Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maken jullie de stoep voor je huis sneeuwvrij?

+39
*Lookie*
SleepingBeauty
xxjojootjexx
sanne-84
Roxi3
Rebecca
Pussycat
SoGood
Koffieleut
Lady Starstruck
Dennenappel
Bruintje Beer
Ibbeltje
kwak
Shisha
rianne287
Blond
rapa nui
Fayebella
ThinkPink
Siem
RioolSpook
PiP
Liadan
ekiaam87
Happydobby
Schaapke
Tsjip
Snoes
Ella
Caramba
Mamsie
Arwyn
minoessepoes
girli
Polly
Sarah1985
Rush
Zonnetje
43 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Maken jullie de stoep voor je huis sneeuwvrij? Empty Maken jullie de stoep voor je huis sneeuwvrij?

Bericht  Zonnetje vr 3 feb 2012 - 3:23

Ik woon sinds een maand in een huis i.p.v. een appartement en vroeg me af of ik de stoep voor ons huis schoon zal gaan schuiven als het dadelijk gestopt is met sneeuwen. Ik vind het zelf wel altijd prettig, maar moet wel eerst een sneeuwschuiver gaan kopen, als ze die nog hebben met dit weer.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maken jullie de stoep voor je huis sneeuwvrij? Empty Re: Maken jullie de stoep voor je huis sneeuwvrij?

Bericht  Rush vr 3 feb 2012 - 3:25

Ja!

Bij m`n ouders wel. Waar ik nu woon hebben we geen stoep en vind ik het heerlijk en mooi om het te laten liggen!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Maken jullie de stoep voor je huis sneeuwvrij? Empty Re: Maken jullie de stoep voor je huis sneeuwvrij?

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 3:26

Nee, het is nu bevroren en platgestampt dus ik ga er (nu) niks aan doen laughcry

Gast
Gast

Bericht  Sarah1985 vr 3 feb 2012 - 3:28

ja ik maak hem schoon en daarna strooi ik zout. Anders heb ik er zelf alleen maar last van. In mijn straat staan 24 huizen en maar voor 2 huizen is het schoon
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Polly vr 3 feb 2012 - 3:29

Bij ons thuis doen we dat wel altijd, en ook de stoepen en opritten van de zieke en zwakke buren in de omgeving.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  girli vr 3 feb 2012 - 3:29

Ja, ik heb netjes geveegd. Alweer.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 3:31

Ja ik heb de hele oprit al schoongemaakt, heb er geen zin in dat W. straks met zijn auto tegen het huis glijd! Achterhuis en om huis heb ik een looppad gemaakt.

Als de sneeuw nog vers is kan je het ook weg vegen! (de voetstappen blijven dan waarschijnlijk wel staan maar het is beter als niks!)

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes vr 3 feb 2012 - 3:38

Nee, dat is dan een voordeel aan het wonen in een hotel, dat wordt gedaan bij ons Very Happy
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Arwyn vr 3 feb 2012 - 3:46

Wij hebben geen stoep, dus nee! Wink

Als we eens stoep hadden zou ik het wel even doen. Vind ik eigenlijk niet meer dan fatsoenlijk.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 3:50

Ja, heb ik gedaan. En die van een buurman verderop, mijn schoonouders en hun buurvrouw.
Toch weer 3 euro verdiend:lol:

Gast
Gast

Bericht  Mamsie vr 3 feb 2012 - 3:52

Ja, alleen kan t zo weer doen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Caramba vr 3 feb 2012 - 3:54

Ik heb hem zonet aangeveegd. De stoep had de buurman gedaan, hebben namelijk recht op overgang pad, omdat dit vroeger een boerderij is geweest. Het erf (30 meter) heb ik aangeveegd.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Ella vr 3 feb 2012 - 4:00

Ja ik doe het ook
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Snoes vr 3 feb 2012 - 4:00

Als het hier stopt met sneeuwen, doen wij dat ook zeker wel.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Tsjip vr 3 feb 2012 - 4:18

Ik heb net in de achtertuin, bij de voordeur en de oprit geveegd en zout gestrooid. We wonen op een hoek dus de stoep eromheen wilde ik ook nog doen maar dat is voor mijn vriend. Hier kwam de pijn in mijn schouder weer terug dus ben gestopt.
Ik ben wel blij dat we volgend jaar alleen maar onze achtertuin, de oprit en een stukje voor hebben. Wink

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  Schaapke vr 3 feb 2012 - 4:22

Het is zelfs zo dat het je burgerplicht is om die stoep schoon te houden.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Happydobby vr 3 feb 2012 - 4:38

Ja net gedaan, hier is het ook verplicht om je stoepje schoon te vegen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  ekiaam87 vr 3 feb 2012 - 4:50

Ja, met een harde en zachte bezem.
Daarna zout gestrooid. Woon in een portiek met 4 appartementen en ik was denk ik als eerste thuis smile
Wel last van m'n rug Sad
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 4:52

Schaapke schreef:Het is zelfs zo dat het je burgerplicht is om die stoep schoon te houden.

Het is ook aan de gemeente om de wegen begaanbaar te houden en om te strooien. Daar houden ze zich ook niet echt bepaald aan laughcry

Gast
Gast

Bericht  Rush vr 3 feb 2012 - 4:53

Pippa schreef:
Schaapke schreef:Het is zelfs zo dat het je burgerplicht is om die stoep schoon te houden.

Het is ook aan de gemeente om de wegen begaanbaar te houden en om te strooien. Daar houden ze zich ook niet echt bepaald aan laughcry
Hahaha. Inderdaad! M`n vader zei dat ook altijd; zolang ze hier niet strooien, maak ik m`n stoep ook niet schoon.

Alleen uiteindelijk had hij zichzelf er een keer mee :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Liadan vr 3 feb 2012 - 4:54

Ik heb het net ook gedaan, het is alleen nog niet gestopt met sneeuwen dus veel zin had het niet. Maar ik was toch buiten dus kon het meteen doen. Heb ook meteen bij de buren gedaan, ik was nu toch bezig.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 4:54

Ja, ik ben net terug van het werk. Eerst even netjes de stoep en de weg richting de brievenbus gedaan. Zo kan de postbode ook overal goed bij.

Gast
Gast

Bericht  PiP vr 3 feb 2012 - 5:21

Wij maken altijd een pad vrij van de achterdeur tot de schutting en dan op de gemeentestoep tot waar onze grond loopt.
Met de buren delen we ook een steegje, dit doen we om en om.
Ik heb het nog niet gedaan vandaag, wil straks eerst nog even lekker met de kleine meid naar buiten.
Daarna ga ik het doen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  RioolSpook vr 3 feb 2012 - 5:23

Nee, ik vind het zonde van de sneeuw.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905

Bericht  Siem vr 3 feb 2012 - 5:24

Ik doe het zelf wel, maar bovenstaande klopt niet meer. Het europees hof voor de rechten van de mens heeft nl bepaald dat men niet verplicht kan worden om je stoep schoon te vegen omdat dit een vorm van dwangarbeid zou zijn

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: