Bezwaar maken tegen de WOZ waarde van je huis
+7
Prosecco
Ella
Jerry
Coccinelle
Linda
Winegum
Lady4
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bezwaar maken tegen de WOZ waarde van je huis
Heeft iemand dit weleens gedaan? En was het het waard?
Gast- Gast
Re: Bezwaar maken tegen de WOZ waarde van je huis
Vrienden van mij hebben het vorig jaar gedaan. Ze hebben gelijk gekregen en het bedrag is daarop bijgesteld. Weet niet meer precies hoe en wat, maar het was de moeite zeker waard.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Dat heeft mijn vriend 2 jaar terug gehad, het sloeg nergens op die WOZ waarde, en dat is ook bijgesteld naderhand.
Gast- Gast
En scheelde dat uiteindelijk veel qua waarde? Mijn huis wordt nu 125.000 geschat en dat is het gewoon echt niet waard naar mijn mening. Maar het zal ook weer geen verschil van 30.000 zijn zeg maar. Volgens mijn vriend heeft het weinig zin om bezwaar te maken maar ik denk dat mijn huis zo'n 15.000 euro minder waard moet zijn eigenlijk. 125.000 zou het in mijn stoutste dromen nog niet opleveren als ik het zou verkopen. Anders had er allang een verkoopbordje op mijn raam gezeten .
Gast- Gast
Ik vraag het me af of het zin heeft inderdaad. Ik weet eigenlijk niet hoeveel moeite het kost om bezwaar te maken? Ik neem aan dat je gewoon een brief moet schrijven naar de gemeente/contact met de gemeente moet opnemen? Als het niet al te veel moeite kost zou ik het gewoon proberen, het scheelt toch altijd iets.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Wij gaan het wel doen. We hadden pas nog een bericht van de makelaar gehad dat het wel de moeite waard was om er naar te kijken. Dus ik ben benieuwd..
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn ouders hebben het ook meerdere malen gedaan en de woz waarde werd iedere keer naar beneden bijgesteld. Hun buren (overigens niet hetzelfde huis) deden het niet en ieder jaar kwam er weer zo'n € 10.000 bij waar je toch voor moet betalen..
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
bij een collega is ie 40.000 bijgesteld...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Ja wij hebben het 1x gedaan en geen effect gehad. Werd niet bijgesteld
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
De woz-waarde word bepaald door gelijkwaardige huizen en de verkoop prijs
Soms kan er een fout in het systeem voorkomen, of een typfout ontstaan waardoor het bedrag niet klopt.
Dus als je denkt dat het bedrag niet klopt, gewoon een bezwaarschrift schrijven naar de betreffende gemeente.
Wie niet waagt die niet wint
Soms kan er een fout in het systeem voorkomen, of een typfout ontstaan waardoor het bedrag niet klopt.
Dus als je denkt dat het bedrag niet klopt, gewoon een bezwaarschrift schrijven naar de betreffende gemeente.
Gast- Gast
Ik denk dat het bij jou wel zin heeft hoor! De mijne is 25.000 lager geschat dan die van jou en het is toch wel een beetje te vergelijken denk ik?
Gast- Gast
FoolishSam schreef:De woz-waarde word bepaald door gelijkwaardige huizen en de verkoop prijs
Punt is dat alle huizen die hier in de flat uit de verhuur komen, verkocht worden. Het is dus maar net welk huis ze bekijken. Ik heb er nooit een nieuwe keuken, douche/ wc in gezet en het is het gewoon niet waard. Mijn buurman heeft alles laten vernieuwen, dat zal 135.000 waard zijn (al verkoopt hij het er niet voor maar het is het wel waard). Als je bezwaar indient, kijken ze dan wel naar jouw eigen woning of nog steeds naar het gemiddelde?
Thanx VH, dan heb ik idd een beter beeld .
Gast- Gast
Als je bezwaar in wilt dienen moet je verduidelijk waarom jij vind dat het het niet waard is. Dus dan zeg je bijvoorbeeld: huis # is op [datum] verkocht voor [bedrag]. Deze woning is echter niet vergelijkbaar met mijn woning omdat daar een geheel vernieuwde badkamer/keuken in zit. De badkamer/keuken in mijn woning zijn reeds zoveel jaar oud en daarom ben ik het niet eens met de gestelde WOZ waarde.
Je moet het dus zelf gaan vergelijken met woningen in je omgeving en waarom jouw woning dan minder waard is dan een bepaalde woning of wellicht juist evenveel waard is als een bepaalde woning.
Je moet het dus zelf gaan vergelijken met woningen in je omgeving en waarom jouw woning dan minder waard is dan een bepaalde woning of wellicht juist evenveel waard is als een bepaalde woning.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Mijn ouders hebben dat ook een keer gedaan en bij hun is de waarde meerdere 10-duizenden euro's omlaag gegaan, volgens mij kort bij de ton minder. Ze waren bij de gemeente waarschijnlijk even vergeten dat het huis op een ongunstige locatie ligt om te verkopen (naast een loonwerkersbedrijf en tussen twee mestputten in, jaja, platteland).
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:Heeft iemand dit weleens gedaan? En was het het waard?
Wij hebben het gedaan, met flinke onderbouwing. Toch heeft de gemeente besloten dat ze het niet voldoende vonden en dat de waarde bleef zoals zij aangegeven hadden. Zij hebben gewoon andere woningen gezocht waarvan zij vonden dat die 'overeenkomen' met dat van ons en die vonden zij flink hoger qua waarde..
Nee, ons heeft het niet veel geholpen helaas...
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Zusje van Bert schreef:FoolishSam schreef:De woz-waarde word bepaald door gelijkwaardige huizen en de verkoop prijs
Punt is dat alle huizen die hier in de flat uit de verhuur komen, verkocht worden. Het is dus maar net welk huis ze bekijken. Ik heb er nooit een nieuwe keuken, douche/ wc in gezet en het is het gewoon niet waard. Mijn buurman heeft alles laten vernieuwen, dat zal 135.000 waard zijn (al verkoopt hij het er niet voor maar het is het wel waard). Als je bezwaar indient, kijken ze dan wel naar jouw eigen woning of nog steeds naar het gemiddelde?
Thanx VH, dan heb ik idd een beter beeld .
Oh ja maar het gaat niet perse om de huizen in jou flat. Het gaat om gelijkwaardige huizen in gelijkwaardige buurten
Hoe het zit als je bezwaar indiend durf ik niet 100% zeker te zeggen, maar volgens mij word er nog steeds gekeken naar het gemiddelde.
Ik heb bij de gemeentelijke administratie gewerkt, maar de bezwaarschriften gingen weer naar een andere afdeling, zal het zodadelijk eens vragen aan een oud collega.
Gast- Gast
Wat lief als je dat nog wilt doen . Anders bel ik wel even van de week om te vragen of het uiteindelijk op woningniveau bekeken wordt als je bezwaar maakt. Als dat niet het geval is heb ik er nog mijn twijfels bij maar goed...
Gast- Gast
FoolishSam schreef:De woz-waarde word bepaald door gelijkwaardige huizen en de verkoop prijs
Soms kijken ze gewoon naar de huizen in de straat en daar kunnen best grote verschillen tussen zitten! Was bij m'n vader zo, er stond bij welke huizen zijn huis mee vergeleken was.
Mijn vader heeft het dus wel eens gedaan en het had toen wel nut! Maar nou staan er in de straat waar hij woont ook wel een aantal huizen die wel tegen de half miljoen of meer lopen.. Dus dan loopt de gemiddelde waarde snel op!
Maar wie niet waagt wie niet wint toch...?
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Mijn ouders hebben het ook gedaan. Er is zelfs een taxeur bij ons in huis geweest. Uiteindelijk heeft het niks geholpen, het huis werd vergeleken met hetzelfde huis verder in de straat. Alleen heeft dat huis een tuin die minstens 2 x zo groot is als die van mijn ouders.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
\Fayebella schreef:Mijn ouders hebben het ook gedaan. Er is zelfs een taxeur bij ons in huis geweest. Uiteindelijk heeft het niks geholpen, het huis werd vergeleken met hetzelfde huis verder in de straat. Alleen heeft dat huis een tuin die minstens 2 x zo groot is als die van mijn ouders.
Hier eigenlijk hetzelfde verhaal, ons huis zou ook twee jaar geleden verkocht zijn voor €908.000 euro....nou hoe mooi en groot het ook is dat is het niet waard, het huis hier in de straat dus daar dus voor verkocht en verward met ons huis. Dat heeft de WOZ waarde dus flink doen stijgen!
Lien- Prater
- Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?
» Wat tegen hek maken?
» Opzien tegen het huis uit gaan
» Woonklaar maken nieuwbouw huis
» Woz waarde
» Wat tegen hek maken?
» Opzien tegen het huis uit gaan
» Woonklaar maken nieuwbouw huis
» Woz waarde
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: