Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leeftijdsverschil in een relatie

+53
Vlinder26
luenca
Jade
sanne-84
SuperGrover
PluDan
Muurvlindertje
Tabbert
minoessepoes
Rush
Paper Crown
Minx
TwistedAngel
Tania
Arwyn
_Lacey_
Pannetoet
Niekske
Snoes
Benthe
Lady Starstruck
Atelier Madame
Penélope
Zwerver
Tsjip
Susan
Rizzo
CCC
nina
Pompoen
Suus
Middleme
RYW
Supertalentje
Terkina
Vanilla Queen
girli
M@niek
Teddyaapje
Alias
TGR
Caramba
Toet
Marsy28
Evalynn
loura
Phileine
Mermaid
Burn
Lejow
TukTuk
Kreeftje
Sjaantje
57 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 5 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Susan wo 8 feb 2012 - 23:07

RYW schreef:
Charlie schreef:
Yasmin schreef:
Ja waarom is dat vies, waarom vind de één spruitjes lekker en de ander vies, dat is toch een mening? Ik vind het gewoon niet horen en raar om als 20 jarige een relatie te hebben van iemand van 40. Ik krijg dan pedofilie ideeën..

Met elke post vind ik jou een dommer meisje.

Wat jij post is echt ondoordachte kul, en bovendien ook nog eens kwetsend.

Waarom kunnen mensen andermans keuzes vaak zo moeilijk accepteren? Jij hebt er toch geen last van?

Eens. Pedofilie is nogal een term om te gebruiken, zeg. Daarmee zet je zo'n onschuldige man weg als één of andere zieke, criminele geest, omdat jij zonodig een volkomen ondoordachte, nergens op gebaseerde mening moet uiten en het nodig vindt dat te moeten vergelijken met spruitjes eten.

clown

Eens. En ook eens met Bazinga. Een pedofiel valt op kinderen, kinderen hebben nog geen secundaire geslachtskenmerken en iemand van 20 heeft die wel. Op jonge vrouwen vallen is iets heel anders dan pedofilie (en sowieso hoeft die man niet per se op jongere vrouwen in het algemeen te vallen, hij kan ook gewoon verliefd zijn geworden op die ene vrouw en dat haar leeftijd er niet toe doet).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 5 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  RYW wo 8 feb 2012 - 23:21

Susan schreef:
Lorna mercedez schreef:
Susan schreef:Ik vind het wel grappig dat er over jongere (ex-)vriendjes door een aantal wordt gezegd dat hij veel te kinderachtig was, dat het daardoor is uitgegaan, enzovoort, zelfs al is het verschil maar heel weinig, maar dat er bij oudere vriendjes steeds staat dat er niks te merken is van het leeftijdsverschil.
Komt dat niet omdat een vrouw 'ouder' is in haar denkwijze? Of maakt dat na een bepaalde leeftijd niet meer uit? In de puberteit is een meisje geloof ik 2 jaar volwassener.

Ik heb ook wel het idee dat dat iets is wat veel vrouwen zichzelf graag wijsmaken.

Misschien merken die oudere mannen het leeftijdsverschil wel, vinden ze de dames maar wat kinderachtig, maar voelen ze zichzelf weer lekker jong erdoor Wink wie weet smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Pompoen wo 8 feb 2012 - 23:24

Ja, haha ik ben met een pedofiel getrouwd! As if! Waarom zou ik met een pedofiel willen trouwen?
Mijn man viel helemaal niet op jongere vrouwen, hij wilde niet eens een relatie met mij. Hij zei steeds: zoek maar iemand van je eigen leeftijd want dit kan niet. Maar ik wist het zeker, ik wilde hem en niemand anders...en hij vond mij ook veel te leuk. Uiteindelijk is het toch een relatie geworden, daar is best wel wat tijd overheen gegaan en we vonden het beiden niet de meest ideale situatie maar onze gevoelens waren zo enorm sterk.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 23:29

тыквашка schreef:Ja, haha ik ben met een pedofiel getrouwd! As if! Waarom zou ik met een pedofiel willen trouwen?
Mijn man viel helemaal niet op jongere vrouwen, hij wilde niet eens een relatie met mij. Hij zei steeds: zoek maar iemand van je eigen leeftijd want dit kan niet. Maar ik wist het zeker, ik wilde hem en niemand anders...en hij vond mij ook veel te leuk. Uiteindelijk is het toch een relatie geworden, daar is best wel wat tijd overheen gegaan en we vonden het beiden niet de meest ideale situatie maar onze gevoelens waren zo enorm sterk.

Hij is gewoon met een gerontofiel getrouwd Wink

Gast
Gast

Bericht  Pompoen wo 8 feb 2012 - 23:30

Bazinga schreef:
тыквашка schreef:Ja, haha ik ben met een pedofiel getrouwd! As if! Waarom zou ik met een pedofiel willen trouwen?

Haha, ja zie, eigenlijk ben ik gewoon best een vies meisje!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  RYW wo 8 feb 2012 - 23:38

тыквашка schreef:
Bazinga schreef:

Haha, ja zie, eigenlijk ben ik gewoon best een vies meisje!

Ach. Sommige mensen houden gewoon WEL van spruitjes smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Pompoen wo 8 feb 2012 - 23:39

Haha, bah spruitjes!! :P
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marsy28 do 9 feb 2012 - 1:24

[quote="minoessepoes"]Opzicht maken de getallen niet zoveel uit in mijn ogen. Maar ik kan me wel voorstellen dat je gewoon in een hele andere levensfase zit en dat dat niet samen gaat.

Zo kan ik me voorstellen dat je als vrouw van 29 een kinderwens hebt waar je niet meer al te lang mee wilt wachten, het lijkt me dat dat behoorlijk kan botsen als je een relatie met iemand van 49 hebt, die het krijgen van een gezin misschien al achter de rug heeft, of zichzelf simpelweg te oud vind om nog kinderen te krijgen, of juist andersom met een vriendje van een jaar of 18 die nog lang niet toe is aan het krijgen van kinderen. Zo ook met nog studeren of die fase al helemaal ontgroeid zijn, of straks al met pensioen gaan terwijl je patner nog 20 jaar moet werken.

Dit is inderdaad iets waar mijn vriend zich druk om kan maken. Ik ben 29 en mijn vriend 23 en hij is nog totaal niet bezig met kinderen. Ik wil ook nog niet maar mijn klokje tikt natuurlijk wel door. Hij is bang dat hij er over een paar jaar nog niet aan toe is maar ik dan beslist wel wil en we dan problemen krijgen. Ik zeg altijd: ik geloof dat er geen gezin is die op een dag wakker werd, elkaar aankeek en zei: vandaag gaan we een een kindje beginnen. Het is altijd een gesprek en de ene is er sneller klaar voor dan de ander. Dat is bij ons niet anders. Maar toch, ik snap hem wel en denk er ook wel over na. Maar ik kan er toch niks aan veranderen.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Susan do 9 feb 2012 - 1:27

Marsy28 schreef:

Dit is inderdaad iets waar mijn vriend zich druk om kan maken. Ik ben 29 en mijn vriend 23 en hij is nog totaal niet bezig met kinderen. Ik wil ook nog niet maar mijn klokje tikt natuurlijk wel door. Hij is bang dat hij er over een paar jaar nog niet aan toe is maar ik dan beslist wel wil en we dan problemen krijgen. Ik zeg altijd: ik geloof dat er geen gezin is die op een dag wakker werd, elkaar aankeek en zei: vandaag gaan we een een kindje beginnen. Het is altijd een gesprek en de ene is er sneller klaar voor dan de ander. Dat is bij ons niet anders. Maar toch, ik snap hem wel en denk er ook wel over na. Maar ik kan er toch niks aan veranderen.

Dat kan ook wel opeens veranderen. Ik weet nog dat wij hadden besloten dat we gingen trouwen en dat hij toen aangaf dat dat voor hem niet betekende dat hij ook aan kinderen toe was, dat hij voorlopig nog niet zo ver was. Een paar maanden na ons trouwen wilde ik eigenlijk wel heel graag en daar heb ik toen wel gewoon over gepraat, zo van: 'Ik weet wel wat je een aantal maanden geleden hebt gezegd, maar ik begin het nu wel graag te willen en ik vind dat ik daar ook gewoon eerlijk over moet kunnen zijn.' Uiteindelijk heeft het voor hem toen ook nog maar kort geduurd voor hij er ook klaar voor was. Volgens mij kun je nooit jaren van tevoren weten of je er tegen die tijd wel of niet aan toe bent. Tenzij je allerlei concrete plannen hebt die je eerst wil waarmaken, maar dan nog.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Benthe do 9 feb 2012 - 1:32

Susan schreef:Ik vind het wel grappig dat er over jongere (ex-)vriendjes door een aantal wordt gezegd dat hij veel te kinderachtig was, dat het daardoor is uitgegaan, enzovoort, zelfs al is het verschil maar heel weinig, maar dat er bij oudere vriendjes steeds staat dat er niks te merken is van het leeftijdsverschil.

Er wordt toch niet gezegd dat er niets te merken is van het leeftijdsverschil? Ik merk het wel en Pompoen zegt dat ook, maar het levert in die zin geen problemen op en is geen reden om geen relatie te beginnen of de relatie te beeindigen.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 1:41

Ik houd wel van spruitjes, mits er een lekker sausje overheen zit (zoals peperroomsaus).

Mijn vriend is ook nog eens een stuk ouder, bijna tien jaar.

Gast
Gast

Bericht  Muurvlindertje do 9 feb 2012 - 5:58

Ik vind een leeftijdsverschil van 20 jaar ook veel te groot. Niet omdat het vies is volgens sommigen, maar het me gewoon heel naar lijkt dat hij waarschijnlijk veel eerder doodgaat dan ik!!! En dat kindjes een oude vader hebben...
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Bericht  PluDan do 9 feb 2012 - 6:12

Mijn vriend is 4 jaar jonger dan mij.
Ik had nooit gedacht van mijzelf dat ik een relatie met een jongen kon aangaan die jonger is dan mij.
Maar ik merk er helemaal niks van. Vaak denken mensen juist dan mijn vriend ouder is als ik.
20 jaar vind ik zelf persoonlijk wel een heel erg groot verschil.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  SuperGrover do 9 feb 2012 - 6:27

20 jaar leeftijdsverschil vind ik voor mezelf véél te veel. Ik ben nog niet eens 20. Maar wat anderen doen, moeten ze lekker zelf weten, daar heb ik eigenlijk niet echt een mening over.

Ik heb niet echt een duidelijke grens voor mezelf qua getallen, maar een relatie met iemand die in een heel andere levensfase zit, zie ik niet zitten. Iemand die al jaren werkt heeft zo'n ander leven, net als iemand die in de 4e klas van de middelbare school zit. Ik weet niet of ik dat wel zou willen. Het scheelt dat ik daar ook niet echt mee in aanraking kom.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  sanne-84 do 9 feb 2012 - 6:36

leeftijd hoeft niet veel uit te maken, mits je beide maar in dezelfde fase zit.
mn vriend is maar een half jaar jonger dan ik, maar was veel later toe aan kinderen dan ik. ik heb toen ook wel eens gezegd;mocht er ooit een andere vriend komen, dan wordt die ouder dan mij;) (maar heb nooit een andere vriend hoeven zoeken) terwijl er ook jongens zijn die op zn 23e al wel vader zouden kunnen/willen worden.
de ene 23-jarige is de andere niet, en de ene 30-jarige de andere niet.
wel moet ik zeggen dat ik 20 jaar wel heel veel vind... een echte grens heb ik niet, is afhankelijk van beide types
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Arwyn do 9 feb 2012 - 6:51

Lejow schreef:Ik ben geen uitgaanstype, en mijn vriend is dat ook nooit geweest. Af en toe met collega's wat naborrelen, vindt hij leuk, maar daar houdt het ook wel mee op.
Hij wordt in mei 22, dus hij is wel een jonge vader nu.
Maar nogmaals, in zijn doen en laten zou je hem geen begin 20 geven, in zijn uiterlijk ook niet trouwens (vind ik dan).

Oh, ik vind jouw vriend er wel jong uitzien! Maar wel gewoon zijn leeftijd. Wist nooit hoe oud hij is, maar 21 past wel bij zijn uiterlijk vind ik smile

Mijn vriend heeft trouwens een beetje een babyface, haha. Hij is 4 jaar (-2 dagen) ouder dan ik ben, maar de meesten denken dat we even oud zijn.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jade do 9 feb 2012 - 7:59

Mijn vriend is ruim 5 jaar ouder.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Susan do 9 feb 2012 - 9:08

Benthe schreef:

Er wordt toch niet gezegd dat er niets te merken is van het leeftijdsverschil? Ik merk het wel en Pompoen zegt dat ook, maar het levert in die zin geen problemen op en is geen reden om geen relatie te beginnen of de relatie te beeindigen.

Nee, niet iedereen, maar als ik het topic zo doorlees, lees ik vaker bij een oudere vriend dat er niks van te merken is, of dat het in ieder geval geen punt is, dan bij een jongere vriend. Bij een jongere vriend heb ik al een paar keer gelezen dat dat de reden was waarom het stukliep - omdat hij zo onvolwassen was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Kreeftje do 9 feb 2012 - 10:01

Terkina schreef:@тыквашка: mooi geschreven!

+1!!!
Kreeftje
Kreeftje
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Pompoen vr 10 feb 2012 - 3:12

kreeftje schreef:
Terkina schreef:@тыквашка: mooi geschreven!

+1!!!

Thanx!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  luenca di 14 feb 2012 - 4:56

mijn ex was 5 jaar jonger ( ik 20 hij 15 ) dat was leuk...voor een halfjaartje...maar op dat moment was ik niet bezig met een toekomst en we genoten gewoon, van elkaar, deden leuke dingen samen ( was in de zomer ook ) en kwamen ook bij elkaar thuis, alleen t grappige was, ik woonde al op mezelf dus soms kwam hij dan STIEKUM bij me slapen, maar bij hem slapen mocht nog niet, ook al wisten zn ouders dondersgoed dat we al seks hadden :P

ik heb ook een voorkeur voor jonger of evenoud ongeveer....

@ twikmamba..ofzoiets haha, hoe oud zijn jij en je man dan als k dat mag vragen? Question
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Pompoen di 14 feb 2012 - 4:57

Sorry, ik zet dat liever niet specifiek op het forum!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Vlinder26 zo 19 feb 2012 - 7:01

kreeftje schreef:ik reageerde gister als eerste op het topic en was eerlijk gezegd een beetje 'bang' naar de reacties. (mijn vriend is 20 jaar ouder)

Maar op een paar 'vieze' opmerkingen na, zie ik eigenlijk best veel meiden die in ongeveer dezelfde situatie zitten! En zoals er veel al schrijven, leeftijd is idd maar een getal. Natuurlijk moest mijn directe omgeving (en ikzelf) in het begin wennen. maar het zit gewoon goed! Hij is gewoon heel jong van geest, ik was al redelijk vroeg volwassen, dus het past gewoon! Nu iedereen ziet hoe gelukkig we zijn, en hoe goed we bij elkaar passen, is het goed!

En natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de toekomst, ja, hij zal eerder 'oud' zijn, en waarschijnlijk eerder dood gaan, maar misschien kom ik morgen wel onder de bus!

Niks in het leven is zeker!!Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 5 166342

Ik heb me zojuist ingeschreven op dit forum en ben "blij" om gelijk een topic te vinden over leeftijdsverschil in relaties. Ik ben 26, heb nog geen serieuze relatie gehad, omdat ik ook op oudere mannen val. Ik heb het daar best lastig mee gehad, maar ik heb me hier bij neergelegd. Mensen zeggen inderdaad al snel: "en hoe moet zoiets over 20 jaar dan"? Maar inderdaad zoals kreeftje ook zegt, je kan zelf morgen ook onder de bus komen. En natuurlijk zullen er op sommige gebieden grotere verschillen zijn, maar als je echt gek op elkaar bent, dan neem je deze dingen voor lief en vindt je vast en zeker een manier om hiermee om te gaan. Ik hoop dat ik een leuke partner vindt en de kans dat deze 10 jaar of meerder ouder is dan ik, is groot, maar neem ik voor lief!Het zou zonde zijn dat je de liefde van je leven laat lopen, alleen maar vanwege een getal
Vlinder26
Vlinder26
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 21
Punten : 34
Registratiedatum : 19-02-12

Bericht  Pompoen zo 19 feb 2012 - 7:50

Nou welkom hier dan! Je moet de liefde van je leven niet laten lopen omdat hij of zij 'te' oud is. Zonde!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lady Starstruck zo 19 feb 2012 - 8:41

Vlinder welkom hier. Ik val ook op oudere mannen. Die opmerkingen heb ik mij nog nooit wat van aan getrokken eigenlijk. Als het klikt dan klikt het toch.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: