Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leeftijdsverschil in een relatie

+53
Vlinder26
luenca
Jade
sanne-84
SuperGrover
PluDan
Muurvlindertje
Tabbert
minoessepoes
Rush
Paper Crown
Minx
TwistedAngel
Tania
Arwyn
_Lacey_
Pannetoet
Niekske
Snoes
Benthe
Lady Starstruck
Atelier Madame
Penélope
Zwerver
Tsjip
Susan
Rizzo
CCC
nina
Pompoen
Suus
Middleme
RYW
Supertalentje
Terkina
Vanilla Queen
girli
M@niek
Teddyaapje
Alias
TGR
Caramba
Toet
Marsy28
Evalynn
loura
Phileine
Mermaid
Burn
Lejow
TukTuk
Kreeftje
Sjaantje
57 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Kreeftje di 7 feb 2012 - 23:29

@Kreeftje, bij ons is het leeftijdsverschil groter. Ik heb in het verleden wel eens meegedaan aan zulke discussies op 't oude forum, lang lang geleden, maar kreeg daar dan toch wel nare reacties op. Daarom ben ik nu wat huiverig om te reageren. Vooral omdat het me dat gewoon niet waard is om me druk over te maken en ik niet inzie waarom ik het moet verdedigen. Ik werd er echt later op teruggepakt zeg maar, in andere topics. Daarnaast krijg ik in het dagelijks leven zélden nare reacties, wel mensen die het gewoon niet snappen, maar gut dat heb ik ook wel eens met relaties van vriendinnen of familie, dat ik denk: "wat moet je ermee?!". Dat vind ik veel belangrijker eigenlijk!


klopt helemaal! is ook eigenlijk de eerste keer dat ik reageer, maar ben blij dat ik niet de enige ben hier in deze situatie! in mijn omgeving namelijk wel! we krijgen eigenlijk ook nooit vervelende reacties in onze omgeving (niet tegen ons gericht, miss achter ons om!) maar kan me er idd ook niet (meer) druk om maken!
Kreeftje
Kreeftje
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : noord-brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Rizzo wo 8 feb 2012 - 0:22

Yasmin schreef:Maar ik kan me zo voorstellen dat je genoeg commentaar krijgt van de buitenwereld als je vriend 20 jaar ouder is. Ik zou daar niet eens zin in hebben, als mn vrienden en familie hem niet mogen is het klaar.

Reacties op het leeftijdsverschil, waarschijnlijk wel. Maar hem niet mogen lijkt me een heel ander verhaal. Want wat zegt zijn leeftijd dan precies over zijn persoonlijkheid?
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Burn wo 8 feb 2012 - 0:23

Pffft. En dan krijg je een soort van liefdesverklaring van iemand die in mijn ogen toch echt 'te oud is'!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 0:41

@ Kreeftje ik zag dat je man al 49 is. Hoe zit of zat het met jou of jullie kinderwens? Heeft het daar wel invloed op gehad?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  girli wo 8 feb 2012 - 0:58

Burn schreef:Pffft. En dan krijg je een soort van liefdesverklaring van iemand die in mijn ogen toch echt 'te oud is'!
Hoe komt het dat je zo zit met zijn leeftijd? Als jij hem ook leuk vindt, wat maakt het dan uit hoe oud hij is?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Kreeftje wo 8 feb 2012 - 1:19

@ Kreeftje ik zag dat je man al 49 is. Hoe zit of zat het met jou of jullie kinderwens? Heeft het daar wel invloed op gehad?

Ja daar moest ik natuurlijk wel ff over nadenken. Maar was er eigenlijk ook alweer snel uit voor mezelf. Ik wil geen kinderen. Mijn vriend was er al meteen al heel open en eerlijk in, hij wil er geen meer. Hij heeft al 3 dochters. De oudste woont niet bij ons, maar de andere 2 (11&15) wonen de helft van de tijd bij ons. Hij heeft co-ouderschap met zijn ex. In t begin natuurlijk ongelofelijk wennen (voor iedereen), maar gaat nu heel goed. Heb voor hem gekozen, en krijg zijn dochters erbij! En heb een super leuk en lief neefje van 1,5 waar ik helemaal gek op ben!
Kreeftje
Kreeftje
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : noord-brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Susan wo 8 feb 2012 - 1:46

Dion is een jaar ouder, dat vind ik zelf perfect, ik vind het fijn om een partner van dezelfde leeftijd te hebben. Een paar jaar leeftijdsverschil vind ik verwaarloosbaar, of het nu jonger of ouder is. Als je een iets jongere partner hebt die onvolwassen is dan ís hij gewoon onvolwassen, dat heeft dan niks met zijn leeftijd te maken. Het is dan niet zo dat hij een jaar later opeens. poef, wel volwassen is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Tsjip wo 8 feb 2012 - 2:07

Mijn vriend is een kleine 2 jaar ouder. Ik vind het een prima verschil.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Zwerver wo 8 feb 2012 - 2:10

Mijn vriend is 2 maandjes ouder dan ik. Mijn ex was 2 jaar ouder dan ik maar was een stuk minder volwassen hoor.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Penélope wo 8 feb 2012 - 2:25

Mijn vriend is 8 jaar ouder dan mij, we merken er niks van.
Ik heb over het algemeen geen problemen met leeftijdverschillen. Alleen heeft mijn vader van 62 een vriendin van 20. Dat vind ik dan wel wat te ver gaan.
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  loura wo 8 feb 2012 - 3:08

Ik moet zeggen dat ik zelf niet zo snel voor 20 jaar ouder zou gaan. Ik zou er waarschijnlijk ook niet op vallen hoor want ik val op jongetjes haha. Maar als je over de toekomst denkt.. Hoe zit dat dan idd met als je bijv kinderen wilt? Of later als de kans erin zit dat je je oude dag alleen moet doorstaan jaren lang? Met een iemand van je eigen leeftijd is dat natuurlijk ook mogelijk maar het is wel iets om bij stil te staan... En hoe zit het met zijn vrienden? Ik zou me denk ik niet thuis voelen bij allemaal mensen die gemiddeld 20 jaar ouder zijn dan ik op een verjaardag. Daarentegen zou ik het me wel weer voor kunnen stellen als ik 40 ben met iemand van 20 jaar jonger te gaan Very Happy goed voor de ego Wink
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Atelier Madame wo 8 feb 2012 - 5:03

Mijn ideale plaatje zou het niet zijn, maar als ik dan denk waarom niet: ik zou er niet aan moeten denken om een vriend met kinderen te hebben. Ik wil dat echt met iemand beleven die ze nog niet heeft gehad. Dat heeft meer te maken met de fase waarin je leeft. Maar ook wel een deel levenservaring. Maar goed iemand van 25 kan net zoveel hebben meegemaakt als iemand van 40.
Mn eigen vriend is 2 jaar ouder, vind ik perfect en merk hier helemaal niets van.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  girli wo 8 feb 2012 - 5:09

Atelier Madame schreef:Mijn ideale plaatje zou het niet zijn, maar als ik dan denk waarom niet: ik zou er niet aan moeten denken om een vriend met kinderen te hebben. Ik wil dat echt met iemand beleven die ze nog niet heeft gehad. Dat heeft meer te maken met de fase waarin je leeft. Maar ook wel een deel levenservaring. Maar goed iemand van 25 kan net zoveel hebben meegemaakt als iemand van 40.
Mn eigen vriend is 2 jaar ouder, vind ik perfect en merk hier helemaal niets van.
Iemand die 10 jaar ouder is hoeft toch niet perse al kinderen te hebben? Als hij/zij geen kinderen heeft, kun je dat nog steeds samen met iemand beleven die het nog niet heeft ervaren.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 5:15

nina schreef:
Yasmin schreef:
kreeftje schreef:
Yasmin schreef:Een groot leeftijdsverschil zoals die 20 jaar hierboven.. ik vind het persoonlijk gewoon erg vies. Meisje wat ik ken is 19 ofzo en haar vriend 50, ik vind dat echt niet normaal, maarja hun leven
mag ik vragen wat je er vies aan vindt?
Omdat het je vader had kunnen zijn.
Kun je ook uitleggen wat er vies is om een relatie te hebben met iemand die even oud is als je vader?
Ja waarom is dat vies, waarom vind de één spruitjes lekker en de ander vies, dat is toch een mening? Ik vind het gewoon niet horen en raar om als 20 jarige een relatie te hebben van iemand van 40. Ik krijg dan pedofilie ideeën..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Lady Starstruck wo 8 feb 2012 - 5:15

Mijn vriend en ik schelen 12 jaar. Hij is nu 40. En ik vind vind het ideaal. Ik viel nooit echt op jongens van mijn leeftijd (bekende zeggen weleens dat ik op bejaarde val) maar ik vind oudere mannen nu eenmaal leuker en interessanter!
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Benthe wo 8 feb 2012 - 5:25

Mijn vriend is 12 jaar ouder dan ik. Ik ben hartstikke gek om hem en hij is in vele opzichten mijn ideale man, maar ik zou liegen als zou zeggen dat ik niet liever had gehad dat hij iets jonger was. Niet dat ik er dagelijks bij stil sta en ik merk ook weinig van ons leeftijdsverschil, maar ik had liever gehad dat we samen ons eerste kindje zouden krijgen (hij heeft er al twee), in een ideale wereld leven we echter niet en ik ben helemaal tevreden met wat ik heb, maar dat betekent niet dat ik het soms wel eens graag anders had gezien.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Snoes wo 8 feb 2012 - 5:37

Mijn ex was 7 jaar ouder, maar toen we elkaar leerden kennen dacht ik echt dat hij ongeveer even oud was of misschien 1 of 2 jaar ouder. Hij had een heel jong voorkomen, maar hij gedroeg zich vaak ook echt als een kind. Na een jaar heb ik het uitgemaakt met hem, omdat hij te kinds was voor mij. Mijn vriend nu is 2 jaar ouder en dat gaat perfect.

Ik vind overigens relaties met een groot/groter leeftijdsverschil ook helemaal niet raar of vies ofzo. Zolang je maar gelukkig bent, dat is nog altijd het belangrijkste.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Pompoen wo 8 feb 2012 - 6:01

Ik had liever gehad dat ie een stuk jonger was, maar ja ik ben nu eenmaal als een blok voor 'm gevallen. Al jaren samen en inmiddels ook al 3 jaar getrouwd.
Ik ga niet zeggen dat het nummertje er niet toe doet. Mijn man is in sommige opzichten echt een beetje een ouwe lul. Maar ik zou niet op 'm gevallen zijn als we niet een klik hadden en niet ook in heel veel opzichten gewoon juist heel goed op 1 lijn zouden liggen. Ik ga niet net doen alsof hij heel jong van geest is, hij is gewoon wie hij is en op die persoon ben ik gevallen. Hij is gek, lief, zorgzaam, dol op zijn werk, hij speelt games op de computer en op de playstation, zowel online als gewoon. Tegelijk heeft ie een hekel aan mobieltjes en hij smst nooit, als hij zijn mobiel al mee heeft.
Hij heeft bovendien al 2 kinderen die nu allebei in de puberleeftijd zijn.

Nee ik ga niet zeggen dat het er niet toe doet, het maakt echt wel uit als iemand ouder is. Ik merk dat ook naarmate we allebei ouder worden, ik ben in de bloei van mijn leven, hij raakt juist een beetje uitgeblust.
Ik vind dat oprecht heel erg jammer en maak me ook best zorgen over hem, over zijn levensstijl en over later. En ik heb een enorme kinderwens, hij veel minder, hij heeft er al twee, hij wil ook wel graag met mij een kind, maar ziet er ook enorm tegenop om op zijn leeftijd nog vader te worden. Ik wilde altijd een groot gezin, maar best kans dat het er maar 1-tje wordt, als het al lukt...

Maar dit alles maakt niet dat het het niet waard is. Ik houd zielsveel van deze man, hoe moeilijk het soms ook is, het is het écht allemaal waard!! Ik krijg er zo veel voor terug, hij is zo lief en goed voor mij. Hij heeft me zo veel gegeven. Maar ik zou liegen als ik niet liever had gehad dat hij gewoon 30 was geweest...

En dan wil ik als laatste punt nog even toevoegen dat ik denk dat er in iedere relatie dingen zijn die moeilijker zijn, dat iedereen wel punten in de ander heeft die lastig zijn. Liefde is volgens mij uiteindelijk dat je van elkaar houd met alle leuke en minder leuke punten en liefde is volgens mij ook hetgeen wat die moeilijke dingen kan overwinnen.

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Niekske wo 8 feb 2012 - 6:03

Mijn ex was 5,5 jaar jonger dan ik, dat bleek uiteindelijk toch te jong. Maar dat kwam vooral doordat we in andere levensfases zaten. Toen we elkaar leerden kennen, studeerde ik net af en zou gaan werken. Ik was vastbesloten om geen 'suffe arbeider' te worden maar het was wel gewoon zwaar. Hij ging nog veel op stap enzo, dat trok ik gewoon niet meer. Daarop is het toen toch fout gegaan.

Mijn huidige vriend is 3 jaar jonger en daar merk ik niks van. Het scheelde wel dat we beide al een paar jaar aan het werk waren en dus in dezelfde levensfase zaten.

Ik viel zelf eigenlijk altijd voor jongere mannen, ik zou nooit voor iemand kunnen vallen die veel.ouder is denk ik. Maar het is per persoon verschillend, dus ik sluit me aan bij snoes: als je maar Gelukkig bent Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 561177


Laatst aangepast door Niekske op do 9 feb 2012 - 23:50; in totaal 1 keer bewerkt
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Pannetoet wo 8 feb 2012 - 6:40

Ik denk dat het per persoon verschillend is.. Bij de één werkt een jongere vriend beter dan bij de andere weer een oudere, dat is naar mijn mening echt per persoon verschillend.

Als ik naar mijzelf kijk werkt iemand van mijn eigen leeftijd het beste, wel ouder maar niet meer dan 2 jaar.. Mijn exvriend was 10jaar ouder en achteraf gezien werkte dat voor geen meter.. ik ben iemand die serieus kan zijn maar ik hou ook heel erg van lol maken, feestje, drankje en dat vond hij echt niet leuk meer.. Ik heb ook een vriend gehad die bijna 2 jaar jonger was maar toch op dezelfde golflengte als mij zat.. Mijn vriend is 8 maand ouder en wij lijken superveel op elkaar! Allebei serieus maar wij vinden lol maken en een feestje ook hartstikke leuk! Maar het belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt!
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 7:08

Mijn vriend is 8 jaar ouder. Over het algemeen merken we er niks van. Wel vind ik het nog steeds gek dat zijn oom en tante al richting de 70 gaan, terwijl mijn opa en oma net pas die leeftijd hebben bereikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 7:13

Begon jouw nickname met een W op het oude forum?


Laatst aangepast door Yasmin op wo 8 feb 2012 - 9:37; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Susan wo 8 feb 2012 - 7:24

Yasmin schreef:
Ja waarom is dat vies, waarom vind de één spruitjes lekker en de ander vies, dat is toch een mening? Ik vind het gewoon niet horen en raar om als 20 jarige een relatie te hebben van iemand van 40. Ik krijg dan pedofilie ideeën..

Lekkere vergelijking, spruitjes vies vinden of de relatie van iemand anders vies noemen.

Pedofilie slaat trouwens nergens op, iemand van 20 is volwassen en een pedofiel valt op kinderen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Sjaantje wo 8 feb 2012 - 7:28

Wow, wat veel reacties! Leuk om al jullie ervaringen en meningen te lezen! Het valt me wel op dat er nog behoorlijk wat meiden zijn die een relatie hebben met een flink leeftijdsverschil, méér dan ik had verwacht.

De algemene gedachte is dus toch wel dat het in de liefde niet zozeer gaat om de leeftijd als getal, maar dat het het meest belangrijk is dat je qua levensfase en niveau goed op elkaar aansluit. Daar kan ik me wel in vinden!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Sjaantje wo 8 feb 2012 - 7:30

Susan schreef:
Yasmin schreef:
Ja waarom is dat vies, waarom vind de één spruitjes lekker en de ander vies, dat is toch een mening? Ik vind het gewoon niet horen en raar om als 20 jarige een relatie te hebben van iemand van 40. Ik krijg dan pedofilie ideeën..

Lekkere vergelijking, spruitjes vies vinden of de relatie van iemand anders vies noemen.

Pedofilie slaat trouwens nergens op, iemand van 20 is volwassen en een pedofiel valt op kinderen.
En dan nóg: ook als het om spruitjes gaat, kan ik je vragen: 'WAAROM vind je spruitjes niet lekker, WAT vind je er vies aan?'
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 3 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum