Terecht boos?
+12
M@niek
Jerry
Blond
Susan
Jeanette
bolus26
Tullow
Antibes
Lejow
Polly
loesje
Davinia
16 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Terecht boos?
Het is toch geen kwestie van gelijk hebben en krijgen? We kennen haar kant van het verhaal niet. En ja, het is hartstikke vervelend wanneer iemand zomaar af zegt. Niet leuk en logisch dat je daar stevig van baalt. Maar het zegt mij vooral dat de relatie niet heel goed meer zit, want als een vriendin van mij afbelt met 'ik heb gewoon niet zo'n zin' vind ik dat jammer, want ik had me ergens op verheugd, maar geen ramp, want ik vind dat ze dat moet kunnen doen. Iemand waar ik me toch al enorm aan ergerde en die belt af, dan ben ik woest
Dus hoe is de vriendschap verder? Wat delen jullie nog met elkaar? Het gaat er niet om of je je excuses wel of niet moet aanbieden. Als je hele nare dingen hebt gezegd in je boosheid mag je daar altijd je excuses voor aanbieden, ongeacht of zij fout zat of niet. Gewoon boos worden is niet erg, maar je excuses aanbieden voor je reactie, ookal zat de ander fout, is ook nooit erg. Zou er ook zomaar een voor kunnen zorgen dat er een gesprek mogelijk is.
Dus hoe is de vriendschap verder? Wat delen jullie nog met elkaar? Het gaat er niet om of je je excuses wel of niet moet aanbieden. Als je hele nare dingen hebt gezegd in je boosheid mag je daar altijd je excuses voor aanbieden, ongeacht of zij fout zat of niet. Gewoon boos worden is niet erg, maar je excuses aanbieden voor je reactie, ookal zat de ander fout, is ook nooit erg. Zou er ook zomaar een voor kunnen zorgen dat er een gesprek mogelijk is.
Gast- Gast
Euc, zoals jij zegt te reageren, zou ik ook zo kunnen zeggen als buitenstaander, maar als het eenmaal gebeurt en jij hebt wél ontzettende zin in de carnaval en vervolgens belt zij dan af, dan denk ik dat dat stukje rationeel nadenken wel even weg is. Dan zou ik ook boos of op z'n minst erg teleurgesteld zijn, want ik had me er immers op verheugd, om meerdere redenen.
Ben het er wel mee eens dat het er misschien niet om gaat wie er gelijk heeft. Maar ik denk niet dat gelijk de hele vriendschap hier uitgemeten hoeft te worden, want TO reageerde waarschijnlijk gewoon uit haar teleurstellling, niet uit frustratie om een vriendschap die volgens jou al niet goed zat.
Ben het er wel mee eens dat het er misschien niet om gaat wie er gelijk heeft. Maar ik denk niet dat gelijk de hele vriendschap hier uitgemeten hoeft te worden, want TO reageerde waarschijnlijk gewoon uit haar teleurstellling, niet uit frustratie om een vriendschap die volgens jou al niet goed zat.
Gast- Gast
Maple schreef:Euc, zoals jij zegt te reageren, zou ik ook zo kunnen zeggen als buitenstaander, maar als het eenmaal gebeurt en jij hebt wél ontzettende zin in de carnaval en vervolgens belt zij dan af, dan denk ik dat dat stukje rationeel nadenken wel even weg is. Dan zou ik ook boos of op z'n minst erg teleurgesteld zijn, want ik had me er immers op verheugd, om meerdere redenen.
Eens, daarbij denk ik dat carnaval ook wel een ander geval is dan zomaar een zaterdagavond. Ik heb zelf niets met carnaval, maar ik weet wel dat het voor sommige mensen enorm belangrijk is en ik kan me goed voorstellen dat het dan heel naar is als je niemand hebt om het mee te vieren omdat degene met wie je het zou gaan vieren last-minute afzegt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Maple schreef:Euc, zoals jij zegt te reageren, zou ik ook zo kunnen zeggen als buitenstaander, maar als het eenmaal gebeurt en jij hebt wél ontzettende zin in de carnaval en vervolgens belt zij dan af, dan denk ik dat dat stukje rationeel nadenken wel even weg is. Dan zou ik ook boos of op z'n minst erg teleurgesteld zijn, want ik had me er immers op verheugd, om meerdere redenen.
In het geval van carnaval zou het iets anders zijn, zeker als je al weken aan het plannen bent en alles hebt doorgesproken. Carnaval is maar eens per jaar. Maar normaal, bij gewone afspraken is dit wel hoe ik reageer als iemand afbelt. Mits de relatie dus goed zit Is het iets groots waar je weken mee bezig bent dan is dat natuurlijk wel anders. Maar wat ik wil zeggen is dat het niet zonder reden is dat ze afbelt lijkt me, dat zij liever met iemand anders iets gaat doen zegt iets over de vriendschap.
Ik heb het meer over een avond de kroeg in of samen naar de film gaan ofzo.
Gast- Gast
Aan de andere kant zou ik zelf zoiets groots ook niet afbellen, een avondje film ofzo wel
Gast- Gast
Nee, maar dat vind ik ook wel iets anders, als een 'gewoon' avondje wordt afgezegd, al ligt het er wel een beetje aan hoe het wordt gebracht, vind ik.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Dat mensen afzeggen, tja, dat kan eens gebeuren. Maar als het vaker voorkomt, wordt het steeds een stukje ergerlijker! En helemaal als je zelf voor deze carnavals-zaterdag een evenement hebt afgezegd omdat je al met haar had afgesproken. Zoals ik begrijp, hadden jullie het er het ene moment nog over, hebben jullie concrete plannen gemaakt (!) en amper een paar uur later laat ze je weten dat ze toch liever met iemand anders gaat. Echt, ik zou ook not amused zijn!
Waarover vraag je je nu precies af of je je moet verontschuldigen? Voor je reactie? Ik weet niet hoe je gereageerd hebt, maar als je erg boos hebt gereageerd, is het wellicht niet verkeerd om te zeggen: 'Sorry dat ik zo uitviel tegen je, maar ik heb me al zo lang op deze carnavalsmiddag verheugd, zeker omdat het tegelijk ons 'afscheidsfeestje' was, dat ik enorm teleurgesteld was dat je het ineens hebt afgezegd'.
Verder denk ik dat het aan háár is om zich te excuseren voor haar gedrag en voor haar beredenatie ('een echte vriendin zou zoiets accepteren') want zoals al eerder is gezegd: zo kun je álles wel goedpraten. Ik hoop dat jullie hier uit gaan komen, dat je toch een leuke carnaval gaat hebben (kun je evt. alsnog naar dat evenement?) en dat je in de toekomst niet nog vaker teleurgesteld gaat worden. Want anders is het misschien tijd om alle voors en tegens van deze vriendschap tegen elkaar af te gaan wegen...
Waarover vraag je je nu precies af of je je moet verontschuldigen? Voor je reactie? Ik weet niet hoe je gereageerd hebt, maar als je erg boos hebt gereageerd, is het wellicht niet verkeerd om te zeggen: 'Sorry dat ik zo uitviel tegen je, maar ik heb me al zo lang op deze carnavalsmiddag verheugd, zeker omdat het tegelijk ons 'afscheidsfeestje' was, dat ik enorm teleurgesteld was dat je het ineens hebt afgezegd'.
Verder denk ik dat het aan háár is om zich te excuseren voor haar gedrag en voor haar beredenatie ('een echte vriendin zou zoiets accepteren') want zoals al eerder is gezegd: zo kun je álles wel goedpraten. Ik hoop dat jullie hier uit gaan komen, dat je toch een leuke carnaval gaat hebben (kun je evt. alsnog naar dat evenement?) en dat je in de toekomst niet nog vaker teleurgesteld gaat worden. Want anders is het misschien tijd om alle voors en tegens van deze vriendschap tegen elkaar af te gaan wegen...
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Sjaantje schreef:Dat mensen afzeggen, tja, dat kan eens gebeuren. Maar als het vaker voorkomt, wordt het steeds een stukje ergerlijker! En helemaal als je zelf voor deze carnavals-zaterdag een evenement hebt afgezegd omdat je al met haar had afgesproken. Zoals ik begrijp, hadden jullie het er het ene moment nog over, hebben jullie concrete plannen gemaakt (!) en amper een paar uur later laat ze je weten dat ze toch liever met iemand anders gaat. Echt, ik zou ook not amused zijn!
Hier ben ik het mee eens.. Ik ben zelf wel vriendinnen kwijt geraakt doordat er steeds afspraken werden afgezegd en ik kan daar zelf niet tegen. 1 a 2 keer kan maar niet keer op keer. Dan kan je iemand niet vertrouwen naar mijn idee. Ik zou als ik jou was echt eventjes gaan praten met haar en uitleggen waarom je zo reageerde.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Heb je je vriendin nog gesproken?
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Natuurlijk kan je wel eens iets afzeggen, maar zoiets waar je echt plannen voor gemaakt hebt vind ik gewoon niet kunnen. Helaas komt het steeds vaker voor dat ze afzegt en ik vraag me echt af of ze onze vriendschap nog wel ziet zitten. Heb er vorige week al met haar over gepraat en ze beloofde dat ze zou verbeteren, maar kennelijk niet dus.
Ik heb nog steeds niets van haar gehoord. Ik heb zelf niets verkeerds tegen d'r gezegd, het enige wat ik heb gesmst is dat ik het een rot streek vind en daar erg boos en verdrietig over bent. Ik ben niet gaan schelden, verwijten of wat dan ook. Heb ook besloten dat het maar van haar kant moet komen om weer contact op te nemen, omdat ze me vaker liet vallen en ik al langer het idee had dat de vriendschap alleen van mijn kant af kwam, ook al beweerde ze zelf van niet.
Het doet ontzettend veel pijn dat ze nog steeds niets heeft laten horen, heb echt het idee dat ik m'n beste vriendin kwijt ben. Zit telkens te bedenken of ik dan maar contact op moet nemen, maar zou niet weten wat ik moet zeggen en daarbij ben ik het ook beetje beu dat het allemaal van mijn kant moet komen.
Ik heb nog steeds niets van haar gehoord. Ik heb zelf niets verkeerds tegen d'r gezegd, het enige wat ik heb gesmst is dat ik het een rot streek vind en daar erg boos en verdrietig over bent. Ik ben niet gaan schelden, verwijten of wat dan ook. Heb ook besloten dat het maar van haar kant moet komen om weer contact op te nemen, omdat ze me vaker liet vallen en ik al langer het idee had dat de vriendschap alleen van mijn kant af kwam, ook al beweerde ze zelf van niet.
Het doet ontzettend veel pijn dat ze nog steeds niets heeft laten horen, heb echt het idee dat ik m'n beste vriendin kwijt ben. Zit telkens te bedenken of ik dan maar contact op moet nemen, maar zou niet weten wat ik moet zeggen en daarbij ben ik het ook beetje beu dat het allemaal van mijn kant moet komen.
Davinia- Prater
- Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11
Als je een echte vriendin bent dan laat je je gewoon aan de kant schuiven . Lekker simpel haha . Maar goed, zij ziet het duidelijk van haar kant natuurlijk dus aan onze mening heb je weinig. Wij horen ook alleen maar jouw kant en haar kant vanuit jou gezien. Lastig. Wil je nog wel vriendinnen met haar zijn? Was ze duidelijk in haar twijfel? En heb je haar uitgelegd hoe jij dit feest zag? Ik zou dat laatste wellicht alsnog doen. Waarom kan ze niet met zijn drietjes afspreken? Vind het allemaal nogal flauw eigenlijk. Maar zolang beide niets zeggen, gebeurd er ook niks natuurlijk.
Gast- Gast
Ik geef jouw gelijk, zeker omdat het al geruime tijd is toegezegd. Jij had ook naar jouw evenement kunnen gaan, maar dat heb je ook niet gedaan.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: