Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Terecht boos?

+12
M@niek
Jerry
Blond
Susan
Jeanette
bolus26
Tullow
Antibes
Lejow
Polly
loesje
Davinia
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Terecht boos?

Bericht  Davinia ma 6 feb 2012 - 21:53

Op dit moment heb ik ruzie met m'n beste vriendin. Zij vindt dat zij gelijk heeft, ik vind dat ik gelijk heb.
Maar nu vroeg ik me dus af hoe jullie er over denken. Ben ik inderdaad onterecht boos? Kan ik beter m'n excuses aan gaan bieden omdat ik zo boos werd?

Over 1,5 week is het carnaval. Vriendin en ik hadden al heel lang afgesproken dat we zaterdagmiddag samen gaan carnavallen. Paar weekjes terug kon ik naar een evenement met carnaval, maar had immers al met m'n vriendin afgesproken, dus dat evenement laten zitten.
Zaterdagmiddag hebben we pakjes gekocht, we hebben concrete plannen gemaakt qua tijd, waar we naar toe gaan en wie er rijdt enzo. We hadden er ontzettend veel zin in. Ook omdat ik 2 dagen later ga verhuizen naar een ander dorp en we al ons hele leven bij elkaar in de straat wonen, dus dit was beetje een 'afscheidsfeest'.
Totdat ik ineens een smsje kreeg met de mededeling dat ze niet mee gaat carnavallen, ze gaat liever met een andere vriendin iets anders doen. Geen 'sorry' of 'voel me schuldig', ze deelde het gewoon eventjes mee.
Ik was erg boos en zei haar dat ook, vind dit echt een rot streek. Gevolg, vriendin is nu boos op mij, want 'het is haar keuze en een echte vriendin zou dat respecteren'.
Is dat zo? Moet ik me zomaar aan de kant laten zetten en dat maar accepteren? Het is niet de eerste keer dat ze zoiets doet en ik ben er nu aardig klaar mee. Net als toen vriendje en ik de sleutel kregen van ons huisje, al onze vrienden die dag langs kwamen en zij niet, omdat ze niet zoveel zin had en pas na een maand een keertje kwam. Moest ik ook maar accepteren als ik een echte vriendin was.

Dus vandaar mijn vraag, ben ik terecht boos of is zij terecht boos en zit ik fout?
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  loesje ma 6 feb 2012 - 21:56

ik zou het ook niet leuk vinden in jou plaats en geef jou gelijk.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Polly ma 6 feb 2012 - 21:58

En je mag niet eens mee naar die andere vriendin?

Ik geef jou gelijk, zou hiervoor écht niet mijn excuses aan gaan bieden. Ze moest zich schamen.

Oh, en 'geen zin hebben' vind ik een achterlijke reden om zoiets af te zeggen als naar jullie huis komen kijken.


Laatst aangepast door Polly op ma 6 feb 2012 - 22:00; in totaal 1 keer bewerkt
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Lejow ma 6 feb 2012 - 21:59

Ik geef jou gelijk!!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Antibes ma 6 feb 2012 - 22:02

Ik geef jou ook gelijk, maar goed, het is ook jouw verhaal natuurlijk. Wellicht zou ik het via haar ogen weer anders zien.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Tullow ma 6 feb 2012 - 22:03

Ik zou ook boos zijn. Jij zegt ook dingen af omdat je al met haar had afgesproken samen carnaval te vieren. En nu 'dumpt' ze jou zo, lekker makkelijk.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  bolus26 ma 6 feb 2012 - 22:05

zoals ik het nu van jouw kant hoor, is het wel terrecht dat je kwaad bent!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Jeanette ma 6 feb 2012 - 22:06

Ik zou ook boos zijn. Hoe zal ze het zelf vinden als je het af zou zeggen omdat je meer zin had om met een ander te gaan? Dan zou ze zelf ook kwaad zijn.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Davinia ma 6 feb 2012 - 22:06

Antibes schreef:Ik geef jou ook gelijk, maar goed, het is ook jouw verhaal natuurlijk. Wellicht zou ik het via haar ogen weer anders zien.
Haar verhaal:
Ze had afgesproken om met mij te gaan carnavallen toen ze ineens dit aanbod kreeg een maand geleden. Heb het er een maand geleden met haar over gehad en toen zei ze dat ze met mij mee ging, omdat we het echt afgesproken hadden en dat zei ze zelfs zaterdagmiddag nog. En 2 uur later was ze ineens van gedachten veranderd, terwijl we alles al geregeld hadden.
Maarja, zij zegt dat ik wist dat ze een maand geleden twijfelde en vindt het dus logisch dat ze nu van gedachten veranderd is, want dat vind ze wel kunnen.
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Susan ma 6 feb 2012 - 22:08

Ik geef jou ook gelijk, maar hier ga je toch niet uitkomen. Wijze les: met die vriendin spreek je alleen nog onder voorbehoud af. Dat doet ze met jou tenslotte ook. Of spreek helemaal niet meer met haar af en zeg op elk voorstel: ik zie wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Susan ma 6 feb 2012 - 22:10

Oh ja, en die opmerking dat je het zou respecteren als je een echte vriendin was zou ik totaal niet serieus nemen. Zo kan je alles wel in je eigen straatje laten passen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Antibes ma 6 feb 2012 - 22:10

Davinia schreef:
Antibes schreef:Ik geef jou ook gelijk, maar goed, het is ook jouw verhaal natuurlijk. Wellicht zou ik het via haar ogen weer anders zien.
Haar verhaal:
Ze had afgesproken om met mij te gaan carnavallen toen ze ineens dit aanbod kreeg een maand geleden. Heb het er een maand geleden met haar over gehad en toen zei ze dat ze met mij mee ging, omdat we het echt afgesproken hadden en dat zei ze zelfs zaterdagmiddag nog. En 2 uur later was ze ineens van gedachten veranderd, terwijl we alles al geregeld hadden.
Maarja, zij zegt dat ik wist dat ze een maand geleden twijfelde en vindt het dus logisch dat ze nu van gedachten veranderd is, want dat vind ze wel kunnen.

Tjah, je weet niet helemaal wat de reden is waarom ze het vindt kunnen bedoel ik. Want dat doe je niet zo last minute met iets waar je al zo mee bezig bent geweest en een goede vriendin. Wellicht ziet zij jou minder als een goede vriendin, wellicht spelen er andere dingen mee, wellicht heeft zij het gevoel dat jij haar ook wel eens hebt laten zitten. Dat soort dingen krijg je nooit mee als je het van één kant hoort, dat bedoel ik meer. =)
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 22:11

Mijn inziens is dat absoluut niet logisch. En het zou mij ontzettend steken als het op deze manier zou lopen. Prima, dat ze liever iets doet met een andere vriendin, maar dan had ze geen concrete afspraken met jou moeten maken. En dan had jij je ook niet hoeven verheugen op "een afscheidsfeestje", want dan had je andere plannen gemaakt en niet meer omgekeken. Ik vind het zelfs kwetsend om eerlijk te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Lejow ma 6 feb 2012 - 22:12

Susan schreef:Oh ja, en die opmerking dat je het zou respecteren als je een echte vriendin was zou ik totaal niet serieus nemen. Zo kan je alles wel in je eigen straatje laten passen.

Ja lekker simpel...
Meid, ik heb met je vriend gezoend, maar eeh, we zijn beste vriendinnen, dus dat moet je respecteren toch?
Meid, ik heb je I phone kapot gemaakt, maar eeh, we zijn beste vriendinnen, dus dat moet je respecteren toch?
laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 22:12

Ik zou uit woede sturen 'echte vriendinnen flikken elkaar dit niet'.
Ik zou echt pissed off zijn als ze de 'echte vriendinnen' kaart zou spelen na dit soort acties. Dan maar geen echte vriendinnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Susan ma 6 feb 2012 - 22:14

Antibes schreef:

Tjah, je weet niet helemaal wat de reden is waarom ze het vindt kunnen bedoel ik. Want dat doe je niet zo last minute met iets waar je al zo mee bezig bent geweest en een goede vriendin. Wellicht ziet zij jou minder als een goede vriendin, wellicht spelen er andere dingen mee, wellicht heeft zij het gevoel dat jij haar ook wel eens hebt laten zitten. Dat soort dingen krijg je nooit mee als je het van één kant hoort, dat bedoel ik meer. =)

Ja, maar dan kunnen we het hele forum wel opdoeken, want we horen het altijd van één kant (op dat ene topic zaterdag na dan, over die vrienden die nooit een rondje betaalden, maar dat topic ging dan ook wel dicht nadat de andere kant het had ontdekt).

Ik vind het altijd een beetje flauw om te gaan speculeren over de andere kant, die weet je namelijk nooit, dus doe je het met de informatie die je hier krijgt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 22:16

Susan schreef:
Antibes schreef:

Tjah, je weet niet helemaal wat de reden is waarom ze het vindt kunnen bedoel ik. Want dat doe je niet zo last minute met iets waar je al zo mee bezig bent geweest en een goede vriendin. Wellicht ziet zij jou minder als een goede vriendin, wellicht spelen er andere dingen mee, wellicht heeft zij het gevoel dat jij haar ook wel eens hebt laten zitten. Dat soort dingen krijg je nooit mee als je het van één kant hoort, dat bedoel ik meer. =)

Ja, maar dan kunnen we het hele forum wel opdoeken, want we horen het altijd van één kant (op dat ene topic zaterdag na dan, over die vrienden die nooit een rondje betaalden, maar dat topic ging dan ook wel dicht nadat de andere kant het had ontdekt).

Ik vind het altijd een beetje flauw om te gaan speculeren over de andere kant, die weet je namelijk nooit, dus doe je het met de informatie die je hier krijgt.
Dat vind ik ook inderdaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Antibes ma 6 feb 2012 - 22:21

Susan schreef:
Antibes schreef:

Tjah, je weet niet helemaal wat de reden is waarom ze het vindt kunnen bedoel ik. Want dat doe je niet zo last minute met iets waar je al zo mee bezig bent geweest en een goede vriendin. Wellicht ziet zij jou minder als een goede vriendin, wellicht spelen er andere dingen mee, wellicht heeft zij het gevoel dat jij haar ook wel eens hebt laten zitten. Dat soort dingen krijg je nooit mee als je het van één kant hoort, dat bedoel ik meer. =)

Ja, maar dan kunnen we het hele forum wel opdoeken, want we horen het altijd van één kant (op dat ene topic zaterdag na dan, over die vrienden die nooit een rondje betaalden, maar dat topic ging dan ook wel dicht nadat de andere kant het had ontdekt).

Ik vind het altijd een beetje flauw om te gaan speculeren over de andere kant, die weet je namelijk nooit, dus doe je het met de informatie die je hier krijgt.

Is natuurlijk ook zo en vaak is het puur intuitief wanneer je denkt dat er wel of niet nog een andere kant aan het verhaal zit. Ook heb ik vaak bij een advies-topic minder de neiging om over "andere kanten" te beginnen, dan in een dergelijk "ben ik terecht boos"-topic.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Susan ma 6 feb 2012 - 22:24

Er zijn zat mensen die echt zo in elkaar zitten, die op het laatste moment een afspraak afzeggen omdat er iets voorbij komt wat ze leuker vinden. De truc is om altijd in je achterhoofd te houden dat je niet op die mensen kan rekenen en dat je dus zelf ook op die manier met ze af moet spreken om te voorkomen dat je altijd het gevoel hebt dat je op de reservebank zit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Blond ma 6 feb 2012 - 22:25

Ik zou not amuses zijn, en vind ook dat jij je excuses niet hoeft aan te bieden.

Ik zou inderdaad alleen nog onder voorbehoud met haar af willen spreken. Echte vriendinnen doen dit namelijk niet.


Laatst aangepast door _Chance op di 7 feb 2012 - 5:37; in totaal 1 keer bewerkt
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Susan ma 6 feb 2012 - 22:27

Oh, ik zou zeker niet mijn excuses aanbieden, je mag best laten merken dat je het er absoluut niet mee eens was, dat hoef je niet achteraf af te zwakken. Tenzij je haar uit het raam hebt gegooid of zo, maar dat maak ik hier niet uit op.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Jerry ma 6 feb 2012 - 22:32

Dikke vette terecht boos!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  M@niek ma 6 feb 2012 - 22:42

Als jij zulke afspraken heb gemaakt met haar dan zou ik echt not amused zijn! Waarom gaat ze dan ineens met die andere vriendin weg en niet met jou? En heeft ze ook niet gevraagd eventueel met zn drieen te gaan? Ik heb ook zo'n vriendin gehad maar die flikte mij dat regelmatig dit soort streken. We zijn nu ook geem vriendinnen meer.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 22:45

Ik geef jou gelijk, maar ik had denk ik niet gelijk vol erop gesmst dat je boos was. Eerder dat je teleurgesteld was en het jammer vond en dan uitleggen waarom, zoals je in je openingspost ook doet. Ik denk dat haar boze reactie ook deels gebaseerd is op jouw boze reactie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Le Chat Noir ma 6 feb 2012 - 22:48

Susan schreef:Er zijn zat mensen die echt zo in elkaar zitten, die op het laatste moment een afspraak afzeggen omdat er iets voorbij komt wat ze leuker vinden. De truc is om altijd in je achterhoofd te houden dat je niet op die mensen kan rekenen en dat je dus zelf ook op die manier met ze af moet spreken om te voorkomen dat je altijd het gevoel hebt dat je op de reservebank zit.
+1!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terecht boos? Empty Re: Terecht boos?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum