Maak jij je stoep sneeuwvrij?
+27
minoessepoes
Monnie
Kabouter
Blond
Floor
SarahKey
Famke
Dakota
ekiaam87
Minx
Moon
rapa nui
M-G
Cherique
Lies
Angela_1986
Toet
nisavi
M_as
Lindsya
Phileine
Sarah1985
Inge
love
bonita87
Zwerver
Makamba
31 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Maak jij je stoep sneeuwvrij?
Ik hoorde vandaag dat het verplicht is om je stoep sneeuwvrij te maken, maar nu lees ik dat deze regel in 2007 is afgeschaft. Nu ben ik wel benieuwd of jullie ondanks de afschaffing van deze regel toch je stoep sneeuwvrij maken.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Maak jij je stoep sneeuwvrij?
Ik heb een algemene stoep zeg maar, algemene deur, maar ik doe dat niet. Onze huismeester zou het wel doen maar is er nog niet aan toe gekomen
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Ik maak onze galerij niet sneeuwvrij. Zou ik een stoep hebben, deed ik dat ook niet. Ten eerste geen zin in, ten tweede zijn we goed ter been en ten derde vind ik het vaak alleen maar gladder worden als je je stoep sneeuwvrij maakt (dat laatste restje wat vaak vergeten wordt, vriest aan, wordt dus één grote ijsbaan). En tot slot vind ik het gewoon veel te gezellig, die sneeuw. Zonde om weg te halen.
Gast- Gast
Voor mijn deur is het redelijk sneeuwvrij omdat daar een magazijn is van de winkel onder mijn appartement maar het boeit niet zo heel veel want twee stappen verder ligt er toch weer een pak sneeuw. Ik ga dat ook niet allemaal opruimen hoor, tis toch al een zooitje haha.
Gast- Gast
Mijn buurvrouw maakt altijd twee paadjes. Eentje van haar voordeur naar haar auto en eentje van mijn voordeur naar mijn auto. Zelf zou ik het niet doen.
Overigens was ik vanmiddag aan het sleeën met zoon en zijn hier straten waar je dus gewoon niet kan sleeën omdat die mensen al de sneeuw steeds weg halen. Dat vind ik ook niet leuk. Doe dan een klein paadje. Maar goed, voor ouderen is het wellicht wel fijn, maar die ontdek ik nu sowieso niet op straat.
Overigens was ik vanmiddag aan het sleeën met zoon en zijn hier straten waar je dus gewoon niet kan sleeën omdat die mensen al de sneeuw steeds weg halen. Dat vind ik ook niet leuk. Doe dan een klein paadje. Maar goed, voor ouderen is het wellicht wel fijn, maar die ontdek ik nu sowieso niet op straat.
Gast- Gast
Ik/wij doen het wel! Voor onszelf maar ook voor de postbodes en reclame bezorgers.. Als iedereen het laat liggen is het voor hun onbegonnen werk.
Ik denk er net zo over als jullie, Maple en Lagom. Maar was zo verbaasd toen ik vandaag te horen kreeg dat je het verplicht bent, want mocht er iemand zijn been breken voor jouw deur dan krijg je een boete (?) Heb dat echt nog nooit eerder gehoord.
Twixx, wat lief van je buurvrouw. Dat je op sommige stukken niet kunt sleeen omdat de sneeuw is weggehaald herken ik maar al te goed. Niet leuk.
Twixx, wat lief van je buurvrouw. Dat je op sommige stukken niet kunt sleeen omdat de sneeuw is weggehaald herken ik maar al te goed. Niet leuk.
Makamba- Kletskop
Ik maak in onze voortuin het paadje naar onze voordeur wel sneeuw vrij,
tevens langs het stukje schutting maak ik het ook schoon verder niet.
tevens langs het stukje schutting maak ik het ook schoon verder niet.
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Wij doen het ook nooit...
dacht eigenlijk nog dat deze regel nog steeds zo was... maar niet dus
dacht eigenlijk nog dat deze regel nog steeds zo was... maar niet dus
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
@ RG: Heb je met mijn moeder gesproken?
Zij zei mij gister precies hetzelfde.
Wij vegen ook niks schoon.
De kinderen kunnen nu eindelijk goed sleeën en lol hebben in de sneeuw, gaat iedereen het weghalen.
Wij moesten vanmorgen verplicht over de straat want om het huis hadden ze geveegd...
En zoals Maple ook al zegt: Ik vind het ook veel gevaarlijker!
In de sneeuw heb je nog wat grip maar op die aangekoekte stukken is het spekglad.
Zij zei mij gister precies hetzelfde.
Wij vegen ook niks schoon.
De kinderen kunnen nu eindelijk goed sleeën en lol hebben in de sneeuw, gaat iedereen het weghalen.
Wij moesten vanmorgen verplicht over de straat want om het huis hadden ze geveegd...
En zoals Maple ook al zegt: Ik vind het ook veel gevaarlijker!
In de sneeuw heb je nog wat grip maar op die aangekoekte stukken is het spekglad.
Gast- Gast
Ruby Gloom schreef:
Ja lief he! Ze is sowieso de liefste buurvrouw ever
Gast- Gast
Ja is wel zo netjes, plus je hebt ook niet veel sneeuw in je huis. Wij doen ook vaak het pad van de buurvrouw.
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
We hebben een overdekte galerij, dus sneeuwschuiven is niet nodig.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Wij hebben nu geen stoep. Maar als ons nieuwe huis een stoep heeft maak ik deze wel schoon. Het is voor een postbode ook wel eens fijn om nog bij een brievenbus te kunnen. Verse sneeuw is goed te lopen. Maar zodra het drab wordt is het gewoon gevaarlijk. Maar ik zou het meteen weg halen.
Gast- Gast
Hazeltje, of onze moeders hebben met elkaar gesproken, want het was mijn moeder die het vandaag tegen me zei.
Twixx, ik wil ook zo'n buurvrouw.
Makamba- Kletskop
Wij doen het wel in de voor en achtertuin en af en toe doet onze buurman de voortuin voor ons. Wij wonen op een hof en daar doet iedereen langs de tuinen een pad sneeuwvrij maken, iedereen helpt elkaar daarmee.
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Ja wij maken samen met de buren de stoep sneeuwvrij. Daarna lading zout erover en dan is het aardig schoon.
M_as- Prater
- Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10
Toch verhuis ik voorlopig nog even nietRuby Gloom schreef:Hazeltje, of onze moeders hebben met elkaar gesproken, want het was mijn moeder die het vandaag tegen me zei.
Gast- Gast
De weg naar de trap wordt vrijgemaakt door mijn buurman en zijn en mijn buurvrouw. Hij schept het sneeuw weg en zij strooit zout. Ik kijk alleen maar continu verbaasd op dat ze het zelfs na een jaar nog op deze manier doen....
Gast- Gast
Soms moeten rollen idd worden omgedraaid :sneeuwpop:Isa schreef:De weg naar de trap wordt vrijgemaakt door mijn buurman en zijn en mijn buurvrouw. Hij schept het sneeuw weg en zij strooit zout. Ik kijk alleen maar continu verbaasd op dat ze het zelfs na een jaar nog op deze manier doen....
Gast- Gast
Twixx schreef:Soms moeten rollen idd worden omgedraaid :sneeuwpop:Isa schreef:De weg naar de trap wordt vrijgemaakt door mijn buurman en zijn en mijn buurvrouw. Hij schept het sneeuw weg en zij strooit zout. Ik kijk alleen maar continu verbaasd op dat ze het zelfs na een jaar nog op deze manier doen....
Hahaha.
Twixx, wat jammer!
Hazeltje,
Makamba- Kletskop
Twixx schreef:Soms moeten rollen idd worden omgedraaid :sneeuwpop:Isa schreef:De weg naar de trap wordt vrijgemaakt door mijn buurman en zijn en mijn buurvrouw. Hij schept het sneeuw weg en zij strooit zout. Ik kijk alleen maar continu verbaasd op dat ze het zelfs na een jaar nog op deze manier doen....
Door buurman en buurvrouw, of wat?
Gast- Gast
Het is gewoon werkelijk waar belachelijk dat die vrouw niet een keertje de sneeuw weg schept waardoor de man kan strooien. Heb jij een keer een ander beeld en hun ondervinden een mooie andere ervaring.Isa schreef:Twixx schreef:Soms moeten rollen idd worden omgedraaid :sneeuwpop:Isa schreef:De weg naar de trap wordt vrijgemaakt door mijn buurman en zijn en mijn buurvrouw. Hij schept het sneeuw weg en zij strooit zout. Ik kijk alleen maar continu verbaasd op dat ze het zelfs na een jaar nog op deze manier doen....
Door buurman en buurvrouw, of wat?
Gast- Gast
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Maak de zin af....
» Als ik nu bij je op de stoep zou staan...
» Hoe maak ik een Bas?
» Lay's Maak de Smaak
» Hoe maak jij je bed op?
» Als ik nu bij je op de stoep zou staan...
» Hoe maak ik een Bas?
» Lay's Maak de Smaak
» Hoe maak jij je bed op?
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum: