Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leeftijdsverschil in een relatie

+53
Vlinder26
luenca
Jade
sanne-84
SuperGrover
PluDan
Muurvlindertje
Tabbert
minoessepoes
Rush
Paper Crown
Minx
TwistedAngel
Tania
Arwyn
_Lacey_
Pannetoet
Niekske
Snoes
Benthe
Lady Starstruck
Atelier Madame
Penélope
Zwerver
Tsjip
Susan
Rizzo
CCC
nina
Pompoen
Suus
Middleme
RYW
Supertalentje
Terkina
Vanilla Queen
girli
M@niek
Teddyaapje
Alias
TGR
Caramba
Toet
Marsy28
Evalynn
loura
Phileine
Mermaid
Burn
Lejow
TukTuk
Kreeftje
Sjaantje
57 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 2 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 11:03

Als ik straks misschien weer ga daten dan vind ik het niet erg als ene man één of twee jaar jonger is, maar jonger dan dat echt niet. Een echte bovengens heb ik niet, ik denk een jaar of 35 ofzo (ben zelf 30).
Ik heb trouwens nog nooit een jongere vriend gehad.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 2 Empty Re: Leeftijdsverschil in een relatie

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 11:28

Ik had/heb ze graag een stuk ouder. Ben enig kind en jong al heel volwassen. Ik zoek nog naar ouder maar met dezelfde leeftijd is ook goed. Jonger niet, daar ben ik nu nog te jong voor.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 11:40

[quote="kreeftje"]
Yasmin schreef:Een groot leeftijdsverschil zoals die 20 jaar hierboven.. ik vind het persoonlijk gewoon erg vies. Meisje wat ik ken is 19 ofzo en haar vriend 50, ik vind dat echt niet normaal, maarja hun leven[/quote

mag ik vragen wat je er vies aan vindt?

Omdat het je vader had kunnen zijn.

Gast
Gast

Bericht  Kreeftje di 7 feb 2012 - 11:58

[quote="Yasmin"]
kreeftje schreef:
Yasmin schreef:Een groot leeftijdsverschil zoals die 20 jaar hierboven.. ik vind het persoonlijk gewoon erg vies. Meisje wat ik ken is 19 ofzo en haar vriend 50, ik vind dat echt niet normaal, maarja hun leven[/quote

prima jou mening, beetje kort door de bocht...
Kreeftje
Kreeftje
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 11:59

[quote="Yasmin"]
kreeftje schreef:

Pf en een jongen die dezelfde haarkleur heeft, kan eruit zien als je broer :o Lekker belangrijk...

Gast
Gast

Bericht  girli di 7 feb 2012 - 12:06

Leeftijd zegt in mijn ogen weinig over de persoon en hoe hij/zij is. Mijn vriend is 14 jaar ouder, maar soms een stuk onvolwassener dan ik. Het enige probleem waar wij tegenaan lopen/zijn gelopen is kinderen. Hij wil ze graag en ik niet. Of hij hoopt dat ik van mening verander weet ik niet, maar tot nu toe heeft hij voor mij gekozen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 12:11

Bazinga schreef:
Yasmin schreef:
kreeftje schreef:
Yasmin schreef:Een groot leeftijdsverschil zoals die 20 jaar hierboven.. ik vind het persoonlijk gewoon erg vies. Meisje wat ik ken is 19 ofzo en haar vriend 50, ik vind dat echt niet normaal, maarja hun leven

Pf en een jongen die dezelfde haarkleur heeft, kan eruit zien als je broer :o Lekker belangrijk...

Whahaha erger nog, toen ik mijn ex voor het eerst meenam naar een verjaardag kwam er ook familie die we niet zo vaak zagen, die zagen mijn ex aan voor mijn broertje Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 2 394967 Mijn ex en broertje leken op dat moment ook best veel op elkaar. Inmiddels niet meer trouwens.

Gast
Gast

Bericht  Vanilla Queen di 7 feb 2012 - 12:44

Ik heb 10 jaar een relatie gehad met iemand van 21 jaar ouder dan dat ik ben. We zaten op 1 lijn, behalve qua monogamie uiteindelijk. Hij wilde er graag meerdere vrouwen op na houden, bleek. Los daarvan had ik het heel leuk met hem, we hielden van dezelfde dingen en hadden de zelfde interesses, merkte weinig van het leeftijdsverschil, maar anyway het is gewoon een lul laughcry . Daarna nog ff een kortstondige crush gehad met een jongen van 6 jaar jonger. Ook daarvan merkte ik weinig verschil qua leeftijd, maar was mijn type gewoon niet (ondanks dat hij hot!! is om te zien haha) hij kon mij totaal niet boeien.

Net als leeftijd maakt uiteindelijk mij weinig uit. Ik snap ergens dat het "vies" gevonden wordt , mijn ex was 2 jr jonger dan mijn mams. Had ik daar moeite mee? Nee hoor. Wij hadden beide zoiets van: ondanks dat ik zoveel jaar jonger bent kan er ook wel iets met mij gebeuren waardoor je in een positie komt die je in de toekomst niet had voorzien. In de 10 jr is mijn ex natuurlijk qua uiterlijk veel ouder geworden (van de 40 naar de 50, ik bedoel maar) en eigenlijk bleef ik de dingen die mij zo aanspraken in zijn uitstraling altijd zien. Ik was er gewoon in mee gegroeid op een of andere manier, maar zijn persoonlijkheid telde mij des te meer (los van het feit dat het een viezerd is he).

Ik heb daarna gezegd: noooooit meer een oudere man voor mij, veel te veel gedoe met een groeide rugzak. Maar prompt ben ik een kerel op facebook tegengekomen die ik toch wel heel erg leuk vind. Hij is 14jr ouder maar wel echt een match. Ondanks (wederom) het leeftijdsverschil. Ik "kijk" liever naar een "frisse jonge god" maar een wat ouder iemand staat mij dus echt niet tegen, en dat zal denk ik zo blijven ook. Ik val denk ik gewoon echt op persoonlijkheid, en niet op leeftijd.

Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Terkina di 7 feb 2012 - 12:44

Ik denk dat het heel erg uitmaakt in welke fase je allebei in je leven zit. Heb een zomerscharrel gehad die 16 jaar ouder was. En eigenlijk merkte ik niet zo heel veel van het verschil. We dachten over veel dingen hetzelfde en hadden in best veel dezelfde dingen interesse.
Maar toen dat over was (tja, we waren scharrels, dus dat gaat voorbij) ontmoette ik een man die geloof ik 7 jaar ouder was. Maar deze man was gescheiden, had kinderen en hele andere zorgen, die heel ver van mijn bed stonden. Dus ik denk dat niet per se het getalletje wat zegt, maar wel het verleden dat je hebt gehad en de fase waar je nu inzit. (Met deze man is trouwens nooit wat gebeurd ofzo, omdat ik juist vond dat we zover uit elkaar stonden.)
Terkina
Terkina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 273
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Supertalentje di 7 feb 2012 - 13:16

Terkina schreef:Ik denk dat het heel erg uitmaakt in welke fase je allebei in je leven zit. Heb een zomerscharrel gehad die 16 jaar ouder was. En eigenlijk merkte ik niet zo heel veel van het verschil. We dachten over veel dingen hetzelfde en hadden in best veel dezelfde dingen interesse.
Maar toen dat over was (tja, we waren scharrels, dus dat gaat voorbij) ontmoette ik een man die geloof ik 7 jaar ouder was. Maar deze man was gescheiden, had kinderen en hele andere zorgen, die heel ver van mijn bed stonden. Dus ik denk dat niet per se het getalletje wat zegt, maar wel het verleden dat je hebt gehad en de fase waar je nu inzit. (Met deze man is trouwens nooit wat gebeurd ofzo, omdat ik juist vond dat we zover uit elkaar stonden.)

+1

Daarnaast vind ik 16 en 36 (20 jaar verschil) heel anders overkomen dan 25 en 45, zal ook met de levensfase te maken hebben.

Ik had er overigens niet aan moeten denken op mijn 19de een relatie te hebben met een man van 50, die zou nog geen 10 jaar jonger zijn dan mijn opa, nee bedankt.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  RYW di 7 feb 2012 - 20:30

Eens met Terkina. Mijn vriend is 12 jaar ouder, maar ten eerste valt hem dat echt niet aan te zien en te merken, en ten tweede zit ik, ondanks mijn jonge leeftijd, wel in dezelfde fase als hij. Ik kreeg mijn eerste kind toen ik 22 was, hij toen hij 37 was. Ik heb mijn eigen huis, ben redelijk vroeg begonnen aan mijn carriere en had al vroeg zoveel shit meegemaakt dat ik wel volwassen moest worden en voor mezelf moest zorgen. Op die manier is het dus nooit ongelijkwaardig geweest tussen ons.

We merken het ook alleen als hij soms zegt: he, waarom ben jij niet 15 jaar eerder mijn leven in komen wandelen? Dan zeg ik: toen zat ik in de brugklas schat. Hij: oh ja. Wink dan merken we het, anders niet.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Middleme di 7 feb 2012 - 20:57

Persoonlijk vind ik meer dan 10 jaar te veel. Maar, liefde overkomt je, dus daar heb je dan weinig aan te doen. Ik heb liever een man die iets ouder dan mij is, ipv iets jonger. Gelukkig is mijn vriend 2 jaar en 2 maanden ouder.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  RYW di 7 feb 2012 - 21:06

Middleme schreef:Persoonlijk vind ik meer dan 10 jaar te veel. Maar, liefde overkomt je, dus daar heb je dan weinig aan te doen. Ik heb liever een man die iets ouder dan mij is, ipv iets jonger. Gelukkig is mijn vriend 2 jaar en 2 maanden ouder.

Daar zou ik ook niets aan WILLEN doen. Het is niet alsof ik 'genoegen neem' met een man van meer dan 10 jaar ouder, ik kies voor hem en ben dolgelukkig met hem, en hij is voor mij net zo perfect als voor jou je vriend van 2 jaar ouder. Het een is niet beter dan het ander, dus 'daar doe je weinig aan' is denk ik niet echt op zijn plaats. Maar dat is mijn mening, hoor. smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 21:43

Ik heb een relatie gehad met een man die 12 jaar ouder was. Ik vind het ligt er ook aan hoe je zelf in elkaar zit. Ik was op m`n leeftijd al wat volwassener dan leeftijdsgenoten en hij qua doen en laten jonger. Ook moet ik zeggen dat toen we een relatie kregen ik niet precies wist hoe oud hij was en daarom schrok ik ook wel even toen ik zijn leeftijd hoorde maar ach. Uiteindelijk heb ik het toch uit gemaakt doordat hij al helemaal bezig was met de toekomst over trouwen en kinderen terwijl ik er nog niet echt mee bezig was en zat nog op school e.d. (was 17 of 18)

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 21:45

Maar ik kan me zo voorstellen dat je genoeg commentaar krijgt van de buitenwereld als je vriend 20 jaar ouder is. Ik zou daar niet eens zin in hebben, als mn vrienden en familie hem niet mogen is het klaar.

Gast
Gast

Bericht  Middleme di 7 feb 2012 - 21:52

RYW schreef:
Middleme schreef:Persoonlijk vind ik meer dan 10 jaar te veel. Maar, liefde overkomt je, dus daar heb je dan weinig aan te doen. Ik heb liever een man die iets ouder dan mij is, ipv iets jonger. Gelukkig is mijn vriend 2 jaar en 2 maanden ouder.

Daar zou ik ook niets aan WILLEN doen. Het is niet alsof ik 'genoegen neem' met een man van meer dan 10 jaar ouder, ik kies voor hem en ben dolgelukkig met hem, en hij is voor mij net zo perfect als voor jou je vriend van 2 jaar ouder. Het een is niet beter dan het ander, dus 'daar doe je weinig aan' is denk ik niet echt op zijn plaats. Maar dat is mijn mening, hoor. Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 2 561177

Dan komt het waarschijnlijk anders over dan ik bedoel. In principe zou ik zeggen: meer dan 10 jaar is voor mij teveel. Maar ik weet ook wel dat je verliefd wordt op een persoon en niet op zijn leeftijd. Die leeftijd maakt, hoe ouder je wordt, ook steeds minder uit.

Wil ook absoluut niet suggereren dat je minder gelukkig bent met iemand die zoveel ouders is of wat dan ook. Je moet op dat moment gewoon datgene doen waar jij je gelukkig bij voelt..
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Suus di 7 feb 2012 - 21:54

Mijn vriend is 4,5 jaar jonger, maar ik merk eigenlijk niks van het leeftijdsverschil. Hij zegt ook wel eens voor de grap dat mijn moeder een vergissing heeft gemaakt en dat ik eigenlijk 5 jaar later geboren ben Wink
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Pompoen di 7 feb 2012 - 22:17

Yasmin schreef:Een groot leeftijdsverschil zoals die 20 jaar hierboven.. ik vind het persoonlijk gewoon erg vies. Meisje wat ik ken is 19 ofzo en haar vriend 50, ik vind dat echt niet normaal, maarja hun leven

Vies... laughcry
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 22:21

Tsja waarom is dat vies? Mensen kiezen daar toch zelf voor

Mijn man is ook wat ouder dan dat ik ben en we hebben het super gezellig samen en ik ben nog nooit zo gelukkig geweest. Mijn ex was 1 jaar ouder als mij en dat was af en toe gewoon echt een kleuter en dat botste heel erg. Nu zitten we op hetzelfde niveau Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 22:25

тыквашка schreef:

Vies... laughcry

Belachelijke opmerking van Yasmin.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen di 7 feb 2012 - 22:29

Vandaar ook mijn laughcry
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Kreeftje di 7 feb 2012 - 23:06

ik reageerde gister als eerste op het topic en was eerlijk gezegd een beetje 'bang' naar de reacties. (mijn vriend is 20 jaar ouder)

Maar op een paar 'vieze' opmerkingen na, zie ik eigenlijk best veel meiden die in ongeveer dezelfde situatie zitten! En zoals er veel al schrijven, leeftijd is idd maar een getal. Natuurlijk moest mijn directe omgeving (en ikzelf) in het begin wennen. maar het zit gewoon goed! Hij is gewoon heel jong van geest, ik was al redelijk vroeg volwassen, dus het past gewoon! Nu iedereen ziet hoe gelukkig we zijn, en hoe goed we bij elkaar passen, is het goed!

En natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de toekomst, ja, hij zal eerder 'oud' zijn, en waarschijnlijk eerder dood gaan, maar misschien kom ik morgen wel onder de bus!

Niks in het leven is zeker!!Leeftijdsverschil in een relatie - Pagina 2 166342
Kreeftje
Kreeftje
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  nina di 7 feb 2012 - 23:21

Yasmin schreef:
kreeftje schreef:
Kun je ook uitleggen wat er vies is om een relatie te hebben met iemand die even oud is als je vader?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Pompoen di 7 feb 2012 - 23:21

@Kreeftje, bij ons is het leeftijdsverschil groter. Ik heb in het verleden wel eens meegedaan aan zulke discussies op 't oude forum, lang lang geleden, maar kreeg daar dan toch wel nare reacties op. Daarom ben ik nu wat huiverig om te reageren. Vooral omdat het me dat gewoon niet waard is om me druk over te maken en ik niet inzie waarom ik het moet verdedigen. Ik werd er echt later op teruggepakt zeg maar, in andere topics. Daarnaast krijg ik in het dagelijks leven zélden nare reacties, wel mensen die het gewoon niet snappen, maar gut dat heb ik ook wel eens met relaties van vriendinnen of familie, dat ik denk: "wat moet je ermee?!". Dat vind ik veel belangrijker eigenlijk!

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  CCC di 7 feb 2012 - 23:28

Leeftijd is maar een cijfer, mijn vriend is 2 jonger dan ik... Merk dit overigens echt niet, ik heb altijd het idee dat het juist andersom is... Denk er alleen bij na eigenlijk wanneer ik gegevens moet invullen of als iemand het vraagt. Voor ons maakt het helemaal niks uit, we zijn gelukkig met elkaar smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: