Maken jullie de stoep voor je huis sneeuwvrij?
+39
*Lookie*
SleepingBeauty
xxjojootjexx
sanne-84
Roxi3
Rebecca
Pussycat
SoGood
Koffieleut
Lady Starstruck
Dennenappel
Bruintje Beer
Ibbeltje
kwak
Shisha
rianne287
Blond
rapa nui
Fayebella
ThinkPink
Siem
RioolSpook
PiP
Liadan
ekiaam87
Happydobby
Schaapke
Tsjip
Snoes
Ella
Caramba
Mamsie
Arwyn
minoessepoes
girli
Polly
Sarah1985
Rush
Zonnetje
43 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Maken jullie de stoep voor je huis sneeuwvrij?
Dennenappel schreef:Vanmorgen toch maargisteren al gedaan,gezien de hele straat al had geveegd.ik was de eerste.
Met de sneeuwschep blijft er inderdaad een laagje liggen en wordt het juist spekglad. Wij hebben daarnaast nog met de bezem het laatste sneeuw goed weggeveegd.
En ik strooi ook zout.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ik heb geleerd dat zout bij lager dan -8 niet helpt. Ik weet niet of het klopt,ik gebruik het toch niet. Ik vind het zo een vieze drab geven.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Sogood schreef:Nee, ik begrijp ook niet dat mensen dat massaal doen. Het wordt er alleen maar gladder op. Volgens mij kan je het beter laten liggen.
Het ligt er aan hoe je het weghaalt. Als ik het zelf doe begin ik met de schuiver, daarna met een bezem er achteraan en dan (strooi)zout, dan is het echt niet glad
Sommige mensen doen het even snel en dan ligt er dus nog het e.e.a. dan wordt het waarschijnlijk wel glad.
Ik zag het vandaag bij mijn schoonouders, even snel wat weggehaald maar vervolgens blijft er gewoon heel veel liggen.
Toen ik jonger was vond ik het altijd jammer als mensen het weghaalden, nu nog wel een beetje hoor
Gast- Gast
Wij hebben geen stoep, maar anders zouden we die wel schoonmaken. Het pad richting onze voordeur maken we altijd wel goed schoon. Deze keer alleen niet, we moesten vrijdagavond richting Limburg, dus na thuiskomst snel spullen gepakt en weer weggegaan, in de hoop op tijd te komen. Gisteravond kwamen we thuis en had een lieve buurman onze oprit al voorzien van een mooi looppad
Ik heb het niet gedaan. Ik wilde het gaan doen maar van mijn vriend mag het niet, hij zegt dat het dan gladder wordt.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
ja, dat proberen we zeker te doen. niet altijd heel de stoep voor, wel een redelijk looppaadje.
ik vnd dit juist fijner, want het wordt niet glad, als je het daarna nog veegt met een goede bezem.
als je het niet wegschuift wordt het plat gelopen waardoor het uiteindelijk 1 grote blok ijs wordt.
ik vnd dit juist fijner, want het wordt niet glad, als je het daarna nog veegt met een goede bezem.
als je het niet wegschuift wordt het plat gelopen waardoor het uiteindelijk 1 grote blok ijs wordt.
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, wij hebben voor ons huis sneeuwvrij gemaakt.. En zout gestrooid, zodat het niet glad is.
Hoe het zit in onze gemeente weet ik eigenlijk niet, ik vind het niet meer dan normaal om te zorgen dat het niet glad is. Maar in sommige gemeenten is het verplicht de stoep voor je woonhuis schoon te maken en houden.
Hoe het zit in onze gemeente weet ik eigenlijk niet, ik vind het niet meer dan normaal om te zorgen dat het niet glad is. Maar in sommige gemeenten is het verplicht de stoep voor je woonhuis schoon te maken en houden.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Ja wij hebben ook onze stoep en paadjes geschoven en geveegd.
Daar wordt het echt niet glad van als je het goed schoonveegt met de bezem, dan is het gewoon weer stoep. Als alle sneeuw plat gelopen wordt, dan wordt het toch ook spekglad?
Ik had dat bij mijn vorige flatje, daar was ook iedereen te lui om te schuiven en op een gegeven moment was het een grote glijpartij voor het portiek!
Dus hier wordt de stoep voor ons huis en paadjes netjes schoongemaakt
Daar wordt het echt niet glad van als je het goed schoonveegt met de bezem, dan is het gewoon weer stoep. Als alle sneeuw plat gelopen wordt, dan wordt het toch ook spekglad?
Ik had dat bij mijn vorige flatje, daar was ook iedereen te lui om te schuiven en op een gegeven moment was het een grote glijpartij voor het portiek!
Dus hier wordt de stoep voor ons huis en paadjes netjes schoongemaakt
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Ja ik doe het wel altijd. Maar vrijdag was ik nog aan het voeden en toen was de buurjongen al bij ons aan het vegen, heel aardig! Mijn vriend heeft het later nog achter huis gedaan.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Nee vorig jaar was de buurman druk bezig met alles schoon te scheppen en dit jaar was al direct onze tuinman (VVE) druk bezig met heel de stoep schoon te maken.
Gast- Gast
Nope, ik heb een overijverige buurman die elk uur braaf met zijn stoffer en blik in de weer gaat en een keurig sneeuwvrij pad creëert van de deur naar zijn auto
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
VeryCherry schreef:Nope, ik heb een overijverige buurman die elk uur braaf met zijn stoffer en blik in de weer gaat en een keurig sneeuwvrij pad creëert van de deur naar zijn auto
Maar doet hij ook jouw paadje? Of is het je onderbuurman?
Bij ons beneden bij de ingang van de appartementen doet niemand het. Ik neem het me elke dag voor, maar dan heb ik het weer te druk op mijn manier.. En waarschijnlijk denken de andere 17 huishoudens dat ook
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik woon ook in een appartementencomplex. Geen flauw idee wie het gedaan heeft, maar er is een paadje geveegd.
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Caroow schreef:VeryCherry schreef:Nope, ik heb een overijverige buurman die elk uur braaf met zijn stoffer en blik in de weer gaat en een keurig sneeuwvrij pad creëert van de deur naar zijn auto
Maar doet hij ook jouw paadje? Of is het je onderbuurman?
Bij ons beneden bij de ingang van de appartementen doet niemand het. Ik neem het me elke dag voor, maar dan heb ik het weer te druk op mijn manier.. En waarschijnlijk denken de andere 17 huishoudens dat ook
Ik woon in een flat, hij maakt het trappenhuis droog, strooit driftig met zout en hij doet de stoep bij de voordeur
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Wij wonen in een appartement, hebben de gallarij netjes schoongeveegd en gestrooid met zout
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
Viel mij dinsdag met het wandelen naar de supermarkt wel op hoe weinig mensen de stoep hadden geveegd (denk 60% niet).
Ik heb het `s avonds gedaan, maar toen was er al aardig overheen gelopen en heb ik flink moeten zweten!
Volgende keer ga ik bij zulke sneeuwval al eerder aan het vegen...
Man heeft later de bezem er nog overheen gehaald en gestrooid. De buurman heeft zijn stukje nog afgemaakt (we delen een steegje).
En gladder is het er zeker niet op geworden, wij hebben gewoon een droge stoep...
Ik heb het `s avonds gedaan, maar toen was er al aardig overheen gelopen en heb ik flink moeten zweten!
Volgende keer ga ik bij zulke sneeuwval al eerder aan het vegen...
Man heeft later de bezem er nog overheen gehaald en gestrooid. De buurman heeft zijn stukje nog afgemaakt (we delen een steegje).
En gladder is het er zeker niet op geworden, wij hebben gewoon een droge stoep...
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Maak jij je stoep sneeuwvrij?
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
» Wat halen jullie in huis voor visite?
» Bezwaar maken tegen de WOZ waarde van je huis
» Istie weer: wat voor huis hebben jullie? (koophuis)
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
» Wat halen jullie in huis voor visite?
» Bezwaar maken tegen de WOZ waarde van je huis
» Istie weer: wat voor huis hebben jullie? (koophuis)
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: