez schreef:
VeryCherry schreef:
Jolicious schreef:Komen jullie die mensen ook echt tegen dan? Ik ken ze niet namelijk

Nee, daarom vind ik het ook zo'n bullshit.
Ik zei dat. Ik heb geen kinderen. Hoe kan ik dat weten?

Ik snap het wel als je het niet uit je hoofd weet, maar je kan in het label kijken naar de huidige maat, of naar zo'n tabel in de winkel. Dus ik weet zeker dat je terug zou komen met iets dat past smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 11:42

Jolicious schreef:Komen jullie die mensen ook echt tegen dan? Ik ken ze niet namelijk
Hier op het forum lees ik bijna met regelmaat dat vrouwen klagen over hun man. Wat betreft zorg voor de kinderen en het delen van het huishouden. Mannen kunnen het niet, vrouwen doen het beter, sneller, op de juiste manier en wat mannen doen moet je daarna zelf weer overdoen en dus kun je het als vrouw maar beter meteen zelf doen.

Misschien moeten de vrouwen juist hun norm aanpassen i.p.v. klagen over de mannen. Ik snap best dat sommige mannen er al geen zin meer in hebben. Tis toch zelden goed laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 11:46

VeryCherry schreef:
Lorna mercedez schreef:
VeryCherry schreef:
Jolicious schreef:Komen jullie die mensen ook echt tegen dan? Ik ken ze niet namelijk

Nee, daarom vind ik het ook zo'n bullshit.
Ik zei dat. Ik heb geen kinderen. Hoe kan ik dat weten?

Ik snap het wel als je het niet uit je hoofd weet, maar je kan in het label kijken naar de huidige maat, of naar zo'n tabel in de winkel. Dus ik weet zeker dat je terug zou komen met iets dat past smile
dat mag ik aannemen maar ga me dat niet vooraf vragen. Ik heb geen idee. En zo had ik de opmerking wel geplaatst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  bolus26 di 7 feb 2012 - 11:51

mijn man is beter n het huishouden als ik, kan beter strijken etc. We hebben nog geen kinderen maar daar maak ik me geen zorgen over.

In mn omgeving zie ik wel veel vrouwen die hun man niks in het huishouden laten doen omdat ze dat toch niet goed doen of helemaal happy uit kunnen roepen: hij heeft voor me gekookt lief he!!! ik denk dan: hartstikke lief hoor maar wel logisch toch als hij eerder thuis was?Wink

ik vind dus dat mannen en vrouwen even goed voor kinderen kunnen zorgen,ieder heeft zo zn sterke en minder sterke kanten hier in!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen. Empty Re: Man/vrouw en de opvoeding en verzorging van kinderen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum